Skocz do zawartości

Kupno 1er - porady, opinie, porównania. Pomoc w wyborze.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Najlepiej to m135i :wink:

A tak na serio to myślę że 120d bo dobrze jedzie, nie dużo pali i chyba będzie mało awaryjne porównując do innych modeli (nie znam się dobrze :oops: )

Ogólnie myślę że z takiej 1 byłby zadowolony :cool2:

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano
W F20 nie ma raczej jakichś silników "specjalnej troski". Tym bardziej że w roczniku o którym mówisz kłopoty z rozrządami w dieslu też zostały już zażegnane. Poszukaj najlepiej auta z PL Salonu z udokumentowaną historią i dobrym wyposażeniem. Na rynku tak czy owak głównie napotkasz 118/120d oraz 116i - innych jest tylko garstka. Spalanie benzyny jakieś 30% wyższe ale ceny samochodów nieco niższe. 116i 136 KM można zachipować na ok 170 :)
Opublikowano
zaczipować to raczej w okolice 200-210 koni. Polecam jak najbardziej 116i. Spalanie u mnie mieści się w przedziale 6-8 litrów. Dynamika dla spokojnego pana będzie zapewne wystarczająca.
Opublikowano

Jeśli przyszły kierowca nie jest jakimś miłośnikiem dynamicznej jazdy to odradzam raczej zawieszenie M i felgi 18". Nie jest niekomfortowo ale raczej twardo i to po prostu trzeba lubić, tego trzeba chcieć inaczej będzie marudzenie na każdej studzience. :)

 

No i polecam automat. Jako miłośnik manuali stwierdzam, że w codziennej jeździe, staniu w korkach nie ma nic lepszego:)

Opublikowano
W tej chwili jestem w niemczech i jak byłem u dealerów bmw to z F20 większosć to 116i mam możliwość kupić tutaj i wiem ze to auto pewne z całą historią, ale różne opinie słyszałem o tym 116i bo tam wtrysk bezpośredni ze troche problematyczny ale sam nie wiem. Ostatno był ojciec oglądać 116d z Cześtochowy ale gdzieś olejem pluła spod maski i podizękowali, a auto lux Mpakiet itd eh... :D Jak to jest z tymi rozrządami w 116i i w 116d i 118d? Wszystkie są na łańcuchu? Jak tam z elektroniką, elektryką? Jeśli chodiz o spalanie nie ma to znaczenia bo to starsza osobą bd jeździć tak więc wiecie :) Chodzi mi najbardziej o usterki mech i elektr zeby auto nie stanęło na środku drogi bo wyskoczy jakiś błąd czy komunikat.
Opublikowano

Chip się opłaca bo kupisz 116i o wiele taniej od mocniejszego silnika a potem dasz chipa i będzie jechać jak przynajmniej 120d nawet lepiej :wink:

E tam awaryjność, jak stanie na środku drogi to trzeba będzie pchać i tyle :mrgreen:

Opublikowano
Ja kolego szykuję się do wymiany mojej F20 116D, 32 tys przebiegu z 2013r -tak czy inaczej bez względu na silnik szukaj automatu!
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam szanownych posiadaczy modelu F20

 

Mam zamiar zmienic auto i mój pomysł to F20 116d 2.0 silnik N47N. rok 2013 przebieg do 50 000km

 

Chcialbym poznać wasze opinie i wiedzę czy w tym silniku nadal występuje problem z rozrządem czy został on juz rozwiazany?

Czy powinienem obawiać sie problemów z dpf oraz innymi podzespołami tego diesla? roczny przebieg to ok15 000km 50/50 miasto

 

Auto chciałbym zczipować na 180KM i 400Nm i pytanie czy spokojnie da radę i czy nie powinienem martwić sie czy turbina, wtryski, dpf itp/ dadzą radę? Czy taki Remap ma wpływ na przyspieszone zużycie silnika?

 

to link do firmy ktora w mojej okolicy wykonuje ECU Remap:

http://www.more-bhp.com/bmw-1-series-remapping/bmw-f20-f21-116d-115-ecu-remap.html

 

Temat zapewne już poruszany, ale przeglądając forum nie mogę znaleść jednoznacznych odpowiedzi( być moze jestem niewystarczająco wnikliwy :wink: )

 

Z góry dzieki za odpowiedzi i podpowiedzi na co zwrócić uwagę przy zakupie!

Opublikowano

A czemu nie 116i ? Też się mega czipuje (200-220 koni), pali 6-8.

Ja co prawda jestem anty - dieslowskim fundamentalistą, ale 116i ze swoim w sumie niewielkim spalaniem jest alternatywą dla diesla.

Opublikowano (edytowane)
Hm no tak też brałem pod uwagę ten model! ale pewnie przy swobodnej jezdzie to roznica spalania wyjdzie średnio ze 3-4 literki wiecej niz w dieslu, ale nie ma problemu ze rozrzadem i resztą dieslowskiego osprzętu- to fakt Edytowane przez Anti81
Opublikowano

Te spalanie jest bardzo względne, każdy mówi co innego. Mi pali w granicach 8 litrów.

A w trasie na eco pro do 70 to nie wiem, ale do 100 spalił mi 5 litrów. Ale to naprawdę trzeba się nagimnastykować.

Ja jednak będę się upierał, że ten silnik jest bardzo ekonomiczny.

A biorąc pod uwagę, że jednak spora część przebiegów będzie przez autora wątku pokonywana w mieście, to benzyna raczej lepsza.

