Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 632
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Vaporr Te 513 wyglądają super, kiedyś też się zastanawiałem nad nimi. :wink: Chyba nawet one były kute (coś tak śmignęło mi w ogłoszeniu), to dla ciebie duży plus...

Tylko taka felga kusi by zaraz wstawić ładne tarcze i zaciski :lol:

 

Dobrze Ci śmigneło sa kute ;) mi jak nie siadzie ta 19" ktora kupiłem to na bank bede celowal w te 513 :)

 

No prosze - nie znalem. Poczytalem - jestem od wrazeniem ;) BMW w koncu zrobilo lekkawe kola :D To jeszcze nie Volk czy Apex ale juz nie liczymy dystansu w kilogramach. Szkoda, ze kiepska rozmiarowka bo pod f80 m3. Jedynie te 18x9 et 29 moznabyloby przytulic.

 

Z ciekawosci po ile one stoja ? (moze sobie na zimowki kiedys kupie :D )

E92 335d Stage H
Opublikowano
Vaporr Te 513 wyglądają super, kiedyś też się zastanawiałem nad nimi. :wink: Chyba nawet one były kute (coś tak śmignęło mi w ogłoszeniu), to dla ciebie duży plus...

Tylko taka felga kusi by zaraz wstawić ładne tarcze i zaciski :lol:

 

Dobrze Ci śmigneło sa kute ;) mi jak nie siadzie ta 19" ktora kupiłem to na bank bede celowal w te 513 :)

 

No prosze - nie znalem. Poczytalem - jestem od wrazeniem ;) BMW w koncu zrobilo lekkawe kola :D To jeszcze nie Volk czy Apex ale juz nie liczymy dystansu w kilogramach. Szkoda, ze kiepska rozmiarowka bo pod f80 m3. Jedynie te 18x9 et 29 moznabyloby przytulic.

 

Z ciekawosci po ile one stoja ? (moze sobie na zimowki kiedys kupie :D )

 

Hahaha a Ty dalej "lekkie" kolo to juz obsesja :lol: ja widzialem kilka razy na aledrogo czy tam olx jakos po 4/5k chodziły ;)

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano
Hahaha a Ty dalej "lekkie" kolo to juz obsesja :lol: ja widzialem kilka razy na aledrogo czy tam olx jakos po 4/5k chodziły ;)

 

Bo to imo zaraz po oponach najwazniejsza rzecz w aucie ;) 4-5 k to przyzwoicie ! Tylko pewnie ludzie sprzedaja komplety na przod i tyl :( ?

E92 335d Stage H
Opublikowano

nie sprzedają w komplecie na przód/tył tylko pojedyncze :) nigdzie nie widze aukcji tych 513M dlatego póki co mój typ to te srebrno/metaliczne

http://allegro.pl/oryginalne-felgi-18-bmw-f30-er3-i6581772807.html#thumb/8

http://i65.tinypic.com/mk90gl.jpg

 

obejrzałem wczoraj te co z linku wyżej tylko w kolorze czekoladowym: czarno-brązowo-grafitowe i nie podobał mi się ten kolor gość chciał za nie 3400 ostatecznie

Opublikowano
Hahaha a Ty dalej "lekkie" kolo to juz obsesja :lol: ja widzialem kilka razy na aledrogo czy tam olx jakos po 4/5k chodziły ;)

 

Bo to imo zaraz po oponach najwazniejsza rzecz w aucie ;) 4-5 k to przyzwoicie ! Tylko pewnie ludzie sprzedaja komplety na przod i tyl :( ?

 

No wlasnie nie do konca ;) monitorowalem temat jakos przez ostatnie 6mies bo dosc mocno sie przymierzałem do ich zakupu w tym czasie widzialem 2/3 aukcje kompletow z tym ze wszystkie byly 4x 9Jx18 ET29 :) Powoli troche zaczynam zalowac ze sie nie skusilem na nie. Ale te moje 19" zapowiadaja sie tez niezle :twisted:

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano

Felgi ładne :cool2: ale coś wyglądają jak nowe, oby nie były po renowacji, bo wtedy nie wiadomo jak wyglądały przed :wink:

 

Jak kupowałem swoje to jeden handlarz przyznał (co jest faktem) że felgi BMW lubią pękać i nie da mi gwarancji co jest pod lakierem (też wyglądały jak nówki).

