Skocz do zawartości

Kupno 1er - porady, opinie, porównania. Pomoc w wyborze.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie i Panie pytanie, mam opcję kupić BMW serii 1 2012r z małym przebiegiem 57 tys km, od znajomego, salon PL, stan bdb, ale jest to wersja 116i 136KM i tego się boję najbardziej, co sądzicie, warto się pakować? Silnik to moja jedyna obawa. Pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Panowie i Panie pytanie, mam opcję kupić BMW serii 1 2012r z małym przebiegiem 57 tys km, od znajomego, salon PL, stan bdb, ale jest to wersja 116i 136KM i tego się boję najbardziej, co sądzicie, warto się pakować? Silnik to moja jedyna obawa. Pozdrawiam

 

co ile zmiany oleju? bo jak dwie tylko to słabo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie i Panie pytanie, mam opcję kupić BMW serii 1 2012r z małym przebiegiem 57 tys km, od znajomego, salon PL, stan bdb, ale jest to wersja 116i 136KM i tego się boję najbardziej, co sądzicie, warto się pakować? Silnik to moja jedyna obawa. Pozdrawiam

 

Jeśli przebieg masz potwierdzony to w zasadzie nie ma się nad czym zastanawiać.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jutro będę wiedział wszystko bo jadę obejrzeć autko, przebieg na bank jest oryginał, całej reszty się dowiem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
auto bardzo fajne, stan bdb, kilka wgniotek po gradzie i rys na lakierze, oryginalny lakier, olej co rok max dwa zmieniany, no i mam zagwostkę czy x1 zamienić po prostu na 1....
Opublikowano
auto bardzo fajne, stan bdb, kilka wgniotek po gradzie i rys na lakierze, oryginalny lakier, olej co rok max dwa zmieniany, no i mam zagwostkę czy x1 zamienić po prostu na 1....

 

jaka cena?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyjściowa 38700
Opublikowano

Mam techniczne pytanie o diesla B47 w F20 LCI.

Od 2015 roku wychodziły one z silnikiem B47 w wersjach 118d i 120d (odpowiednio 150 i 190km).

Wyczytałem że w listopadzie 2017 roku silnik B47 dostał upgrde (B47TU1) i wszystkie wersje tj 118d, 120d i 125d miały dwie turbosprężarki.


1. Czy Warto kupować F20LCI po 2017 roku tylko ze względu na zupgradeowany silnik? Chodzi mi o względy użytkowe oraz niezawodność

2. Jaki wpływ ma zastosowanie dwóch turbin na przyrosty mocy po remapie (dla 118d i 120d).

3. Czy macie wiedzę co jeszcze zostało zmienione w silniku po 2017 roku?

4. Czy jest w internecie miejsce / katalog / encyklopedia która jasno i wprost opisze mi różnice między B47 a B47TU1 ?


Nie pytał bym się Was, gdyby nie fakt że absolutnie 99% wykresów jest pomieszanych i nie wiem który silnik jest który.

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam


Jestem tu pierwszy raz także się przywitałem na początku postu.

Planuję zakup serii 1 z silnikiem benzynowym.

Mam dwa samochody ten ma być trzecim do jazdy po mieście na zakupy i do pracy, diesel nie wchodzi w grę bo odcinki będą krótkie do 7 km.

Który silnik benzynowy polecacie, celuje w rocznik 2011-2013.

I na co zwrócić uwagę przy zakupie, nie miałem jeszcze BMW.

Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Opublikowano (edytowane)

Hej, to mój pierwszy post więc witam wszystkich.


Na wstępie podkreślę, że przebrnąłem już przez 55 stron tego tematu, więc argument "poczytaj" nie jest w moim przypadku zasadny. :D


Przymierzam się do sprzedaży mojej rx8 i szukam bardziej cywilnej alternatywy, która zachowa sportowy charakter. Na początku był pomysł na Megane GT 4 gen, jednak gdzieś z tyłu głowy zawsze była 4ka w coupe. Idealnym kompromisem wydaje się F20.


Zasadniczo auto miało być tanim w utrzymaniu, praktycznym kompaktem, który będzie jechał trochę szybciej niż przeciętne auto. Po przejrzeniu kilkunastu ogłoszeń zacząłem wybrzydzać - to fe, a ta nawigacja za mała itd. :mrgreen:


Z góry mówię, że tylko benzyna, diesel odpada.


Nie ukrywam, że zależy mi na tym, żeby wydać jak najmniej za jak najwięcej, tj. taki must have to automat i największa nawi. Auto przedliftowe musi być w m paku. Jakby miała tą piękną alcantare to byłoby świetnie. Lubię gadżety więc im więcej tym lepiej. Silnikowo bez znaczenia bo i tak będzie mod.


Tutaj pojawia się seria pytań:

1. Ile może kosztować auto w takiej specce? Mówię tu o zestawieniu przedlift m pakiet i polifcie, który nie musi być w m paku.