Opublikowano

A biorąc pod uwagę, że jednak spora część przebiegów będzie przez autora wątku pokonywana w mieście, to benzyna raczej lepsza.

Dokładnie. Oszczędny diesel tylko jeśli silnik jest rozgrzany (w przeciwnym wypadku różnica w spalaniu ON a PB się zaciera). A w zimie na dystansie 5 km to ty silnika w mieście nie rozgrzejesz.

Opublikowano
Tak jeszcze na marginesie, to przy przebiegu 15k rocznie, to na paliwie wyjdzie miesięcznie pewnie mniej niż 100 pln różnicy pomiędzy dieslem i benzyną. To według mnie w ogóle podważa sens kupowania diesla.
Opublikowano

dynamiczna jazda po warszawie w chipowanym 118d - spalanie średnie z kompa oscyluje mi w granicach 8,5 litra

spokojna jazda po warszawie m135i - średnie z kompa ok 15-16 litrów

 

a teraz posłuchaj: normalna jazda po warszawie 116i zastepczym - 12-13 litrów/100km

 

czyli porownujac 118d to 116i (jazde dynamiczna do normalnej) mam oszczedność ok 4 litrów na 100km czyli na okraglo 16zł. Przy przebiegu 15 tys rocznie to wychodzi 2400 - akurat na nowe opony tylne do M135i. jakbym 118d jezdzil oszczednie mialbym spalanie ponizej 7 litrów czyli 3000 w kieszeni. i mimo że mam dwa auta warte razem z 300k to 3000 to dla mnie dużo.

 

 

pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
silniki dieslowskie bmw sie bardzo szybko rozgrzwają

Nie wiem co u Ciebie oznacza stwierdzenie "bardzo szybko się rozgrzewają".

Zadam pytanie:

Ile musisz przejechać zimą o tej porze roku swoim BMW (od zimnego startu) do momentu gdy temperatura oleju zacznie przekraczać 80 st. C.?

I nie chodzi mi o bicie rekordu czasu zakończenia rozgrzewki. Mam na myśli spokojną jazdę. Pałowany na wysokich obrotach zimny silnik często nie dożywa 5 lat eksploatacji.

Edytowane przez darosso
Opublikowano
Witaj, mam 116D nie chipowaną, jeżdże podobnie do Twoich wymagań , wprawdzie mam ją od 2 lat i na liczniku 30tyś to nie mam żadnych problemów i nie wnikam czy zima , lato. krótki czy długi dystans, -miasto 7l - silnik polecam - pomyśl raczej nad automatem!!
Opublikowano

12-13l 116i w miescie to chyba z butem w podłodze cały czas :wink: Biorąc pod uwagę stosunek mocy do spalania do m135i wychodzi na ekonomiczne :D

Pewnie, jak masz jeździć małe odległości to lepiej kupić benzynę.

Opublikowano

Z tym spalaniem w warszawie to różnie bywa. Jak się utknie w korkach w śródmieściu - centrum to może spokojnie spalić i 16l/100km przy sredniej predkosci 15km/h. Innym razem przejazd mokotów - praga i może wyjść spokojnie poniżej 7, a jak się zrobi slalom gigant to też wyjdzie 13-14. Więc warszawa warszawie nierówna:P

 

Mi się 1.6 benzyna rozgrzewa do takiej normalnej temeperatury w zimę przy lekkim mrozie około 10-15 minut. (zamieściłem mały test u mnie w wątku). Sprawność diesla jest dużo wyższa niż benzyny, więc generuje dużo mniej ciepła. Wątpie więc, żeby diesel się nagrzał szybciej.

Opublikowano
silniki dieslowskie bmw sie bardzo szybko rozgrzwają

Nie wiem co u Ciebie oznacza stwierdzenie "bardzo szybko się rozgrzewają".

Zadam pytanie:

Ile musisz przejechać zimą o tej porze roku swoim BMW (od zimnego startu) do momentu gdy temperatura oleju zacznie przekraczać 80 st. C.?

I nie chodzi mi o bicie rekordu czasu zakończenia rozgrzewki. Mam na myśli spokojną jazdę. Pałowany na wysokich obrotach zimny silnik często nie dożywa 5 lat eksploatacji.

 

a to na to pytanie Ci nie odpowiem - ja patrzę na czas od odpalenia do momenut jak z nawiewow zacznie leciec cieple powietrze :)

Opublikowano
silniki dieslowskie bmw sie bardzo szybko rozgrzwają

Nie wiem co u Ciebie oznacza stwierdzenie "bardzo szybko się rozgrzewają".

Zadam pytanie:

Ile musisz przejechać zimą o tej porze roku swoim BMW (od zimnego startu) do momentu gdy temperatura oleju zacznie przekraczać 80 st. C.?

I nie chodzi mi o bicie rekordu czasu zakończenia rozgrzewki. Mam na myśli spokojną jazdę. Pałowany na wysokich obrotach zimny silnik często nie dożywa 5 lat eksploatacji.

 

a to na to pytanie Ci nie odpowiem - ja patrzę na czas od odpalenia do momenut jak z nawiewow zacznie leciec cieple powietrze :)

 

A diesle nie mają osobnej nagrzewnicy do ciepłego powietrza? Kiedyś jechałem jakąś skodą to miała, czy jest w jedynce to nie wiem.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jest na 101% bo bardzo szybko leci ciepłe powietrze z nawiewów. To nierealne w dieslu bez tego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.