Skocz do zawartości

Kupno 1er - porady, opinie, porównania. Pomoc w wyborze.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam. Rozglądam się za F20, głównie 120i / 120d / 125d, ale natrafiłem też na wiele wiele bardzo fajnych ofert 118d w wersji 150LCi w podobnych cenach to mocniejszych wersji. Powiedzcie mi, jakie doświadczenia macie z silnikami 118d, czy w ogole brać go pod uwagę porównując go do mocniejszych wersji? Ogólnie jestem fanem dynamicznej jazdy, lubie sobie poszaleć, dlatego też biore 1er. Na papierku przyspieszenie 0-100 w 150 konnym LCi wynosi 8.1, po chipie dorowna pewnie 120d, ale z kolei gdy zchipuje 120 / 125d no to stają sie bezkonkurencyjne. Czy warto zamiast 120i/d/125d Pre-lift rozglądać się za 118d polift? Czy spalanie jakoś solidnie różni się od mocniejszych wersji? Czy daje frajdę z jazdy? Jeździłem 120i / 120d - zakochałem się w dynamice i to w serii. Ciekaw jestem 118d po chipie ( bo przed wiem, że byłby problem).

Pozdrawiam.

Opublikowano

A patrzysz na 120i nowe?

 

"stare" 120i nawet w wersji LCi jest 1.6 177KM, nowe od niedawna 2.0 184KM.

Jeśli patrzysz za nowym to bym brał 120i, tym bardziej jeśli jeździsz dynamicznie. Moje 1.6 przy dynamicznej jeździe pali tyle co albo niewiele mniej niż 328i (według tego co tutaj ludzie podają na forum). 2 litrową benzyną nie zejdziesz pewnie do 5.3l/100km w trasie, ale z tego co piszesz to nie jest Twoim celem, a większy silnik będzie miał lżej przy ostrzejszej jeździe (moje 1.6 zaczyna trochę puchnąc powyżej 140).

 

Podsumowując:

- jesli patrzysz za nowym 120i 2.0l to nie bierz to :)

- jeśli patrzysz za starym 120i 1.6l to bym już chyba bardziej patrzył na 120d. (Randall miał i był zadowolony :P )

Opublikowano
Tzn patrze za używanym, ale nowe biorę też pod uwagę. Jeśli chodzi o 120i to brałem pod uwagę tylko 184km. Teraz coraz bardziej jestem za dieslem, dlatego że jednak w trasie przy tych prędkościach większych diesel mniej spali, nie może być inaczej. Auto biorę na firmę więc plus taki, ze troche na podatkach sobie oszczędze i po prostu zastanawiam się jak to 118d sie zachowuje, dlatego ze stoi ciekawe w salonie z m pakiem, polift i w miare przyzwoitą opcją za 119 tys brutto, 6 tys km przebiegu. Serduchem jestem za 125d 218km, dlatego ze to taka mala rakieta która przy okazji mało pali. No i najszybszy diesel w hatchbacku na rynku. Głównie stawiam koło siebie te silniki 118d / 120d / 125d, z czego tylko 118d byłoby poliftem 2015+.
Opublikowano
troche się spozniles bo bylo do sprzedania 2014 rok 125d A/T m pakiet, wyposażone do spodu ze wszystkim (poza kamerą i skórą) za 110k z dwoma kompletami kół. Niestety auto poszlo do nowego wlasciciela
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Rozglądam się za F20, głównie 120i / 120d / 125d, ale natrafiłem też na wiele wiele bardzo fajnych ofert 118d w wersji 150LCi w podobnych cenach to mocniejszych wersji. Powiedzcie mi, jakie doświadczenia macie z silnikami 118d, czy w ogole brać go pod uwagę porównując go do mocniejszych wersji? Ogólnie jestem fanem dynamicznej jazdy, lubie sobie poszaleć, dlatego też biore 1er. Na papierku przyspieszenie 0-100 w 150 konnym LCi wynosi 8.1, po chipie dorowna pewnie 120d, ale z kolei gdy zchipuje 120 / 125d no to stają sie bezkonkurencyjne. Czy warto zamiast 120i/d/125d Pre-lift rozglądać się za 118d polift? Czy spalanie jakoś solidnie różni się od mocniejszych wersji? Czy daje frajdę z jazdy? Jeździłem 120i / 120d - zakochałem się w dynamice i to w serii. Ciekaw jestem 118d po chipie ( bo przed wiem, że byłby problem).

