Skocz do zawartości

Kupno 1er - porady, opinie, porównania. Pomoc w wyborze.


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zastanawiam się nad zmianą E81 na F20/21. Co o tych autkach możecie mi powiedzieć ? Z e81 jestem bardzo zadowolony, oprócz jakości wnętrza auta, ale wiadomo... to seria 1.

Interesuje mnie 120d 184km, bądź 125d. Jak te silniki się mają, okej ? Nie są tak "felerne" jak n47 ?

Pozdrawiam.

Opublikowano
Zastanawiam się nad zmianą E81 na F20/21. Co o tych autkach możecie mi powiedzieć ? Z e81 jestem bardzo zadowolony, oprócz jakości wnętrza auta, ale wiadomo... to seria 1.

Interesuje mnie 120d 184km, bądź 125d. Jak te silniki się mają, okej ? Nie są tak "felerne" jak n47 ?

Pozdrawiam.

 

Tyle ze 120d w wersji 184km to jest właśnie silnik n47.

B47 w modelu 120d ma 190 kucy.

Opublikowano
Zastanawiam się nad zmianą E81 na F20/21. Co o tych autkach możecie mi powiedzieć ? Z e81 jestem bardzo zadowolony, oprócz jakości wnętrza auta, ale wiadomo... to seria 1.

Interesuje mnie 120d 184km, bądź 125d. Jak te silniki się mają, okej ? Nie są tak "felerne" jak n47 ?

Pozdrawiam.

 

Tyle ze 120d w wersji 184km to jest właśnie silnik n47.

B47 w modelu 120d ma 190 kucy.

 


Zgadza się, aczkolwiek te silniki zostały już "poprawione" - tak słyszałem.

Opublikowano
Zastanawiam się nad zmianą E81 na F20/21. Co o tych autkach możecie mi powiedzieć ? Z e81 jestem bardzo zadowolony, oprócz jakości wnętrza auta, ale wiadomo... to seria 1.

Interesuje mnie 120d 184km, bądź 125d. Jak te silniki się mają, okej ? Nie są tak "felerne" jak n47 ?

Pozdrawiam.

 

Tyle ze 120d w wersji 184km to jest właśnie silnik n47.

B47 w modelu 120d ma 190 kucy.

 


Zgadza się, aczkolwiek te silniki zostały już "poprawione" - tak słyszałem.

 

Te to znaczy które ? Cytujesz moj post w którym pisze zarówno o n47 jak i b47.

Jeśli chodzi Ci o b47 to za wcześnie żeby powiedzieć, jeśli chodzi n47 to przypadłości są dość typowe i opisywane na wielu forach. Generalnie o te silniki trzeba dbać.

Opublikowano

N47 został poprawiony jakoś od roku 2012-2013, do tego roku jeszcze zdarzały się problemy z łańcuchem, ja mam 120D 2013r. łańcucha nie słychać, olej i filtry robię co 10kkm, nie wiem jak tam poprzedni właściceł robił, prawie rok też mam już chipa na 220 km i wszystko jest jak na razie :cool2: (odpukać). Jak masz możliwość to bierz 125D zawsze to 34 km więcej (chociaż rzadko która 20d trzyma serie 184 przeważnie jest to 170 +-) i wykręcić można ja jeszcze lepiej.

Co do jakości wnętrza jest dużo lepiej ja miałem e87 po lifice, tu w końcu plastiki nie skrzypią i do tego jest więcej miejsca w środku.


ps. moj ma oznaczenie już N47T

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, mam wielką prośbę o opinie na temat następującego auta: F20 2014 116 136KM, przebieg 52 tys., na gwarancji do marca 2019, serwisowany w Bawaria Motors, po 48 tys. wymieniona głowica, wałek rozrządu, zawory wydechowe i wiązka wtryskiwaczy......czy warto brać to auto pod uwagę?


Pozdrawiam

Opublikowano
Witam, mam wielką prośbę o opinie na temat następującego auta: F20 2014 116 136KM, przebieg 52 tys., na gwarancji do marca 2019, serwisowany w Bawaria Motors, po 48 tys. wymieniona głowica, wałek rozrządu, zawory wydechowe i wiązka wtryskiwaczy......czy warto brać to auto pod uwagę?


Pozdrawiam

Jak jest jeszcze gwarancja to czego tu się bać ?

Dziwne że w tak nowym aucie takie grube naprawy...

Opublikowano
A skąd w tak świeżym aucie aż tak poważny remont?

