Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 190
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Rudy83 - knock sensor to dobry trop, jesli jest tu coś nie tak, jest prawdopodobne, że system wchodzi w tryb "high mode". Jednak miałbyś też równolegle utratę mocy, dość sporą. Sprawdzić/podmienić nie zawadzi.

 

Rudy83, mój zrzut pochodzi z DIS.

 

Kurde, szkoda, ze e90 nie ma tego pierscienia z prawej strony, no ale serie muszą się czymś wyróżniać :| choć i tak nie zamieniłbym tej mojej trójeczki na 5.

 

Pytanie za mln $:

Czy w INPIE jest mozliwe zaadaptowanie/nauczenie przepustnicy?

Bo w ISTA/D jest tylko VVT learning, co do Throttle Valve nic nie znalazłem.

 

Czyli wychodzi na to, ze po każdym resecie w ECU trzeba dokonać procedury kalibracji/nauczenia pozycji przepustnicy? Pytam, bo mam objaw, ze po starcie ostudzonego silnika mam chwilowe zadławienie, jakby przepustnica nie mogła się dogadać z VVT i gdzieś albo zabrakło powietrza, albo paliwa, film można znaleźć tu:

 

I teraz wystarczy jak po starcie wcisne na 1mm pedał gazu i tego nie ma (wtedy otwiera sie przepustnica), ale jak puszczę znowu nierówno pracuje jakby ssania nie miał

Edytowane przez traxik
Opublikowano

W inpa jest throttle adaptation. To kalibruje pedal gazu. Powinno tez przepustnice bo ta jest sterowana przez komputer.

 

Musze ogarnac Dis. Zakladam ze dziala tylko z systemami powyzej xp?

Opublikowano
W inpa jest throttle adaptation. To kalibruje pedal gazu. Powinno tez przepustnice bo ta jest sterowana przez komputer.

 

Musze ogarnac Dis. Zakladam ze dziala tylko z systemami powyzej xp?

A nie jest to throtthle adaption reset a nie przyuczenie? Ja nie znalazłem tej procedury w Inpa, po resecie adaptacji (albo po resecie wszystkich adpatacji) mam błąd przepustnicy i bardzo nierówną pracę silnika, więc zawsze po resecie, bez odpalania silnika robię tą procedure z pedałem gazu. Co do DIS - widziałem działający na windows 10 - ale procedura instalacji jest 10x bardziej po...bana niż Inpy, do tego są mega lagi, więc ja odpuściłem (wirtualna maszyna, stały IP, emulatory itp itd)
Opublikowano

Ja mam pakiet z samoinstalatorem. Ale na xp nie dziala. Musze obadac 10.

Zobacz inpa eol settings. Takze sprubuj podniesc obroty na jalowym do okolo 680-700. Drgania powinny ustac.

 

Ps. Ten temat sie zasmiecil troche. Proponuje wrocic do tematu termostatu a reszte jak cos zalatwiac na pw.

Opublikowano

juz po wizycie w warsztacie.

drugi dzien jezdze i temperatura jak w ksiazce, 100-103 stopnie przy spokojnej jezdzie, przy mocniejszym wcisnieciu gazu spada do okolo 87-90, potem wraca do 100.

co sie okazalo?: mechanik odpowietrzyl uklad przez komputer - stwierdzil ze powinno byc to robione kompem, procedura z pedalem w podlodze podobno nie zawsze sie sprawdza. potem zrobil wszystkie adaptacje od nowa i - DZIAŁA.

podkresle ze robil to wszystko programem serwisowym BMW - moje dzialania przez INPA niestety nie przyniosly takich rezultatow.

Zobaczymy jk dlugo sie utrzyma ta sytuacja - oby na stale.

Opublikowano

Czaje.

Moj termostat dziala tylko na autostradzie w tej chwili. Wystarczay ze zwolnie i wjade w miasto to pada od razu. Przez od razu prosze rozumiec - wystarczy ze zwolnie i i zjezdzajac sie zatrzymam na rozjezdzie.

 

UAKTUALNIENIE - 29.08.2017

uszczelki wtryskow wymienione. wtryski zamienione bankami. Temperatura utrzymuje sie dluzej po zmniejszeniu predkosci i wjechaniu w miasto ale mowimy tu o kilku minutach.

Wczoraj uporzadkowalem LPG i dzis na gazie pojechalem do roboty. Temperatura ksiazkowa.