Pozdrawiam.

 

1er w wersji 18d jest idealne dla mojej żony, jeździ nim do pracy, na zakupy, po syna do szkoły.

Świetnie się prowadzi, jest doskonale wyważona, ale 18d to muł bagienny.

Na krętych drogach daje radę, ale wyprzedzanie i autostrada to dla niej katusze.

Jest lekka, to ją ratuje, ale zwyczajnie za słaba.

Po samym programie osiągniesz 175-180ps/ 400 Nm i to na pewno coś zmieni, ale jak masz opcję na 125d to się nie zastanawiaj.

Tutaj program oferuje już ~260ps i przy ~1.4 tony daje to przyjemne odczucia :wink:

Zresztą już seria jedzie bardzo fajnie.

Co najważniejsze, jeśli wybierzesz diesla, bezwarunkowo musi być z automatem, manual powinien być zakazany pod karą więzienia :wink:

Wszystkie te dyszle w 1er praktycznie nie zużywają paliwa, to akurat duży plus.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
przedliftowe N47 118d jest mułem, ale już poliftowe B47 nie do końca - a po programie B47 już całkiem spoko zapierdala - 213KM i 480Nm czyli parametry jak 125d i 30Nm więcej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przedliftowe N47 118d jest mułem, ale już poliftowe B47 nie do końca - a po programie B47 już całkiem spoko zapierdala - 213KM i 480Nm czyli parametry jak 125d i 30Nm więcej

 

Samym softem, bez IC ?

Wartości bliższe 20d niż 18d, ale nie widziałem, jeszcze wykresu to ciężko mi się odnieść.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

podobno samym softem:

 

MANUAL:

 

http://vtech.pl/katalog/logo/chip-tuning-BMW-518d-2.0-D-150-KM-110-kW.png

 

 

AUTOMAT

 

http://vtech.pl/katalog/logo/chip-tuning-BMW-518d-2.0-D-150-KM-110-kW-automat.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba trzeba poszukać wyników od wiarygodnego tunera :wink:

Vtech słynął z wykresów do których nikt inny nie potrafił się zbliżyć :D

Np 3.0 tdi asb z 2004 z wynikiem 300ps, a realnie wypluwalo 270 :wink:

W każdym razie jak jest budżet to jednak 25d to inna bajka, przynajmniej takie jest moje zdanie.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
jak jest budżet to zamiast 125d lepiej M140i - przypomnijmy ze to drugie ma juz w standardzie MPAK więc roznica w cenie wcale nie jest ogromna
Opublikowano (edytowane)

140i to dobra opcja, zwlaszcza jak akcyza pojdzie w dół. Bedzie jeszcze mniejsza róznica.

 

Mimo wszystko optymalny wybór IMHO to 120i. Tam ładuja juz nowy B48, ten sam co w 125i.

 

I druga sprawa a propos nagłosnienia. Wszyscy tak narzekają, a ja otatnio testowalem 2 dni 118i i bylem pod wrazeniem nagłośnienia. Az sprawdzilem konfigurację po VINie i sie okazało, ze tam nie ma HiFi tylko standard. :shock:

 

Jest sporoooo lepiej niz w mojej starej E39 525d,, która ma system HiFi

Pozdr.

