Skocz do zawartości

Kupno 1er - porady, opinie, porównania. Pomoc w wyborze.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No też mam M-pak przecież.. :shock:

To co to za jaja jakieś..? Ktoś się orientuje o co chodzi?

 

@mazziek, u ciebie w galerii na zdjęciu ze środka nie masz tego. Wyciągałeś..?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gyc78, spokojnie.

Po co te nerwy?

 

Zamówiłeś S493, tj. "Pakiet dodatkowych schowków"...?

Opublikowano
No też mam M-pak przecież.. :shock:

To co to za jaja jakieś..? Ktoś się orientuje o co chodzi?

 

@mazziek, u ciebie w galerii na zdjęciu ze środka nie masz tego. Wyciągałeś..?

 

Przeważnie mam włożone, chyba że w trasie jakieś picie wrzuce.

 

Pytanie o hamulce, to sa te M-Performance zamowione przy konfiguracji?

 

Gyc78, spokojnie.

Po co te nerwy?

 

Zamówiłeś S493, tj. "Pakiet dodatkowych schowków"...?

 

Ja na pewno mam system załadunkowy (siatka z tyłu i kanapa dzielona 40-20-40), ale faktycznie mogłobyć jeszcze coś z tymi schowkami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przed LCI pojemniki w miejscu kubków były składnikiem pakietu S493

Pakiet schowków

"Obejmuje rozkładany schowek w desce rozdzielczej po stronie kierowcy (niedostępny w połączeniu z 5AS/5DF), pojemniki w uchwytach na napoje z chromowanymi obramowaniami i podziałem, siatki w oparciach foteli przednich, kieszenie w drzwiach tylnych, dwa gniazdka 12V, taśmę mocującą na boku bagażnika, siatkę na podłodze bagażnika i dwa zaczepy"

 

Zaś z tego co widzę, w LCI pojemniki wypadły z pakietu (a przynajmniej nie są już wymieniane jako jego składniki)...

Pakiet dodatkowych schowków

"Obejmuje dodatkowy schowek po stronie kierowcy (niedostępny w połączeniu z 5AS / 5DF), dodatkowe gniazdo 12 V w bagażniku, siatki w oparciach foteli przednich, dodatkowe taśmy mocujące w bagażniku."

 

BTW, w LCI klima automatyczna (S534) jest opcją? Wydawało mi się, że w LCI stała się standardem...

Opublikowano
Klima 1 strefowa jest standardem. 2 strefowa z dodatkowym wylotem powietrza na tylne siedzenia jest opcją.
Opublikowano

mam schowki i gniazda jako osobne pozycje w ofercie

 

493 Pakiet dodatkowych schowków
575 Dodatkowe gniazdo/gniazda 12V

 

natomiast poza grubymi zmianami LCI / pre-LCI to BMW może jeszcze te pakiety modyfikować co jakiś czas i generalnie dalej wprowadzać zmiany w modelach. Nie szukając daleko można było zamówić 118i LCI do pewnego czasu z 1.6 R4 a od bodajże czerwca zeszłego roku poszła zmiana i już było 1.5 R3. Może jakiegoś księgowego w Monachium zabolało, że każdy dostaje te zaślepki i że można poczynić na tym jakieś oszczędności :)

Opublikowano

Czyli podsumowując nic nie wynika. Jedni przy takiej samej konfiguracji dostali te wkłady a inni nie :-/

Nie za bardzo jest się do czego odnieść w rozmowie z dealerem..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A warto o to kruszyć kopie?

Przecież to bzdura jest...

Opublikowano

Wiesz, same wkłady to jest bzdura, oczywiście zgadzam się.

Ale może adaptacyjnego zawieszenia też nie dali..? Czy innych rzeczy. Chciałbym tylko rozeznać już temat i tyle.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz poprosić w ASO o wydruk dokładnej konfiguracji na podstawie VIN Twojego auta.

Tam będziesz miał szczegółowo wyszczególnione, co fizycznie jest zamontowane w Twoim aucie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam wszystkich maniaków marki BMW!

