Skocz do zawartości

Kupno 1er - porady, opinie, porównania. Pomoc w wyborze.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jeżdżę sam. Z tym wsiadaniem to jednak rzecz względna. Jak jest ciasno, to dłuższe drzwi w 3d są udreką. Ale w aspekcie samego wsuwania się na fotel pasażera masz racje.

 

W takich sytuacjach fajnym patentem jest opuszczanie szyby prawie do samego konca przy podwojnym wcisnieciu przycisku otwierania. W polaczeniu z drzwiami bez ramek w 3d oznacza ze nie ma rogu drzwi / szyby ktory przy wsiadaniu w ciasnych miejscach chce sie nam wbic w oko :lol: , wystarczy tylko nieznacznie odchylic drzwi by wejsc do srodka. Natomiast wsiadanie a szczegolnie wysiadanie (a raczej wygramolenie sie ) z tylu w 3D to prawdziwa udreka, niepomagaja tez tutaj uchylane fotele ktore niezbyt chca pozostac w pozycji uchylonej na czas wysiadania.

Pzdr, MtothaJ
  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
ja wacham się pomiędzy f21/f20,f30 lub nowy CLA dla syna.Myślę że najbardziej odpowiednie dla młodego byłoby nowe CLA ale sentyment do BMW nie pozwala się zdecydować ;/ Edytowane przez Iphone
Opublikowano

Przede wszystkim w prowadzeniu i radości z jazdy. Auto daje duża satysfakcję z każdego pokonanego zakretu. No i bardzo ciekawy wybor silników. Nie mowie ze te w mercedesie są złe, ale jednak BMW mnie bardziej przekonuje. Nie wiem w co akurat celujesz (diesel czy benzyna), ale moje typy to 118i lub 120d jak ma być w miarę budżetowo lub M135i jak ma być na wypasie. Bardzo polecam automat, ale to jest jednak kwestia preferencji i nie ma co kogos na sile uszczesliwiac.

 

Generalnie po prostu sie przejedz i porównaj wrażenia z jazdy. Odpowiedz sie nasunie sama.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

jak dla dzieciaka stac cie na nowe auto premium to tylko model z przednim napedem,

 

nie ma co pisac: "...moje dziecko jest dorosle/rozsadne, inne od tych...." nawet jak takie jest to "kiedys" ulegnie pokusie i RWD zrobi mu krzywde a przy AWD pojedzie za szybko...jak kochasz dzieciaka to tak zrobisz (FWD), jak bedziesz zaspakajal swoje marzenia to wyjdzie "lipa"...

 

jak jestes fanem marki/grupy to moze MINI, wyszedl w zeszlym roku "lansiarski" model coupe, jest lans i jest FWD...

ten nowy merc tez chyba jest FWD?

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano (edytowane)
W mercu jest na przód jedynkę zawsze można wziąść w x drive,model m135i jednak jest trochę przesadą :) nie rozumiem dlaczego przy AWD ma pojechać za szybko?Model coupe od Mini moim zdaniem jest beznadziejny,zero proporcji... Edytowane przez Iphone
Opublikowano

to tylko merc: ladny, calkowice nowy i BEZPIECZNY

 

x drive to 4x4, zakluca rozum a szybkosc jazdy robi krzywde, kiedys wypadnie z drogi, kazdy wypada...

 

Twoj dzieciak, ja z swoim choc ma dopiero 5 lat, raz na tydzien idziemy na gokarty, co 2 dzien "palujemy" na PS3 z gra GT5 i kiera G27 to NIGDY (czyli za 12 lat) nie kupie mu RWD choc wiem ze za ~7-10lat bedzie lepszym kierowca niz ja...

 

bede mial srodki: jak najbardziej bedzie RWD czy AWD ale dopiero jak pojezdzi z dokumentami z ~8lat, skonczy studia i wtedy niech sie sam "zabija"...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Ahhh jednak będzie trzeba się przełamać i kupić znów Mercedesa,bo raczej nic lepszego od tych samochodów już nie znajdę,jeśli nie tył napęd to tylko ten Merc został.
Opublikowano

Moim zdaniem powielacie mity. Jeśli ktoś nie odłączy Esp to nie ma żadnego ryzyka z rwd. Co wiecej dzięki dobremu wywazeniu auto jest bezpieczniejsze od przednionapedowki. A jeśli ktoś nie ma rozumu to się zabije w czymkolwiek. Rwd jeździ tez moja żona i uważa BMW za auto najłatwiejsze w prowadzeniu i kontroli.

