Skocz do zawartości

Kupno 1er - porady, opinie, porównania. Pomoc w wyborze.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Akurat moim zdaniem xdrive w serii 5 sprawuje sie dość słabo. No i zobacz ze wyniki bez elektroniki są praktycznie takie same jak w quatro mimo bardzo dużej różnicy wagi. Po prostu elektronika w BMW bardziej przymula napęd niż w audi.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Akurat moim zdaniem xdrive w serii 5 sprawuje sie dość słabo. No i zobacz ze wyniki bez elektroniki są praktycznie takie same jak w quatro mimo bardzo dużej różnicy wagi. Po prostu elektronika w BMW bardziej przymula napęd niż w audi.

 

Myslisz ze w innych seriach xdrive inaczej dziala?

Opublikowano
Akurat moim zdaniem xdrive w serii 5 sprawuje sie dość słabo. No i zobacz ze wyniki bez elektroniki są praktycznie takie same jak w quatro mimo bardzo dużej różnicy wagi. Po prostu elektronika w BMW bardziej przymula napęd niż w audi.

 

Myslisz ze w innych seriach xdrive inaczej dziala?

Nie wiem. Takie mam subiektywnie wrażenie. Zarówno w 3 jak i w X3 było znamienne lepiej.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Proszę. http://www.shiftech.be/reprogrammation.php?model=4&serie=22&year=123&engine=3118

 

Myśle ze to jest po prostu jak to czesto bywa u BMW silnik z obniżoną programowo mocą - chip to po prostu zdjęcie tego ograniczenia. To samo jest w mini. Wersja 90 KM 1,6 N/A chipuje się na 130 KM. Pogadaj z kimś z Wawy. Może np. Rogal Ci to zrobi. Jak sie zdecydujesz to daj znać jaki efekt.

 

Będąc szczerym to wersja jaką masz potncjalnie bardzo mi sie podoba (ale z automatem ). Realne jest zejście z waga do poziomu dającego podobny stosunek moc/masa jak u mnie.

 

Troche poszukalem w necie natomiast tak jak pisalem w innym watku temat wydaje sie slabo przetarty.

Z tego co udalo mi sie wyczytac / znalezc:

- dane techniczne min. 116i / 118i / 120i http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/1series/3door/2007/_shared/pdf/1series_datasheet.pdf

- http://www.youtube.com/watch?v=bSro_n0DM6Y Make the BMW 116i to 118i. You must change the ECM and take the ECM from the 118i. The only difference between the machines is the Software. It is not possible to transfer the SW from 118i to ECM from 116i.The result is a"parity" error.Go to a scrapyard and look for ECM from 118i. The dealer will also take Your ECM and it is a fair deal. Hint: works only with the 2 l machines,compression 12-1 and most Power at 6000 number of revolutions

- 116i i 118i sa takie same od strony mechanicznej, 120i ma juz inne czesci

- wydaje sie ze przejscie z 116i (122KM 185nm) --> 118i (143KM 190nm) to wylacznie kwestia zmiany softu - moc maksymalna osiagana jest przy tych samych obrotach w obu motorach (6,000 rpm)

- byc moze podnoszac odcinke / zmieniajac mapy, badz jesli seryjne auta maja gifty da sie uzyskac te 150KM jak w podanym przez Ciebie linku. Ponoc kilka koni mozna ugrac stosujac dolot / lapacz powietrza z 120i do 116i / 118i.

Tak czy inaczej nawet przyrost 20KM byl by odczuwalny i mysle ze warty zachodu. Pytanie tylko czy ktos ma pojecie co i jak - nie bardzo chce byc krolikiem doswiadczalnym :norty:

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
Myśle ze mapy są gotowe i pozostaje kwestia ich wgrania i tyle. Tu nie ma specjalnych możliwości eksperymentowania. Możliwości uzyskania programowo większej mocy z n/a są bardzo ograniczone. W tym wypadku jest to 7KM względem 118i. Plus oczywiscie odblokowanie mocy która została programowo przycieta w 116i. Ja bym sie nie bal. W sumie nie ma czego.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Rozmawiale dzisiaj o tym w salonie, powiedzieli ze halogeny z lusterkami nie maja nic wspolnego.

 

Abstrahujac od tego co uwazam nt. poziomu wiedzy czesto przypadkowych osob zatrudnionych w salonach to skoro wedlug nich halogeny nie maja zwiazku to jak sie sprawy maja dla osoby chcacej miec podgrzewane lusterka? Wedlug tego salonu montowane sa one w F20 seryjnie czy tez moze jednak trzeba zamawiac jakies dodatkowe wyposazenie? Skoro rozmawiales w salonie na ten temat to zakladam ze sie cos konkretnego dowiedziales...

