Skocz do zawartości

Kupno 1er - porady, opinie, porównania. Pomoc w wyborze.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj pojezdzilem troche demowka z manualem, chcialem sprawdzic jak pracuje. Faktycznie drzy, ale generalnie bardzo porzadnie pracuje. Fajnie z lekkim oporem, natomiast faktycznie do wrzucenia wstecznego trzeba sily. Watla kobieta moze miec problem.

Konfigurowalem rozne opcje, a sprzedawca "kazal" rezygnowac ze wsxystkich bajerow zeby tylko uzbierac na automat :-)

Potwierdzil ze automat z xdrive od marca, co jest dziwne bo podobno zazwyczaj jest odwrotnie. Najpierw przychodza automaty.

Pogadalismy troche nad wyzszoscia xdrive nad quattro, znaczy ja bylem tym zlym :-)

Pogadalismy o tym ze kupujac suto za 130 k pln mam stalowe felgi 16", brak podlokietnika, tempomatu i kilka innych drobiagow.

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Felgi powinni dorzucić w ramach negocjacji. Podlokietnik imho zbędny. Tempomat jest rzeczywiscie absurdalnie drogi, ale pewna namiastkę stanowi limiter, ktory jest za darmo.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
a no i jeszcze kladzione oparcie kanapy kosztuje, podporka ledzwiowa tez i to co ciekawe nawet w sportowych fotelach, ktore nota bene sa genialne
Opublikowano
Felgi powinni dorzucić w ramach negocjacji. Podlokietnik imho zbędny. Tempomat jest rzeczywiscie absurdalnie drogi, ale pewna namiastkę stanowi limiter, ktory jest za darmo.

 

IMO akurat podlokietnik to podstawa - znaczaco poprawia wygode, w szczegolnosci podczas jazdy w trasie.

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
a no i jeszcze kladzione oparcie kanapy kosztuje, podporka ledzwiowa tez i to co ciekawe nawet w sportowych fotelach, ktore nota bene sa genialne

 

Tzn. ze oparcie tylniej kanapy w wersji golas w ogole sie nie sklada? Bylo by to troche dziwne, jako ze nawet w podstawowym E81 tylnia kanapa jest skladana / dzielona.

Tak swoja droga to o co chodzi z tym podparciem ledzwiowym? To jest ta wysuwajaca sie 'podporka' pod udami czy cos innego?

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
a no i jeszcze kladzione oparcie kanapy kosztuje, podporka ledzwiowa tez i to co ciekawe nawet w sportowych fotelach, ktore nota bene sa genialne

 

Tzn. ze oparcie tylniej kanapy w wersji golas w ogole sie nie sklada? Bylo by to troche dziwne, jako ze nawet w podstawowym E81 tylnia kanapa jest skladana / dzielona.

Tak swoja droga to o co chodzi z tym podparciem ledzwiowym? To jest ta wysuwajaca sie 'podporka' pod udami czy cos innego?

Jest fajna sprawa można regulować wysokość i wysunąć w miejscu właściwym. Polecam na dłuższe trasy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no te stalowki w cenie 130 pln to troche smiech na sali za ta cene - bo orginal slono kosztuje, lepiej bierz stalowki a felgi wypasione kupisz sobie sam prywatnie.

co do podlokietnika jest warty swojej ceny lepszy komfort podrozy i masz zawsze podparcie i rece na kierownicy w pozycji 15:45

 

warto wyciagnac od dilera zamiast rabatu w postaci aluminiowch kol rozszerzony pakiet plus serwisowy 5lat/100 000 km i prawie nic cie nie interesuje przez 5 lat:)

Opublikowano

Jedynka z xdrive i automatem kusi, ale kupując nowy samochód na lata chcę mieć jakieś tam minimum wyposażenia. Przy 8% rabacie nawet rezygnując z kilku esktrasów cena i tak dochodzi do 140 tys. No i w tej cenie nadal mam stalowe felgi, podstawową tapicerkę i listwy, które wyjątkowo nieudanie udają aluminium:) Rozsądny nabywca golfa postukałby się w głowę:))

 

Chyba większy sens ma celowanie w x1 z premium selection albo jednak a3. Za 130 tys można mieć lepiej wyposażone a3 z dsg i haldexem.