 

Coobin

Edytowane przez coobin
Opublikowano
Ale jest chyba "lekka" różnica w spalaniu między 125d a m140i :) Zawsze mnie trochę zastanawia to, że przy braniu pod uwagę diesla ludzie mówią tylko o oszczędności w dłuższej perspektywie i przy spokojnej jeździe (xxxx tyś km). Tak jakby zakładając, że jak ktoś kupuje diesla, to do jazdy emeryckiej. A co jeżeli ktoś podróżuje z prędkościami autostradowymi 180-220, czasem więcej :)? I ogólnie ma ciężką nogę :D? Nawet na te 10-15 tyś km rocznie przy takich prędkościach to się robi pokaźna różnica przy dystrybutorze ;) oczywiście jak kogoś stać, to wiadomo, że lepszy jest silnik benzynowy do upalania. Ale ja np jakbym ujeżdżał 2 litry turbo-benzyne zamiast 2-litrowego diesla (tu akurat bi-turbo) to bym na stacji benzynowej zostawiał 2-3 razy więcej niż teraz miesięcznie, biorąc pod uwagę moje prędkości. Ot, taka dygresja ;) w zasadzie wszystko chyba się sprowadza do stylu jazdy i jak się on przekłada na spalanie w dieslu i benzynie. Ja na baku zrobie jadąc oporowo w trasie z 500 km, kumpel w 2.0 tfsi max 300 ;)
Opublikowano

no nie o taka dygresja - 118d na trasie Warszawa - Sopot potrafilo spalic 13,5 litra

125d potrafilo na tej strasie spalic i po 15 litra

 

M135i / M140i przy tym nie wychodzi duzo drozej

 

Dlaczego? bo 200km/h dla 118d to jest już wyciskanie siódmych potów

a dla m135i? 200km/h to dopiero początek zabawy

Opublikowano
No to nie wiem, moje 118d na trasie Śląsk-Sopot (jeszcze jak nie było tyle autostrady, tylko ten odcinek 200 km do Gdańska), spaliło 10 litrów.. a drugim autem jechał z kumpel w TT 2.0 200 koni, jemu spaliło 14. Teraz jak mam 123d to bym jadąc tak samo spalił jeszcze z 2 litry mniej, a on wciaz tyle samo ;) ogólnie ganiam się często z doładowanymi benzynkami i widze, ile im pali, a ile mi. I różnica jest zasadnicza. Przy czym zaznaczę, że mówię tutaj o porządnych sprintach i prędkościach 220+, więc tu się zgodzę, że 118d to jopa, ale ja mówię o silniejszych dieslach. Ja nie neguję ani jednej opcji, ani drugiej, bo jedyny powód dla którego śmigam dieslem takim a nie innym to przepiękny stosunek moc-spalanie (i napęd) ;) jakbym nie musiał kalkulować ile wlewam do baku, byłaby benzyna. Ale żadnym novum nie jest, że w silnikach benzynowych powyżej 160km/h spalanie spada z każdym 10km na łeb na szyję - w dieslu ta różnica nie jest tak znaczna.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no nie o taka dygresja - 118d na trasie Warszawa - Sopot potrafilo spalic 13,5 litra

125d potrafilo na tej strasie spalic i po 15 litra

 

M135i / M140i przy tym nie wychodzi duzo drozej

 

Dlaczego? bo 200km/h dla 118d to jest już wyciskanie siódmych potów

a dla m135i? 200km/h to dopiero początek zabawy

 

Dokładnie tak jest, aczkolwiek przy prędkościach 200-220 powyżej 10 jeszcze mi się nie udało wyjść.

Na codzień jednak 140i pali 12-14, a 125d 6.5 :-)

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

co do spalania to jest wieczna dyskusja, wieczny konflikt itd

 

bo powiedzmy sobie szczerze wszystko zalezy od tego jak jezdizmy - i nawet nie od tego czy dynamicznie czy emerycko tylko czy umiemy jezdzic oszczednie.

 

posłużę się dobrym przykładem

 

mój tata w X6 40d osiąga spalanie w warszawie na pozimie 11,5-12 l/100km a jezdzi normalnie ani dynamicznie ani ekonomicznie

 

ja przykładowo w zastęoczym X3 20d jeżdząc w mojej ocenie też normalnie miałem spalanie na poziomie 11l/100km różnica w mocy? prawie dwuklrotnie niższa, pojemność różna o 1 litr.