Na benie nie patrzylem ale pewnie bedzie 80*C.

 

Wiec - jaka roznica jest miedzy LPG a Pb??? :mad2:

Inna kalorycznosc, kultura spalania, cieplota spalania (to raczej powinno powodowac mniejsza temperature chlodziwa!), Jesli jest zla regulacja to mowimy o rozjechaniu korekt.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Miałem niedawno okazję pomóc w rozwiązaniu problemu opisanego w tym temacie w BMW E60 530i z silnikiem N52 z 2005r. Przy staniu w korkach oraz w czasie jazdy na trasie temperatura oscylowała w okolicach 80 stopni. Ale zdarzało się, że spadała chwilowo nawet do 74 stopni. Termostat został wymieniony u mechanika na nowy ale nic to nie dało. Później trafiłem na ten temat i przeraziłem się ile rzeczy forumowicze wymieniali w swoich samochodach żeby rozwiązać ten problem. Wykonałem najprostszą i chyba najtańszą opcję, czyli wymianę płynu chłodniczego i odpowietrzenie według instrukcji (10 sek. na pedale gazu). Po tej operacji problem niskiej temperatury zniknął jak ręką odjął. Nie wiem czy to robi różnicę, ale ja odpowietrzałem z odkręconym korkiem w zbiorniczku wyrównawczym (uwaga, może chlapać przy odpowietrzaniu). W instrukcji, którą znalazłem w internecie, była informacja żeby zakręcić korek i odpowietrzać.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witajcie :D

Czytając ten wątek postanowiłem sprawdzić jak obecnie zachowuje się temperatura w moim N52B30, po sprawdzeniu od zimnego silnika do rozgrzania to zauważyłem ze:

Po uruchomieniu zimnego silnika, temperatura podbija powoli do mniej więcej 95/100 stopni, zależy jak jeżdżę, jeśli dynamicznie to szybko, po dobiciu do 100 stopni zaczyna ona spadać, czyli wszystko poprawnie tylko ze spada ona nawet do 75 stopni i później podbija do 85/90 i tak skacze, między 75-85, jeśli jeżdżę wolniej i bardziej emerycko, to staje przy 75-85, zaś gdy dynamiczniej to prędzej podejdzie do 100 ale później znów spada do 75.


Nie wiem czy to dobrze ze się tak dzieje, ostatnio uruchomiłem automatyczne odpowietrzanie ale chyba niewiele pomogło, płynu nie ubywa, jest stałe przy max, ciepłe powietrze leci, wiec nie wiem czy jest się czym przejmować.


Dziwne jest tez to, ze gdy np zgasze samochód, wrócę po np 10 minutach, temperatura silnika nadal w okolicach 75 stopni, przejadę się z pare km na spokojnie i nie dobije mi do 90 nawet, zazwyczaj między 75-85. Czytałem tez o kasowaniu adaptacji silnika itd ale nie wiem czy podejmować się tego, czy jest inny sposób na to? Może powinienem jeszcze raz uruchomić procedurę odpowietrzania? Tak jak kolega wyżej napisał, może z odkreconym korkiem od zbiorniczka płynu?

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witajcie :D


Niestety nadal borykam się z tym problemem, który opisywałem. Miał ktoś podobnie i poradził sobie z tym?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
żadnych błędów nie ma? na bimmerprofs poszukaj był szczegółowo opisany problem, że jest to powiązane bezpośrednio z innymi błędami czasem, np od układu paliwowego, sond lambda, pompy wody/termostatu.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Właśnie błędów żadnych nie ma, mogę wrzucić później screeny z inpy z działania sond oraz korekty jakie są, może ktoś zauważy jakieś nieprawidłowości
Opublikowano

Sprawdz sobie czy na postoju ci do 90 stopni sie woda nagrzewa i ile to zajmuje. Jak nie albo za dlugo to termostat glowny uwalony.


Natomiast jak na luzie sobie odpalisz i po 12-13 minutach masz te 90 stopni bez gazowania no to ci termostat dobrze pracuje.


Odpal auto pod domem zostaw wlacz ukryte menu na zegarach wroc za 10-12 minut patrz ile stopni jest i daj tu znac ile pokazalo.


Jak bedzie 80-83 poczekaj jeszcze do tych 15 minut i daj znac ile bylo.

Opublikowano
Termostat główny jest sprawny na pewno, po skasowaniu adaptacji wbija poprawna temperature i utrzymuje przez jakiś czas.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.