Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Weże sa raczej miekie, no troche twardsze niz na wylaczonym silniku.

To jest chyba najlepsza wiadomosc ktora wyklucza awarie silnika.Wszystko wskazywalo na pekniecie glowicy.Twoj termostat moze zostac otwarty na trzy sposoby.

Termicznie elektrycznie i trzeci sposob nad ktorym nie ma kontroli cisnieniowo.

Skoro nie pochodzi ono z glowicy to produkuje je goracy plyn a zaworek max cisnienia jest w korku zbiorniczka wyrownawczego.

Jestes pewny jego sprawnosci?

  • Odpowiedzi 190
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
wiesz co - nie wiem. Nawet nie wiedzialem ze jest tam jakis zaworek ciśnieniowy. Jakos można go sprawdzic? Z taka temperatura jezdze juz jakies pol roku, wiec gdyby to byla peknieta glowica to juz by mi pewnie silnik uklękł.
Opublikowano

KAŻDY korek ma zaworek bezpieczeństwa, gdybyś miał kompresje do ukł. chłodzenia, to by Ci wyrzucało płyn wlasnie tędy, a nie, że Ci wiatrak wcześnie włącza, czy utrzymuje temp 80st. :D

 

Teraz masz dobrą temperaturę, pytanie w jakich warunkach testowałeś, to jest zawsze kluczowe.

Aha w ASB nie masz żadnych błędów?

 

 

A co do twardości węży.. :) Anegdotkę mam, z wlasnego doswiadczenia.

Jezdzac M57 kilka lat, dokladnie wiem, że temperatura ma mieć 91-93, przy 97 ma się aktywowac wisco, ale ze zaczynało pewnego razu rosnac do 105st jak np. byla górka to wiedziałem, ze cos zaczyna się dziać.

Pojechałem do mechanika, złapał górny wąż, dolny wąż, stwierdził, eee- panie, nie są twarde, mozna jezdzić, a na tą temperature nie paaatrz...

Sam sie za to wzialem, bo inaczej bym chwile pozniej robil uszczelke pod głowicą, albo bóg wie, co jeszcze. TO tak w kwestii testowania po twardosci węży..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
KAŻDYkorek ma zaworek bezpieczeństwa, gdybyś miał kompresje do ukł. chłodzenia, to by Ci wyrzucało płyn wlasnie tędy, a nie, że Ci wiatrak wcześnie włącza, czy utrzymuje temp 80st.

Opcja komprechy i glowicy odpadla to juz nie ma co tego ruszac-skupmy sie na konkretach i sprubujmy to razem rozwiazac.Skoro to co najgorsze odpadlo a kolega nie ma bledow w kompie to diabel tkwi w szczegulach...

Dlaczego wiatrak sie wlacza przy tej temp to juz wiemy.

Co masz na mysli z tymi warunkami testowania?To czy na postoju czy podczas jazdy?

Nawet nie wiedzialem ze jest tam jakis zaworek ciśnieniowy. Jakos można go sprawdzic? Z taka temperatura jezdze juz jakies pol roku, wiec gdyby to byla peknieta glowica to juz by mi pewnie silnik uklękł.

Musial bys podac cisnienie do ukladu i to spore ale nie chce operowac cyframi bo nie pamietam

Chyba ze masz z kim podmienic korek do testu albo pozyczyc...

Czy problem z temp wystapil nagle czy narastal?

Gdyby pekla glowica to nie ma reguly ile bys jezdzil ale to juz zostawmy-Ciebie nie dotyczy i to jest najwazniejsze

Opublikowano

Hejka.

Wartosci temp, ktore podalem wyzej sa odczytane podczas jazdy, mniej wiecej stala predkosc 70km/h.

Mam juz kompresor, nabije dzisiaj cisnienie do ukladu, ponoc zawor w korku jest na 2 atmosfery, nabije 2,5 i zobaczymy czy ujdzie, wiecej sie cykam, nie chce zeby rozwalilo zbiorniczek.