2. Ile trzeba zapłacić za jakieś zdrowe wersje w mocniejszych silnikach, tj. 120i, 125i no i 135i. Na Otomoto widziałem 135i ze Szwajcarii za jakieś grosze, bodajże 50 czy 60k pln. Zakładam, że jest to trup składany z trzech innych aut?

3. Czy poliftowe 3 cylindrowe 1.5 jakoś brzmi? Mówię tu o ewentualnej opcji dołożenia wydechu, chciałbym uzyskać podobny dźwięk jak w chociażby stockowym Golfie GTI.

4. Czy opłaca się brać polift? Czyli, czy Wy jako użytkownicy widzicie jakąś znakomitą różnicę między wyposażeniem / prowadzeniem / użytkowaniem, chociażby ledy vs xenony, może pojawiły się nowe systemy w systemie multimedialnym itd.


Planuję pojeździć autem 2 - 3 lata.


EDIT: Jeżeli jeździsz autem, które spełnia wyżej wymienione wymagania / znasz kogoś kto jeździ, lub wiesz gdzie szukać - odezwij się do mnie na priv. Zakup planuję jakoś w październiku / listopadzie. Budżet do 50k, zakładam, że będzie to przedlift. Dzięki!

Edytowane przez Pscoua
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No średnio . Tylny zderzak źle spasowany . Nie wiem czy szpara między maską a zderzakiem nie za duża . Najdziwniejsze to co widzę , nie wiem czy taka fotka czy perspektywa że ... kierownica jest jakby przesunięta w lewo i jakby skierowana w prawo względem osi pojazdu .
Opublikowano
:shock:


A gdyby faktycznie nie była bita, to warta swojej ceny1 w tej konfiguracji?

Jest jeszcze drugi kandydat, poliftowy i bez mpaka, ale jest imo ładniejsza. Czy za tą cenę nie będzie to ulep?

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-salon-pl-136km-automat-navigacja-business-sport-line-ID6E0x9s.html#1636152608

 

Niestety po zdjęciach to widać, że zarówno zderzak przód źle z maską spasowany , kolor prawego błotnika trochę inny niż maski ( chyba że tak pada światło ) no i klapa bagażnika też źle spasowana , coś było robione na 100 % , może jest bezwypadek ale bezkolizyjny to już nie. Niemniej fajnie skonfigurowany no i automat , pojechać , sprawdzić , potargować i może będzie fajny egz.

Opublikowano

]Niestety po zdjęciach to widać, że zarówno zderzak przód źle z maską spasowany , kolor prawego błotnika trochę inny niż maski ( chyba że tak pada światło ) no i klapa bagażnika też źle spasowana , coś było robione na 100 % , może jest bezwypadek ale bezkolizyjny to już nie. Niemniej fajnie skonfigurowany no i automat , pojechać , sprawdzić , potargować i może będzie fajny egz.

 

Nie, nie, chodzi mi o coś innego. Na rynku jest stosunkowo mało egzemplarzy, które spełniają moje wszystkie wymagania opisane w którymś z postów powyżej. Nie chodzi mi o ten konkretny egzemplarz, a ogólnie o cenę zadbanej F20 w takiej konfiguracji. Na ogłoszeniu jest 57k za 2015 rocznik. Po prostu zastanawiam się, czy moje założone 50k starczy na takie auto, czy nie :mrgreen:

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam Panowie mam do was pytanie po przesiadce z e46 320d 2003r 150km chcę kupić jakieś autko.Pytam również i na tym forum bo mam wytypowane generalnie kilka marek a może ktos akurat miał,któreś z nich i poleci albo odrzuci


Jako,że to forum bmw zacznijmy od bmw.Budżet na auto to 45tys zł 5 zostawiam na pakiet startowy czyli łącznie 45tys czysto na samochód.

Z bmw raczej w tych pieniądzach to tylko zapewne seria 1 i teraz nie wiem czy patrzeć na f20 czy model starszy ale z końcówki rocznika? też nie mam bladego pojęcia jaki silnik.Robię mało km ogólnie ze 100/200 tygodniowo a nieraz w miesiącu góra 500 wyjdzie albo i nie.Typowa jazda w koło komina.

Z bmw seria 1 f20 ponoć nie polecane są jednostki benzynowe bo sa bardziej awaryjne niż diesle ile w tym prawdy?


z dieseli patrzyłem 118d lub 120d


następne auta


Alfa romeo giulietta 1.4t 170km

Audi a3 8p rocznik 2010-2011 2.0tdi 140/170km

Seat Leon III FR 1.4 tsi 140km

Megane III Coupe tylko tutaj 2.0tce 180km ale mało ich jest


i dwa ostatnie tylko budżet 48tys zł to raczej mało na nie


Audi a5 coupe 2.0tdi

Volvo v40 d2 1.6t 150km


Najbardziej boksuje się między bmw f20 a audi a3 8p oba auta w tej samej kasie praktycznie i podobają mi się

