Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ten system dziala jak kazdy inny...

Roznica jest tylko taka ze przy normalnym termostacie uklad ma chlodzic silnik a tu ma trzymac temperature.

 

:?:

I tu i tu ma chłodzić silnik. Tutaj system odpowiednio wcześniej reaguje. Wystarczy dodać gaz do oporu, żeby po kilku sekundach z 96st temperatura wskoczyła na 78. Po prostu system schładza zanim zdąży się głowica rozgrzać, bo w konwencjonalnym chłodzeniu jedynym sprzężeniem zwrotnym (feedback) jest bimetal w termostacie, który sam z założenia ma sporą bezwładność nie licząc tego, że głowica musi przekazać ciepło, co też trwa, więc całość ma sporą amplitudę wahań temperatury podczas chłodzenia. Tutaj feedback ma kilka obwodów, nie tylko temperatura cieczy. Jakich? Nie wiadomo, tego nie ma w TIS, bo patrzyłem, podejrzewam, ze nawet serwisanci ASO BMW tez tego nie wiedzą, bo oni mają przekazane z BMW inc. określone procedury przy danych usterkach/objawach.

N52 to prawdziwy majstersztyk, pomijajac awaryjność pomp oraz złożone sterowanie, przy której awarie ciezko zlikdiwodwac, czego przykładem jest niniejszy temat, to BMW odrobiło zadanie domowe z wiecznym problemem chłodzenia silników M52 i M54 jak też i odpowietrzania

  • Odpowiedzi 190
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
I tu i tu ma chłodzić silnik.

Wlasnie o ta zwloke bimetalu chodzi dlatego plyn krazy stale i stale chlodzi

Wystarczy dodać gaz do oporu, żeby po kilku sekundach z 96st temperatura wskoczyła na 78. Po prostu system schładza zanim zdąży się głowica rozgrzać,

Dokladnie.Ale przy spokojnej jezdzie , jazdy z gorki czy na postoju ma trzymac te 96st

Kolega Marcin pisal ze mu spadlo do 80st jak wypadly zaplony ale jemu sprawnie dzialal uklad a komp wylapal spalanie izobaryczne i dal mu wydajnosc.

Teraz opisze co jest u kolegi figar28 a ty pomysl jakie jeszcze ustrojstwo moze dac cisnienie do ukladu chlodzenia bo znasz ten silnik

Edytowane przez kotin44
Opublikowano
Wydaje mi sie ze te temperatury podane to nie wody ale oleju.

 

No to koledzy dochodzicie do wniosków które miałem 8 stron temu. Gratulacje, naprawdę. :norty:

 

Kolego Kotin, naprawdę nie lubię ad personam, ale chyba miałeś się już nie udzielać w tym temacie? Snujesz jakieś opowieści, domysły, nie znając podstawowych założeń systemu chłodzenia N52, który jest całkiem inny niż tradycyjne rozwiązania, i naprawdę mało wnosisz do tematu...

 

Ja wychodzę z założenia że gdy nie mam o czymś pojęcia, nie wypowiadam się (stąd mój ograniczony udział w dyskusji bo swoją wiedzę już wyczerpałem) i Ciebie też o to proszę...

Opublikowano

on i tak wróci, myślę, że ma góra naście lat i coś tam "próbuje"..

 

marvel - daje głowe i uja uciąć, że test nr 7, pozycja nr 1, to temperatura "engine temperature", korzystajaca z czujnika umieszczonego w bloku.

Uruchom INPĘ i porównaj

Opublikowano
Strasznie zaspamowany ten temat... obserwowałem dziś u siebie w te upały z klimą przy korkach - nagrzało mi się do 103, po czym zbiło go do 95 i okolice 93-95 zostały mi już do końca. Co do odpowietrzania - robiłem u siebie, procedurę przerwałem po 10min zapalając silnik (bałem się że aku mi siądzie) i nie miało to żadnego wpływu na temperatury. Natomiast jak kupiłem auto kojarzę że w zimie trzymał mi właśnie chyba koło 95 stopni. Po resecie adaptacji i procedurze z trzymaniem pedału gazu (throttle reset) wskoczył w tryb eco - dochodząc do 107 i działając jak opisałem
Opublikowano

No to koledzy dochodzicie do wniosków które miałem 8 stron temu. Gratulacje, naprawdę. :norty:

Ten temat kreci sie w kolko troche :roll:

 

Ja dochodze tez do wniosku, ze moj zaczyna dzialac jak tylko umowie sie do mechanika na wymiane! 3tygodnie lezal na 80*C. W sobote jade i oczywiscie dzis juz wszystko jest OK! :mad2:

Poza tym - w miescie lezal na 80*C. Na autostradach wszysko bylo OK mimo butowania. Wystarczyo zjechac na miasto i padal. Taktez nie wiem czy to termostat czy cos innego.

