Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
panowie to w wielu przypadkach nie problem czujnika tempy/termostatuy plynu chlodzacego tylko zle dzialajacy czunik pomiaru jakosci oleju ktory zmusza komp do ustalania danej temperatury cieczy chlodzacej. potwierdzony objaw z kilkoma uzytkownikami we francji. Sprobuje u mnie za miesiac aby potwierdzic.

Hej Rivasi, miales moze czas obczaic ten temat? Gdzie jest i jak sie nazywa ten czujnik jakosci oleju?

Pozdrawiam. :cool2:

  • Odpowiedzi 190
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Czujnik jakości oleju = czujnik poziomu oleju w misce.

 

Wymieniłem i trzyma mi temperaturę oleju jak w dokumencie (105-112 przy spokojnej jeździe).

 

Nie dam 100% gwarancji że to to bo wymieniałem przy okazji remontu silnika, szczególy u mnie w temacie.

Opublikowano

dzienkowac!

To dobrze ze to ten czujnik bo planuje go wymienic i tak. Pokazuje mi ostatnio jakies gupoty! Z pelnego spadl ma pol a teraz w gore poszedl o 1 kreske mimo ze nic nie dolalem. :cool2:

Opublikowano
tak moze dzialac czujnik przy zmianach tempy to nie defekt.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Taki problem.

Temp plynu chlodniczego caly czas w granicach 76 - 84 stopnie. Na postoju jak tylko temp przekroczy 84 stopnie to wlacza sie wentylator. Czujniki temp. wymienione, termostaty i pompa wody wymieniona. Po skasowaniu adaptacji temp utrzymuje sie na prawidlowym poziomie ale tylko dzien lub dwa, potem spada do tych 76-84 stopni. Brak jakichkolwiek bledow.

W lato mi to nie przeszkadza, ale w zimie przez to ze temp plynu 76 stopni, to mam kiepskie ogrzewanie.

Pytanie zasadnicze: czy to moze byc wina czujnika poziomu oleju? jak mam go sprawdzic? Czy moze modul wentylatora uwalony jest?

HELP!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakiej firmy termostat?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
tzn BMW, jak wszystkie inne wymienione czesci. Zastanawia mnie tylko to ze po skasowaniu adaptacji jest okej prez jakis czas, a potem sie stabilizuje na tych usrednionych 80 stopniach.
Opublikowano
Taki problem.

Temp plynu chlodniczego caly czas w granicach 76 - 84 stopnie. Na postoju jak tylko temp przekroczy 84 stopnie to wlacza sie wentylator. Czujniki temp. wymienione, termostaty i pompa wody wymieniona. Po skasowaniu adaptacji temp utrzymuje sie na prawidlowym poziomie ale tylko dzien lub dwa, potem spada do tych 76-84 stopni. Brak jakichkolwiek bledow.

W lato mi to nie przeszkadza, ale w zimie przez to ze temp plynu 76 stopni, to mam kiepskie ogrzewanie.

Pytanie zasadnicze: czy to moze byc wina czujnika poziomu oleju? jak mam go sprawdzic? Czy moze modul wentylatora uwalony jest?

HELP!

Ja wymieniłem czujnik oleju i pomogło, mi też skakał poziom bardziej niż powinien. Kupiłem młodą używkę z 7er F01.

Opublikowano
chyba tez tak zrobie przy wymianie oleju na nowy. Powiedz jeszcze czy po wymianie czujnika poziomu oleju robiles cos w kompie, czy tylko podmianka i wio?
Opublikowano

Ja mam tak samo. Co dziala czasowo zauwazylem - na miesiac jakis - dac mu po garach.

od 1go do 5go przekrecic do lekko ponad 5000rpm. Termostat mam i uzywke czujnik. oba wymienie podczas zmiany oleju i do tego zamontuje dodatkowy sensor od temperatury wody.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wymienilem czujnik poziomu oleju i... niestety bez zmian. Auto po odpaleniu nagrzewa sie do 96 stopni, potem spada do 80 i tak juz zostaje. FU...K!

