Skocz do zawartości

Kupno 1er - porady, opinie, porównania. Pomoc w wyborze.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Akurat nowe A3( i wogóle wszystkie nowe modele Audi) ma świetne zawieszenie i w kwestii prowadzenia nie ustępuje f20. Poza tym imho ma ładniejszy design. Moim zdaniem wybierając jeden z tych dwóch modeli nie można popełnić błędu, bo oba są świetne. Co do rwd, to problemem nie jest zachowanie na śliskiej nawierzchni, nawet wolę jechać w takich warunkach e60 niż xc90 ze względu na precyzyjny układ kierowniczny i świetne wyczucie samochodu. Problem jest wtedy, gdy napada śniegu na nieutwardzonej, osiedlowej drodze, a zimówki są powiedzmy po dwóch sezonach - auto się kopie bardzo szybko. Syn, który jest w tej chwili głównym użytkownikiem e60, bez łopaty w bagażniku w zimie się nie rusza.
  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Faktycznie nie wiem jaki jest rozkład masy w a3, na pewno nie tak dobry jak w jedynce. Pytanie tylko czy w normalnym użytkowaniu to jest odczuwalne. Przecież nawet ten test porównujący zachowanie w jeździe po okręgu pokazał, że samochody wypadały z toru jazdy w tym samym miejscu.

 

A propos rozkładu masy to jestem też ciekaw jak te proporcje wyglądają w poszczególnych wersjach jedynki. Przecież niektóre silniki muszą być wyraźnie cięższe.

 

Pozycja za kierownicą to już czysto subiektywna rzecz. Mi się podoba zarówno ta w jedynce jak i w a3.

 

A różnica w jeździe między golfem a a3? Z obiektywnych rzeczy audi jest lepiej wyciszone, lepiej też izoluje odgłosy z zawieszenia. Reszta to być może czysto subiektywne wrażenia wynikające z designu deski, lepszych materiałów, tego jak kierownica leży w dłoniach, wygodniejszych foteli. Ogólnie czysto subiektywne wrażenie było takie, że audi to samochód z charakterem, a golf poprawny pod każdym względem, ale niczym się nie wyróżniający. Przypuszczam, że już nawet nowy leon będzie ciekawszy od golfa. Tutaj nie sposób wyłączyć emocji, samochód ma się podobać. Rzecz w tym, że mi się podoba zarówno a3 jak i jedynka, więc zestawiam sobie plusy i minusy.

Opublikowano
Jest jeszcze jedna sprawa. Wchodzac w przedzisl cenowy 140 - 150 k pln, mozna sie pokusic o A5 coupe. Audi jednak daje wieksze rabaty.
Opublikowano

Moze to tez snobizm, nawet na 100%, :-) ale Audi szeroko reklamujac platforme mqt czy jak ja zwal popelnia blad. Kupujac premium a3 chce miec poczucie ze jezdze czyms lepszym. Tym czasem ze wszad slysze ze to to samo co golf, polo, passat, seat, skoda itd. Nie dosc ze na kazdej czesci mam na naklejce wszystkie te marki to jeszcze ta sama platforme.

Moze to glupota i nie nalezy o tym myslec ale cholera gdzies takie poczucie jest. W bmw nie ma takiego "problemu".

 

Ale to juz zupelnie niemerytoryczna dyskusja.

Opublikowano
Kupujac premium a3 chce miec poczucie ze jezdze czyms lepszym.

 

IMHO jest w tym duzo racji - zlosliwi powiedza ze takie Audi to nic innego jak drozsza Skoda - natomaist mam wrazenie ze takie przemyslenia maja raczej pasjonaci motoryzacji a nie zwykli klienci. W praktyce jakosc wykonania / wykonczenia, szczegolnie w drozszych / lepiej wyposazonych wersjach Audi jest spokojnie na poziomie BMW, podejrzewam tez ze w zwyklej cywilnej jezdzie roznice w prowadzeniu nie sa wbrew pozorom takie ogromne.

Tak jak juz zostalo napisane, zakup ktoregokolwiek z tych dwoch aut bedzie dobra decyzja.

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano

W kwestii wyjątkowości bmw też nie jest "bez skazy". Silnik 1.6 z jedynek i mini to o ile dobrze kojarzę wspólna konstrukcja z PSA. Plusem takiego mniej elitarnego rozwiązania jest na pewno łatwiejszy dostęp do części i serwisów.

