Skocz do zawartości

[E60 525i] N52 falujące obroty oraz mocne dymienie na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Temat był już poruszany na forum ale nigdy nie został zakończony i nie wiem co mam zrobić. Mam objawy jak użytkownicy, którzy pisali wcześniejsze tematy o tym problemie. Zacznijmy od początku, pacjent to BMW e60 z silnikiem N52 B25 czyli 2,5l benzyna + LPG 218KM. Problem polega na odpalaniu silnika gdy jest zimny, falują obroty oraz bardzo mocno zaczyna dymić z wydechu. Problemy z odpalaniem były od dłuższego czasu ale dym z wydechu zaczynał być coraz większy z czasem. Oczywiście gdy silnik się juz nagrzeje to nic już nie widać aby miał problemy, dymienie ustaje , falowania brak. Z tego dymu czuć że jest jakby para wodna, nie czuć tam spalin dopiero po dłuższej chwili. Jak to silnik N52 bierze olej ale w normie w granicach 1l - 3 tys. km więc tyle co każdy tak naprawdę. Ostatnio mam problem z płynem chłodniczym gdzieś mi ucieka (chyba instalacją LPG) bo dokręcałem cybanciki bo było widać wycieki, przez chwilę było ok ale znowu muszę dolewać płynu i nie ma reguły ile to jest, nie zależy od km tylko od czasu bardziej bym powiedział bo mogę przejechać 1000km w 7 dni i doleję 0,5l a mogę 200km w 7 dni i też doleję 0,5l płynu. Po za tym nie ma "masła" na korkach czy płynach, nie widać aby się mieszały więc uszczelka pod głowicą raczej na pewno odpada. Wyciek to według mnie inna sprawa ale po prostu poinformowałem bo może jednak ma wpływ na te sprawę. Dodam, że błędów na komputerze raczej z odpalaniem nie mam związanych, mam stare błędy, których nie skasowałem i chodziło o cewki zapłonowe. dodam, że świece są wymienione, cewki wszystkie też na nowe BERU, nowa pompa paliwowa oraz filtr paliwowy więc to na pewno nie od tego. Olej jakiego używam to Motul 5W30 za 1000km wypada mi wymiana oleju i zmieniam na Motula 5W40. Olej zmieniam co 15 tys. km. Doczytałem się jedynie z poprzednich wątków że może być uszkodzony czujnik wału korbowego, jak sprawdzić czy jest on uszkodzony i czy naprawdę dymienie i falowanie obrotów może być przez ten czujnik?

Link do filmiku jak kopci i odpala moje auto:

 

Z góry dziękuję za pomoc i liczę że problem się rozwiąże.

Opublikowano

mi bierze 1l na 8500km, ale czesto krece pod czerwone pole.

Przy spokojniejszej jezdzie 1l/10tyś, wiec 1l/3tyś to nie jest "jak każdy".

 

Ten dym wyglada wlasnie na spalanie sie płynu chlodniczego

Opublikowano

Pamiętasz kiedy ostatnio tankowałeś benzynę?

Jak go odpalisz na zimno z gazu to tak samo się zachowuje?

Co mu tam tak stuka?

Jak pachnie dym?

Opublikowano
U większości którzy mają problemy z tymi silnikami spala 1l na 2000-2500km a mnie spala 1l na 3000k a wcześniej (około pół roku wstecz) spalał na 4000. Odma była wymieniana w grudniu przy wymianie oleju. Benzynę tankowałem w ten weekend. Średnio w miesiącu wypalam około 15l benzyny na rozruchu i ewentualnie delikatnym podjeździe (max. 15km) pod stację aby zatankować LPG. Ja też jeżdżę na dosyć wysokich obrotach. Mój znajomy ma taki sam silnik w e90 i pobiera mu 1l między wymianami a wymienia chyba co 15 tys. km olej. To stukanie to wibracje bo telefon oparłem o kierownicę i jak silnik falował to przenosiło się na obudowę telefonu i mikrofon to zebrał. Dym pachnie po chwili normalnym spalaniem sie benzyny, nie wyczuwam w nim nic innego. Co ciekawe od dwóch dni auto pali normalnie i nie ma tego problemu, natomiast wiem że jak je odpalę jutro o 5:30 jadąc do pracy to może znów to być. Z tym nie ma reguły, raz pali dobrze a raz tak jak na filmiku. Ale coraz częściej tak jak na filmiku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.