Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprawa wyglada nastepujaco tydzien temu zostal wymieniony akumulator nowy varta 95a AGM,zostal zakodowany na 90a AGM,odrazu zrobilem regeneracje alternatora,dzis sprawdzalem napiecie w ukrytym menu i na zaplonie mam 12.4 jak odpale to jest 13,13,5 jak dodam gazu,ale podczas jazdy potrafi spadac do 12.2

 

I moje pytanie czy to normalne przy akumulatorze AGM,czy moze regulator napiecia pora tez wymienic,samochod pali normalnie.

 

edit/

dodam ze wymienilem tez paski klinowe,bez rolek bo mechanik stwierdzil ze jeszcze sa ok

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie jest prawidłowe ładowanie. Gdy miałem E60 z akumulatorem AGM to ładowanie było na poziomie 14,7 - 14,9
Opublikowano

kiedys ze 2 lata temu jak sprawdzalem to na zwyklym aku mialem cos okolo 14,5 wiec dzis doznalem szoku lekkiego.

dlatego mysle ze moze regulator napiecia poprostu stracil swoja zywotnosc.

 

/edit

 

Prpblem rozwiazany, okazalo sie ze IBS walniety, jutro juz wymiana. Temat mozna usunac.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odświeże temat, problem następujący:

Najpierw komunikat o dużym spadku napięcia akumulatora, ładowanie 13,95v-14v, na zgaszonym 12,1V. Wymieniony i zakodowany nowy akumulator i nic się nie zmieniło, wciąż to samo. Następnie wymieniony alternator na regenerowany, ładowanie wzrosło do 14,2V ale to wciąż mało. Teraz wywala kolejny komunikat o błędzie w układzie ładowania i oprócz tego cały czas ten o spadku napięcia z akumulatora.

Ręce mi już opadają może ktoś miał podobny przypadek.

Silnik to 525d 2005r

Opublikowano

A regulator nie jest integralną częścią alternatora? Jeśli to osobna część to jej nie wymieniłem bo fachura spec od bmw powiedział że jest on w środku alternatora.

Byłem właśnie przejechać się i posprawdzałem miernikiem napięcia, wygląda to tak, że ładowanie jest raz 14,2V a za chwile nie ma w ogóle no i wtedy komunikat o błędzie ładowania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No napięcie jest tak czy tak za słabe. Regulator to cześć wymienna

Przykład cześć nr.2

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PX31-EUR-02-2009-E61N-BMW-520d&diagId=12_1785

 

Odłącz na początek ibs (cienkie kable przy kłamie minusiwej)

Sprawdz kable masy przy alternatorze i plusowy czy czasem nie jest skorydowany o czy nie widać kabli przed izolacja .

 

Jeśli tu niczego nie znajdziesz podmienić regulator. Może znajdzie się ktoś życzliwy i ci wypożyczyć na chwilę no i do elektryka na kontrolę alternatora

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Zależy co się stanie przez kolejne dni, jeżeli spadek będzie się używał to nie jest ok, a jeżeli przez kolejne dni nie będzie spadku napięcia to jest ok. Akumulator w stanie spoczynku ma napięcie 12,6V to jest ok. Minimalne napięcie to 12V poniżej wymiana akumulatora.
Opublikowano

gooldi1 , mam podobny problem w mojej 530d. Ładowanie mam w okolicach 14,7-14,9 na nowym zwykłym akumulatorze (nie AGM), rano pomiar napięcia bez uruchamiania to 12,2 -12,4 i wita mnie komunikat o słabym akumulatorze. Błędu klemy IBS brak, jak odczepię cienkie kabelki od IBS to ładowanie spada do 14,1 -14,2 i wywala błąd IBS. Po podłączeniu kabelków ładowanie ponownie wynosi 14,7-14,9.

Wspomniałeś coś o ginącym na chwilę ładowaniu w czasie pomiaru. Spada czasem do 1,4V ?

 

speed1211, gdzie w alternatorze są kable od masy ? W moim jest tylko plusowy gruby,cieńszy tez plusowy na tej samej śrubie do rozrusznika i ten z wtyczką na piny.

Opublikowano
speed1211, gdzie w alternatorze są kable od masy ? W moim jest tylko plusowy gruby,cieńszy tez plusowy na tej samej śrubie do rozrusznika i ten z wtyczką na piny.
chodzi o przewód masowy między silnikiem a karoseria pewnie.
Opublikowano

Też szukałem masy od alternatora ale jedyne kable/przewody to te o których napisałem powyżej.

A czy mocowanie gdzie przykręca się alternator do budy,/to nie jest przypadkiem masa ? I czy ta masa pomiędzy silnikiem a karoserią może mieć wpływ na napięcie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Eh nawet nie wiedziałem że nie ma kabla do masy. Masa to obudowa w takim razie. Gdzie jest połączenie do Silnik poszukam

 

To chyba będzie koło zbiornika wyrównawczeg

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Screenshot_20161129-101009_zpsk8xfgwbt.jpg

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

U mnie przyczyną chwilowo ładowanie spadało na około 8-9V i pokazywał się komunikat o błędzie w układzie ładowania, przyczyną okazał się regulator napięcia.

Firma u której kupiłem regenerowany alternator przysłała mi nowy regulator i od tamtej pory ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.