Zauwazylem dzisiaj ze mam lekki wyciek z chłodnicy klimatyzacji, chlodnica klimy mokra na dole od oleju - i teraz pytanie: czy moze to byc przyczyna ze silnik trzyma niska temperature?czy czujnik cisnienia w ukladzie klimy moze dawac jakis sygnal do komp aby trzymal nizsza temp?, Na postoju po przekroczeniu 84 stopni wlacza sie wiatrak i schladza do 78 stopni i tak wkolo?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podejrzewam ze masz uwalony czujnik temp cieczy a uklad chlodzenia dziala poprawnie.

Podmien ten czujnik on sluzy tylko do odczytu temp.

Jest on w glowicy.

Zauwazylem dzisiaj ze mam lekki wyciek z chłodnicy klimatyzacji, chlodnica klimy mokra na dole od oleju - i teraz pytanie: czy moze to byc przyczyna ze silnik trzyma niska temperature?

nie.

Jak jedziesz na klimie to wentylatory gonia caly czas lub z krutkimi przerwami ale za trzymanie temp odpowiada termostat.

Gdybys mial wyciek z chlodnicy klimy to juz bys nie mial gazu i chlodzrnia-poszukaj zrudla wycirku

Opublikowano
czujnik temperatury zostal juz wymieniony i nic to nie dalo. wymienilem oba (ten na wezu przy chlodnicy i ten w bloku kolo chlodnicy oleju), do tego termostaty nowe oryginalne) Dodam ze po skasowaniu adaptacji przez jakies pol godziny trzyma tak jak w ksiazce, a potem lapie jakis blad i spada na 80. Najlepsze ze po podlaczeniu pod kompa nie ma zadnych bledow.
Opublikowano

Na pewno ECU bada temperature oleju, jak też obciążenie silnika i na podstawie tego obniża temp cieczy zeby sprawniej schłodzić silnik/blok/olej.

 

Jak zmieniłeś czujnik i termostat, trzeba pompe wody podmienić, ew. zupdateować soft w ECU

Opublikowano
pompa wody tez wymieniona. Zastanawiam sie czy przeplywomierz moze jeszcze odgrywac jakas role. Wiecej pomyslow juz nie mam, pozostaje tak jak mowisz wgranie nowego softu. Koszt nowego softu to 400zl, tylko ze nasze wspaniale serwisy BMW zastrzegaja sobie ze podczas wgrywania softu moze sie wysypac jakis sterownik, i ze oni za to nie odpowiadaja, nowy sterownik bedzie na koszt klienta a to sa koszta okolo 2000zl/szt. Niezle nie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zastanawiam sie czy przeplywomierz moze jeszcze odgrywac jakas role

Niestety nie.

Zauwazylem ze owy czujnik jest montowany na dolnym wezu chlodnicy a w tym przypadku jest wszystko ok

Opublikowano
Co ma czujnik do rzeczy? jest tryb w którym schładza do 80 i na tym trzyma, być może jak ma jakieś parametry nieprawidłowe i przechodzi w ten tryb. Reset adaptacji jako podstawa ( w niektórych wersjach trzeba potem zrobić adaptację przepustnicy) i obserować co sie będzie działo
Opublikowano
pompa wody tez wymieniona. Zastanawiam sie czy przeplywomierz moze jeszcze odgrywac jakas role. Wiecej pomyslow juz nie mam, pozostaje tak jak mowisz wgranie nowego softu. Koszt nowego softu to 400zl, tylko ze nasze wspaniale serwisy BMW zastrzegaja sobie ze podczas wgrywania softu moze sie wysypac jakis sterownik, i ze oni za to nie odpowiadaja, nowy sterownik bedzie na koszt klienta a to sa koszta okolo 2000zl/szt. Niezle nie?
Wchodzi w ten tryb w celu ochrony silnika przed przegrzaniem - któryś parametr go boli. Ja widziałem 80 tylko raz jak wypadały mi zapłony na nieudanym mixie świec/cewek.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co ma czujnik do rzeczy? jest tryb w którym schładza do 80 i na tym trzyma, być może jak ma jakieś parametry nieprawidłowe i przechodzi w ten tryb.

Sam czujnik nie ma nic do rzeczy ale jego umiejscowienie i owszem.

Kolega wymienia po koleji czesci ukladu chlodzenia w poszukiwaniu magicznych 90 st. a i tak ich nigdy nie znajdzie a jak znajdzie to bedzie to powod do radosci

Wchodzi w ten tryb w celu ochrony silnika przed przegrzaniem - któryś parametr go boli.