BTW tutaj kolejny watek potwierdzajacy zwiazek halogenow z podgrzewanymi lusterkami - http://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=753220

 

Miales racje :-) Dopytalem raz jeszcze, powiedzieli ze sie upewnia, pisali do centrali i okazalo sie ze: zeby lusterka byly podgrzewane to musza byc zamowione albo reflektory przeciwmgielne albo lusterka elektrycznie skladane.

Opublikowano
Jako ciekawostka i przykład kretyńskich testów porównawczych w ostatnim Motorze można przeczytać test pt Golf i 11 konkurentów. Po takim tytule nietrudno zgadnąć kto jest niekwestionowanym zwycięzcą:) Za to Jedynka i A3 na szarym końcu, czyli po co przepłacać, lepiej kupić kię czy hyundaia:) Ręce opadają.
Opublikowano

Bardzo fajny test napedow. Chyba jeden z lepszych jakie widzialem, co prawda po czesku ale zawsze. Kilka roznorodnych testow w warunkach rzeczywistych. Druga czesc tez jest na youtube. Ponizej link do pierwszej

 

Opublikowano
Jako ciekawostka i przykład kretyńskich testów porównawczych w ostatnim Motorze można przeczytać test pt Golf i 11 konkurentów. Po takim tytule nietrudno zgadnąć kto jest niekwestionowanym zwycięzcą:) Za to Jedynka i A3 na szarym końcu, czyli po co przepłacać, lepiej kupić kię czy hyundaia:) Ręce opadają.

Testy trzeba umieć czytać. Oczywiste jest, ze BMW nigdy nie wygra. Taci punkty za bagażnik, miejsce w środku no i oczywiscie cenę.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Szanowni, podpowiedzcie i wyjasnijcie mi prosze dwie rzeczy.

1. Czy skrzynia automatyczna sportowa rozni sie od automatycznej zwyklej tylko lopatkami i trybem sport + tak zapewniali mnie w salonie, ale przestalem im troche ufac po wpadce z lusterkami :-)

2. Czy w bmw montowany jest tylko jeden rodzaj skrzyni 8 biegowy automat? Przegladajac parametry roznych modeli bmw na stronie firmowej zauwazylem ze przy niektorych modelach automat zmniejsza spalanie i poprawia przyspieszenie wzgledem manuala, a w innych modelach wrecz odwrotnie?

Opublikowano
Ztcw to jest tak jak piszesz (łopatki i sport plus). Co do przyspieszenia - zauważ ze to zależy od mocy silnika. Im mocniejszy tym bardziej zyskuje na automacie. Automat ma większe straty w zakresie transmisji mocy, ale nadrabia szybkością zmiany biegów. Przy mocniejszych silnikach strata na przełączaniu biegów jest znacząca. Realnie nawet przy słabszych silnikach automat zapewnia lepszą dynamikę. Wynika to z tego, ze zawsze optymalnie zmienia biegi i dobiera obroty. Zwykły użytkownik tylko czasem lub lub bywa, że nawet nigdy nie wykorzysta pełnej mocy auta.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Specjalnie nie zmieniłem jeszcze opon na zimowe żeby pojeździć w warunkach "ekstremalnych". Jestem bardzo zaskoczony zachowaniem tego auta. I to zaskoczony na plus. Fakt, ze mam szpere elektroniczna i widać jej pracę, jednak problemów z jazda po względnie płaskim nie ma żadnych. Dzis nawet udało mi sie wjechać pod nieodsniezone wzniesienie. Powolutku, ledwo, ledwo ale jednak sie dało.

 

 

Szpera jest tylko w E82? We wszystkich wersjach? Czy w jakiejś innej jedynce tez ja można znalesc?

Może rozwiejesz tez nasze wątpliwości tutaj: viewtopic.php?f=124&t=204586

Opublikowano
Ztcw to jest tak jak piszesz (łopatki i sport plus). Co do przyspieszenia - zauważ ze to zależy od mocy silnika. Im mocniejszy tym bardziej zyskuje na automacie. Automat ma większe straty w zakresie transmisji mocy, ale nadrabia szybkością zmiany biegów. Przy mocniejszych silnikach strata na przełączaniu biegów jest znacząca. Realnie nawet przy słabszych silnikach automat zapewnia lepszą dynamikę. Wynika to z tego, ze zawsze optymalnie zmienia biegi i dobiera obroty. Zwykły użytkownik tylko czasem lub lub bywa, że nawet nigdy nie wykorzysta pełnej mocy auta.