 

Ja swojemu dziecku dałbym BMW z racji najwyższego bezpieczeństwa czynnego.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Ilu z nas uczylo sie jezdzic ne 125p, polonezach, 126p itd. Ja robilem prawko na 126 a moj pierwszy to 125p. Od zawsze uwielbialem jezdzic samochodem i musze przyznac ze tylni naped po odebraniu prawa jazdy to bylo szalenstwo, ktore bardzo duzo mnie nauczylo. Ocxywiscie mowimy o innych mocach, wywazeniu samochodu itd nie mnie jednak tylni naped nauczyl mnie odruchow itd. Drzewo bylo tylko jedno :-) z mojej winy, niewyprowadzony poslizg.

Mysle ze moj ojciec dobrze wiedzial na co mnie stac za kolkiem, jezdzilem z nim regularnie po miescie nie majac jeszcze 17 lat, odwozilem sie do szkoly :-) itd. Jak poszedlem na kurs to wiadomo jak bylo. Trudno u 17, 18, 19 latka oczekuwac rozsadku, bedzie chcial sie sprawdzic itd. Nie mniej jednak jesli wiesz jak mlody jezdzi, jesli nie dostaje malpiego rozumu za kolkiem to mysle ze spokojnie z tylnim sobie poradzi zwlaszcza ze sa teraz skuteczne systemy.

Osobiscie zastanowilbym sie nad czyms innym - jesli to ma byc pierwszy samochod po kursie prawka to moze cos na czyms nauczy sie jezdzic. Nie bedzie zal jak sie porysuje, wgniecie, obetrze itd. Chyba ze koszta nie graja roli, to wtedy piekna nowka i mlody oszaleje :-)

Jesli mlody chce jezdzic tylko po to zeby przemieszczac sie z pkt a do b bez emocji to bierz przednionapedowke. Zapomniales jeszcze o Audi. A5 coupe tez ma styl.

Opublikowano

K8v8M:

z tego co piszesz wnioskuje, ze NIGDY nie jezdziles swoim autem na granicy bezpieczenstaw/matach/sniegu...

 

za tydzien powinnien spasc snieg, pojedz na parking AUCHAN lub na Rondo Hakena, na rondzie dodaj mocno gazu, dozwolone jest 70km/h, mozna to zrobic nawet przy ~50km/h i mocnym/gwaltownym bucie, przy takiej sytuacji DSC zglupieje bo auto zacznie "wirowac"...tylko NIE pisz, ze tak NIE jest, jest TAK i musi tak byc bo auto jest idealnie wywazone...

 

przez taka sytuacje sprzedalem w 2007 120d z ktorej bylem b. zadowlony, zona w koncowce ciazy wyjezdzala z osiedla, ~15km/h dodala gazu, auto zrobilo 2 baczki i auto wyladowalo w rowie melioracyjnym, w tym samy dniu zlozylem zamowienie na SUBARU,

 

nie musisz mnie przekonywac, ze w F1 nie jezdza diesle....

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
AO. Nigdzie nie napisałem ze sie nie da zakręcić baczka z ESP. Tyle, ze jak ktoś uskutecznia tego rodzaju jazdy to skończy w rowie bez względu na to czym będzie jechał. Kazdym autem da sie wywinać numer ktory sprawi, ze wyladujemy w rowie. Twierdze jedynie, ze napęd rwd wraz z ESP nie stawia sprawy w gorszej sytuacji. Ja tez mam tendencje do jazdy bokami jak jest bardzo slisko. Jak jest sucho to mnie to nie kręci. BMW uczy przede wszystkim szacunku do przyczepnosci. Jak jest slisko to natychmiast jest info, bo tył wyjeżdża nawet po lekkim dodaniu gazu. Ja juz wole wylądować w rowie przy 30 km/h niż przy 90, bo auto 4x4 daje poczucie bezpieczeństwa i jedzie sie nim szybciej w złych warunkach.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Młodzian + nowe piękne pewnie dość szybkie auto, sam nie wiem czy to dobry duet. Gdybym stał przed taki problem jak iphone to wybrałbym: duże, wolne, bezpieczne auto. Nie chodzi o brak zaufania do umiejętności młodego człowiek ale o czynnik "środowiskowy". Jakieś 20 lat temu też miałem 18 lat .. pierwsze auto i żyję dzięki szczęściu jakie wtedy wiele razy miałem.

 

Fwd, 4x4 czy Rwd nie powinno mieć znaczenia zasadniczego. Tam gdzie zaczyna mieć to znaczenie, Twój syn nie powinien na drogach publicznych na początku swojej przygody z samochodem "zaglądać".

