Skocz do zawartości

Kupno 1er - porady, opinie, porównania. Pomoc w wyborze.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jest na 101% bo bardzo szybko leci ciepłe powietrze z nawiewów. To nierealne w dieslu bez tego.

 

Randall tylko, że Ty miałeś 120d. A 116d to chyba 1.6. Nie wiem jak w przypadku diesli, ale BMW jakoś tak troche po macoszemu traktuje te mniejsze silniki. A to skrzyni sportowej nie ma, power kitów, wydechów, więc nie zdziwiłbym się jakby postanowili uszczuplić wyposażenie 116d o taki gadżet :(

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano
A chyba że tak. Ale nie sądzę żeby było tak źle, ta pompka jest w beemkach od dawien dawna z tego co mi znajomy mówił.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
silniki dieslowskie bmw sie bardzo szybko rozgrzwają

Nie wiem co u Ciebie oznacza stwierdzenie "bardzo szybko się rozgrzewają".

Zadam pytanie:

Ile musisz przejechać zimą o tej porze roku swoim BMW (od zimnego startu) do momentu gdy temperatura oleju zacznie przekraczać 80 st. C.?

I nie chodzi mi o bicie rekordu czasu zakończenia rozgrzewki. Mam na myśli spokojną jazdę. Pałowany na wysokich obrotach zimny silnik często nie dożywa 5 lat eksploatacji.

 

a to na to pytanie Ci nie odpowiem - ja patrzę na czas od odpalenia do momenut jak z nawiewow zacznie leciec cieple powietrze :)

Ciepłe powietrze to 25 stopni. Natomiast 25 stopni dla oleju to w dalszym ciagu zimny olej. Niestety w jedynkach temperaturę oleju/chłodziwa można sprawdzić tylko w ukrytym menu co jest dosyć kłopotliwe.

116i po czipie będzie palić mniej niż przed, chyba że będzie jeżdzone na 100%. Mój 1.6 pali 10-11 w mieście przy w miarę dynamicznej jeździe (Lublin, WWa). No chyba, że stoję w korku to więcej ale ciężko to jazdą nazwać.

Opublikowano
Dziekuje za wszystkie sugestie i informacje na temat spalania. A jak z awaryjnoscia 116i a 116d - wersja z 2 litrowym silnikiemw, u mnie cenowo duzej roznicy w zakupie pomiedzy tymi modelami nie ma. W dieslu obawiam sie problemów z łańcuchem rozrządu, czy myślicie żę ten problem został juz dopracowany w modelu z roku 2013??
Opublikowano

Ponad pół roku temu robiłem mały research, bo z grubsza w mojej jedynce siedzi ten sam silnik (N13B16). Problemy rzeczywiście były głównie z rozrządem i jego napinaczem, ale w porę wykryte i naprawione pozwalają dalej na bezproblemowe użytkowanie. Problemy też jak szukałem dotyczyły raczej starszych jednostek z pierwszych lat produkcji.

 

Ten silnik to dosyć popularna jednostka i już trochę na rynku jest. Od 2007 roku występuje z różnymi modyfikacjami w peugotach, citroenach, miniaczach

Od 2011 roku bmw zaczęło robić na bazie tego silnika swoją wersję N13B16 i wsadzała ją do jedynek i trójek. Natomiast czasy tego silnika się kończą i prawdopodobnie to co jest u mnie w 120i to ostatnie tchnienie i w przyszłości zastąpią to tym nowym 1.5 R3.

 

Generalnie jeśli chodzi o benzynę to z 2013 rokiem raczej byłbym spokojny, ale z drugiej strony może to na tyle młode roczniki że jeszcze nie zaczęły się sypać. W końcu 2 lata powinno przejeździć bez problemów każde auto nawet jak się olej wymienia raz na 30k, kręci na zimnym i gasi od razu pałowaniu. Jakieś grubsze konstrukcyjne fuckupy dotyczyły wcześniejszych lat. No i oczywiście wszystko zależy od konkretnego egzemplarza.

 

Silnik ten był też wybierany jako engine of the year rok rocznie do czasu wypuszczenia przez bmw tego nowego 1.5. Natomiast to w sumie żaden argument bo w kategorii niżej triumfował równie często 1.4 TSI VW a jak niezawodna to jednostka to właściciele mogą pewnie ksiązki pisać :D

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Planuje kupić 125i jak drugi samochód. Auto typowo sezonowe (okres letni, weekendy) i dla fanu.

Proszę zerknijcie na poniższą konfiguracje i podpowiedzcie czy coś jeszcze warto.