 

Sytuacja wygląda tak ze przymierzam się do zakupu w leasing BMW F20 minimum 2012 rok i możliwie jak najniższy przebieg. Na samochód chce przeznaczyć ok. 60-65 tyś. W grę wchodzą jedynie silniki benzynowe

 

1. Czy znajdę f20-stkę godną uwagi w takim przedziale cenowym i kryteriami.

 

2. Jak to wygląda od strony eksploatacyjnej czyli koszty podstawowych część jak klocki tarcze serwis filtry wymiana oleju itp. i mniej wiecej co jaki czas (nie ukrywam ze boje sie ze te auto pochłonie mnie finansowo "w końcu to bmw" )

 

3. Od strony silnika jakby mógł ktoś się wypowiedzieć na temat 116i B38 i N13 czym się różnią i który lepiej wybrac awaryjność wady i użytkowanie. Dużo naczytalem się o padających rozrzadach w poprzednim modelu jak to wygląda tutaj?

 

4. Jak radzi sobie elektronika w tym samochodzie

 

5. I czy ktoś może polecić jakiś komis dealera może salon

 

Z racji tego że nigdy nie miałem bmw oraz styczności z tymi autami prosze o wyrozumiałość i byłbym wdzięczny jeśli ktoś by łopatologicznie wytłumaczyl/wyjaśnil/doradził. Bardzo zależy mi na waszej opinii i wiedzy

 

 

Dziękuję za uwagę i pozdrawiam DuzyRobert

Opublikowano

1) Jeżeli kryteriami są silnik benzynowy rok minimum 2012 i niski przebieg, to znajdziesz. Piszesz o leasingu więc ograniczasz się do samochodów na fv23%. To mocno ogranicza temat. Nic nie piszesz o wyposażeniu - raczej się nastawiaj na wersję "bida"

2) Wymiany oleju filtry zazwyczaj są gratis do 100 tys km lub 5 lat, zależy co wystąpi wcześniej. Reszta eksploatacji to w zależności gdzie serwisujesz. Jak ASO to wiadomo będzie drogo, jak masz jakiś zaufany warsztat to odpowiednio taniej. Ja za wymianę tarcz i klocków z przodu zapłaciłem 1000 zł(zamiast tarcz do 116i wstawiłem 118i - zmiany wymagały też zaciski nie ujęte w tym 1000 pln). Jeśli jesteś w stanie wyskrobać rocznie 2tyś zł na części i naprawy eksploatacyjne, to Cie ten samochód raczej nie zje.

3) Nie wiem, póki nic nie grzechocze to jeżdżę.

4) Od czasu do czasu wyłącza mi się radio. Chyba to raczej jednostkowy przypadek.

5) Tu znajdziesz sporo 1-ek, tylko są biednie wyposażone https://aukcje.efl.com.pl/AuctionList?Category=16&cat=16&fc=13&search=&f0v0=&f1v0=&f2c=3&f3c=5&f3v0=&f3v1=&f4c=3&f5v0=&f6v0=&f7c=0&f7v0=&f7v1=&f8c=9&f8o0=1&f9c=0&f9v0=&f9v1=&f10c=0&f10v0=&f10v1=&f11c=23&sort=Title-asc&perPage=64&ListOrBoxView=0&perPage2=64

 

Od siebie dodam, że czterocylindrowe 116i posiada niezwykły potencjał do podniesienia mocy. Ze 136 koni da radę zrobić około 200-220 koni. Robi się wtedy mały drogowy zabijaka z napisem 116i na klapie ;-)

 

Ps. Nie ma co się obrażać, że ktoś w ciągu jednego dnia nie odpisał, są też tacy co przeczytali i nic nie mają do powiedzenia na Twoje pytania...

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Hej, po ponad 8 msc poszukiwania wymarzonego samochodu zapadła decyzja o zakupie w salonie - padło na 1er 5dr, m-pak. No i oczywiście potwornie dużo refleksji na temat wyposażenia!

 

 

Silnik: rozważam między 120i a 125i - rok modelowy 2017 oba mają silnik 2.0 tylko nie wiem czy 120i też ma b48 (podobno fajniejszy, pytanie czy jest legalny sposób na chip na te 250km).

 

Mpakiet koniecznie (nie wiem czy warto dopłacać do 18 calowych felg (alternatywnie kupuje na 17, wyjeżdżę opony letnie, dokupie zimowe i jak przyjdzie czas na kolejne letnie to kupie razem z większymi felgami, albo kupie 18 i od razu jakieś 17 cali na zime, a może dokupić tylko opony i mieć jedne felgi? co polecacie?)