Opublikowano
Najglupsze manewry na drogach robiłem żukiem....

 

:mrgreen: :cool2:

Daj pan spokój. Polozylem żuka bokiem. :lol: jadąc wtedy BMW nawet bym nie wiedział ze to była groźna sytuacja.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jednak napęd na tył i silnik benzynowy nie gwarantują 100% bezpieczeństwa. :lol: :mrgreen:
  • Moderatorzy
Opublikowano
K8v8M:

z tego co piszesz wnioskuje, ze NIGDY nie jezdziles swoim autem na granicy bezpieczenstaw/matach/sniegu...

 

za tydzien powinnien spasc snieg, pojedz na parking AUCHAN lub na Rondo Hakena, na rondzie dodaj mocno gazu, dozwolone jest 70km/h, mozna to zrobic nawet przy ~50km/h i mocnym/gwaltownym bucie, przy takiej sytuacji DSC zglupieje bo auto zacznie "wirowac"...tylko NIE pisz, ze tak NIE jest, jest TAK i musi tak byc bo auto jest idealnie wywazone...

 

przez taka sytuacje sprzedalem w 2007 120d z ktorej bylem b. zadowlony, zona w koncowce ciazy wyjezdzala z osiedla, ~15km/h dodala gazu, auto zrobilo 2 baczki i auto wyladowalo w rowie melioracyjnym, w tym samy dniu zlozylem zamowienie na SUBARU,

 

nie musisz mnie przekonywac, ze w F1 nie jezdza diesle....

 

Sorry ale głupoty piszesz. Po pierwsze z włączonymi wszystkimi systemami w F20 to zacznie sie krecic tylko na calkowitym lodzie bo wtedy faktycznie juz nic nie pomaga. Na sniegu jak wdepniesz gaz w podloge to obroty nawet nie wzrosna za bardzo bo zaswieci sie zolta kontrolka i tyle.

 

A wszystko i tak zalezy od zdrowego rozsadku bo nie widze zadnego problemu zeby w przednionapedowce zaciagnac reczny i tez poleciec w bande/do rowu / w inne auto / kraweznik..

Opublikowano
F20 przy jeździe na tempomacie na ostrzejszym łuku drogi sama zwalnia. Serio. Ogólnie po tygodniu codziennego użytkowania i przejechaniu ok 1000 km muszę przyznać ze to bardzo udane auto.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

To rzecz gustu, i pewnego przyzwyczajenia sie do nowego wyglądu. Choć fakt ja do końca jeszcze tego nowego wyglądu też nie akceptuje. W sensie e87 po pewnym czasie mi sie nawet podoba przynajmniej z niektórych stron. Z tylu nie bardzo, z przodu tez średnio, ale z boku jest całkiem ładna. Natomiast co do F20 jestem sceptyczny z każdej strony. Nie jest odpychajaca ale nie porywa. Taki trochę nijaki taki.

 

Dzis przesiadalem sie na powrót do swojego auta i powiem szczerze zdążyłem sie mocno przyzwyczaić do F20. Pod wieloma względami jest bardziej komfortowa, wszystko lżej chodzi, szczególnie kierownica, mimo RFT mam wrażenie ze nawet praca zawieszenia jest ciut bardziej komfortowa, wszystko z wyjątkiem skrzyni. Ta jest zdecydowanie bardziej sportowa niż komfortowa, ale fakt miałem odmianę sport. Po prostu w 6 biegowej jest o wiele bardziej "czuć" (choc raczej tu lepiej mowic nie czuc) prace konwertera. Nacisniecie gazu nie powoduje od razu szarpniecia lecz lekki wzrost obrotow z minimalnym wzrostem prędkości. W tej nowej osmiobiegowej jest bardziej bezpośrednie sprzężenie silnika z napędem. To oczywiscie ma swoje zalety, ale nieco cierpi na tym czasem komfort jazdy. Typowa sytuacja gdy jest to niepożądane to dodanie i szybkie ujęcie gazu.

 

Oczywiscie są to zarzuty w dużym cudzyslowie. I tak wolał bym mieć u siebie te osmiobiegowa. Całe f20 juz niekoniecznie, choć kto wie czy dla skrzyni wlasnie bym sie nie zamienił. F20 jest w środku zauwazalnie wieksza. Zreszta to jest auto ledwie o 2cm krótsze od serii 5 sprzed lat (E12) i ma od tej piątki sporo większy rozstaw osi.

 

Ogólnie rzecz biorąc technicznie to auto jest moim zdaniem bardzo dopracowane. Szczerze polecam.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.