 

Do wyjątkowości i marek premium aż tak mocno nie jestem przywiązany. Samochód ma mi się po prostu podobać i mam lubić nim jeździć. Tutaj małe bluźnierstwo off topic, ale gdyby można było kupić w Polsce skodę yeti 1.8 tsi z dsg brałbym to auto pod uwagę:)

Opublikowano
Argument że a3 to drogi golf mnie nie zniechęca. Decyduję na podstawie ogólnego wrażenia z jazdy, a tutaj a3 jest porównywalna z jedynką, natomiast golf odpadł.

 

W tej chwili ponadto Golf ma slaba oferte silnikowa - najmocniejsza oferowana benzyna to 1.4 TSI 140KM. Wiadomo ze predzej przy pozniej bedzie model GTI z 2.0TSI i mocą > 200KM natomiast jest duża szansa ze pod wieloma wzgledami optymalny 1.8 TSI pozostanie tylko w Audi.

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
Argument że a3 to drogi golf mnie nie zniechęca. Decyduję na podstawie ogólnego wrażenia z jazdy, a tutaj a3 jest porównywalna z jedynką, natomiast golf odpadł.

 

W tej chwili ponadto Golf ma slaba oferte silnikowa - najmocniejsza oferowana benzyna to 1.4 TSI 140KM. Wiadomo ze predzej przy pozniej bedzie model GTI z 2.0TSI i mocą > 200KM natomiast jest duża szansa ze pod wieloma wzgledami optymalny 1.8 TSI pozostanie tylko w Audi.

 

Do tego wersji 1.8 nie dotykały choroby które były częste w wersji 1.4 TSI. Mam na mysli rozrząd ... i dwie lub trzy akcje serwisowe które nie do końca przyniosły spodziewany skutek. Generalnie bałbym się tego mniejszego brata.

 

Tak już na chwilkę odchodząc od prowadzenia bo zapewne oba to świetne auta to :

Jak dla mnie oba wymienione i Audi i VW mają u nas jedną wadę którą odczułem dwukrotnie na własnej skórze przy posiadaniu Golfa .... są często kradzione i przodują w niechlubnych statystykach zostawiając Bawarki daleko z tyłu. Ukraść mogą wszystko, tylko jakoś dziwnie mi i znajomym chcieli kraść albo VW albo Toyoty .... Jednak wolę minimalizować to ryzyko :)

Opublikowano
Argument że a3 to drogi golf mnie nie zniechęca. Decyduję na podstawie ogólnego wrażenia z jazdy, a tutaj a3 jest porównywalna z jedynką, natomiast golf odpadł.

 

1.8 TSI pozostanie tylko w Audi.

 

A czasem VAG nie pakuje tego silnika do Octavii ..... Nie chce teraz dzwonic do kumpla ale z tego co pamietam to kupil właśnie z 1.8 Tsi .... Tyle ze 160KM

Opublikowano

1.8 tsi 180km będzie też w nowym Leonie. To nowsza wersja silnika 160 km, mam nadzieję że nie bardziej usterkowa bo ten silnik 1.8 tsi vagowi nieźle wyszedł, jedyną wadą jest spalanie jak się mocniej przyciśnie. Strzelam że ten nowy silnik trafi też do kolejnych skód, nowej octavii i nie wiem co tam jeszcze będzie.

 

Jechałem golfem właśnie z tym nowym 1.4 tsi, system odłączanych cylindrów, start&stop, bajery, tylko że w testowym samochodzie spalanie na kompie było ponad 12l, lekka przesada jak na taki niby oszczędny silnik:))

 

Zima idzie, jak tylko spadnie śnieg umówię się na test jedynki i przekonam się na własnej skórze jak się sprawuje w zimowych warunkach nowa jedynka.

Opublikowano
Co do halogenow to sie zgodze, kompletnie niepotrzrbne, natomiadt widzieliscie co jest w miejscu w ktorym powinny byc halogeny - zaslepki :-)

 

Halogeny w F20 to nie tylko kwestia estetyki (choc fakt ze zaslepki w tych miejscach wygladaja malo urodziwie) - niuans polega na tym ze bez halogenow nie ma podgrzewania lusterek bocznych. Polecam sie wczytac w watek: viewtopic.php?f=112&t=176030

Zreszta halogeny AFAIR w obu 'pakietach polskich' sa w serii.

 

Rozmawiale dzisiaj o tym w salonie, powiedzieli ze halogeny z lusterkami nie maja nic wspolnego.

Opublikowano
Rozmawiale dzisiaj o tym w salonie, powiedzieli ze halogeny z lusterkami nie maja nic wspolnego.

 

Abstrahujac od tego co uwazam nt. poziomu wiedzy czesto przypadkowych osob zatrudnionych w salonach to skoro wedlug nich halogeny nie maja zwiazku to jak sie sprawy maja dla osoby chcacej miec podgrzewane lusterka? Wedlug tego salonu montowane sa one w F20 seryjnie czy tez moze jednak trzeba zamawiac jakies dodatkowe wyposazenie? Skoro rozmawiales w salonie na ten temat to zakladam ze sie cos konkretnego dowiedziales...