Nie wiem od kiedy jest taka temp, wczesniej nie sprawdzalem, auto mam dopiero od roku i w zimie jak mialem kiepskie ogrzewanie, to zaczalem drazyc temat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

laduj na 4 bez obaw-nic nie uszkodzisz.

Kompesor daje 8 bar a peknieta glowica kilkanascie w zaleznosci od silnika i uklad chlodzenia musi to wytrzymac.

Jak kupiles auto to zmieniales plyn chodniczy?

Na schemacie widze ze czujnik jest na gornyn wezu-tak jest?

Opublikowano
plyn zmieniony przy okazji wymiany pompy i termostatu, oczywiscie oryginalny. Czujnik temperatury jest na dolnym wezu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
patrzyłeś na drożność żeberek chłodnicy?

Gdyby byla niedrozna to wentylator by pracowal odpowiednio dluzej

Tak jeszcze zapytam czy istnieje opcja pomylki przy montazu termostatu?

Opublikowano

zeberka drożne, swiatlo przechodzi, nie ma opcji aby pomylic sie w montazu termostatu ani zamienic weze.

Podkresle jeszcze raz ze po skasowaniu adaptacji jest okej przez pol godziny, czyli tak dlugo jak komp przyswaja dane z czujnikow. Potem to juz jest 80 stopni czyli tryb max wydajnosci.

Przy kazdym odpaleniu cieplego silnika nagrzewa sie do momentu konwencjonalnego (mechanicznego) otwarcia termostatu (97 stopni), potem juz z automatu utrzymuje 80 (niewazne czy sie stoi czy sie jedzie)

Ktos mi podpoiwada ze moze sterownik wentylatora uwalony (tylko czy to by mialo wplyw na wczesniejsze otwieranie termostatu????) no i jak to sprawdzic skoro brak bledow. Nie ma opcji wymiany sterownika wentylatora, tylko wymiana na nowy (bagatela 2 klocki)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To nie zadne sterowniki...

Silnik to skupisko calej fizyki i ona Ci szmaci.

Wszystko idzie w dobrym kierunku.

Miales slabe ogrzewanie w zimie-nawet przy 80 st bedzie w aucie goraco.

Wymienisles plyn-zaszlo prawo naczyn polaczonych i wyciagles plyn z nagrzewnicy.

Wlales nowy plyn i odpowietrzyles ale silnik a w nagrzewnicy pewnie jest powietrze i ono sie msci...

Zagrzej auto zeby pracowalo na te 80st i prubuj odpowietrzyc srubka na zbiorniczku wyrownawczym.

Jak wypadl test korka?

Jesli bedzie lecial plyn to poczekaj az wystygnie , odepnij zasilajacy waz nagrzewnicy -ten przy glowicy i uzupelnij je strzykawka.

Edytowane przez kotin44
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

witam

 

Zagrzej auto zeby pracowalo na te 80st i prubuj odpowietrzyc srubka na zbiorniczku wyrownawczym.

 

@kotin44 .... jak prawidlowo odpowietrzyc uklad chlodzenia silnika N52 ?

 

.... np. po wymianie chlodnicy lub elektrycznej pompy wody .

 

Tutaj jest instrukcja BMW dla silnika N52 :

 

Beim Befüllen und Entlüften ergibt sich für den Servicebereich eine besondere Vorgehensweise aufgrund dieser Kühlmittelpumpe

(siehe aktuelle Reparaturanleitung):

Podczas napełniania i odpowietrzania należny postępować zgodnie ze specjalna instrukcja pompy płynu chłodzącego

(patrz aktualny Instrukcja naprawy):

 

Kühlmittel Ausgleichsbehälter bis Unterkante Einfüllstutzen mit vorgeschriebenem Kühlmittel befüllen.

Verschlussdeckel des Kühlmittel Ausgleichbehälters schließen. Während des Entlüftungsvorgangs den Verschlussdeckel des Kühlmittel

Ausgleichsbehälters nicht öffnen.

Zbiornik wyrównawczy chłodziwa napełnić do dolnej krawędzią wlewu odpowiednim płynem.