 

Oczywiście sportowy automat

 

Zastanawiam się nad pakietem connected drive advanced- czy warto mieć ten duży ekran? Navi pewnie będzie szło z telefonu, chyba że to w bmw jest jakieś niesamowicie fantastycznie lepsze od google maps :D

 

Chciałbym wziąć convenience plus, w sumie wszystko co tam jest jest spoko, tylko ten servotronic... czy ktoś mógłby powiedzieć czy on się usztywnia przy zmienianiu trybów jazdy? Mam wrażenie że kierownica chodzi poootwornie lekko w stosunku do np e90. A może zmienny sportowy układ kierowniczy?

 

Przyciemniać szyby? Nie wiem ile taka usługa kosztuje na rynku, może to fabryczne przyciemnienie jest blade? Ten szary na przedniej szybie cos daje?

 

Fotele elektryczne raczej chce na pewno, jezdzimy na zmiane z dziewczyna, to bedzie jedyny samochod

 

hi fi czy harman ? Warto doplacic te 2k ?

 

No i ostatnie :D - sportowe hamulce? Ma ktos? Jak eksploatacja? W aso podobno 2 * drozsze wszystko, ale może jakies spoko zamienniki ? Samochod raczej zostanie z nami na b. dlugo. Nie wiem ktory bardziej na wartosci bedzie tracil - wy koledzy pewnie nie jeden samochod z salonu juz przerabialiscie :D

 

Bede wdzieczny za wszelkie rady, pierwszy raz kupuje auto z salonu - wiadomo ze patrzac na konfigurator ccialo by sie miec wszystko :D

  • Członkowie klubu
Opublikowano

120i to 2.0? Pierwsze slysze :shock:

Do starego 125i chyba był PPK na jakieś 230 hp, nie wiem jak z nowym.

Mapy BMW nie sa złe ale od Google Maps oczywiście nie sa lepsze ( sa gorsze).

Ja mam zmienny układ kierowniczy i w trybie Sport chodzi sporo ciężej niż w Comfort.

Opublikowano
120i to 2.0? Pierwsze slysze :shock:

 

Tak, od jakiegoś czasu to już jest 2.0. Widać muszą się pozbyć starego silnika z magazynów :P

 

Hej, po ponad 8 msc poszukiwania wymarzonego samochodu zapadła decyzja o zakupie w salonie - padło na 1er 5dr, m-pak. No i oczywiście potwornie dużo refleksji na temat wyposażenia!

 

 

Silnik: rozważam między 120i a 125i - rok modelowy 2017 oba mają silnik 2.0 tylko nie wiem czy 120i też ma b48 (podobno fajniejszy, pytanie czy jest legalny sposób na chip na te 250km).

 

 

Jeśli pod względem finansowym "sky is the limit" to brałbym 125i. Z tego co wiem 120i ma stary silnik.

 

Mpakiet koniecznie (nie wiem czy warto dopłacać do 18 calowych felg (alternatywnie kupuje na 17, wyjeżdżę opony letnie, dokupie zimowe i jak przyjdzie czas na kolejne letnie to kupie razem z większymi felgami, albo kupie 18 i od razu jakieś 17 cali na zime, a może dokupić tylko opony i mieć jedne felgi? co polecacie?)

 

 

Polecam te 18". Komfort przy M-pakietowym zawieszeniu jest znośny. Za to wizualnie moim zdaniem wyglądają dużo lepiej niż 17.

 

 

Oczywiście sportowy automat

 

:cool2:

 

 

Zastanawiam się nad pakietem connected drive advanced- czy warto mieć ten duży ekran? Navi pewnie będzie szło z telefonu, chyba że to w bmw jest jakieś niesamowicie fantastycznie lepsze od google maps :D

 

Chciałbym wziąć convenience plus, w sumie wszystko co tam jest jest spoko, tylko ten servotronic... czy ktoś mógłby powiedzieć czy on się usztywnia przy zmienianiu trybów jazdy? Mam wrażenie że kierownica chodzi poootwornie lekko w stosunku do np e90. A może zmienny sportowy układ kierowniczy?