BTW tutaj kolejny watek potwierdzajacy zwiazek halogenow z podgrzewanymi lusterkami - http://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=753220

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano

IMHO jest w tym duzo racji - zlosliwi powiedza ze takie Audi to nic innego jak drozsza Skoda

 

Myślę, że więcej właścicieli Skody powie, że to tylko tańsze Audi :-).

 

Jeśli ktoś potrzebuje samochodu jako elementu wizerunku, to może zwracać uwagę na takie rzeczy. Zawsze można też po hipstersku wyłamać się z mody i kupić Dustera.

 

Jechałem golfem właśnie z tym nowym 1.4 tsi, system odłączanych cylindrów, start&stop, bajery, tylko że w testowym samochodzie spalanie na kompie było ponad 12l, lekka przesada jak na taki niby oszczędny silnik:))

 

Ale wnętrze ma fajnie zaprojektowane, konsola środkowa skierowana do kierowcy, bez żadnych doklejanych czy wyskakujących ekraników. Szkoda, że marki premium na siłę udziwniają ostatnio.

Opublikowano

Specjalnie nie zmieniłem jeszcze opon na zimowe żeby pojeździć w warunkach "ekstremalnych". Jestem bardzo zaskoczony zachowaniem tego auta. I to zaskoczony na plus. Fakt, ze mam szpere elektroniczna i widać jej pracę, jednak problemów z jazda po względnie płaskim nie ma żadnych. Dzis nawet udało mi sie wjechać pod nieodsniezone wzniesienie. Powolutku, ledwo, ledwo ale jednak sie dało.

 

Prawdę mówiąc byłem przekonany, że BMW kupuje sie głownie ze względu na napęd. Napęd tylny. To jest wyjątkowa oferta w klasie C. Nikt inny nie oferuje napędu na tył oprócz BMW. Gdyby było inaczej raczej nie jeździł bym BMW. Nim pierwszy raz przejechalem sie jedynka śmiałem sie z tej marki. Kojarzyła mi sie wylacznie z dresami. Oferta silnikowa w zakresie benzyn była wtedy żenująca nie licząc kosmicznie drogiego R6.

 

Nie cierpię diesli a mimo to kupiłem auto z dieslem (w zasadzie nie było wyboru), kupiłem auto ze słabszym silnikiem i do tego dieslem tylko dlatego, ze BMW miało napęd na tyl i jeździło cudownie. Dość miałem aut fwd gdzie z mocy da sie korzystać w trasie albo gdy jest absolutnie sucho.

 

Jedynką jestem w stanie ruszyć na mokrym z gazem w podłodze bez uslizgu przy mocy 204 KM, prowadzi sie cudownie, choć uważam ze e-szpera powinna być wyposażeniem standardowym.

 

Jeśli ktoś uważa ze w aucie są inne ważniejsze rzeczy niż właściwości jezdnie to chyba nie powinien kupować BMW. To auta relatywnie ciasne, drogie i wcale nie rewelacyjnie wykończone.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

A ja dzisiaj z kolei pojezdzilem w zasadzie pierwszy raz automatem bmw. Jezdzilem troche dsg wiec mam porownanie. Tak na grubo liczac pewnie ok miliona km ktore zrobilem samochodami z manualem zrobily swoje i musze powiedziec ze nie czuje sie pewnie z automatem. Z drugiej strony przyspieszenie jest bardzo plynne a jedyne szarpniecia sa przy ruszaniu ale jestem pewien ze to po prostu brak obycia z automatem.

Co mi sie nie podoba to brak auto holdu. Stanie na swiatlach lub w korku z noga na hamulcu troche drazni i tutaj autohold bardzo sie przydaje. Oczywiscie zawsze mozna kliknac P tylko wtedy po co mi automat. Jak nie noga na hamulcu to reka na dzwigni.

Moze to kwestia malego doswiadczenia w jezdzie automatem, ale tak na pierwszy raz to mi przeszkadzalo.

Plusem skrzyni sa blyskawiczne reakcje na gaz i plynnosc pracy. W eco pro samocho i skrzynia zmienia sie nie do poznania.

Takze w ostatnich dniach upewnilem sie ze 120d to fajny motorek i radzi sobie z 1 niezle i wiem ze go chce, natomiast co do automatu mam watpliwosci. Moze powalcze o samochod na weekend i troche wiecej pojezdze.