Dlatego wolałem kupić używki z widocznymi otarciami i oddać samemu do renowacji....

Opublikowano
Felgi ładne :cool2: ale coś wyglądają jak nowe, oby nie były po renowacji, bo wtedy nie wiadomo jak wyglądały przed :wink:

 

Jak kupowałem swoje to jeden handlarz przyznał (co jest faktem) że felgi BMW lubią pękać i nie da mi gwarancji co jest pod lakierem (też wyglądały jak nówki).

Dlatego wolałem kupić używki z widocznymi otarciami i oddać samemu do renowacji....

 

Pierwsze slysze ze lubia pękać ;) Używki obtarte tez nikt Ci nie zagwarantuje ze ktos juz nie robil renowacji. Ja teraz kupilem 19 i były niby ORI w super stanie a przy okazji jak zmieniałem kolor okazało sie ze 2 z nich były juz lakierowane. Na szczęśnie nie było sladu zadnego spawania czy wiekszych uszkodzeń wiec pewnie ktos tylko lakierowal.

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano
ogólnie jak ze wszystkim trzeba mieć szczescie albo kupić nowe i wtedy masz pewnosc :)
Opublikowano
Felgi ładne :cool2: ale coś wyglądają jak nowe, oby nie były po renowacji, bo wtedy nie wiadomo jak wyglądały przed :wink:

 

Jak kupowałem swoje to jeden handlarz przyznał (co jest faktem) że felgi BMW lubią pękać i nie da mi gwarancji co jest pod lakierem (też wyglądały jak nówki).

Dlatego wolałem kupić używki z widocznymi otarciami i oddać samemu do renowacji....

 

Pierwsze slysze ze lubia pękać ;) Używki obtarte tez nikt Ci nie zagwarantuje ze ktos juz nie robil renowacji. Ja teraz kupilem 19 i były niby ORI w super stanie a przy okazji jak zmieniałem kolor okazało sie ze 2 z nich były juz lakierowane. Na szczęśnie nie było sladu zadnego spawania czy wiekszych uszkodzeń wiec pewnie ktos tylko lakierowal.

 

Nie mówię o tych felgach ale np.: 193 od wewnętrznej strony na oponach ROF sporo przypadków widziałem. :wink:

Opublikowano

przyczyna nie jest felgia ale braku wiedzy w polsce ale rownierzza granica o montazu opon RF na felgi typu EH2.

W wawie znam dwie firmy ktorej maja dedykowane maszyny do felg typu EH2 i EH2+.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

A co myślicie o felgach Borbet XTR ? wcześniej widziałem je czarne a kolega z forum KNKTR5000 zaproponował że ma do sprzedania z poprzedniego auta takie felgi, foto poniżej

przód 8j a tył 9j 18 cali ogólnie stan BDB

 

http://i67.tinypic.com/mshh89.jpg

http://i68.tinypic.com/4j6fzk.jpg

Opublikowano
Nie jest to jakaś tajemnica ;) z oponami jakieś ~3500 bez opon ~2500, cena chyba fajna porównując do cen z "alerogo" ;) Ewentualnie zawsze mozemy porozmawiac :mrgreen: Jutro prawdopodobnie bede zakladał zimowki wiec jeszcze posprawdzam dokładnie stan opon itp ;) przednie powinny miec ok. 7mm tylne pewnie z 5-6mm

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano
Kup te 513 - bede sie maniakalnie upieral przy wadze - podziekujesz mi pozniej. Ide o zaklad ze te borbety waza tony.
E92 335d Stage H
Opublikowano
Ty i ta waga xD

 

Niska masa nieresorowana == wydajniejsza praca zawieszenia, ergo szybsze auto w zakretach ;)

E92 335d Stage H
Opublikowano
Kup te 513 - bede sie maniakalnie upieral przy wadze - podziekujesz mi pozniej. Ide o zaklad ze te borbety waza tony.

 

Dalej o tej wadze :mrgreen: ale dobra bo troszke mnie ten temat zaciekawił niestety nie moglme dokopac sie do jakis sensownych informacji na ten temat. Znalazlem tylko przykład

 

Auto do testow to tylnio napedowy Chevrolet Chevelle (chyba 502-konny?)