 

Tego właśnie nie wiem, nie znam tego silnika, gdzieś czytałem że zdarzają się w nim problemy z rozrządem i głowicą....w dodatku mam listę wszystkich wizyt serwisowych tego auta, wszelkie wymiany oleju itp na czas, więc trochę mnie to dziwi....i trochę się obawiam co dalej, poza tym auto w nienagannym stanie i bardzo dobrze wyposażone

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Panowie jakie są opinie o silniku 125i, czyli 2.0 benzyna? Jak z awaryjnościa, czy rozrząd to łańcuch i czy jest po stronie kabiny?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć, od kilku lat chodziło mi po głowie kupno BMW, ale zawsze bałem sie kosztów utrzymania. Teraz zacząłem zarabiać trochę więcej i chyba mógłbym sie zdecydować, ale chciałbym poznac opinie użytkowników, jak to wygląda z tymi kosztami. Znalazłem piękna F20 i myślę, ze byłbym gotów ją kupic:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-116i-136km-automat-vw-zasada-warszawa-ID6AgfcG.html


Jakie są koszty eksploatacji takiego autka(z wyjatkiem kosztów paliwa), o ile droże jest ubezpieczenie takiej szachownicy niz np. Focusa z silnikiem 1l, żarówki do xenonow to jakas duza roznica cenowa? Mechanicy naprawiaja te auta, czy trzeba jezdzic do serwisu? Dzięki za odpowiedzi

Opublikowano
Jedne rzeczy wychodzą drożej inne taniej. Tak z mojego doświadczenia (majac pakiet serwice inclusive) koszta 118d są bardzo zbliżone do Golfa 2.0 TDi. Przy czym np niektóre elementy eksploatacyjne były w Mazdzie 3 droższe niż w BMW :)
Opublikowano

Ja swoją jedynką przejechałem prawie 40 tys km i poza eksploatacją to tylko rozrząd zrobiłem.

Po tej operacji mam następne 100 tys km spokoju więc można potraktować to jako eksploatację także.

W benzynie te rozrządy chyba nie wymagają aż takiej uwagi jak w dieslu.

Nie jest to jakieś awaryjne auto no i raczej wypada serwisować w jakimś nieautoryzowanym serwisie BMW jeśli nie chcesz wydawać fortuny na ASO.

Prowadzenie jest super szczególnie po zakrętach.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Cześć, planuje zakup f20 przed liftem. Pytanie czy lepiej kupić 116i w m-paku, 118i w jakimś sport line czy 118/120d w m-paku? Oczywiście w przypadku zakupu 116i lub 118i pierwsze co bym zrobił to chip. W grę wchodzą samochody z przebiegiem rzędu 80-100k, dlatego tez zastanawiam się, czy to nie jest wartość graniczna dla benzyniaka. A druga sprawa to jak wygląda odsprzedaż takiego samochodu w Polsce. Raczej pożądane sa benzyniaki czy diesle?
Opublikowano
Cześć, planuje zakup f20 przed liftem. Pytanie czy lepiej kupić 116i w m-paku, 118i w jakimś sport line czy 118/120d w m-paku? Oczywiście w przypadku zakupu 116i lub 118i pierwsze co bym zrobił to chip. W grę wchodzą samochody z przebiegiem rzędu 80-100k, dlatego tez zastanawiam się, czy to nie jest wartość graniczna dla benzyniaka. A druga sprawa to jak wygląda odsprzedaż takiego samochodu w Polsce. Raczej pożądane sa benzyniaki czy diesle?

 

Jak będziesz dbał o samochód i regularnie serwisował nic Ci się z benzyną jak i dieslem nie stanie. Mam 118i i działa bardzo dobrze. Moc w mojej ocenie jest wystarczająca. Co jest porządane przy odsprzedaż- według mnie stan samochodu, historia, nie rodzaj paliwa.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć, planuje zakup f20 przed liftem. Pytanie czy lepiej kupić 116i w m-paku, 118i w jakimś sport line czy 118/120d w m-paku? Oczywiście w przypadku zakupu 116i lub 118i pierwsze co bym zrobił to chip. W grę wchodzą samochody z przebiegiem rzędu 80-100k, dlatego tez zastanawiam się, czy to nie jest wartość graniczna dla benzyniaka. A druga sprawa to jak wygląda odsprzedaż takiego samochodu w Polsce. Raczej pożądane sa benzyniaki czy diesle?

 

Kluczowe dla decyzji o wyborze silnika jest ilość km, które przejeżdzasz w roku, jak również ile z nich robisz w mieście.

Wszystkie siniki z turbo są podatne na podniesienie mocy, warto skorzystać z tej opcji.


