Skocz do zawartości

Kupno 1er - porady, opinie, porównania. Pomoc w wyborze.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
...

przez taka sytuacje sprzedalem w 2007 120d z ktorej bylem b. zadowlony, zona w koncowce ciazy wyjezdzala z osiedla, ~15km/h dodala gazu, auto zrobilo 2 baczki i auto wyladowalo w rowie melioracyjnym, w tym samy dniu zlozylem zamowienie na SUBARU,

....

 

Sorry ale głupoty piszesz. Po pierwsze z włączonymi wszystkimi systemami w F20 to zacznie sie krecic tylko na calkowitym lodzie bo wtedy faktycznie juz nic nie pomaga. Na sniegu jak wdepniesz gaz w podloge to obroty nawet nie wzrosna za bardzo bo zaswieci sie zolta kontrolka i tyle.

 

A wszystko i tak zalezy od zdrowego rozsadku bo nie widze zadnego problemu zeby w przednionapedowce zaciagnac reczny i tez poleciec w bande/do rowu / w inne auto / kraweznik..

 

dla Ciebie glupoty, dla mnie realia...system kontroli DSC nie zmienil sie zbytnio pomiedzy E87 a F20

 

jak tak nie miales to nie znaczy, ze tak nie jest, baczki sa zalezne od rozkladu mas i sily, ktora je wyprowadzila, jak sila jest za mala (zbyt duzy opor na kolach) to jak slusznie zauwazyles "zapali sie lampka", na zwyklym rondzie mozesz miec jednak mniejsza przyczpnosc, mozesz omijajac dziure/przeszkode zaciesnic skret w momencie jak dodawales gazu i bedzie efekt mojej zony, efekt, ktory moge powtorzyc na sliskim na kazdym aucie BMW RWD z wlaczonym DSC,

 

w FWD przy malej predkosci nie zrobisz baczkow, moze jeden obrot bo auto poleci "plugiem" jak zwykla lotka

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Skoda jest juz na MQB, a silniki VW maja fajne parametry techniczne, ale nie cieszą się ostatnio dobrą reputacja. Ostatnio gadalem ze znajmomym w ASO BMW jak to jest w kwestii tego nieszczęsnego łańcucha w N47 i dostałem info ze były dwa przypadki w zeszłym roku, do tego jeśli auto jest serwisowane w ASO to do 150 tys km GoodWill jest prawie pewne w przypadku silnika. Ja mam tymczasem dwóch znajomych którym posypal sie VW 1,8 160 KM przed 100 tys km... (Auta kupione jako nowe). No chyba ze po upływie gwarancji ma być i tak sprzedany to można sie nie przejmować.

 

Serio, jeśli miałbym kupować coś takiego to wolał bym nie Przeplacać dodatkowo za znaczek. Ja wiem, ze to nie sam znaczek, ale A5 to nie R8 (takie audi to by jeszcze przeszło :P ).

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Lepsze? To nie jest precyzyjne pytanie. Zależy pod jakim wzgledem. F20 jest unikalnym kompaktem pod wzgledem napędu i wywazenia. Nikt inny tego nie oferuje, ale czy to znaczy ze inne auta nie maja sensu? To raczej kwestia preferencji.

 

Ja marki BMW nie lubię jakoś specjalnie (choć 850i było moim marzeniem z młodości ), ale wyboru nie mam, bo priorytetem jest dla mnie to jak auto jezdzi, jaki ma naped, rozklad masy, etc. więc jeżdżę BMW, bo nikt inny tego nie oferuje nadwoziu hatch (a do tego dochodzi jednak także świetna technika silnikowa i rozsądny TCO).

 

Jednak dla kogos innego może to być bez znaczenia a liczyć sie będzie np. to czy auto ma image odpowiedni do wyobrażeń.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

A5 to bardzo dobre auto. Z perspektywy użytkownika przypuszczam, że różnice między starą o nową platformą będą niewyczuwalne. Nowa platforma to różnica głównie dla producenta, który oszczędza wrzucając tę samą płytę do różnych modeli.