Zdejmujac 82.08 lbs (ok. 37 kg) ze wszystkich 4 kól

Różnica po wyscigu na 1/4 mili wynosi = -0.111 sec,

a predkość na koncu jest wieksza o +1.12 mph (ok. 1.8 km/h)

 

Moim zdaniem to bardzo niewielka roznica ;) biorac pod uwage ze mniej wiecej zwykla felga bmw ma ok 11kg te 513M maja podobno 9kg to w sumie jestesmy w stanie ugrac na felgach lacznie 8KG masy nieresorowanej. Generalnie 1kg masy nieresorowanej odpowiada kilku kilogramom masy resorowanej.

 

Wiadomo ze przyspieszenie i hamowanie bedzie lepsze pytanie tylko o ile? I czy w autach "cywilnych" ma to jakikolwiek sens ;) Niestety nie dotarlem nigdzie do jakis testow czy porownan co sie stanie jak wlasnie ugramy na feldze 2-3kg jesli ktos dysponuje takimi linkami chetnie poczytam :)

 

A na koniec moge jedynie dodac jeden drobny minus ;) jesli chodzi o lekkie kola ;) generalnie przy lekkim kole zmniejszy nam sie przyczepność! (niestety tez nie dotarlem do zadnych konkretnych info o ile)

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano

Zle na to patrzycie ;) rozpatrujecie zdjecie masy z kol na przykladzie wyscigu w linii prostej na idealnie prostej tafli :) W takim przypadku roznice beda znikome - toc nie bez powodu na 1/4 mili sukcesy odnosi american muscle na resorach rodem z wozu zaprzegowego :D . Problemem jest tez fakt, ze odnosicie sie do masy rotacyjnej, a nie masy nieresorowanej.

 

Roznica pomiedzy niskia masa nieresorowana, a wysoka masa nieresorowana jest praca zawieszenia - czyli to jak zawieszenie radzi sobie z niedoskonalosciami na drodze. W przypadku wyscigu po rownej tafli na prosto, zawieszenie nie musi sie zbytnio wysilac, ale jesli do tego dorzucimy nierowny asfalt i troszke zakretow wymuszajacych przeniesienie masy, sytuacja robi sie dosc odmienna.

 

Generalnie wszystko rozchodzi sie o to by obszar kontaktu opony z podlozem pozostal jak najbardziej staly, bez wahan w dol czy gore. Jesli stracicie przyczepnosc na kole, pozycja auta zostanie zahwiana, i zamiast jechac musicie walczyc z autem by wrocilo pod kontrole. Jesli natomiast obszar sie chwilowo zwiekszyl i wzrosla przyczepnosc, nie bedziecie mogli uzyskac z tego korzysci bo bedzie trwalo to za krotko by mialo to miarodajny sens.

 

Ilosc masy nieresorowanej wplywa na to jak szybko sprezyny potrafia sobie z nia poradzic. Utrzymujac amplitude wahan na jak najnizszym poziomie, zyskujecie przewidywalna przyczepnosc. Z kolei ona, pozwala wam pocisnac auto blizej swoich granic bo nie musicie kompensowac za wszystkie nieoczekiwane wahania przyczepnosci. Na dodatek im lzejsze kola tym: mniej twarde zawieszenie i wyzszy tzw small bump compliance, naprezenia dzialajace na bryle, oraz wspomniana przez was bezwladnosc kola.

E92 335d Stage H
Opublikowano
No ok zgodze sie bo taka jest teoria i prawa fizyki to oczywiste chodzi mi tu jednak o fakt czy faktycznie zmiana zmniejszenie masy nieresorowanej o te 8kg bedzie odczuwalne ;) Na torach wyscigowych czy czyms podobnym zawodowy kierowca pewnie odczuje roznice, ale czy przy normalnej jezdzie po normalnych drogach taka roznica bedzie odczuwalna? Rozumiem wymienianie zawieszenia wstawianie rozporek czy wymiane stabilizatora bo to faktycznie idzie odczuc diametralna roznice. Wydaje mi sie jednak ze pchanie sie na sile w lekkie kola to juz troszke taki przerost formy nad trescia, wlasciwosci jezdne poprawic sie napewno poprawia tylko pytanie czy bedzie to dla "nas" odczuwalna zmiana :)

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.