Jaki tryb?jaki parametr?

Przed przegrzaniem to chroni silnik wentylator i nic wiecej

Ja widziałem 80 tylko raz jak wypadały mi zapłony na nieudanym mixie świec/cewek.

A co ma wypadanie zaplonu do temperatury silnika i jak zmiksowales ten zestaw ze osiagnales taki efekt?

Opublikowano
Spalanie ma podstawowy wpływ na temperaturę - ubogo - temperatura rośnie, bogato silnik jest zimniejszy. Nie wiesz chyba jak działa chłodzenie silnika N52 z elektryczną pompą i elektrycznym termostatem. Tryb 80 stopni jest trybem ochronnym silnika ( z jakiś względów komputer wymyśla że musi chronić silnik). Bzdurą jest wymiana czujnika temperatury, skoro wszystko wskazuje na ten (niejako awaryjny/ochronny) tryb. Pisałem w innym poście że u mnie świece NGK platyna plus 5 starych cewek ori i jedna delphi dały koszmarnie nierówna pracę silnika plus duże spalanie i strzelanie w wydech. Wtedy też raz zauważyłem utrzymywaną temperaturę na 80 stopniach. Normalnie trzyma mi 105-107, przy depnięciu potrafi spaść do 86.
Opublikowano

105-107? wtf?

Mi trzyma przeważnie 96, choć sa wahania do 94 jak tez do 99, zaleznie od obciążenia i paradoksalnie im bardziej obciazony silnik (np. jazda pod górę), tym temp mniejsza. Rzadko kiedy widziałem 100st i powyzej i nawet takiej temp bym nie chciał - niby układ jest zamkniety i pod cisnieniem, co przesuwa temperature wrzenia, ale coś się rozszczelni i pojawia się o wiele większy kłopot

 

 

Mi chodziło o czujnik temp oleju, nie cieczy. Jaka jest temperatura oleju w momencie, gdy system włacza tryb wychładzania?

 

 

Soft 400zł?

w PIM Kraków chcą 200zł, tylko nie wiedzieć czemu, chcą by im zostawić auto na cały dzień.

Szukaj po forumowiczach, na pewno jest ktoś ogarnięty, który to zrobi, sam musze zaktualizować soft, bo mi z kolei szarpie na zimnym i ksztusi się po odpaleniu na zimno.

Mozna jeszcze sprobowac wczytać soft u tunerów zajmujących sie chiptuningiem. Oni to na pewno ogarną bez zadnych ceregieli.

Jak ktoś głosi, ze moze skopać sterownik samym updatem wyłączając odpowiedzialność, od razu zapala się czerwona lampka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spalanie ma podstawowy wpływ na temperaturę - ubogo - temperatura rośnie, bogato silnik jest zimniejszy

na temp w komorze spalania

jesli masz na mysli uklad chlodzenia to bzdura

Nie wiesz chyba jak działa chłodzenie silnika N52 z elektryczną pompą i elektrycznym termostatem.

Dziala tak jak kazdy inny uklad chlodzenia tylko jest napedzany elektrycznie a nie paskiem

Tryb 80 stopni jest trybem ochronnym silnika

Nie ma czegos takiego

Pisałem w innym poście że u mnie świece NGK platyna plus 5 starych cewek ori i jedna delphi dały koszmarnie nierówna pracę silnika plus duże spalanie i strzelanie w wydech

czytalem to i jest to niedorzeczne -pytalem wtedy o pomiar starej i nowej cewki ale bez odpowiedzi

Normalnie trzyma mi 105-107,

to ja bym sie z tego nie cieszyl

Rzadko kiedy widziałem 100st i powyzej i nawet takiej temp bym nie chciał - niby układ jest zamkniety i pod cisnieniem, co przesuwa temperature wrzenia, ale coś się rozszczelni i pojawia się o wiele większy kłopot

i slusznie.100 st to duzo a temp wrzenia jest wyzsza ze wzgl na glikol -ok 120 st

Mi chodziło o czujnik temp oleju, nie cieczy. Jaka jest temperatura oleju w momencie, gdy system włacza tryb wychładzania?

Olej zniesie duzo wiecej niz plyn chlodniczy i jeszcze zachowa swoje wlasciwosci-jesli jest chlodnica w ukladzie to olej caly czas tam krazy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.