Opublikowano
Tak czytam ten wątek od samego początku, bardzo ciekawy, zwłaszcza, że u mnie podobny problem, czyli podczas normalnej jazdy, spokojnej, temperatura w ukrytym menu, 78 -84 stopnie, ale zastanawia mnie jedno, czujnik pokazuje 78 stopni, pirometr w łapę mierzę węże w pobliżu czujnika, samą obudowę w którą wkręcony jest czujnik, temperatura .... 94 stopnie. 16 stopni to baaaardzo dużo, zwłaszcza że pomiar zewnętrznych części więc jeszcze pewnie różnica będzie większa. Zaznaczam że pomiar wykonany 2 różnymi pirometrami. I tu moje pytanie, jaka powinna być oporność tego czujnika dla 20 stopni ? chciałbym zweryfikować czy aby dobrze działa, wiem, że niektórzy wymieniali ww. czujnik i nic nie dało ale może u mnie pomoże.
Opublikowano

Postanowilem poszukac przyczyny niedogrzania poprzez selektywne kasowanie adaptacji, przynajmniej mniej wiecej bede wiedzial w ktorej czesci silnika tkwi problem. Czy moze mi ktos przetlumaczyc co kasuja poszczegolne resety adaptacji???????? bede zobowiazany.

1.intake pipe model adaptation

2.throttle valves adaptation

3.load control adaptation

4.secondary air adaptation

5.octane index adaptation

6.gelernte variants

7.vvt adaptation

8.vanos

9.segment time adaptations

10. combustion control adaptation

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Czy moze mi ktos przetlumaczyc co kasuja poszczegolne resety adaptacji???????? bede zobowiazany.

 

1.intake pipe model adaptation

1. wlotu rury model adaptacji

 

2.throttle valves adaptation

2. adaptacja zaworów gazowych

 

3.load control adaptation

3. załadować formantu adaptacji

 

4.secondary air adaptation

4. Adaptacja powietrza wtórnego

 

5.octane index adaptation

5. Adaptacja indeksu octanu

 

6.gelernte variants

6. gelernte wariantów

 

7.vvt adaptation

7. Adaptacja vvt

 

8.vanos

8.Vanos

 

9.segment time adaptations

9. Adaptacja segmentu czasu

 

10. combustion control adaptation

10. Adaptacja kontroli spalania

 

P.S.

To jest tylko tlumaczenie tzw. " wstepne" , bo nie mam tego programu ktorego uzywasz i trudno mi jest przetlumaczyc dokladniej . :D

 

Jezeli ktos umie lepiej przetlumaczyc lub zna program ktorego uzywa kolega to prosze .....

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

No i nadmienie, ze po skasowaniu adaptacji przez pol godziny jest ksiazkowa temperatura i wiatrak nie wlacza sie co chwile, jak ma to miejsce pozniej.

 

Napisz prosze co kasujesz ? adaptacji .... czego ? Jakie masz błędy ?

Jakim programem ? Opisz to wszystko dokładniej .

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
uzyj 3 (load)

and.. check this out.

 

 

Skasowalem adaptacje 3 i ... nic, bez zmian.

Czyli lecimy dalej, moze teraz nr 1 (intake pipe model adaptation) - to chyba zasilanie w powietrze.

PS. oczywiscie mowa o inpie

Opublikowano

W sobote zrobilem wymiane termostatu i czujnika oleju.

Auto jezdzi lepiej a termostat - dzialal max 5 kilometrow po czym padl. Temperatury wahaja sie od 73 do 84 stopni. Na zegarze 4 kreski czyli silnik nie dogrzany.

Super...

 

Mechanik chcial zrobic diagnostyke urzadzeniem Snap On i wyszystko spoko do poki auta nie odpalil. Wtedy ECU sie rozlacza. Ktos slyszal cos o tym?