 

Idąc dalej, koleja w F20 120d w trasie osiąga spalanie ok 6,5 litra w miescie ponaqd 8,5 - a mam znowui koleżankę co w F20 125d osiąga w trasie ponizej 6 i w miescie ponizej 8

 

fakt jest taki ze przy duzych predkosciach pojemnosc i moc powoduje ze spalanie nie rośnie wykładniczo jak w dizlu dwulitrowym

Opublikowano
I druga sprawa a propos nagłosnienia. Wszyscy tak narzekają, a ja otatnio testowalem 2 dni 118i i bylem pod wrazeniem nagłośnienia. Az sprawdzilem konfigurację po VINie i sie okazało, ze tam nie ma HiFi tylko standard. :shock:

 

Bardzo subiektywna opinia ;) Ale to zależy, jakiej muzyki się słucha i z jakiego źródła. Ja co prawda testowałem podstawowe audio tylko w F30. W F20 tylko HIFI i HK i jednak różnica podstawowe audio vs HIFI była spora. Ale już przy muzyce której słucham różnica na korzyść HK nie była moim zdaniem warta dopłaty kolejnych 3 tysięcy.

 

Co do spalania to jest bardzo długi wątek w dziale F20 gdzie temat spalania został przerobiony na wszelkie możliwe sposoby. Np moje 120i potrafi spalić tyle co diesel na trasie krk - wwa (5,3 litra) ale jak się te samą trasę pojedzie w okolicach poniżej 3h to wychodzi prawie 3x tyle... Milion wyników i najróżniejszych scenariuszy. Wniosków brak. Każdy jeździ inaczej, w innych warunkach i jakoś tego 1:1 nigdy nie da się przenieść. Generalnie jeśli wierzyć forum to wyjdzie na to, że moje 1.6l pali tyle co 328i w mieście :) Chciałbym się kiedyś za jakimś 328i przejechać i zobaczyć czy to prawda :D

 

Natomiast jak ktoś chce jeździć bardzo szybko i dynamicznie to się może okazać, że taka 3 litrowa benzyna spali mniej niż mniejszy słabszy silnik. Bo dla jednego silnika przyśpieszanie w okolicach 8 sekund do setki spod świateł to jest praktycznie max a dla drugiego 50%.

 

Stary Top Gear zrobił już kiedyś test gdzie na torze Prius spalił więcej niż M3 E92 :P

Opublikowano

auris hybrydowy z PZU pomoc nigdy mi nie spalil jak dostawalem zastepczaka mniej niz 6 litrow a staralem sie jezdzic jak sierota zeby uzyskac te 3 litry ktore rzekomo ma palić

 

a co do tego że 16i pali w miescie tyle co 28i to prawda. w trasie przy jezdzie spokojnej jest jednak duzo mniej oszczednie w 28i

Opublikowano
A ja w x1 1,8d 178KM mam średnie spalanie 6,1 a wczesniej po tych samych trasach przed chip tuningiem mialem 6,3
Opublikowano

a co do tego że 16i pali w miescie tyle co 28i to prawda.

 

120i :P

 

swiadomie napisalem 28i mimo ze mowiles 20i

 

z reszta - dyskusja o spalaniu nie ma sensu - 30 kierowców z tym samym silnikiem osiagnie bardzo rozne spalanie

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Cześć, mam do kupienia ładną "1" F20 z silnikiem 1.6d 116km. Nigdzie nie mogę znaleźć opinii na temat tego motoru. Przeczytałem prawie cały ten wątek (47 stron :/) i każdy kupuje coś mocniejszego :) Ja mam do wzięcia autko z 2012, z pełnym serwisem do 113tyś km w bmw, ale nie chcę się wpitolić na minę. Czy ktoś wie coś o tym motorze? Czy są jakieś typowe usterki? Help guys! :)
Opublikowano

jesli to 2 litry to:

 

silnik mozna zmodyfikowac na 180-190 KM i 400-440Nm

 

jest to ten sam silnik co 118d tylko zmulony programowo

 

ma te same usterki co kazde N47

 

serwis do 117tys to zaden wyznacznik, bo jesli przeglady robione wg wskazan auta to do d upy. niestety ale nie ma oleju ktory wytrzyma 30kkm, dlatego zaleca sie wymiane oleju co 15tys.

 

szukasz uzywki szukaj od kogos kto wymienial olej czesciej lub szukaj auta z aktywnym pakietem BRI

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.