 

Dyskusja o jedynce i rwd widzę, że się rozwinęła. W moim przypadku ostatecznie skończyło się na x1 z xdrive, ale po kilku jazdach testowych pozostaje wrażenie jedynki jako rewelacyjnego samochodu. Tak jak pisałem jak dla mnie jedynka oblała jedynie test ruszania ze śniegu. Tu naprawdę kiepsko sobie radziła, bałbym się tym zimą wybrać do lasu czy na narty. Jeśli ktoś ma drugi samochód do zimowych wyjazdów gorąco polecam jedynkę, zwłaszcza z automatem.

Opublikowano

Jakbym jeździł na oponach zimowych które serwuje diler to podzielał bym Twoje zdanie. Oczywiście to nie jest auto do przedzierania się przez zaspy czy leśne drozki i jeśli ktoś potrzebuje auta do takich celów to niech szuka innego auta

 

A nowa platforma vw To przede wszystkim korzyści dla użytkowników. Niższa masa to jedna z wielu korzyści.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

A ja sie zastanawiam nad M135i z xdrive i automatem. A w sumie bylem zdecydowany na Audi A5 quattro 2.0 stronic.

 

Ale im wiecej czytam o tym bmw tym wieksza mam na niego ochote. Dylemat mam straszny chcialbym zamowic samochod w marcu i naprawde nie wiem. Tym bardziej jak czytam wpisy jak to bmw sie super prowadzi itp. Plus A5 jezdzilem, a na test jedynki z tym silnikiem to nie mam szans w u nas niestety... Kwota zakupu wychodzi identyczna...

Opublikowano

Wiecie w sumie ciezko jest porownywac samochody z 2 roznych klas.Ta A5 mialem okazje jezdzic-naprwde niezle sie prowadzi ,te 211 koni plus quattro i stronic robi dobra robote. Opakowanie tez ladniejsze ,przynajmniej wg mnie.

No i chce miec fajny samochod,ale nie chce nikogo z drogi zmiatac. Gdyby bmw bylo choc ciut tansze-sprawa bylaby prostsza-ale cena ta sama wychodzi plus troche gorsze wyposazenie niestety. Na forum audi oczywiscie oburzenie ,ze wogole co to za pomysl porwnywac A5 coupe do serii 1 -jestem naprawde oglupialy powoli.

Dooradzajcie dalej... :roll:

Opublikowano

kurcze, pisanie że 135i zmiecie A5 to jest trochę dziecinne,

 

piszcie o sporych $ bo ponad 200 tyś , nie jeździłem 135i i pewnie nie będę miał szansy ale zwróć uwagę że wozem adekwatnym do 135i jest coś co się nazywa audi RS3 albo TT RS i generalnie wtedy jest remis, niezależnie od rozkładu masy :D ,

 

co do A5, to TAK wygląda w sline: http://otomoto.pl/audi-a5-sportback-pelny-s-line-salon-C26976269.html

 

kilka razy jeździłem próbnie i w środku jest z 1.5 raza większe od bmw 1, bagażnik 500 litrów, mokre dsg, quattro i 2.0tfsi jeździ średnio szybko jak ktoś czymś szybkim wczesniej jeździł ale płynność działania układu wspomagania , ruszania, fotele i wykończenie to są dwa różne światy , podróż polska - ciepłe morze w takim a5 to jest czysta przyjemność, a w 135i xdrive ? Ciężej . No i A5 ma przedłużoną gwarancję /nie chodzi o odpowiednik BSI tylko pełną gwarancję na podzespoły/

 

a tak apropo rozkładów masy, cudów wianków jak to jeździ z xdrive czy bez / btw. ten plastikowy trybik w napędzie poprzedniej generacji mnie powalił , tak jak haldex w drugim wozie jaki mam też robi niezłe fakapy/

w ten czwartek jak wiemy dowaliło śniegu, przez 600 km z południa na północ Polski, na trasie widziałem 2 szybkie wozy które wyprzedziły resztę:

 

1. skoda fabia,

2. stare subaru wrx / zmieniało nieodśnieżone pasy na pełnym gazie tam gdzie kierowcy jechali 60 na godzine a każe hamowanie groziło wyrzuceniem wozu do rowu. Wszystkie bmw w tym i ja jechały grzecznie za pługami. Raz depnąłem i dziękuję. Pozdrawiam tych co umieją jechać rwd w takich warunkach.

