Skocz do zawartości

Kupno 1er - porady, opinie, porównania. Pomoc w wyborze.


ARUS1

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Bo choćby e92 335i zdecydowanie nie jest autem całorocznym więc mniemam, że m135i czy m140i nie będzie odpowiednim autem m.in dla żony na każde warunki. Oczywiście to stwierdzenie odnosiło się do wersji z napędem na tył. Opcja xdrive została poruszona w późniejszej wypowiedzi. Ale jak masz inne spostrzeżenia i doświadczenia to chętnie się wczytam. Ciągle rozmyślam i przyjmuje wszelkie argumenty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Szanowni,

Jutro mam finalizować zakup BMW 118i Sport Line, przebieg 85k - nie jeździłem nigdy BMW ale samochód jest ładny i trochę złapałem zajawkę.

Samochód jest z salonu, serwisowany w ramach gwarancji BMW na 100tys. KM (lub 5 lat).


Pojawia sie z mojej strony pytanie - przy tym silniku, na jakie niespodzianki mam być gotowy? Co może się w nim psuć? Jaki jest koszt regularnego serwisu?

Z gory dziekuje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy silniku N13 (4 cylindrowym) standardowo łańcuch rozrządu, łańcuch napędu pompy olejowej, membrana odmy olejowej, pękające plastikowe doloty, nadmierne zużycie oleju oraz stan turbosprężarki. Jeśli przy wymianie oleju stosowane były interwały sugerowane przez BMW (co 30 tys. km) to zastanowiłbym się mocno nad zakupem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Szanowni Forumowicze,


przymierzam się do BMW f20 116i 136KM rocznik 2013 przebieg ~97kkm. Ponieważ prostsze dla mnie jest wjechanie komuś do kompa lub komórki niż wjechanie na kanał na przeglądzie :) chciałbym zapytać czy warto pakować się w zakup samochodu z takim silnikiem, coś tam oglądałem coś czytałem i wychodzi na to, że to prawdopodobnie awaryjna jednostka stworzona we współpracy z kolegami Francuzami. Nie mam dużych wymagań, auto ma jeździć, trzymać się nawierzchni, skręcać tam gdzie chciałbym aby skręcało i hamować kiedy chciałbym aby hamowało. Nie chciałbym raczej zostawać bliskim przyjacielem pracowników serwisu z powodu jednostki napędowej Może ktoś z Was użytkuje pojazd z takowym silnikiem i zechciał by się podzielić się opinią ew. ktoś konstruktywnie skrytykować abym dał sobie spokój z zakupem i zakupił jakieś inne "smutne jak d...." auto.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przebiegu różnie bywa, moja jest z 2012 i ma około 113tys. . Co do awaryjności , to odpukać bo na razie poza eksploatacją tylko zostały wymienione cewki i świece o ile świece wiadomo też trzeba wymieniać co jakiś czas :) . Przeglądy co około 10tys.,czyli olej, filtry, klima itp. i w trakcie dodatkowo wymienione wszystkie tarcze i klocki, płyn hamulcowy i płyn chłodniczy. Moim zdaniem jak dbasz tak masz, a przypominam że autko śmiga już kilkadziesiąt tys. kilometrów na zmienionym programie :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem świeżo po zakupie 118i , 184 tys przebiegu , silnik może nie należy do idealnych ale w wielu innych markach jest tak samo , np. ja miałem Alfę Giuliette z silnikiem Multiair - jak zadbasz tak będziesz miał. Jak wymieniasz olej co 8-10 tys na dobrej jakości , świece , cewki , filtry tak jak to się powinno robić , czyli świece co 30 tys , cewki w razie potrzeby a filtry przy każdej zmianie oleju , jeździsz na sprawdzonym paliwie , dodajesz środki czyszczące do oleju i paliwa to wydaje mi się że powinno być ok. Najwięcej jest opinii od użytkowników którzy na LL 30 tys. robią a później się dziwią że po zmianie oliwy bierze im olej , że zawory ssące zawalone bo tankują przecież 95 a to wystarcza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie warto. Przejrzyj forum i policz ile jest tematów n/t usterek 116i. Mam drugie auto /2013r/, które nie jest użytkowane codziennie, a na chwile obecną nalatane jest niemal 135kkm, tak że tego... przebieg zalatuje ściemą.

 

Nie warto...bo?


2.0 niby gorsze od 1.6 więc zaraz wyjdzie, że nie warto w ogóle pchać się w 1-kę bo nie ma tu przyzwoitego silnika. Pomijam fakt, że znalezienie uczciwego 2.0 w jedynce to jak wygrana w totka. Tak więc wybór w benzyniakach zostaje między m135i/m140i a właśnie n13 114i/116i/118i. O R3 w wyższych rocznikach nie wspominam.

Czy nie jest czasami tak, że 114i/116i/118i jest po prostu najwięcej i stąd też najwięcej jest tematów odnośnie awarii tych silników? Oczywiście silnik ma swoje mankamenty, są problemy z temp. szczególnie po modach. W czasach obecnej motoryzacji chyba nie ma silników wolnych od wad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie mogę szczerze polecić silnik n13, tj 114i, 116i, 118i w f20 i 316i, 320i ed w f30. Mam 316i z przebiegiem 240k km (po chipie od 180k km na 180 KM) dlatego postanowiłem napisać. Kupiłem auto z Holandii z przebiegiem 174k km i przy silniku nic nie musiałem jeszcze robić, poza wymianą oleju, filtrów, świec i membrany w pokrywie zaworów. Osoby którzy nie mają styczności z tym silnikiem proszę o nie pisanie głupot o awaryjności tego motoru, bo najczęściej są to powiązane informacje z silnikiem 1.6 THP, który to miał problem z napinaczem rozrządu przy niskim przebiegu. W BMW są to jednak poprawione silniki, które nie mają już tego problemu. Na forum jest kilka stron o tym silniku, ale w większości są to problemy, które finalnie kończą się na wymianie świec lub cewki zapłonowej, a to nie jest jakiś wielki koszt w porównaniu z silnikiem n20, w którym konieczna jest wymiana pompy oleju, jeśli zdążymy to zrobić... Jednostka b48 jest naprawdę udana, ale ze względu na rocznik trzeba mieć jednak większy budżet.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czym silnik benzynowy 2.0l jest gorszy od 1.6l?

