Skocz do zawartości

Kupno 1er - porady, opinie, porównania. Pomoc w wyborze.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nie mialem okazji az tak sie z nimi zapoznac na jazdach testowych. Na razie bedzie to co da fabryka, chociaz probowalem zamowic bez run flatow, ale tu nawet nie bylo dyskusji.
Opublikowano

Ja dałem radę dla siebie zamówić bez rft. Ale to wymagało "znajomości" u dilera. Trza było zagadac do mnie to bym Ci to załatwił. Może nawet rabat ciut większy.

 

Natomiast muszę przyznać ze odczucie dynamiki w f20 120d jest bardzo podobne do tego z 123d e87. Ogólnie bardzo fajnie jeździ. Chyba najwieksza różnica to automat, ale to nie tylko on.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

No to gratuluje! Widac masz moc :-)

Dzieki. Juz mi lepiej nie pisz jak sie fajnie jezdzi bo nie wyrobie :-)

Konfiguracja niepopularna, pewnie dlatego tyle musze poczekac. Zamowilem wersje 3 drzwiowa i ten xdrive i wszystko razem sklada sie na koniec kwietnia.

A i tak najwieksze oczy zrobili jak powiedzialem ze dziekuje za czujnik deszczu i automatycznych swiatel, pol salonu sie zlecialo zeby mi wytlumaczyc ze jak mam ksenony to musze miec automatyczny wlacznik swiatel, bo nie bede mial ringow.

Opublikowano
To faktycznie dziwna decyzja. Ja po to zamówiłem ksenony by mieć dzienne na ringach. Z wielu rzeczy bym zrezygnował ale z czujnika deszczu raczej nie. Jest bardzo przydatny i dobrze działa, a do tego nie kosztuje majątku.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Masz racje. Cena nie grala roli. Dzienne i tak bede mial majac pozycje zero wiec to nie klopot, co do czujnika deszczu to w kilku autach ktore do tej pory mialem nigdzie nie dzialal dobrze (toyota, ford, renault). O ile w duzym deszczu sobie radzil o tyle przy syfie spod kol juz nie
Opublikowano
No to powiem Ci ze w BMW w 90 procentach przypadków działa ok. Jest tez regulacja czułości. A przy okazji dodam ze dilerzy robią kręcią robotę wyposażając auta w przeciętne zimówki

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Pojeździlem trochę wiecej tym 120d i muszę przyznać, ze do 120 km/h przyspiesza bardzo ładnie i co ciekawe daje o wiele większe poczucie dynamiki i radochy niż moja jedynka. W dowodzie jest wpisana waga 1365 kg a więc praktycznie chyba nawet nieco mniej niz u mnie po odchudzaniu auta. Być może w tym odczuciu dynamiki maja swój udział kiepskie opony ktore slizgaja sie nawet na mokrym. :duh: Z drugiej strony pewnie dużo roboty to zasługa skrzyni w wersji sport. Działa rewelacyjnie.

 

Co ciekawe auto start/stop działa juz przy przy +2 stopniach a nie pow 3 stopni jak w starszej generacji. A jeszcze bardziej ciekawe jest to ze system ten działa subiektywnie lepiej niż w silniku benzynowym w f30 która tez sporo jeździłem po mieście. Wydaje sie ze zwłoka w uruchomieniu silnika jest mniejsza i auto rusza plynniej, bez zabiego skoku ktorego doświadczyłem w F30.

 

Ogólnie auto uważam za bardzo udane, być może sobie takie kupie za dwa - trzy lata jeśli silniki benzynowe nie bedą sie dały chipować.

 

Troszkę mnie drażni jedynie nieco gorsze wyciszenie silnika. O ile działa stop And go to wszystko jest ok, ale w sytuacji gdy jest za zimno lub inne czynniki to uniemożliwiają to klekot nieco denerwuje.

 

Co mnie bardzo zdziwiło to spór niższe zużycie paliwa. O ile komp nie kłamie to jest ok 1 do 1,5 litra mniej niż u mnie mimo ze jechałem bardziej dynamicznie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jeśli wolno mi zapytać to czemu zamówiłeś 120d a nie 125i?
Opublikowano
A jeśli wolno mi zapytać to czemu zamówiłeś 120d a nie 125i?

To nie moje auto. Ja tylko nim jeżdżę. Ale w obecnej sytuacji raczej bym zamówił 120d. Jest jakaś szansa na chip na ok 225 KM. Ze 125i nic sie juz prawie nie wycisnie (box odpada). A różnica w cenie duża.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
A jeśli wolno mi zapytać to czemu zamówiłeś 120d a nie 125i?

To nie moje auto. Ja tylko nim jeżdżę. Ale w obecnej sytuacji raczej bym zamówił 120d. Jest jakaś szansa na chip na ok 225 KM. Ze 125i nic sie juz prawie nie wycisnie (box odpada). A różnica w cenie duża.

 

W jakims sensie historia zatoczyla kolo - w E8x brakowało sensownych silników benzynowych (poza 3.0 R6 ktory mozemy pominac z racji ceny) w zwiazku z czym preferowane byly diesle. Przy F20 byla wstepna podnieta ze 114i/116i da sie zrobic na 200-kilka KM i ze w takim ukladzie diesel nie ma racji bytu, natomiast po tym jak sie okazalo ze benzynowce nie bardzo sie chca chipowac wychodzi na to ze znowu trzeba bedzie sie z dieslem przeprosic :mrgreen:

Zgadzam sei ze wszelkie boxy odpadaja wiec jedyne co ew. moze zmienic sytuacje to wypuszczenie przez BMW do benzyniakow oficjalnych Performance Power Kitow.

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
Czy to oznacza że jest dostępny wirus do 125d?

