Skocz do zawartości

Kupno 1er - porady, opinie, porównania. Pomoc w wyborze.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
F20 jest lepsze od nowej F40, były na to testy. Jeśli chcesz mocne, to nie pisz o silniku 2.0 ;) Diesel to porażka, szczególnie do auta miejskiego. 2.0d strasznie głośny i nieprzyjemny jest, a F20 nie jest jakoś super wyciszone. Ja to bym brał bez wahania 2016 M135i lub M140i jak starczy finansów :D Ale jak ma być dla kobiety, może być i 120i.
  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Bierzemy diesela pod uwagę, ponieważ ma całkiem dobre opinie użytkowników (dobra dynamika, rozsądne spalanie). Dodam jeszcze, że ewentualna przesiadka byłaby z benzynowego 0,9 TCe Renault (3 cylindry, turbina, 90 KM), także o wrażenia związane z mocą się nie obawiam ;) (dla siebie pewnie szukałbym zabawki typu M2).
  • Moderatorzy
Opublikowano
Pomijając dyskusję o wyższości jednego paliwa nad drugim to po 3 latach używania 120d uważam do dzisiaj że był to świetny samochód. Bardzo dynamiczny, oszczędny i świetnie się prowadził. O wiele lepiej niż większość nowszych i większych BMW.
Opublikowano
Randall dzięki. A jak wg Was może się kształtować realna utrata wartości na przestrzeni 3-5 lat. Cennikowo 208 tyś. zł, po rabacie 145 tyś. zł. Jest szansa wyciągnąć po np. 3 latach 100 tyś. zł biorąc pod uwagę, że będzie to już poprzednia generacja jedynki?
Opublikowano

Z utratą wartości w przypadku F20 może być różnie, bo to ostatni kompakt z RWD. Z drugiej strony 90% posiadaczy nawet o tym nie wie... :duh:

F40 korzysta z rozwiązań testowanych w F45/46... :nienie:

W kwestii używanego auta zapytaj kolegę szybciutki lub poszukaj coś z oferty BMW Premium Selection czy jak to tam nazywają. BTW, w życiu do takiego auta nie wybrał bym diesla. Jest słabo wyciszone, a „118i” powinno być już dość żwawe dla młodego kierowcy.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Masz rację, ale cenę będą trzymać tylko topowe m140i.
Opublikowano
Bierzemy diesela pod uwagę, ponieważ ma całkiem dobre opinie użytkowników (dobra dynamika, rozsądne spalanie).

Przejedź się dieslem i benzyną ;) Zwróć uwagę na kulturę pracy silnika w benzynie i jej totalny brak w 2.0d ;) Serio, dobry diesel w BMW to 3.0d, jeśli oczywiście kogoś nie razi taki oksymoron.

A "dobra dynamika" to takie typowe pojęcie handlowca do wycierania sobie twarzy. Nowoczesne benzyny niewiele palą.

Opublikowano

Panowie dzięki za odpowiedzi. Wczoraj miałem małą wycieczkę do Trójmiasta, swoje dziewczyny zostawiłem w jednym z centrów handlowych, a sam wyskoczyłem do Zdunka w Gdyni. Stoi tam 120xd z 2016 (przed liftem 2017) roku z przebiegiem 63 tyś. km; wyposażenie więcej niż przyzwoite (ale brak M-pakietu). Zaliczyłem krótką jazdę testową. Pierwsze wrażenie, to "dziwna" kierownica (u mnie M-pakietowa, do której się bardzo przyzwyczaiłem). Odczucia z jazdy: faktycznie kultura trochę inna niż w mojej benzynie (ale pewnie G30 jest lepiej wyciszona ;) ), automat działa podobnie, czuć natomiast minimalna turbodziurę. Samochód wyceniony na 95 tyś. zł (po szybkich negocjacjach mogą w cenie dołożyć 2 letnią gwarancję w formie ubezpieczenia).


Reasumując: 120xd nie rzuciła mnie na kolana (może naczytałem się pozytywnych opinii, a może po przesiadce z G30 mało które auto rzuca na kolana ;) )

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma co porównywać. Zupełnie inna liga. g30 to komfort i przestrzeń, f20 to hatchback do miasta, mały ciasny i dość głośny, ale za to dobrze się prowadzi. 120d na winklach wciągnie nosem g30, ale wątpię żeby o to chodziło.

Przy zmianie modelu, ciężko przewidzieć wartości cenowe.

Xdrive jest raczej zbędny, trochę za słabe auto żeby to było niezbędne.