 

 

Ja mam u siebie standardowy układ kierowniczy. Nie chodzi jakoś ciężko ale na 18" jest wystarczająco precyzyjny.

 

 

Przyciemniać szyby? Nie wiem ile taka usługa kosztuje na rynku, może to fabryczne przyciemnienie jest blade? Ten szary na przedniej szybie cos daje?

 

 

Ja już bym teraz przyciemniał ;) Niby można po, ale w konfiguratorze pewnie wyjdzie nie wiele drożej.

 

 

Fotele elektryczne raczej chce na pewno, jezdzimy na zmiane z dziewczyna, to bedzie jedyny samochod

 

 

Nie wiem czy na elektrycznych nie siedzi się wyżej niż na zwykłych. Ja bym brał zamiast sterowania elektrycznego ogrzewanie foteli. Na pewno weź podparcie lędźwiowe.

 

 

hi fi czy harman ? Warto doplacic te 2k ?

 

 

Podstawowy zestaw jest do dupy.

 

HI-Fi jest spoko. Złotych kabli zasilających do głośników w domu nie mam, koneserem nie jestem, ale szkołę muzyczną skończyłem więc coś tam słyszę i mi HI-Fi wystarcza. F20 nie jest wyciszone jakoś super i pewnie znacząca różnica jest tylko w garażu na postoju.

 

HK pewnie jest zajebisty, tylko czy w miejskim kompakcie bez jakiegoś dodatkowego wyciszenia da się usłyszeć przewagę? Chętnie bym posłuchał jakby ktoś miał. :)

 

 

No i ostatnie :D - sportowe hamulce? Ma ktos? Jak eksploatacja? W aso podobno 2 * drozsze wszystko, ale może jakies spoko zamienniki ? Samochod raczej zostanie z nami na b. dlugo. Nie wiem ktory bardziej na wartosci bedzie tracil - wy koledzy pewnie nie jeden samochod z salonu juz przerabialiscie :D

 

 

Ja mam zwykłe i nie tyle, że zawiodły ale zaczęły robić się miękkie tylko raz, jak pare razy w dosyć krótkim odstępie czasu musiałem hamować z okolic 180 do 70. Ale sytuacja dosyć ekstremalna i rzadka, poza tym zawsze brzytwa. F20 to dosyć lekkie auto więc nie ma dramatu ze stockowymi hamulcami jak w cięższych modelach.

 

Gdybym zamawiał jeszcze raz, to bym wziął sportowe bo wyglądają lepiej i pewnie hamują jeszcze lepiej (zwłaszcza w 125i w którym dużo łatwiej się rozpędzić do prędkości przy której hamulce muszą się wykazać) + pakiet Repair Inclusive czy jakoś tak, w którym za klocki i tarcze i się nie płaci (w BSI nie płaci się tylko za robociznę)

 

Jeśli nie kierujesz się tylko rozumem i portfelem to weź sportowe :)

 

Pozdr :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mapy BMW nie sa złe ale od Google Maps oczywiście nie sa lepsze ( sa gorsze).

Same mapy są OK, większy problem jest z aktualnością danych RTTI (i przez to ze skutecznością prowadzenia do celu z omijaniem korków).

Pod tym względem Google (czy inne, np. NaviExpert) ma bez porównania aktualniejsze dane o natężeniu ruchu.

 

Co ciekawe, wystarczy wyjechać za zachodnią granicę i w Niemczech RTTI działa idealnie - nawet na najmniejszych, podrzędnych drogach.

Opublikowano
Hej, po ponad 8 msc poszukiwania wymarzonego samochodu zapadła decyzja o zakupie w salonie - padło na 1er 5dr, m-pak. No i oczywiście potwornie dużo refleksji na temat wyposażenia!

 

 

Silnik: rozważam między 120i a 125i - rok modelowy 2017 oba mają silnik 2.0 tylko nie wiem czy 120i też ma b48 (podobno fajniejszy, pytanie czy jest legalny sposób na chip na te 250km).

 

Mpakiet koniecznie (nie wiem czy warto dopłacać do 18 calowych felg (alternatywnie kupuje na 17, wyjeżdżę opony letnie, dokupie zimowe i jak przyjdzie czas na kolejne letnie to kupie razem z większymi felgami, albo kupie 18 i od razu jakieś 17 cali na zime, a może dokupić tylko opony i mieć jedne felgi? co polecacie?)