Opublikowano
Jedynka z xdrive i automatem kusi, ale kupując nowy samochód na lata chcę mieć jakieś tam minimum wyposażenia. Przy 8% rabacie nawet rezygnując z kilku esktrasów cena i tak dochodzi do 140 tys. No i w tej cenie nadal mam stalowe felgi, podstawową tapicerkę i listwy, które wyjątkowo nieudanie udają aluminium:) Rozsądny nabywca golfa postukałby się w głowę:))

 

Chyba większy sens ma celowanie w x1 z premium selection albo jednak a3. Za 130 tys można mieć lepiej wyposażone a3 z dsg i haldexem.

 

Na X1 bym sie obecnie nie zdecydowal. To juz mimo wszystko schodzacy model, szczegolnie we wnetrzu widac ze jest oparte na E8x - tylko kwestia czasu jak pojawi sie X1 na bazie F20.

 

IMO jak zalezy Ci na wyposazeniu to trzeba celowac w premium selection, inaczej opcja do opcji i cena robi sie naprawde pokazna. Natomiast konfigurujac auto od podstaw wydaje sie ze musowe dodatki to Pakiet Polski Plus i skrzynia automatyczna. Wiadomo ze przydaly by sie tez sportowe fotele, Radio Professional i deska o rozszerzonym zakresie ;) Alu felgi zawsze mozesz dokupic, a stalowki przeznaczyc na zimowki.

 

Nie wiem jak automat wspolgra z chipem natomiast pewna oszczednoscia bylo by wziecie 114i zamiast 116i / 118i z zamiarem pozniejszego wgrania programu. Rzekomo jest to ten sam silnik co w 116i / 118i tylko z innym oprogramowaniem sterujacym...

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano

Co do A3 to jednak baaardzo drogi golf :-) a co do wrazen z jazdy to sam pisales.

 

Ale nie jestem pewien czy a3 2tdi z haldexem kupisz taniej. Biorac ceny z konfiguratora wychodzi bardzo podobnie. A osiagi gorsze.

 

A odnosnie kladzionego oparcia tylnej kanapy to w golasie jest nie kladzione, potwierdzam.

Opublikowano

A przy okazji, Szanowni uzytkownicy, w co uwazacie ze warto wyposazyc samochodzik.

Moje typy, jako niezbedne minimum, znaczy zebym sie dobrze czul:-) to : xenony, kiera sportowa, klima auto, fotele sportowe, czujniki parkowania tyl, podlokietnik, tempomat, radio profi, deska rozszerzona, bluetooth, alarm.

 

Z dodatkow typu nice to have but not essential: podgrzewane fotele, przyciemniane szyby z tylu, kladzione oparcie kanapy, halogeny, ciemna podsufitka.

 

Audiofilem nie jestem wiec zestawy hifi mnie nie kreca :-)

Opublikowano
Nie sądzisz ze to kwestia indywidualna? Ja nie chce xenonow klimy auto, za to kiera M lub lepiej performance. Bluetooth tak (rozszerzony) fotele sport tak. Alarm nie, chyba ze mus z racji ubezpieczenia. Halogen nie, kompletnie do niczego nie przydatny. Czujniki parkowania realnie zbędne. Za to koniecznie automat.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Nie sądzisz ze to kwestia indywidualna? Ja nie chce xenonow klimy auto, za to kiera M lub lepiej performance. Bluetooth tak (rozszerzony) fotele sport tak. Alarm nie, chyba ze mus z racji ubezpieczenia. Halogen nie, kompletnie do niczego nie przydatny. Czujniki parkowania realnie zbędne. Za to koniecznie automat.