 

Żeby nie było że coś mam do 135i - chciałbym mieć, i aby nie było że gloryfikuję audi bo widziałem jak nowe a6 quattro w czwartek wyjechało z łuku prosto w płot :) , aż żal było patrzeć bo ładny był wóz .

Chodzi o to że na bmw się świat nie kończy i nie zaczyna. No i dużo zależy od kierowcy. 135i to jest jeden z mocniejszych wozów. A5 2.0tfsi średnio szybka limo

Rozważałeś 328i z xdrive ? większe niż 1 mniejsze niż a5 ale szybsze, ekonomiczniejsze i tańsze, środek z kierownicą z mpaku i wykończenie alcantarą daje rade nawet jak przesiadasz się z wozu o poziom wyżej.

Opublikowano
tak jak powiedzialem,to dla mnie trudna decyzja. Tlumacze sobie ,ze kupujac m135i xdrive mialbym najbardziej zaawansowany technologicznie compact,a a5 calkiem niezle coupe ,ktore odkad sie pojawilo bylo szczytem moich motoryzacyjnych marzen-ale jednak srednie jesli chodzi o osiagi w swojej klasie.
Opublikowano

2.0 tfsi najszybsze nie jest, i pali więcej o litr dwa niż N20 w bmw,

 

ale z tą technologią to czy ja wiem, 135i na pewno jest sprawdzony i dopracowany, nie licząc xdrive który jest nowością. Ale ja bym w ciemno nie kupował wozu za 200 tyś, trzeba się przejechać koniecznie. Inaczej może być żal że coś nie jest tak jak człowiek sobie wyobrażał, w czymkolwiek, wyposażeniu , prowadzeniu, dźwięku, komforcie itp.

 

ps. bym zapomniał a5 2.0 tfsi chyba nadal miewa kłopoty z olejem silnikowym co znika za szybko

Opublikowano

Dziecinnne ? Dlaczego ?

Jak kolega rozwaza m135i to chbs dlatego ze chce mocne i szybkie auto. W tej kategorii to audi o ktorym piszesz nie daje rady. Jesli zalezy mu na przestronnosci, komforcie, stylizacji to a5 coupe.

 

Audi to mega dobre samochody bez dwoch zdan .... takie drogie vw :-):-):-)

 

A swoja droga to audi ma haldex czy torsena? Silnik poprzecznie czy wzdluznie ?

Opublikowano

Wlasnie-A5 jest po liftingu,od 2011 silnik nie ma problemu z olejem-sprawdzone.

Wchodzilem natomiast na fora rozne bmw - w m135I xdrive jest modyfikacja silnika n55 -ten podobno ma problem z pompa paliwowa-juz odkilku lat-nie wiem,czy to zostalo poprawione.No i na niemieckim forum kilkunastu uzytkownikow ma potezny problem z servotronic w bmw1-w m135i jest to w standardzie-nie moge zamowic tej wersji bez servotronica- caly czas badam temat. A jesli chodzi o to,ze nie ma wersji testowej tego samochodu -i jak slysze od wszystkich dilerow- nie bedzie -uwazam za skandal !!! kurna kompakt ,ktory po konfiguracji 245000 wychodzi a ja nie moge sprawdzic jak to jezdzi!!! pomijajac juz fakt ,ze jestem prawie pewien,ze po jezdzie testowej wybralbym bmw :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.