Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

2 lata i jakieś 30000km temu wymieniałem w X3 czujnik kąta skrętu kierownicy. Zamontowałem nowy oryginał, który niestety trzeba było zakodować a potem skalibrować. Teraz ponownie choinka na desce rozdzielczej 4x4 airbag i wykrzyknik.

Niestety uszkodził mi się dysk w laptopie i nie mam chwilowo INPY ani DISa więc podłączyłem się Delphi CARSem i wywala błąd 6E3D albo 6E3E w DSC. Pomaga skasowanie błędu i kalibracja czujnika konta skrętu, ale tylko do momentu ruszenia z miejsca - po dosłownie kilku metrach znów choinka na desce. Na postoju niby sensor działa bo pokazuje odpowiednie wartości przy skręcaniu kierownicą, ale po zapaleniu się kontrolek pokazuje już tylko 0 stopni. Czy to możliwe, że po 2 latach sensor padł? To już trzeci nowy sensor konta skrętu w tym aucie. Za ostatni zapłaciłem prawie 1000zł.

Jakie są wasze doświadczenie w tym przypadku?

Czy opłaca się kupować nowy sensor, może założyć używany? I tu kolejne pytanie czy używany LWS trzeba będzie kodować, czy wystarczy mu kalibracja bez wpisywania VINu, itd?

Ktoś zakładał używany sensor?

 

Zastanawia mnie też ten błąd, ciężko znaleźć informacje na jego temat. Czy może on być związany ze słynnym kołem zębatym w skrzynce rozdzielczej, a zapisanie tego błędu w pamięci sterownika powoduje zatrzymanie odczytu wartości czujnika kąta skrętu? A może wymyślam nie stworzone historie. :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego to nie bedzie czujnik skretu,jak wywala poducha to nie wierze ze to czyjik skretu,mnie wywalało 4x4,hamulec=na żołto oraz poducha na czerwono i byl uszkodzoy silownik=silniczek skrzynki rozdzielczej.
Opublikowano
Tylko dziwne jest to, że samo kasowanie błędu nie gasi kontrolek. Dopiero kalibracja czujnika kąta skrętu gasi kontrolki, ale jak napisałem wcześniej tylko na parę metrów jazdy. Czy nie było by tak że jeśli jest uszkodzony siłownik skrzynki rozdzielczej to kontrolki zapalałyby się po włączeniu zapłonu czy uruchomieniu silnika?
Opublikowano
Jak po kalibracji ponownie wywali błąd i zaplą się kontrolki to w danych rzeczywistych zaczyna pokazywać mi 0 stopni mimo ruchów kierownicą.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To coś niie tak,kupno uzywki loteria,podjedz na porzadna diagnostykie zeby byc pewnym.Szkoda wykladac kase w ciemno.
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

witam,

też mam problem z czujnikiem skrętu. tydzień temu wymieniłem zębatkę w siłowniku x-drive (świeciły standardowo 4 kontrolki: 4x4, airbag, ABS i (i) - na czerwono i nie działał napęd na przednią oś. Po wymianie było OK.

Wczoraj samochód stał na dużym słońcu i po przekręceniu kluczyka nie zgasły 3 kontrolki: 4x4, airbag i (i) - na żółto. Przejechałem kilka km i bez zmian. po wyłączeniu silnika samochód stał w cieniu 2h i przy ponownym uruchomieniu zmowu 3 kontrolki, lecz po przejechaniu 20m 3 kontrolki zgasły, napęd na przednią oś zadziałał. Dzisiaj rano nie było problemu. Przy teście wyświetliły mi się błędy: stering angle sensor internal error code: 006E3D, Airbag ROSE II error code 0000A1, Trasmission/ Verteilergetriebe CAN error message code 0055C4.

Chyba będę musiał wydać 1000 zł. na oryginalny czujnik kąta skrętu. W serwisie nie zbyt ochoczo zareagowali na pytanie o zamiennik.

 

Pozdrawiam, Jarek

 

ps. już w ubiegłym roku miałem podobny problem po tym jak samochód stał kilka godzin w słońcu przy 35 st. upale.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.