 

IMO tak naprawde to przedewszystkim warto doplacic do automatu i odpowiednio mocnego silnika. Te dwie rzeczy najbardziej odczuje sie podczas codziennej jazdy autem i daja najwiecej frajdy z jazdy. Bez reszty dodatkowych opcji spokojnie mozna sie obejsc, tym bardziej ze juz w serii jedynka ma wyposazenie ktore jeszcze kilkanasice lat temu bylo by okreslane mianem 'full opcja' - wspomaganie kierownicy, pelna elektryka, centralny zamek, klima, ABS, airbag'i itp.

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
Warto dopłacić do opcji których we własnym zakresie zmienić się nie da :) i tyle :)

Raczej do tych z których sie korzysta na codzień. W poprzedniej jedynce miałem podlokietnik. Nie uzylem go ani razu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Warto dopłacić do opcji których we własnym zakresie zmienić się nie da :) i tyle :)

Raczej do tych z których sie korzysta na codzień. W poprzedniej jedynce miałem podlokietnik. Nie uzylem go ani razu.

 

Akurat się nie zgodzę :) mam używam ... ale mogłbym to dołożyć własną inwencją :) Co innego skrzynia .... tego ot tak po prostu nie dołożę siedząc w garażu :)

Opublikowano

Na X1 bym sie obecnie nie zdecydowal. To juz mimo wszystko schodzacy model, szczegolnie we wnetrzu widac ze jest oparte na E8x - tylko kwestia czasu jak pojawi sie X1 na bazie F20.

 

X1 mialo lifting w maju br., więc mysle, ze jeszcze minimum dwa lata pozostanie w ofercie.

Opublikowano
Co do halogenow to sie zgodze, kompletnie niepotrzrbne, natomiadt widzieliscie co jest w miejscu w ktorym powinny byc halogeny - zaslepki :-)
Opublikowano
Co do halogenow to sie zgodze, kompletnie niepotrzrbne, natomiadt widzieliscie co jest w miejscu w ktorym powinny byc halogeny - zaslepki :-)

 

Halogeny w F20 to nie tylko kwestia estetyki (choc fakt ze zaslepki w tych miejscach wygladaja malo urodziwie) - niuans polega na tym ze bez halogenow nie ma podgrzewania lusterek bocznych. Polecam sie wczytac w watek: viewtopic.php?f=112&t=176030

Zreszta halogeny AFAIR w obu 'pakietach polskich' sa w serii.

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano

W a3 haldex będzie w 180konnym dieslu, osiągi więc porównywalne do jedynki. Xdrive jest jednak na pewno lepszy od haldexa, silnik w bmw też chyba lepszy. W vagu problemy z dpf są częstsze.

 

Wybór dla mnie będzie między 120d xdrive z automatem a a3 1.8 tsi (180km) z dsg7. O ile w przypadku jedynki żeby nie stresować się zimą brałbym xdrive to w przypadku a3 mogę pozostać przy fwd, cenowo więc a3 zdecydowanie wygrywa. Policzę rożnicę i zastanowię się czy warto z mojej perspektywy dopłacać do jedynki (napędu awd i diesla).

 

Argument że a3 to drogi golf mnie nie zniechęca. Decyduję na podstawie ogólnego wrażenia z jazdy, a tutaj a3 jest porównywalna z jedynką, natomiast golf odpadł.

Opublikowano
W a3 haldex będzie w 180konnym dieslu, osiągi więc porównywalne do jedynki. Xdrive jest jednak na pewno lepszy od haldexa, silnik w bmw też chyba lepszy. W vagu problemy z dpf są częstsze.

 

Wybór dla mnie będzie między 120d xdrive z automatem a a3 1.8 tsi (180km) z dsg7. O ile w przypadku jedynki żeby nie stresować się zimą brałbym xdrive to w przypadku a3 mogę pozostać przy fwd, cenowo więc a3 zdecydowanie wygrywa. Policzę rożnicę i zastanowię się czy warto z mojej perspektywy dopłacać do jedynki (napędu awd i diesla).

 

Argument że a3 to drogi golf mnie nie zniechęca. Decyduję na podstawie ogólnego wrażenia z jazdy, a tutaj a3 jest porównywalna z jedynką, natomiast golf odpadł.

