Skocz do zawartości

po wymianie amortyzatorow i poduszek przod wyzej jest


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam nie dawno wymienilem z przodu amortyzatory i poduszki wszystko firmy SACHS plus jeszcze tuleje w wahaczach teraz przod samochodu jest wyzej wzgledem tylu o jakies 2 cm

koledzy czy to jest normalne.

co zrobic zeby to sie wyrownalo

bmw 530 xd. 2008 ro

części dobrane byly po vinie

Opublikowano
Wymieniałeś ty osobiście czy mechanik? Zawieszenie skręcane na aucie stojącym na kołach, czy podniesionym (podpartym na podnośniku)? Jeśli to drugie, to masz odpowiedź.
Opublikowano

mechanik wymienial wiec nie wiem

slyszalem ze to jest wina poduszki ze po pewnym czasie wyrowna sie

Opublikowano (edytowane)
Ano cały chwyt polega na tym, że wahacze i łącznik stabilizatora mają na śrubach i od wewnętrznej strony wytłoczenia które przy skręcaniu "wrzynają" się w ramę, tuleje się zaciskają w mocowaniach (siła skręcenia zawiasu to 195 Nm na tulejach). I jak się skręci podniesiony to potem i stoi wyżej niż powinno. Edytowane przez mecenass
Opublikowano

Jeśli był skręcony na stojąco to opcje są dwie:

- tak jak kolega pisał amortyzator nie siedzi w zwrotnicy,

- źle założone sprężyny na kielichu.

Żadnej opcji "układania się poduszek" nie ma! Są sztywne, więc tam nie ma się co układać (a już na pewno nie w centymetrach).

W każdym przypadku pozostaje zmiana mechanika, bo będzie kombinował z odpowiedzią na pytanie "jak skręcał".

 

P.S. Zamawianie części po WIN'ie w przypadku amortyzatorów i sprężyn nie zawsze się sprawdza (chyba że kupujesz w ASO, wtedy mają spis wyposażenia dodatkowego, jak obniżone zawieszenie - sklepy do tego wglądu nie mają), może się okazać, że miałeś zawias M-Technik, a dali ci zwykłe amortyzatory. Porównaj numery ze starych z tymi nowymi.

Opublikowano

dzis sam rozkrecilem wahacze na samochodzie stojacym na kolach potem skrecilem . Sprawdzilem amortyzatory czy dobrze sziedza w zwrotnicy i wszysto jest ok a samochod i tak soi wyzej .

pewnie amortyzator jet nowy i dlatego troche go wypycha do gory

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak wymieniałem amortyzatory to trzeba je było wyciagac żeby nałożyć górne łożysko i skręcić śruba. Obawiam się, że to nie wina amortyzatorów ze auto stoi wyżej.
Opublikowano

Z pewnością to nie amortyzatory. One nie pchają tylko ciągną. Łączniki drążka stabilizatora też trzeba odkręcić! Sprawdź czy sprężyna "siedzi" poprawnie na kielichu amortyzatora i łożyska górnego.

Nie mam czasu na szukanie zdjęć do wyjaśnienia, ale na YT jest trochę filmów nt. wymiany amorów.

Tak jak pisałem wcześniej, masz pewność że miałeś standardowe zawieszenie? Jeśli było obniżone fabrycznie a masz teraz zwykłe amortyzatory to może być do 3 cm różnicy (długość skoku-pracy).

 

P.S. Rozumiem, że skręcałeś na kanale!?

 

Szybki podgląd

Opublikowano
w takim razie podaj jeszcze jakie masz wysokości od podłoża do krawędzi nadkoli na wszystkich kołach.
Opublikowano

kolego podaje wymiary mierzone od asfaltu do krawędzi błotnika

LP-- 69,6 PP-- 69,6

 

LT-- 68.3 PT--68,3

 

 

czyli róznica miedzy przodem a tyłem wynosi około 13 mm

Opublikowano

U mnie jest po 69 +- 2 mm, ze względu na nachylenie ulicy.

Jest jeszcze tylko jeden szczegół który może powodować taką przypadłość. Odwrotnie założone podkładki między amortyzatorem a jego górnym łożyskiem. Chodzi o ich kolejność, najpierw górny talerz sprężyny potem zwykła podkładka a na to podkładka przeciwpyłowa (z kołnierzem) i dopiero górne łożysko. Zamiana kolejności podkładek jest możliwa i "wydłuża" amortyzator o ok 5 mm. Wtedy przód auta się podnosi.

Pneumatyki z tyłu nie masz więc, jeśli masz pewność co do poprawności złożenia zawieszenia przedniego, problemu trzeba szukać z tyłu. Innej opcji już nie ma.

Żadne "układanie się" nowych elementów zawieszenia nie wchodzi w rachubę, takie coś nie istnieje!

 

P.S.

W twojej wersji jak zauważyłem jest tak jak w e39, że amortyzatory są zamienne stronami. Kwestia BARDZO ważna, to ich właściwe osadzenie (obrót) w zwrotnicy. Obrócenie ich o kilka stopni też powoduje zmianę wysokości i przy okazji szybki wysyp amortyzatorów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
po pierwsze znaki na amortyzatorach sa w odlewie a nie jak w e39 w formie naklejki, po drugie różnica w wysokości między zużytym a nowym górnym mocowaniem amortyzatora to około 1cm (z czasem ugniata się guma)
Opublikowano

W czym lub na czym są znaki nie ma znaczenia. Jeśli amortyzator jest zamienny to trzeba pilnować ustawienia.

Która guma w zawieszeniu się ugniata 1 cm lub więcej?

Opublikowano

slyszalem od kilku mechaników co specjalizuja sie w bmw ze po jakims czasie przód wyrówna sie

ciekawe gdzie prawda jest jedni mówia tak drudzy tak :))

Opublikowano

Kolego ja mam na tyle pneumatykę, więc u mnie sprawa niejako sama się rozwiązuje. Niemniej w lipcu wymieniałem zawieszenie z przodu (oprócz sprężyn) łącznie z łożyskami kół. Przed wymianą miałem 69 cm i po wymianie też mam.

Górne łożyska amortyzatorów były oryginalne z 2006 roku, wymieniałem z powodu trzasków w jednym z łożysk podczas skręcania. Nie miałem możliwości rozebrać ob stron na raz, bo kanał mam za blisko ściany. Rozebrana i złożona jedna strona na nowych podzespołach i nie ruszana, stara, były na tych samych wysokościach! Nieobciążone łożyska górne leżały na stole obok siebie, ile było między nimi różnicy w wysokości? Zero mm!

Opublikowano
Jak dla mnie coś źle poskładałeś,znajdz jakiś schemat co gdzie pokolei wyciągnij całość na wierzch i posprawdzaj innego wyjścia niema ,wróżenie na odległość to strata czasu i niczego nie wnosi,sam zmienialem amory i łożyska i przód jak stał wczesniej tak i po zmianie na tej samej wysokości.
Opublikowano

składał to mechanik który kiedyś pracował w ASO bmw a potem ASO w oplu wiec staż pracy ma bardzo duży i jakąś wiedzę posiada

nie chce mi się wierzyć ze taki błąd by popełnił i żle złożył

 

twoja bmka kolego BARUC na jakiej wysokości ma rant błotników mierząc od asfaltu

 

moze to wina tylu ze jest nizej

Opublikowano
Też myślę, że coś zostało źle złożone, w ubiegłym roku wymieniałem razem amorki i kielichy i wszystko bezpośrednio po wymianie leżało, jak przed (ani 1cm wyżej).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.