Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od dwoch miesiecy jestem posiadaczem e46 2003r, 2.0 benzyna (z instalacja gazowa stag).

Auto regularnie przejezdza codziennie ok 80km, po jakims czasie od kupna zaczela swiecic sie kontrolka poziomu oleju (pomaranczowa).

Dolalem litr 5w30 i problem ustal.. na dwa tygodnie. Olalem temat myslac, ze to problem czujnika poziomu oleju.

2-3 tygodnie pozniej sprawdzilem stan oleju - bagnet suchy, na powierzchni troche bialej mazi. Kupilem kolejny litr, dolalem.

Poziom na bagnecie oscylujacy lekko ponad minimum, kontrolka nadal sie swieci - tzn. swieci - zapala sie po przejechaniu kilku km.

Auto nie kopci, nie widac wyciekow pod autem, po dluzszej jezdzie czuc delikatnie na zewnatrz zapach spalonego oleju.

Przed dolaniem kolejnego litra oleju samochod zaraz po odpaleniu czesto dusil sie, co skutkowalo gasnieciem. Po dolewce problem znikl, ale to zaden interes dolewac litr oleju co 2 miesiace, poza tym chcialbym doprowadzic ta sprawe do konca ;)

Przed chwila odkrecilem korek wlewu oleju na odpalonym silniku - dmucha dosyc mocno i chlapie olejem. Ponadto silnik zaczal pracowac glosniej.

 

Moze ktos z Was mial podobny problem lub wie/doradzi mi od czego powinienem zaczac diagnostyke problemu, zanim oddam go do mechanika ?

Opublikowano

Jak z pod korka dmucha to by wskazywało na : nie funkcjonalną odmę lub przedmuchy tak duże że odma nie nadąża z odbiorem.

Jak Ci bierze dużo oleju to może już ktoś jeździł na sucho ? Jak by tak było to szukaj innego silnika .

Sprawdź ciśnienie na tłokach i zastanów się nad uszczelniaczami.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Z ilosci dolaczonych faktur do samochodu moge wywnioskowac, ze poprzedni wlasciciel dbal o auto i dokonywal wymian oleju itd. na czas, wiec chyba nie ma mowy o jezdzie bez oleju.

Oprocz tego, ze silnik lyka znaczne ilosci oleju to pracuje rowno i cicho, jedynie czasem kangurzy na gazie, aczkolwiek bardzo rzadko i doszukiwalbym sie tu raczej jakiejs winy ze strony instalacji gazowej.

Opublikowano

Napisałeś ;

Przed dolaniem kolejnego litra oleju samochod zaraz po odpaleniu czesto dusil sie, co skutkowalo gasnieciem. Po dolewce problem znikl,

Można by przypuszczać że nie miał smarowania i był odpalany na sucho do chwili gdy pompa załapała resztki oleju. Zazwyczaj to po takich numerach to mechanik widzi najgorsze ale bez dokładnej diagnozy ciężko ocenić.

To że Ty masz faktury z regularnych wymian oleju czyli co 20 tys km to nic nie znaczy bo z twojego opisu by wynikało że trzeba dolewać więcej jak 1 litr co 1000 km czyli też w przeszłości mógł zapalać na sucho.

W przypadku brania oleju to klasycznie : Uszczelniacze, odma, wycieki.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Olej taki wymienia się co 10 tys w tym silniku.

Temat wałkowany jak ciasto xD Uszczelniacze zaworowe do wymiany. A jak sprowadzi ze uszczelniacze, to se sprawdz.

Wlasciciel pewnie dbał, ale pseudo mechanicy zamiast wymienic to co trzeba to wymieniali mi uszczelki tam gdzie sie poci.. xD

Typowe dla polskiego wsiura mechanika.

.

.

.

Nienawiść do zamienników, tak zostałem wychowany.

Opublikowano
Ponadto dowiedziałem się, ze poprzedni właściciel wymienił Uszczelkę pod zaworami, uszczelke filtru oleju i oringi, może problem tkwi w nieprawidłowej wymianie ?
Opublikowano
Jezeli bylyby nie wymienione poprawnie zauwazylbys wycieki a przy takim ubytku oleju to by sie lało. Do wymiany masz najprawdopodobniej uszczelniacze zaworowe, standardowa przypadlosc tych silnikow, znajdz warsztat gdzie Ci wymienia bez sciagania glowicy, koszt w granicach 1000 zl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
N42, jak kolega wyzej napisal, temat walkowany jak ciasto :D . Uszczelniacze zaworowe. Na 100%. Po zdjeciu korka oleju w tym silniku bedzie zawsze chlapac bo jest lancuch zaraz pod korkiem. Jak sprawdzamy uszczelniacze zaworowe w n42/n46/n62? Zostawiamy auto na wolnych obrotach na jakies 10min, dodajemy gazu i jesli pufa chmura dymu, wszystko wiemy. Nie bede sie rozpisywal dlaczego tak sie dzieje. Napisze tylko, Valvetronic.
Opublikowano
Witam. A czy orientuje się ktoś czy w Małopolsce jest jakiś mechanik co robi uszczelniacze zaworów bez sciągania głowicy :?:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.