 

IMO porownujesz tutaj pomarancze do jablek. W pierwszej kolejnosci okresl czy silnik ma byc benzynowy czy diesel i jaki naped ma miec auto.

Akurat wydaje mi sie ze w Twoim przypadku zakup BMW bedzie slabym pomyslem bo to co dla większości osób jest jego niepowtarzalna zaleta w tej klasie - naped RWD - akurat dla Ciebie jest wada :roll:

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano

Przyznaję, że nie jestem przekonany o wyższości rwd nad fwd. Tego samego dnia porównywałem jedynkę i a3. Jeśli chodzi o prowadzenie to był remis. Dużym plusem jedynki był 8-biegowy automat, ale czy rwd? Szczerze mówiąc przy normalnej, nawet dynamicznej jeździe właściwie nie poczułem różnicy między rwd a fwd. Jedyna różnica jaką zauważyłem to kiedy w jedynce dodałem na mokrym gwałtowniej gazu zarzuciło mi tyłkiem, esp mnie momentalnie wyprostował, ale wrażenie było dziwne. Pewnie kwestia przyzwyczajenia się, fwd na takie rzeczy jest niewrażliwy. Na śliskim zadziałałby asr, koła by zabuksowały, ale samochód by nie zmienił toru jazdy.

 

O rwd gadałem sobie też z instruktorem jazdy BMW i tu małe zaskoczenie bo facet szczerze przyznał, że rwd to bajka, ale niekoniecznie na śniegu:) Powiedział też że mieszka pod miastem i o ile on z xdrive nie ma żadnego problemu to jego żona jedynką z rwd zimą czasem musi się nagimnastykować żeby wyjechać spod domu. A ja mieszkając pod miastem jestem pod tym względem leniwy, wsiadam i samochód ma jechać:)

 

Stąd myśląc dalej o jedynce biorę pod uwagę tylko xdrive (czyli 120d). Z kolei mam świadomość że tak naprawdę awd to w moim przypadku zbytek, więc a3 fwd to taki kompromisowy wybór.

 

A diesel versus benzyna? Biorąc pod uwagę ilość km które chce zrobić nowym samochodem diesel się zwróci (o ile się wszystko w nim nie posypie:), ale z drugiej strony po latach jeżdżenia dieslem z przyjemnością się przesiądę dla odmiany na benzynę (ewidentne plusy to cisza, nieprzejmowanie się dpf w miejskiej jeździe, szybsze nagrzewanie się, gwarancja że samochód nie zamarznie)

 

Czyli można porównywać jabłka i pomarańcze:)

Opublikowano

Co do wrazen z jazdy to sie nie zgodze. Ok przy wlaczonych systemach predkosc wypadniecia z zakretu bedzie podobna jesdnak przedni naped zawsze bedzie wyrywal przod na zewnatrz co jest bezpieczniejsze podobno, ale o stabilnosci i zachowaniu w zakretach, latwosci kontroli swiadczy rozklad masy. Zawsze samochod z silnikiem ustawionym poprzecznie, znajdujacy sie przed przednia osia jak w a3, bedzie mial rozklad masy nie rowny.

Jeszcze jedna sprawa. Dla mnie pozycja za kierownica 1 jest duzo lepsza niz w a3. Siedze zdecydowanie nizej, blizej ziemi, przynajmniej takie mam wrazenie a to poprawia czucie samochodu. Ja akurat lubie jezdzic, sprawia mi to frajde i podoba mi sie bardzo taka pozycja za kierownica. Moze dlatego ze drugi samochod w rodzinie to van, w ktorym o sportowa pozycje trudno :-)

Czy naprawde a3 jezdzi lepiej od golfa, znaczaco? Odlacz emocje i przejedz sie raz jeszcze.

Nie bronie bmw, bo jeszcze go nie mam :mrgreen: i jak pisalem wczesniej tez a3 lata mi po glowie, chociaz juz chyba coraz mniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.