 

Dodatki płatne :

Model M Sport

Hamulce sportowe M

Sportowa automatyczna skrzynia biegów

Zmienny, sportowy układ kierowniczy

Alarm

Lusterka wsteczne przyciemniane automatycznie

Klimatyzacja automatyczna

Reflektory led

Zestaw głośników hi-fi

18" obręcze Double Spoke 461 M

Adaptacyjne zawieszenie sportowe M

 

Proszę o uwagi.

Opublikowano

:cool2:

 

Bajka:)

 

Pomyślałbym o dwustrefowej nawigacji bo ta zwykła po prostu jest brzydka.

 

Ja żałuje braku podparcia lędźwi, niby nie brakuje ale jak sie jedzie 4h jakaś zmiana w kręgosłupie by sie przydała. Ogrzewanie rozumiem nie skoro auto do jeżdżenia w lato.

Nie jeździłem, przyznam, ze zmiennym układem kierowniczym ale dwoch sprzedawców mi to odradziło i mam zwykły. Dla mnie jest super, ale dwie dziewczyny które jeździły mówią ze ciezko im jak parkują. On ma tylko zmianę siły wspomagania czy tez zmienia sie przełożenie przy większych prędkościach?? Ciekaw jestem co inni powiedzą jak auto ma być tylko do dawania przyjemności;)

 

Jaki kolor? :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
W Krakowie w m-cars stoi m135i z potężna zniżką :twisted:
Opublikowano
W Krakowie w m-cars stoi m135i z potężna zniżką :twisted:

 

Mówisz o m-carsie to ja powiem że w Bawarii warszawa stoi m135i biała za niecałe 190tys ale nie ma nawi professional tylko czy to jest aż taki problem że jej nie ma :roll:

Opublikowano

Randall, mówisz o tym pomarańczowym za 214k ?

 

Stoi już chyba jakoś od czerwca, więc ten rabat pewnie jeszcze się będzie powiększać. Co to jest 35-40k rabatu za prawie roczny samochód? Z tego co pamiętam to był bardzo fajnie wyposażony z dodatkami m performance. Gdybym miał budżet na tak bogate 125i jak w temacie to bym chyba się targował o to 135i :D:D

 

Randall i znów wraca temat z któregoś wątku dlaczego nie ma praktycznie 125i na ulicach, odpowiedź znajduje się sama :)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Dokładnie mazziek, o tym mówię. Gdyby we wrześniu była za taki hajs to pewnie miałbym ją pod domem :cry2:

 

125i ma sens chyba tylko wtedy jak ktoś się uprze na nówkę składaną pod siebie :norty:

Opublikowano
Dokładnie mazziek, o tym mówię. Gdyby we wrześniu była za taki hajs to pewnie miałbym ją pod domem :cry2:

 

125i ma sens chyba tylko wtedy jak ktoś się uprze na nówkę składaną pod siebie :norty:

 

we wrzesniu byla za ok 240k

 

a z tym, że "nówka skladana pod siebie" to nie dokońca bo ide o zakład, że co sobie w jedynce wymarzysz to ta 135 to na pewno ma no chyba, że kolor :P

Pozostaje jeszcze argument mocna benzyna ze światłami przeciwmgielnymi :P

Opublikowano

Zamówionia :D

 

http://e-fotek.pl/images/55547772756814660406.jpg

 

http://e-fotek.pl/images/94528976023946209395.jpg

 

Navi nie brałem w ogóle. 10k do samochodu dla fanu - po co..? Nie chcę przeszkadzajek. Ma być tylko radość z jazdy.

Jeśli gdzieś pojadę nawet to wymyśliłem że będę korzystał z papierowych map - ma być szybko, sztywno, prymitywnie :D

Rozważałem m135i ale będę miał 125i ;-)

 

Byle do kwietnia..

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Fajne.

Czy po lifcie zmienila sie moc 125? Silnik z take mozliwoscia modyfikacji ze nic tylko ingerowac :D

Oczywiscie jak sie znudzi seria.

Opublikowano

Nie wiem kiedy był lift ani jaka była moc ale teraz jest 160kW (218KM).

 

W ogóle na stare lata zaliczam ciekawą drogę: 5-tka -> 3-jka -> 1-nka. :D

 

@Randall, bo mam bardzo zbliżoną do twojej, środek identyczny. Czy jakbyś konfigurował sam też wziąłbyś ten niebieski kolor nadwozia czy może biały? Jak możesz to proszę o w miarę obiektywną odpowiedź :D

 

Ps. Czemu w temacie (podtemat) nie ma modelu 125i?

 

EDIT:

 

Myślę o takich drobnych zmianach:

- Obramowania BMW Individual Shadow Line czarne na wysoki połysk (zamiast srebrnych)

- Listwy ozodbne czarne byszczace z listwa akcentowa oksydowane srebro, matowe (zamiast srebrne szczotkowane z niebieskim paskiem mat.)

http://e-fotek.pl/images/18662908109063841988.png

 

Nie wiem co myśleć jeszcze o:

- Servotronic (jak to się ma do "Zmienny, sportowy układ kierowniczy" który mam..?

- Deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie - co to, po co i na co..?

- Asystent parkowania. Bez tego będzie tylko odgłos dzwiękowy bez wyświetlania na monitorze..?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Asystent parkowania to system który "sam" parkuje. W moim odczuciu bezużyteczne. Wyświetlanie będziesz miał przy czujnikach zawsze.

 

Deska rozdzielcza to mała dopłata i warto ja wziąć, wtedy na całym dole zegarów jest ekran a nie tylko mały kwadracik miedzy zegarami.

 

Co do kolorów to juz indywidualna sprawa. Ja myślałem tylko o białym i estrorilu. Estoril bardzo mi sie podoba i można go pięknie uwydatnić woskiem, a ja lubię sie bawić rożnymi auto kosmetykami :)

Opublikowano

To faktycznie asystent odpada.

Deska rozważę.

 

Kolorystyka: zostawiam Biały Alpina + czarne listwy zewnętrzne piano + czarne listwy wewnętrzne piano. Co myślicie? Do tego wymienię nerki też na całe czarne.

 

Męczy mnie ta Navi Pro. Dopłata 9.200,- Sporo, ale większy ekran i tego już nie dołożę później.. :-/ Coś jeszcze tracę z funkcji bez niej? Dysk, co jeszcze?

Ewentualnie rezygnacja z kół 18" które zawsze mogę dokupić i będzie -2.999 a dobrać tę Navi.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie ma sensu nie brać kół bo dopłata jest niewielka a pózniej za komplet razem z czujnikami i oponami zapłacisz duzo więcej.

 

Kolorystycznie bedzie ładnie, zawsze można tam potem dołożyć jeszcze pare czarnych gadżetów z m-performance.

Opublikowano

Będzie ładnie wyglądać ta 1.

Ja bym osobiście wziął nawigację professional bo jeśli bierzesz w leasing to rata się niewiele zwiększy a będzie jednak ładniej wyglądal z nią środek jak i będzie łatwiej z odsprzedażą. A no i jak gdzieś pojedziesz to nie będziesz musiał się męczyć ze zwykłą mapą, też zawsze mówiłem że nawigacja nie potrzebna ale mam i nie żałuję mimo że mało używam.

Opublikowano

To wez małą navi i szeroką deskę, instrukcje nawigacji bedą ci sie pojawiały pod zegarami,

Asystent parkowania ma jeden plus, czujniki sa ulokowane z boku pojazdu i można zaparkować naprawdę blisko ściany :-)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Ktoś wcześniej pisał o adaptacyjnym układzie kierowniczym. Zmienia się również liczba przełożeń. Natomiast jeżeli się chcesz pobawić w trybie sport to rzeczywiście kierownica chodzi ciężko, coś jak w starszych modelach, a podczas spokonej jazdy w comfort możesz sobie kręcic małym palcem. Nie to że must have ale użyteczne.

Asystenta parkowania mam i nigdy nie używałem. Trochę z obawy, że jeszcze ktoś zobaczy i będzie wstyd :wink:

Opublikowano

Te koła co zamówiłeś na rynku chodzą zdaje sie po około 8-9k(tzn ceny zaczynaja sie od;)) wiec w zasadzie tyle co navi prof. A czy znajdziesz dobre koła z czujnikami i oponami taniej? Zdecydowanie bym koła zostawił:)

 

Brak navi prof to tez ekran o gorszej rozdzielczości (na oko patrząc). Jak sie ma smartfony i komputery z retiną to potem takie pikselozy rażą w oczy. Plus ekran jest mniejszy i nie ma opcji wyświetlania dwoch rzeczy naraz. Touchpad tez jest ładny ale i użyteczny bo można wpisać adres bez odrywania wzroku od drogi. Nie wyglada tak ładnie jak ten ceramiczny z X5 ale zdecydowanie lepiej niż ten standardowy:)

 

Ja zamówiłem deskę w aluminium z paskiem akcentowym w pianoblack, na tym czarnym strasznie odznaczają sie paluchy plus cała deska ciemna to jasne aluminium dodaje troche zycia. Natomiast swietnie wyglada wykończenie w alcantarze dostępne z katalogu m-performance.

Opublikowano
To wez małą navi i szeroką deskę, instrukcje nawigacji bedą ci sie pojawiały pod zegarami,

Asystent parkowania ma jeden plus, czujniki sa ulokowane z boku pojazdu i można zaparkować naprawdę blisko ściany :-)

 

Ale z boku czy na zderzaku z boku? Bo ja mam tylko przód + tył a jak podjadę blisko ściany i nie mam nic z przodu i tylu to piszczą jak oszalałe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.