Opublikowano
Cóż, autohold jest niewątpliwie wygodną sprawą i chętnie bym także go powitał u mnie. Jest to dostępne w serii 5. Być może wynika to z oszczędności, być może z filozofii marki. Wiem, ze wiele osób bardzo by sie na elektryczny ręczny obraziło, nie każdy jest fanem takiego rozwiązania.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
To jest wyjątkowa oferta w klasie C.

 

IMO 1er to bardziej segment B niz C, przynajmniej rozmiarowo - w srodku nie ma wiecej miejsca niz np. w najnowszym VW Polo, a zwazywszy na wysoki tunel w kabinie z racji RWD moze sie okazac ze tego miejsca jest nawet troche mniej.

Natomiast generalnie zgadzam sie z Toba - gdyby nie tylni naped to sa tansze auta ktore w pozostalych aspektach sa porownywalnie dobre.

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano

W środku tak. Jest to auto klasy B. Natomiast wymiarami zewnętrznymi jest to klasa C. Ba, w klasie C ma największy rozstaw osi.

 

Nowa jedynka jest już zauwazalnie wieksza w środku.

 

A tak BTW, nie wiem czy wiesz, ale Twój silnik da sie przeprogramowac na 150 KM.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
W środku tak. Jest to auto klasy B. Natomiast wymiarami zewnętrznymi jest to klasa C. Ba, w klasie C ma największy rozstaw osi.

 

Nowa jedynka jest już zauwazalnie wieksza w środku.

 

Mnie rowniez nowa jedynka wydawala sie wieksza w srodku niz stara. Ponadto ja mam 3D a tam ilosc miejsca i dostepnosc do tylnich siedzen jest w sumie symboliczna.

 

A tak BTW, nie wiem czy wiesz, ale Twój silnik da sie przeprogramowac na 150 KM.

 

:shock: :shock: :shock:

Pierwsze slysze - masz jakies linki / wiecej informacji w temacie? Bo nie ukrywam ze bedac juz po gwarancji z checia bym skorzystal z takiego tune'a :)

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano

Proszę. http://www.shiftech.be/reprogrammation.php?model=4&serie=22&year=123&engine=3118

 

Myśle ze to jest po prostu jak to czesto bywa u BMW silnik z obniżoną programowo mocą - chip to po prostu zdjęcie tego ograniczenia. To samo jest w mini. Wersja 90 KM 1,6 N/A chipuje się na 130 KM. Pogadaj z kimś z Wawy. Może np. Rogal Ci to zrobi. Jak sie zdecydujesz to daj znać jaki efekt.

 

Będąc szczerym to wersja jaką masz potncjalnie bardzo mi sie podoba (ale z automatem ). Realne jest zejście z waga do poziomu dającego podobny stosunek moc/masa jak u mnie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Auto hold występuje w 125i, 135i E82/88 razem z konwencjonalnym rozwiązaniem hamulca "ręcznego". Nie wiem czy w 130i E87/81 też był auto hold. Działa to trochę inaczej niż w VAG'ach bo auto tylko 2 sekundy jest podtrzymywane po puszczeniu hamulca nożnego.

Co do reszty K8v8M dobrze podsumował temat. BMW kupuje się ze względu na właściwości jezdne i wszystko co się na to składa. Chociaż ja uważam że 123d powinno mieć zwykłą mechaniczną szpere w serii a nie system który ją imituje. ;)

Opublikowano
Auto hold występuje w 125i, 135i E82/88 razem z konwencjonalnym rozwiązaniem hamulca "ręcznego". Nie wiem czy w 130i E87/81 też był auto hold. Działa to trochę inaczej niż w VAG'ach bo auto tylko 2 sekundy jest podtrzymywane po puszczeniu hamulca nożnego.

Co do reszty K8v8M dobrze podsumował temat. BMW kupuje się ze względu na właściwości jezdne i wszystko co się na to składa. Chociaż ja uważam że 123d powinno mieć zwykłą mechaniczną szpere w serii a nie system który ją imituje. ;)

To co opisujesz to nie jest auto hold tylko hill holder. System zabezpieczający przed staczaniem sie do tylu przy ruszaniu ze wzniesienia. A szperę można dołożyć. Co prawda nie w ASO, ale można. :)

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

No to nawet takiego hill holder'a bym chętnie u siebie widział. ;)

Co do szpery to zgadza się, do 123d quaife ma i w firmie drexler na zamówienie mogą zrobić.

Opublikowano

W ostatnim auto motor i sport test zimowy napedow 4x4.

Quattro wygralo, xdive mialo drugi czas na torze, ale w oconie ogolnej dalej :-) Jak to zwykle na tego typu testy patrzymy z dystansem ale jakby ktos chcial poczytac....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.