Jeśli się nie mylę f20/21 przed liftowe w oznaczeniach 114d,116d,118d miały motor 2.0d różniący się oprogramowaniem stąd warto rozszerzyć paletę jeśli i tak planujesz program, efekt po strojeniu wymienionych to ok 180/400.

Osobiście poszukwałbym egz z automatem, manual w dieslu powinien być zakazany.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich

Mam możliwość kupna w miarę ładnie wyposażona f31 w manualu 184 km rocznik 2014 lub f20 150 km rocznik 2016 w automacie.

Zależy mi na przyjemności z jazdy. Mam tu na myśli przyspieszenie, pokonywanie zakrętów itd. Jeżdżę głównie sam ewentualnie w 2 osoby. Jestem wysoki 192 cm. Dodam że f31 jest lepiej wyposażona ale w manualu. Co lepiej wybrać?

Proszę o rade

Opublikowano

W pokonywaniu zakrętów jedynka jest idealna w połączeniu z manualem. Klei się doskonale drogi przy twardym zawieszeniu. Trójka jest okej ale do bardziej przyjemnej, miękkiej jazdy. Jest również trochę większa co w Twoim przypadku jak piszesz nie będzie potrzebne.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Witam wszystkich

Mam możliwość kupna w miarę ładnie wyposażona f31 w manualu 184 km rocznik 2014 lub f20 150 km rocznik 2016 w automacie.

Zależy mi na przyjemności z jazdy. Mam tu na myśli przyspieszenie, pokonywanie zakrętów itd. Jeżdżę głównie sam ewentualnie w 2 osoby. Jestem wysoki 192 cm. Dodam że f31 jest lepiej wyposażona ale w manualu. Co lepiej wybrać?

Proszę o rade

 

Miałem F21 125i w M-Paku zmieniłem na F30 M Shadow Line.

Tylko automat, obojętnie jaki model.

F21 auto dwuosobowe dające dużo radości z jazdy.

F30 auto bardziej praktyczne, a na obniżonym i twardym zawieszeniu M niewiele ustępujące F21 w prowadzeniu.

Zmieniłem, bo buda jedynki nie do końca mi się jednak podobała, wolę klasyczny kształt sedana. Seria F3x zdecydowanie ładniejsza od serii F2x.

W międzyczasie pojawił się u mnie duży pies i teraz chętnie zamieniłbym na to samo tylko w kombi czyli F31 ;-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1er jest bardzo dobrze wyważona. Daje naprawdę dużo frajdy z jazdy. Przewidywalna, stabilna i prosta w kontroli.

Wizualnie, każdy widzi jaka jest. Na pewno nie pozostaje obojętna. Albo się podoba, albo nie. Nie ma nic po środku.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Cześć,


mój pierwszy post, więc od razu się witam :)


Mam w planach zakup F20. Stronę wcześniej widziałem pytanie o egzemplarz z wymienioną na gwarancji, przy niewielkim przebiegu prawie całą "górą" silnika (głowica, wałek rozrządu, zawory wydechowe, wiązka wtryskiwaczy) i to zasadniczo spowodowało to pytanie.


Planuję zakup 116i, bo na tyle pozwoli budżet. Czy to jakiś wyjątkowy przypadek awarii? Nie widziałem żeby ktoś wyjątkowo narzekał na te silniki - w tym na forum. Co innego w PSA, ale to przecież zmodyfikowana wersja tej wspólnej produkcji. Ogólnie - czy ten silnik trapią tak poważne problemy i awarie? Jeżeli zakup się powiedzie to planuję chip na ok. 190 KM, więc tym bardziej powyższa wizja mnie lekko przeraziła.


Budżet - ok. 50 k. Zależy mi głównie na jak najniższym przebiegu (takim w miarę do końca potwierdzonym w ASO), egzemplarzu bezwypadkowym i z polskiego salonu. Zdaje sobie sprawę, że będę musiał zejść z akceptowanym wyposażeniem do poziomu pojemnika na monety w miejsce pokrętła iDrive i brakiem np. ksenonów, ale wymyśliłem sobie F20 jako alternatywę dla innych, bezpłciowych kompaktów.


Z góry dzięki za odpowiedź i mam nadzieję, że zostanę na dłużej.

Opublikowano (edytowane)
Z tego co rozmawiałem kiedyś szukając f20 ze znajomym mechanikiem z ASO BMW to 116i przyjeżdżają glowie na wymianę cewek/świec zapłonowych. Edytowane przez skovroon

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.