Zakrecic korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego. Podczas procesu odpowietrzania nie otwierać korka

zbiornika wyrównawczego

 

1. Batterieladegerät anschließen.

1. Podłącz ładowarkę.

 

2. Zündung einschalten.

2. Włączyć zapłon.

 

3. Heizung auf maximale Temperatur stellen, ("Automatik" aktivieren), Gebläse auf kleinste Stufe zurücknehmen.

3. Ogrzewanie ustawić na maksymalna temperature (aktywować „Automatik”), dmuchawe ustawić na minimum.

 

4. Gaspedal für 10 Sekunden bis Anschlag drücken. Motor darf nicht gestartet werden.

4. Pedał gazu nacisnąć przez 10 sekund "do oporu" - do końca. Nie wolno wlanczac silnika.

 

5. Der Entlüftungsvorgang wurde durch Drücken des Gaspedals gestartet und dauert ca. 12 Minuten. (Die elektrische Kühlmittelpumpe wurde aktiviert und

schaltet sich nach ca. 12 Minuten automatisch ab).

5. W ten sposób jest uruchamiany proces odpowietrzania przez naciśnięcie pedału gazu i trwa około 12 minut. (elektryczny pompa chłodziwa jest aktywna, i wyłącza się automatycznie po około 12 minutach samoczynnie).

 

6. Danach Füllstand mit Kühlmittel Ausgleichsbehälter mit über 250 ml über "Max." befüllen. (Fahrzeugspezifische Service-Literatur beachten!).

6. Nastepnie napełnic zbiornik wyrownawczy czynnika chłodzącego 250 ml powyżej „max.” . (Uwaga stosowac się do literatury serwisowej pojazdów!)

 

7. Kühlsystem auf Wasserdichtheit prüfen.

7. Sprawdzić szczelność układu chłodzenia.

 

8. Falls die Entlüftung nochmal durchgeführt werden muss, (z. B. bei undichtem Kühlsystem) DME komplett abfallen lassen (ca. 3 Minuten Zündschlüssel abgezogen lassen), dann ab Punkt 3 wiederholen.

8. W razie potrzeby powtórzenia odpowietrzenia (np, wyciek układu chłodzenia.). DME calkowicie zakończone (około 3 minut kluczyka zapłonu można wyciągnąć), a następnie powtorzyc od punktu 3.

Edytowane przez Zafi
Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wazne jak to zrobi.

Wazne zeby nie bylo powietrza w nagrzewnicy.

Rastatt rowniez pozdrawia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rastatt rowniez pozdrawia

:cool2:

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

6. Danach Füllstand mit Kühlmittel Ausgleichsbehälter mit über 250 ml über "Max." befüllen. (Fahrzeugspezifische Service-Literatur beachten!).

6. Nastepnie napełnic zbiornik wyrownawczy czynnika chłodzącego 250 ml powyżej „max.” . (Uwaga stosowac się do literatury serwisowej pojazdów!)

To znaczy ze jak? BMW zaleca jazde z przepelnionym ukladem chlodzenia? :!: :?: :shock:

  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To znaczy ze jak? BMW zaleca jazde z przepelnionym ukladem chlodzenia?

nie.

To jest nadwyzka wlasnie dla nagrzewnicy ktora moze sie nigdy nie odpowietrzyc - dlatego poradzilem koledze sciagnac waz i napelnic go recznie-stara sprawdzona metoda

Opublikowano

Przetlumacze to sobie pozniej. U mnie woda to skomplikowana sprawa. Jest malo - doleje. Dzien Pozniej jest za duzo! odleje. Nastepnego dnia za malo!

Tak czy inaczej z tym termostatem to niestety sa klocki. I nikt nie wie co i jak szczerze mowiac.

