Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Zacznę od tego, od czego zaczął się problem, tak więc zaczęło się od tego że turbo już jakiś czas waliło olejem w dolot... pomyślałem no regeneracja by się przydała, ale czytając opinie w necie na temat tego zabiegu zrezygnowałem i powiedziałem sobie, że jak ładuje to niech ładuje aż przestanie... no i przestało.

Pewnego razu zauważyłem na trasie brak mocy... no dobra pewnie DPF się wypala jak zwykle... okazało się, że nie bo sytuacja się nie zmieniła przez całą trasę tak więc powrót do domu i odczyt błędów... no i oczywiście dwa:

530 4530 (1297) Ladedruckregelung, Regelabweichung

3F57 3F57 (1272) Ladedrucksteller

Tak więc zdecydowałem się jednak na regenerację, którą zleciłem firmie turbo-tec w jaworznie.

Pan po południu dzwoni(rano oddałem), że sterownik turbo padnięty i turbo pęknięte, przez co kicha olejem na prawo i lewo oraz w dolot.

OK znaleźli inną obudowę zregenerowali, mechanik zamontował iiiiii....

Po krótkim docieraniu mały test i d..a jak nie było mocy tak nie ma ale mówię sobie może potrzebuje więcej czasu.... po tygodniu dalej to samo, no to komputer w dłoń i heja jeden błąd w pamięci ze sterowania turbiną (4530 (1297)). OK może chwilowe skasowałem - jazda testowa ale powyżej 2300obr znów się pojawia i znowu i znowu... tak więc live data...

No i tu zaczynają się schody

Może na początek podam link z tego testu:

Wychodzi na to, że turbo nie ładuje jak powinno(za mało)

I moje pytanie brzmi:

Czy może w grę wchodzić inna awaria w silniku/ew zapchany wydech czy tylko i wyłącznie to wina turba??

Pytam ponieważ demontaż i montaż do najtańszych nie należy takwięc chcę to zrobić samemu i oddać do reklamacji tylko pytanie czy jest sens bo przyczyna może leżeć gdzie indziej??

Dokładny log błędu z Inpy

                 E R R O R   M E M O R Y           ---------------------------------------
Date:      29.08.2016 10:36:23 ECU:       D50M57E0 JobStatus: OKAY Variant:   D50M57E0-------------------------------------------------------------
RESULT:    1 error in error memory !-------------------------------------------------------------
4530  4530 (1297) Ladedruckregelung, Regelabweichung
Error counter:    3 Logistic counter: 40
1. Umweltsatz   Mileage                                 239888     km   Motordrehzahl                             2344.50  1/min   Kühlmitteltemperatur                        69.20  °C   Raildruck Ist                              976.76  bar   Einspritzmenge                              35.84  mg/Hub   Luftmasse pro Zylinder                     693.18  mg/Hub   Ladedruck Istwert                         1801.84  mbar   Linearisierter APP1                         92.13  %   Tastverhältnis Abgasrückführsteller          4.73  %   Tastverhältnis Ladedrucksteller             61.44  %   Umgebungsdruck                             964.92  mbar
2. Umweltsatz   Mileage                                 239920     km   Motordrehzahl                             2206.59  1/min   Kühlmitteltemperatur                        89.28  °C   Raildruck Ist                              976.76  bar   Einspritzmenge                              37.02  mg/Hub   Luftmasse pro Zylinder                     705.78  mg/Hub   Ladedruck Istwert                         1910.14  mbar   Linearisierter APP1                         92.13  %   Tastverhältnis Abgasrückführsteller          4.73  %   Tastverhältnis Ladedrucksteller             69.32  %   Umgebungsdruck                             974.76  mbar
  Ladedruck zu niedrig/positive Regelabweichung   Testbedingungen erfüllt   Fehler bisher nicht aufgetreten   Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen   Fehler in Entprellphase   Fehler in Entprellphase   Fehler in Entprellphase
Error code: 45 30 01 06 00 00 03 28 75 22 55 77 7C 5B 6E B7            75 06 4E 62 75 26 50 8B 7C 5E 70 C2 75 06 58 63 =============================================================

 

Na dodatek jeszcze dodam, że czy jadę bardzo spokojnie i krótko(7-8km) czy przyjadę z trasy 70km to gdy przyłożę rękę do wydechu to jest tak gorąco, że parzy jak nie wiem, czy w tym silniku taka temperatura to norma? wiem, że możliwa przy wypalaniu dpfu ale gdy sterownik tego nie robi to moim zdaniem trochę za gorąco... hmm ??

Opublikowano
Podmien przeplywke,kiedys mialem tak problem i winna byla przeplywka.MAlo powietrza,malo paliwa,brak cisnienia
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź ciśnienie przed DPF-em bo jeśli wcześniej pluło olejem to filtr cząstek stałych może być całkowicie zapchany że żadne wypalanie nie pomoże.
Opublikowano

nie mam skąd wziąć przepływki to raz, dwa to już wydałem na to auto tyle pieniędzy, że kolejne wydatki w ciemno nie wchodzą w grę, trzy to wątpię, aby przepływka padła, ponieważ jak widać na filmiku jeżeli turbo wkońcu załapało jak powinno to air mass też było dobre, poza tym przed padnieciem sterownika było ok... prawie ok, bo na zimnym silniku do 2000obr miał mega muła, na ciepłym już bylo dużo lepiej.

Ogólnie oriętuje się ktoś, czy są jakieś skuteczne zamienniki turbin ? bo z aso za ponad 7k nie kupię, prędzej sprzedam auto za połowę wartości, bo naprawde skończyły mi się nerwy do tego auta i ogólnie do tej marki.

Opublikowano
Ogólnie oriętuje się ktoś, czy są jakieś skuteczne zamienniki turbin ? bo z aso za ponad 7k
Jest dużo. A na jak długo będa skuteczne? Nie wiem. Jesteś pewien, ze w ASO to 7K a nie 3K? Podobno Bosch regeneruje i daje gwarancję rok bez limitu kilometrów? Nie korzystałem z ich usług - więc nie polecam ani nie odradzam.

http://www.regeneracja-turbosprezarek.pl/cennik-regeneracji-naprawy-turbosprezarek.html

Opublikowano
regeneracja już nie wchodzi w grę bo na kolejne fifty fifty nie mam już pieniędzy i nerwów, poza tym w turbo-tecu dali mi 2 lata i co z tego jak od początku się je...., no taką cenę wyczaiłem na bmwstore.pl ale mają niżej jakiś zamiennik remana za 3100 ale nie wiem czy i jak to będzie działało, puki co chcę spróbować oddać turbo na gwarancję, tylko chcę być pewien, że to jego wina bo na daremno nie będę dłubał.
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.