Opublikowano
Naprawdę wierzysz że to wina termostatu i nowy wziął i padł od razu po zamontowaniu? Mi się wydaje to naprawdę mało prawdopodobne.

mnie sie wydaje, ze problem niskich temperatur to nie jest problem termostatu. Cos nim steruje w oparciu o inne dane z silnika. Problem w tym ze INPA pokazuje mi, ze wszystko jest OK. :mad2:

Cos jest nie tak ale nie ma opcji tego znalesc, bo co wymieniac skoro nie ma bledow, auto jezdzi OK itd. Totalnie nie wiem od czego zaczac. Jedyne co w moim jest nie tak to korekty paliwowe na bankach ale nikt nie wie co, jak i dlaczego. Servis BMW mowi, ze skoro nie ma bledow to jest OK. :duh:

Zaluje, ze nie kupilem dizla...

Opublikowano
na piatek umowilem sie do warsztatu. Mchanik ma oryginalny program BMW wiec moze cos wiecej sie wyjasni odnosnie bledow. Standardowo w INPA brak bledow wiec... nie wiadomo co wymieic lub naprawic
Opublikowano
Naprawdę wierzysz że to wina termostatu i nowy wziął i padł od razu po zamontowaniu? Mi się wydaje to naprawdę mało prawdopodobne.

mnie sie wydaje, ze problem niskich temperatur to nie jest problem termostatu. Cos nim steruje w oparciu o inne dane z silnika. Problem w tym ze INPA pokazuje mi, ze wszystko jest OK. :mad2:

Cos jest nie tak ale nie ma opcji tego znalesc, bo co wymieniac skoro nie ma bledow, auto jezdzi OK itd. Totalnie nie wiem od czego zaczac. Jedyne co w moim jest nie tak to korekty paliwowe na bankach ale nikt nie wie co, jak i dlaczego. Servis BMW mowi, ze skoro nie ma bledow to jest OK. :duh:

Zaluje, ze nie kupilem dizla...

Korekty paliwowe sugerują jakieś błędy z mieszanką - jw pisałem mi raz się zaciął w trybie 80st właśnie jak miałem wypadanie zapłonów. Natomiast wyrównanie pracy silnika i poprawę mieszanki dało mi czyszczenie przepływomierza alkoholem izopropylowym - auto równiej pracuje, mniej pali. Ile masz te korekty? Przy okazji nie wiem jak robicie reset adaptacji, ale u mnie żeby wszystko dobrze działało, po resecie musze zrobić kalibrację przepustnicy (procedura z trzymaniem pedału gazu przez 30s).
Opublikowano
kalibracja przepustnicy? ale jak dokładnie to robisz? 30 sek pedal gazu w podloge - na wlaczonym zaplonie(pierwsza czy druga pozycja kluczyka)?
Opublikowano
Jedyne co w moim jest nie tak to korekty paliwowe na bankach ale nikt nie wie co, jak i dlaczego.

 

Jakie konkretnie masz te korekty, masz jakiegoś screena?

 

U mnie są takie (silnik delikatnie drży na wolnych dopiero po mocnym rozgrzaniu, przepływka jest nówka sztuka - bez zmian po zmianie):

http://friends.intersim.pl/arcu/korekcje.jpg

 

 

BTW, czy w e90 sa wersje liczników z pojawiającymi się kreskami, czy są na stałe i tą opcje mają serie 5er lub wyzej?

Opublikowano
kalibracja przepustnicy? ale jak dokładnie to robisz? 30 sek pedal gazu w podloge - na wlaczonym zaplonie(pierwsza czy druga pozycja kluczyka)?