W zasadzie wszystko rozbija się o przebiegi. Diesel to młockarnia, ale bardzo ekonomiczna. Dwulitrowa benzyna nie pali wiele mniej od m140 , więc w zasadzie można by stwierdzić: Ja Ci radzę rób jak chcesz ;)

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Czy diesel czy benzyna? Odpowiedź jest bardzo prosta. Zależy od tego jak i ile będzie jeżdzone. Krótkie odcinki, głównie miasto- bierz benzynę. Duże przebiegi i jazda autostradowa- diesel.
Opublikowano

nie zgadzam się....


pod kątem benzyn w BMW to przewagę widzę jedynie silników od 40i w górę. Ponizej to osiągi zbliżone jak diesel, spalanie sporo większe....

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Spalanie sporo większe ale i kultura pracy sporo większa. Poza tym, należy jeszcze pamiętać o tych nieszczęsnych EGRach w 20d...
  • Moderatorzy
Opublikowano
diesel vs benzyna to temat rzeka, jak blondynka vs brunetka czy temat sportu i polityki :D
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
mysel ze to twoja fura której nie możesz sprzedać i pytasz tu

 

bezmyślność ludzi nie zna granic. po co w takim razie jest forum, zeby nie moc zapytac sie o opinnie? skoro znajdzie sie taki co stwierdzi, ze ktos nie moze sprzedac samochodu i wrzuca link na forum. :cool2:

Opublikowano

Mam pytanie, przymierzam się do zakupu dla żony F20. Znalazłem auto z 2016 roku 120i (przebieg około 30tys) tylko tutaj pojawia się problem w 120i jest silnik 1.6. Czytałem, że może być problem z łańcuchem.


Jak myślicie lepiej dopłacić i wziąć np rok młodszą ale jednak z 2.0 w benzynie czy ten silnik jest ok?


Zastanawia mnie, że po roku z 120i wycofali się z małej pojemności



Dzięki za pomoc

Opublikowano

Z łańcuchami w każdym silniku jest problem. W serwisie zostałem poinformowany, że profilaktycznie ok. 150tys. km warto wymienić.

Swoją drogą co teraz robią za auta, moja poczciwa e46 ma 380tys. km i łańcuch w jak najlepszym porządku...

Pozdrawiam

Krzysztof

Opublikowano
Kolego, poczytaj to forum i porównaj ile jest tematów dot. usterek w LCI z silnikami benzynowymi 2.0 i innymi. Napisze tyle: 3 lata posiadania, 56kkm zrobione po mieście i trasach 300-400km. Z awarii/usterek: rdza na klapie bagażnika /standard w tym modelu/, jakieś 20kkm temu wymieniony uszczelniacz na półosi i chwilowy cyrk z ubywającym płynem chłodzącym, ale po kilku dolewkach sam zniknął i jest spokój.
Opublikowano

Panowie, krótko.

Szukam F20. Raczej w benzynie.

Mam do obejrzenia egzemplarz 116i N13B16, 136km, 2013 rok, automat.

Padało dużo pytań i odpowiedzi ale byłbym wdzięczny jakby ktoś mógł w kilku słowach podsumować ten silnik oraz skrzynie, ewentualnie zarekomendować inny.

Nie potrzebuje szatana. Samochodu szukam dla szanownej małżonki.

Jeśli mógłbym z kimś z Was porozmawiać, z kimś kto mógłby mi doradzić na co zwrócić uwagę w tym motorze to byłoby rewelacyjnie.

Kontakt na priv w razie czego.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
Pozwolę sobie dodać jeszcze jedno pytanie odnośnie poszukiwań F20: czy tylnonapędowa 120i (184 konie) w rękach kierowcy, który nie ma stażu setek tysięcy kilometrów (ale nie jest też zupełnym nowicjuszem) może być problematyczna (czytaj niebezpieczna)? Pytam, ponieważ pojawiła się opcja na zakup niespełna rocznej 120i na prawie full opcji (poza grzaną kierownicą i adaptacyjnymi LEDami) w dość atrakcyjnej cenie. Poprzednie auto, o które pytałem na forum (120xD) z racji napędu na 4 koła nie budziło moich wątpliwości. Przy 184 koniach i napędzie na tył zaczynam się już zastanawiać...
Opublikowano

Dobre opony wystarczą do opanowania tego potwora :wink:

Od razu polecam Michelin Pilot Sport 4, Fulda Sport Control 2 lub Dębica Presto UHP, bo trzymają się drogi jak przyklejone.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.