Kolejne dwa na równi to Giulietta z Leonem III FR


Zależy mi przede wszystkim na tym by rdza nie trawiła samochodu :) auta najmniej narażone na korozje,zeby nie było jak w e46 :) (ps mimo,że tylko jeden błotnik miałem malowany a reszta ori lakier) ciągnie mnie do bmw tylko ze w e46 to było wyjące dyfry... pół garażu dyfrów z allegro mi zostało :) dziwne dźwięki z silnika mimo,że normalnie pracował itp.Do bmw mnie ciągnie bo znam oprogramowanie ista/inpa/dis /kodowanie itp ale ponoć seria 1 to już nie to samo co starsze bmw rozrząd przy 100/150 to normalka i kupa roboty z wymianą.Dlatego też zacząłem stawiać na auto gdzie jest pasek a nie łańcuch.Nie mam zielonego pojecia co kupić z wyżej wymienionych aut.Na pewno nie auto gdzie ciągle maska będzie w górze albo ja pod spodem z latarką :) chodź lubię dłubać ale z umiarem.... wszyscy mi bmw odradzają.. no ale mi się tam podoba..


i przede wszystkim.. samochodu szukać na otomoto czy mobile.de? np na mobile.de jak jest autohaus to już wyznacznik jakości? w sensie,że auta igły itp? bo jak patrzę na auta to np jedynka bmw za 10tys euro ma przebieg np z rocznika 2013 180tys na mobile .de a w Polsce podobnie albo nawet i ciut więcej.. więc kręcą wszędzie? :) bo zerkam na mobile.de tylko tam musiałbym jakąś firmę wynająć co pojadą obejrzą dane auto i sprowadzą mi go do Polski a to dodatkowe koszta sam nie pojadę bo nie znam Niemieckiego :) doradzi ktoś coś? prosze mnie nie linczować za inne marki :)

Opublikowano
F20 przedliftowa ma problem ze wszystkimi silnikami benzynowymi. O 1.6 nie będę pisał, wystarczy przejrzeć listę tematów na forum. 2.0 ma problem z pompą oleju. Jak zapali się kontrolka niskiego ciśnienia, to w zasadzie jest już po silniku… :duh: W poliftowej 1.5 mają 3 cylindry, brzmią jak kosiarka i nadają się tylko do beznamiętnego kręcenia wokół komina. 2.0 :cool2: jest dobry, niezależnie od wersji. O silnikach 3.0 nie piszę, bo te auta przekraczają budżet.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

powiem tak, zależy od egzemplarza, sam miałem obawy przed zakupem 116i, ale odkupiłem od znajomego auto z przebiegiem niespełna 60tys km, to co zrobiłem to pakiet startowy + pompa wody bo miała wyciek oraz zmiana/kodowanie FEMa, bo w ASO coś namieszali i nie działały spryski lamp i przełączanie klapkrótkie/długie w bixenonie.

Co prawda silnik jest dość głośny, bezpośredni wtrysk chyba po prostu taki jest, ale za to auto dość dynamiczne, sama jazda bardzo przyjemna.

Póki co żona nim jeździ dopiero 4 miesiąc, ale poza pakietem startowym nic nie robiliśmy... oleju trzyma poziom, a czytałem że ludzie potrafią dolewać 1l na każde dwa tankowania.


Więc tak na prawdę najważniejsza jest pewna historia auta, jak się do tematu podejdzie z głową to na pewno można kupić coś fajnego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
hmm czyli benzyny wypadają dość awaryjnie tak a diesel 118d lub 120d?

 

Moją ex F20 118d, zrobiłem 170k km i ani jednej awarii nie miałem.

Bardzo dobrze wspominam ten samochód.

Oszczędny, dobrze się prowadzi, po programie całkiem dobrze jechał z uwagi na niską masę 1370kg.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano


następne auta


Alfa romeo giulietta 1.4t 170km

Audi a3 8p rocznik 2010-2011 2.0tdi 140/170km

Seat Leon III FR 1.4 tsi 140km

Megane III Coupe tylko tutaj 2.0tce 180km ale mało ich jest

 

 

...z racji, że przechodzą podobną drogę to wybierałbym pomiędzy alfą, seatem i megane (alfe i seata mam w rodzinie- alfa świetna, mało awaryjna, dynamiczny silnik-7,8 do 100kmh, seat też bardzo dynamiczny, nieco mniej pali). Megane faktycznie trudne do dostania, ale parę sztuk jest- ostre auto z potencjałem tuningowym. Niestety u mnie z racji, że żona nie chce auta takiego jak w rodzinie uparła się na bmw1 ( w domu jest już bmw e46 2,5 r6 coupe , ale to nie jest daily-druga połowa jednak lubi to auto i jego jakąś tam dynamikę ). No i teraz pytanie do Was...z racji, że 120i nie osiągalne, a jak są to w cenach grubo ponad 100tysi to wybór jest między silnikami n13, a b38. Auto ma iść pod "chipa", n13 ma pewnie większy potencjał, ale jedni narzekają, drudzy chwalą, b38...nie wiem jak z chipem, osiągami i trwałością. Również jedni narzekają, drudzy chwalą. W dziale "dwójek" czytałem niepochlebne jednak opinie o mocniejszym bracie b48-poza pompą do 2016 to lecą cylindry po chipie. Zatem n13 czy b38???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.