1. Never touch the break pedal & key remains inserted the entire time

2. Insert key and push START Button

3. Press and HOLD gas pedal for 30 seconds

4. WITHOUT RELEASING THE GAS PEDAL, push the START Button

5. Release gas pedal

6. Wait full 2 minutes

7. Start car normally

 

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=321049 - plus zmiana co do 30sek - z innego forum

 

8. warto mu jeszcze dać kilka minut popracować na wolnych obrotach żeby sobie je ustawił - słychać w trakcie tego czasu jak silnik zaczyna pracować coraz równiej

 

za cholerę nie wiem czy kalibruje to przepustnicę czy valvetronic - fakt jest że u mnie (2005) po samym resecie wszystkich adaptacji w inpa wyrzuca błąd przepustnicy (który znika po kilkunastu km) ale auto jeździ jak g... o ;)

Opublikowano
traxik - to co wrzuciłeś to wskazania nierównej pracy (smooth a w iNpa rough) - trudno to sensownie zanalizować. Korekty czyli tzw fuel trimy - to ustawiane oddzielnie na bankach długoterminowe i krótkoterminowe zmiany dawki paliwa. Długoterminowe czyli komp przyjmuje stałą wartość np -10% że powinien dawać mniej bo np. go zalewa albo koryguje przepływkę. Ale krótkoterminowymi koryguje na bieżąco (wartości się zmieniają)
Opublikowano

za cholerę nie wiem czy kalibruje to przepustnicę czy valvetronic - fakt jest że u mnie (2005) po samym resecie wszystkich adaptacji w inpa wyrzuca błąd przepustnicy (który znika po kilkunastu km) ale auto jeździ jak g... o ;)

 

Jest to kalibracja przepustnicy, która po resecie adaptacji traci swoje pozycje krańcowe.

Opublikowano
Jedyne co w moim jest nie tak to korekty paliwowe na bankach ale nikt nie wie co, jak i dlaczego.

Jakie konkretnie masz te korekty, masz jakiegoś screena?

U mnie są takie (silnik delikatnie drży na wolnych dopiero po mocnym rozgrzaniu, przepływka jest nówka sztuka - bez zmian po zmianie):

BTW, czy w e90 sa wersje liczników z pojawiającymi się kreskami, czy są na stałe i tą opcje mają serie 5er lub wyzej?

Hej, To jest ekran z ISTA D? Mam iste ale laptop stwierdzil, ze bateria nie dziala (bateria i laptop maja 15 miesiecy! :mad2: )

Jesli dobrze to czytam to masz jak ja - biednie an Bank 1 i bogato na Bank 2.

Screena? - ja mam cale filmy na fonie zrobione z Torque Pro. Korekty, obciazenie, obroty, AFR,lambdy za katalozatorem, temperatura wody.

screeny z ISTA i filniki z ekranow. Korekty mam okolo +8% na B1 i okolo 2% na B2 teraz. Ale to oczywiscie sie zmienia! Ogolnie na postoju w tym tygodniu B1 delta - +5% do +10% a B2 delta -3% do +3%

W czasie jazdy - delta (STFT+LTFT) na bankach - B1 - +3% do 0% a B2 -10% do -3% to oczywiscie zmienia sie i to dosc liniowo przy czym roznica w tym tygodniu wydaje sie byc miedzy 6% a 8% miedzy bankami. Te wartosci nie sa stale dlatego napisalem w tym tygodniu. Roznica miedzy bankami jest za to dosc stala i coraz wieksza.

 

W Kwietniu 2017 ta roznica byla 3% i w czasie jazdy praktycznie oba banki jezdzily na delta +/- 3%. Cos sie stanelo i nie wiem co. BMW ma +/- 25% zanim wywali bleda.

Przeplywka - to by mialo wplyw na oba banki. MOja wyglada jak nowa. Byla tez czyszczona.

Musze sprawdzic tez spalanie stukowe. Czytalem gdzies ze sensor czasem moze pasc i pokazywac gupoty co ma wplyw na korekty oczywiscie.

Co do zurzycia paliwa to auto pali mi 2L mniej w codziennej jezdzie teraz niz jak go kupilem. Bylo 12.8L a jest 10.7L Termostat zawsze nie dzialal dobrze w tym aucie. Dziala jak chce w sumie. raz dziala raz nie. obecnie od 4 tygodni nie dziala. Jezdze chwilowo na paliwie od okolo 2000KM. na LPG wydaje sie dzialac lepiej :mad2: Roznica miedzy LPG a pB - cieplo spalania i okolo 120RON a nie jak ma paliwo 95-97. To sklania mnie w kierynku spalania stukowego - knock sensor.

 

Nie wiem jak wyglada licznik w e90 niestety. U mnie sa kreski na obrotomierzu i im silnik cieplejszy tym jest ich mniej. Idealnie jest 3.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.