Nie. To oznacza jedynie, ze niektórzy twierdza ze jest wirus do 120d. Ja czegoś takiego nie widziałem na wykresie, ale niektórzy twierdza ze robią te silniki (np. Masters). Jestem sceptyczny ale to ostatnia nadzieja.

 

Tu podają http://shiftech.be/reprogrammation.php?model=4&serie=22&year=257&engine=3123 ze chip niedostępny a ten sam silnik w e90 robią bez problemu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
125d na sterydach mogłoby sprawić przyjemność

Niestety mniejsza niż 123d. Podawane moce to ok 250 KM tyle co 123d przed 2010 http://shiftech.be/reprogrammation.php?model=4&serie=22&year=257&engine=3254 . Natomiast 123d po 2010 roku chipuje się na ok 270 KM. Różnica wagi to symboliczne 5kg na korzyść 125d. Plusem 125d jest napewno automat. Mimo wszystko raczej ze 123d by nie wygrała (oba po chipie).

 

Z tego co mi wiadomo w 125d nie ma już dwóch turbin lecz jest pojedyncza tylu twinscroll. Stąd różnice w mocy po chipie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
125d na sterydach mogłoby sprawić przyjemność

Niestety mniejsza niż 123d. Podawane moce to ok 250 KM tyle co 123d przed 2010 http://shiftech.be/reprogrammation.php?model=4&serie=22&year=257&engine=3254 . Natomiast 123d po 2010 roku chipuje się na ok 270 KM. Różnica wagi to symboliczne 5kg na korzyść 125d. Plusem 125d jest napewno automat. Mimo wszystko raczej ze 123d by nie wygrała (oba po chipie).

 

Z tego co mi wiadomo w 125d nie ma już dwóch turbin lecz jest pojedyncza tylu twinscroll. Stąd różnice w mocy po chipie.

 

IMO jesli patrzec tylko na moc to niewatpliwie masz racje, ale mimo wszystko na przyjemnosc sklada sie cala masa innych kwestii i nie da sie ukryc ze F20 jest konstrukcja nowa podczas gdy E8x ma juz swoje lata. Ja mimo wszystko wolalbym ciutek slabsze F20 niz mocniejsze E8x.

Pzdr, MtothaJ
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko szkoda, że f20 jeszcze brzydsza od e87, ale to tylko moje zdanie. Co nie przeszkadza mi posiadać tej drugiej.
Opublikowano
Tylko szkoda, że f20 jeszcze brzydsza od e87, ale to tylko moje zdanie. Co nie przeszkadza mi posiadać tej drugiej.

Mi się e87 tez bardziej podoba. Szczególnie w wersji 3d. Natomiast f20 5d jest ok. 3d mi się nie podoba.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak kupowałem e87 i przesiadałem się z fiata bravy to myślałem, że Boga za nogi chwyciłem. Choć bmw jeszcze przed tym zanim okazało się, że mnie na nie stać, wcale mi się nie podobało. Jednak jak wstawiłem je do garażu, to stało się najpiękniejsze na świecie. Dzisiaj jak porównuję to poczucie satysfakcji i wielkiej zmiany jakie towarzyszyło zakupowi pierwszego bmw, z odczuciami jakie towarzyszą przy oglądaniu innych bmw, któych potencjalnie mógłbym stać się właścicielem to po prostu czuję, że to już nigdy nie będzie to samo jak przejście z brawy na e87.

Więc teraz już prawie nic mi się nie podoba. Mam nadzieję, że sytuacja zmieni się jak będzie nowa seria 4 i 1 er copue na bazie f20.

Opublikowano

Ja się przesiadlem z Bravo 1,4 150KM i pod wieloma względami czułem dyskomfort. Mniejsza moc w BMW, wibracje diesla, ciasnota wnętrza, drobne usterki wcale nie dawały mi poczucia totalnej zmiany na lepsze. Owszem zawieSzenie i rwd sprawiało ze nigdy nie żałowałem, ale to wcale nie był inny świat.

 

Natomiast racja co do ekonomi. Utrzymanie jedynki nie kosztuje tak wiele jak można by oczekiwać po BMW.

 

BTW dzis zrobiłem 120d droge z pracy w trybie eco pro. Było to po 21 więc ruch mały, kilka km przez miasto, reszta trochę poza. Dystans 24km, spalanie wg. Kompa 4,4 l/100 km (raz wyprzedzalem ;), koszt paliwa ok 6 zł. Czas jazdy 28 minut.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ty chyba piszesz o bravo z 21 wieku, a ja o bravie z 1996r. /1.6 103 KM + gaz/

Owszem moje doświadczenia także są takie, że brava była droższa w utrzymaniu bo ciągle trzeba było w niej coś wymieniać. Oczywiście nie liczę utraty wartości bmw.

Zużycie paliwa także wyraźnie na korzyść bmw.

Opublikowano
Tylko szkoda, że f20 jeszcze brzydsza od e87, ale to tylko moje zdanie. Co nie przeszkadza mi posiadać tej drugiej.

Mi się e87 tez bardziej podoba. Szczególnie w wersji 3d. Natomiast f20 5d jest ok. 3d mi się nie podoba.

 

Jesli jezdzisz sam to wersja 3d jest duzo wygodniejsza do wsiadania. Mam 184 cm wzrostu i zdecydowanie lepiej wsiada sie do wersji 3d. W 5d jednak srodkowy slupek przeszkadza. Oczywiscie z innych wzgledow to jest mniej praktyczne rozwiazanie.

Opublikowano
Jeżdżę sam. Z tym wsiadaniem to jednak rzecz względna. Jak jest ciasno, to dłuższe drzwi w 3d są udreką. Ale w aspekcie samego wsuwania się na fotel pasażera masz racje.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.