 

To czym w takim razie wytlumaczyc roznice w spalaniu miedzy 320d coupe xdrive automat, a 320d xdrive limuzyna. W pierwszym przypadku mamy w automacie 7,2 po miescie a w drugim 5,8 po miescie. Ten sam silnik, ten sam xdrive, ta sama waga, ta sama skrzynia?

Blad na stronie bmw?

Opublikowano

Podłącze się może pod temat... :)

 

Szukam już od kilku miesięcy auta dla siebie, jeździłem sporo e61 3.0d w automacie i od tamtego czasu zakochałem się w BMW, ale z racji budżetu odrzuciłem f20 i obecnie moim faworytem jest VW Polo GTi. Powody?

 

+w moim pułapie cenowym mam kompletne auto (pół-skóra i alcantara, nawigacja z dotykowym ekranem, dach panoramiczny, ksenony plus inne duperele, nic nie trzeba dokładać)

+samochód jest powiedzmy "od początku" usportowiony

+ciekawe połączenie 1,4TSI i DSG (180km, 6,9 do setki i ~8-9litrow w mieście)

+jest ich mało :)

+prosto z salonu

 

Jednak po przeczytaniu tych 10 stron wróciły stare marzenia i zauważyłem, że Polo ma dwie (może trzy) spore wady.

 

Automat (dla mnie na +/-), napęd na złą oś, no i nie jest to BMW ;)

 

Teraz moje pytanie, jest realna szansa na wyrwanie rocznego f20 118i z manualem (fajnie by było też aut. klima, ksenony i drobiazgi w stylu lepszego radia, czy deski o roz. zakresie) za ~100tys. ? Mogę ew. liczyć na rabat dla wolnych zawodów, ale przyznam szczerze, że kiedy zobaczyłem cenniki na stronie BMW.pl, to tak sie zdziwiłem, że nawet nie byłem w salonie spytać o szczegóły.

 

Jeszcze info dla innych niezdecydowanych, przeczytałem sporo na temat tego małego GTi, i jeżeli ktoś szuka małego, nietuzikowego samochodziku, to myślę, że również byłby zadowolony.

Opublikowano

U mnie pojawil sie kolejny dylemat. Czy skrzynia automat czy pakiet gwarancyjny 5 lat za 10 k pln w ktorym tak naprawde mam wszystko co wazne za darmo, w zasadzie niczym sie nie przejmuje.

Im wiecej i glebiej wvhodze w temat i coraz blizej decyzji tym cena rosnie - maksakra jakas :duh:

Opublikowano

Jeszcze info dla innych niezdecydowanych, przeczytałem sporo na temat tego małego GTi, i jeżeli ktoś szuka małego, nietuzikowego samochodziku, to myślę, że również byłby zadowolony.

 

Pod warunkiem ze ten podwojnie doladowany 1.4 TSI nie wyzionalby ducha - akurat bezawaryjnosc nie jest mocna strona tych jednostek. IMO juz lepsza opcja bylby Golf GTI.

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
U mnie pojawil sie kolejny dylemat. Czy skrzynia automat czy pakiet gwarancyjny 5 lat za 10 k pln w ktorym tak naprawde mam wszystko co wazne za darmo, w zasadzie niczym sie nie przejmuje.

Im wiecej i glebiej wvhodze w temat i coraz blizej decyzji tym cena rosnie - maksakra jakas :duh:

Bierz skrzynię. Pakiet możesz dokupić przed końcem gwarancji. Czyli za dwa lata. Skrzyni nie dokupisz.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
U mnie pojawil sie kolejny dylemat. Czy skrzynia automat czy pakiet gwarancyjny 5 lat za 10 k pln w ktorym tak naprawde mam wszystko co wazne za darmo, w zasadzie niczym sie nie przejmuje.

Im wiecej i glebiej wvhodze w temat i coraz blizej decyzji tym cena rosnie - maksakra jakas :duh:

 

Skrzynia, pakiet po pierwsze można dokupić, po drugie jeśli nie jeździ się zbyt wiele to dokupowanie pakietu za prawie 5000 po to by wykonać powiedzmy dwa przeglądy mija się z celem (a są osoby które w ciągu 5 lat zrobią 60 000) :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.