Zdecydowanie warto, inne auto pod względem wizualnym.

 

Oczywiście sportowy automat

Oczywista oczywistość ;-)

 

Zastanawiam się nad pakietem connected drive advanced- czy warto mieć ten duży ekran? Navi pewnie będzie szło z telefonu, chyba że to w bmw jest jakieś niesamowicie fantastycznie lepsze od google maps :D

Zamiast tego lepiej wziąć hamulce M, ledy, adaptacyjne zawieszenie etc.

 

Chciałbym wziąć convenience plus, w sumie wszystko co tam jest jest spoko, tylko ten servotronic... czy ktoś mógłby powiedzieć czy on się usztywnia przy zmienianiu trybów jazdy? Mam wrażenie że kierownica chodzi poootwornie lekko w stosunku do np e90. A może zmienny sportowy układ kierowniczy?

Mam zmienny i fajnie się usztywnia, ciężko zaparkować na sport :-)

 

Przyciemniać szyby? Nie wiem ile taka usługa kosztuje na rynku, może to fabryczne przyciemnienie jest blade? Ten szary na przedniej szybie cos daje?

Mam robione przez salon po dostarczeniu auta z fabryki jako dodatkowy bonus - myślę, że spokojnie też ugrasz bo to nie duże pieniądze.

 

Fotele elektryczne raczej chce na pewno, jezdzimy na zmiane z dziewczyna, to bedzie jedyny samochod

Będzie wyżej. Ale dla samej regulacji chyba warto. Mam ręczne i ustawianie to jakiś żart.

 

hi fi czy harman ? Warto doplacic te 2k ?

Mam Hi-fi, jakoś to gra. Nie wyobrażam sobie jak gra podstawa :-/

 

No i ostatnie :D - sportowe hamulce? Ma ktos? Jak eksploatacja? W aso podobno 2 * drozsze wszystko, ale może jakies spoko zamienniki ? Samochod raczej zostanie z nami na b. dlugo. Nie wiem ktory bardziej na wartosci bedzie tracil - wy koledzy pewnie nie jeden samochod z salonu juz przerabialiscie :D

Mam, polecam. Zrobiłem co prawda dopiero 6.600km ale dla samego wyglądu warto. Jakby nie było hamują też bardzo dobrze i auto stawiasz szybko w razie W.

 

Bede wdzieczny za wszelkie rady, pierwszy raz kupuje auto z salonu - wiadomo ze patrzac na konfigurator ccialo by sie miec wszystko :D

W razie czego pytaj śmiało.

 

Zobacz kilka stron wcześniej moją konfigurację + zdjęcia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zerknij do konfiguratora :) Ma 184km i 2.0 - tylko nie wiem czy wsadzają stare N20 czy nowe B48...

 

A tutaj jest 1.6 - 177ps

http://www.bmw.pl/pl/all-models/1-series/5-door/2015/engines.html

 

ale faktycznie w konf jest 184ps ale nie zauważyłem żeby było napisane że to 2.0

 

Ja bym brał 18, wizualna przepaść!

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • Członkowie klubu
Opublikowano
W konf przyciemnianie szyb chyba koło 1,5k z tego co pamietam. Niezłą folie, nierysującą sie od otwierania szyb masz za 500 ale musisz samochod u kogoś zostawić na 1 dzień. Twój wybór;)
Opublikowano
Mapy BMW nie sa złe ale od Google Maps oczywiście nie sa lepsze ( sa gorsze).

Same mapy są OK, większy problem jest z aktualnością danych RTTI (i przez to ze skutecznością prowadzenia do celu z omijaniem korków).

Pod tym względem Google (czy inne, np. NaviExpert) ma bez porównania aktualniejsze dane o natężeniu ruchu.

 

Co ciekawe, wystarczy wyjechać za zachodnią granicę i w Niemczech RTTI działa idealnie - nawet na najmniejszych, podrzędnych drogach.

 

Bo za zachodnią granicą masz o wiele więcej aut BMW, więc też aut z których system czerpie dane do RTTI.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.