Wydaje mi sie ze te temperatury podane to nie wody ale oleju. U mnie woda czasem dochodzi do 118*C. Chwilowo rosnie do 105*C i pada na 75*C - 84*C

Podejrzewam, ze rownierz sprawnosc silnika bedzie miala na nie wplyw ale nie moge znalesc powiazania bo jesli silnik to trzeba by zaczac od temperatury spalania w cylindrach itd po uklad chlodzenia oleju. Kontrola temp bloku i oleju tylko poprzez INPA/ISTA D taktez jazda z tym co dzien nie jest mozliwa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przetlumacze to sobie pozniej

 

przeczytaj koniecznie strone 25,26 i 27 :D :D

 

Wasserkühlsystem, Querstromprinzip

Kühlsystem, Querstromkonzept

(Beispiel: N52 Motor)

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

n52 odpowietrza się bajecznie prosto, bo wlasciwie nie trzeba żadnych kombinacji, samo się odpowietrza.

Wymieniałem płyn sam, odpowietrzałem też.

 

Wątpie, żebyś mial go zapowietrzonego, ale sprobować nie zawadzi.

 

W INPIE było coś takiego jak load, torque, pokazywało aktualne obciążenie silnika. Nie wiem na jakiej podstawie komp to wylicza, ale sprawdz ten parametr, moze jest poza skalą, podczas gdy masz lekko wcisniety gaz, albo coś.

Ktos mi podpoiwada ze moze sterownik wentylatora uwalony

Miałbyś błąd w ECU na 100%

 

 

Skad figar jestes?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W INPIE było coś takiego jak load, torque, pokazywało aktualne obciążenie silnika. Nie wiem na jakiej podstawie komp to wylicza,

Z czujnika polozenia pedalu gazu oraz predkosci obrotowej silnika.

U kolegi jest innaczej.Mala roznica temperatur.Komputer widzi na wyjsciu 80 st a na powrocie 76 st i zalacza wentylator bo nie ma czym chlodzic

Opublikowano

Ale wentylator schłodzi do 75 w bloku, w zwiazku z czym na wyjsciu jest zapewne 50-60. Nie wiedziec czemu komputer chce utrzymać ciecz w temp 80st, czyli tryb najwyższej wydajności.

 

Ja już raczej nie pomogę, brak mi pomysłów

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tym przypadku chlodzi wode a komputer tego nie widzi.On widzi tylko roznice tych kilku stopni a temp w komorze spalania jest ponad 1000st wiec nie ma czym chlodzic.To nie jest stan najwyzszej wydajnosci.Tu fizyka miesza jak diabel w kotle.Opisze to wieczorem bo musze miec podglad na weze- wszystko zakumasz
Opublikowano

_TO JEST_ stan najwyzszej wydajnosci. Zamiast wymadrzac sie, poczytaj lepiej o chłodzeniu w n52.

 

Jesli termostat nie otwiera przy 80st, to komp wysteruje WSZYSTKIM, zeby i tak osiagnac w bloku 80st. A ma czym sterować, bo ma jeszcze pompę o zmiennej "mocy", czego nie ma w konwencjonalnym rozwiazaniu, jesli dodatkowo komp widzi, ze na wyjsciu chlodnicy jest spora temp, to uruchamia dodatkowo wentylator, zeby schłodzić duży obieg do takiej temp, zeby osiagnac pożądane i magiczne 80st.

Logika jest tu prosta i przejrzysta.

Nie znamy algorytmu pt: Jakie warunki muszą być spełnione, aby system pracował poprawnie - utrzymywał temperatury rzędu 96-102st

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamiast wymadrzac sie, poczytaj lepiej o chłodzeniu w n52.

Nie wymadrzam sie tylko mysle na najwyrzszej wydajnosci a ty przestan kozakowac i mi pociskac...

Literatura ma sie nijak do kolegi przypadku ona ma zastosowanie gdy uklad dziala poprawnie.

Nie znamy algorytmu pt: Jakie warunki muszą być spełnione, aby system pracował poprawnie - utrzymywał temperatury rzędu 96-102st

Ten system dziala jak kazdy inny...

Roznica jest tylko taka ze przy normalnym termostacie uklad ma chlodzic silnik a tu ma trzymac temperature.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.