Od czerwca/lipca 2016r jest nowy silnik B48, pozbawiony podstawowej wady poprzednika, czyli felernej pompy oleju i nie ma z nimi większych problemów. 1.6l to pozorna oszczędność...

 

...no właśnie, ale do połowy 2016 nie była. Poza tym wszystkie inne problemy są niemal takie same jak w n13 (rozciągający się rozrząd- nieco rzadziej w n13, wtryski, nagar itp.). Znalezienie tego silnika w jedynce to problem, jak kolega wcześniej napisał do Polski sprowadzano parę sztuk rocznie. Szukam m.in.125i i znalezienie auta z polskiego salonu to nie lada wyzwanie. Nagle okazuje się, że prędzej kupisz zadbane 116i, 118i czy nawet m135i niż 125i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

przymierzam się do zakupu pierwszej Beemki,

jestem na etapie "poważnego rozglądania się" nad serią 1 lub 3 :)

W przypadku bycia zdecydowanym konkretniej na jakąś ofertę mam zamiar sprawdzić autko w serwisie w ramach przeglądu przedzakupowego - myślę, że to najwiarygodniejsza forma weryfikacji tego co twierdzi sprzedawca, może macie jakieś inne doświadczenia lub coś podpowiecie w temacie ?

co myślicie o tym ogłoszeniu ? :)


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-bmw-seria-1-118d-f20-ID6DJXTK.html#9ca9d7f567

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M777.


Najważniejsze sprawdzić jaki miał wypadek( bo coś miał bo nigdzie nie jest podane, że bezwypadkowy), co było robione i gdzie,

Pozatym przejechać się od zimnego do ciepłego i nie bać się ze właściciel będzie miał pretensje ze tak długo pan jeździ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Co panowie myślą o tych ofertach po zapoznaniu się wstępnym ?


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-bmw-116i-model-f20-automat-wersja-sport-line-ID6DPWAk.html#b381a4fd33


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-salon-pl-xenon-led-pdc-automat-duzanavi-harmankardon-zadbana-serwis-ID6DOn7o.html


Zastanawiam się ponadto wciąż nad jednostką benzynową lub dieslem. Auto chciałbym sprawdzić w serwisie BMW przedzakupowo.

Ponadto zauważyłem, że vindecodery po wpisaniu vin z ogłoszenia albo podają błędne informacje - albo to sprzedawcy coś są nierzetelni (np. manualna skrzynia gdzie wystawiony jest automat lub niepełne wyposażenie...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli benzyna to odradzam 2.0 montowane do czerwca 2016r. Szukaj 1.6, ale to produkt PSA. Poczytaj forum, bo sporo z nim problemów. Drobnych, ale jednak. W dieslach zapewne będzie do wymiany rozrząd. Trochę kosztuje, ale nie robisz tegoroczne roku.

Co do rozbieżności pomiędzy VIN a ogłoszeniem, to sprzedający robią przeróżne „ulepy”. Ostatnio spotkałem przypadek, gdzie facet jeździł E46 cabrio przez 3-4 lata i zastanawiał się dlaczego nie ma mocy i poziomowania świateł..? Kolesie zrobili mu „igłę” z innym/mniejszym silnikiem niż w dokumentach, a oryginał miał zwykłe światła... :duh: Tylko kolor się zgadzał. Prawie... :lol:

Rzetelna weryfikacja, niekoniecznie w ASO, powinna rozwiać wszelkie wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jestem zupełnie świeży na tym forum , nawet nie mam BMW :D .

Ale do rzeczy , dzisiaj byłem obejrzeć swój wypatrzony F20 120D z końcówki 2011r przebieg 148k. oznaczenie Silnika N47D20C. Skupiony jestem na silniku bo po oczytaniu się mądrości internetowych o tych felernych Rozrządach i dobrym osłuchaniu silnika przed zakupem stwierdzam że według mnie pracuje jak disel coś stuka coś klekocze coś szura , innymi słowy nie mam doświaczenia w tym jak powininen brzmieć prawidłowo działający silnik . Zrobiłem sobie krótki filmik: uruchomienie auta na zimno. Ja wiem że dzwięk na filmie różni się minimalnie od tego na live ale może jakieś speniowe ucho jest w stanie mniej wiecej ocenić czy :

- brzmi normalnie

- faktycznie coś klekocze

- nie wchodź na mine.


Samochód ogólnie mi się bardzo podoba , ładnie się prowadzi , jadąc rondem miałem wrażenie jakby coś bardziej rechotało ale jak wspomniałem w BMW nie mam żadnego doswiadczenia jak taki motor pracuje..


Będę wdzięczny za wszelkie w miare szybkie odpowiedzi bo na jutro umówiłem się dać odpowiedź czy kupuję samochód czy kota w worku.


Poniżej filmik wrzucony na YT.


322174de3707aee1med.jpg

fceb29b305a52ff2med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.