Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

My to raczej tego Ci nie powiemy ;-) Podjedź do serwisu specjalizującego się w BMW i niech sprawdzą.

 

Co do oleju w skrzyni są różne teorie, musisz poczytać na forum i skłonić się ku jednej.

Opublikowano
Zdecydowanie zrobiłbym kompletny rozrząd,napęd pompy olejowej i wymienił olej w skrzyni metodą dynamiczną i chulaj dusza kolejne 100 tys.km

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
Zdecydowanie na start zrobil bym serwis olejowy( automaat, silnik) jesli rozrzad nie halasuje to czy trzeba go wymieniac? Wedlug BMW jest life long. Ewentualnie mechanik moze sprawdzic czy jest odpowiednie naciagniecie lancucha.
Opublikowano

Kolejne prawidło ASO BMW

 

Rozrząd jak każdy posiada jedną dość istotną wadę, w miarę pracy się zużywa.....jak i kiedy się zerwie nie informuje o tym żadna kontrolka :mrgreen:

Wymień i kropka

  • 1 rok później...
Opublikowano

Czytam i czytam i każdy odpowiada ale co drugi kolega pyta a nikt mu nie odpowiada.

Mam ten sam problem tzn świszcze i ten dźwięk słychać po wciśnieciu pedału gazu. Rano tak samo jak innym 30s do 1 minuty głosno chodzi a potem juz jest ok. Czytam że świst oznacza napęd pompy ale czy rozrząd też muszę wymienić. I najwazniejsze czy ktoś się orientuje jaki przybliżony koszt naprawy tzn wymiany pompy i rozrządu. Z góry dziękuje za odpowiedź.

Opublikowano

@boyfilip

Technicznie to inne części, ale w praktyce wymienia się rozrząd wraz z napędem pompy. Pompy raczej nie trzeba. Zakres cenowy wymiany rozrządu w N20 jest bardzo duży. Najtaniej to ktoś się chwalił, że zrobił za 1900, najdrożej dostałem wycenę z jednego aso na ca. 8000 z możliwością częściowego pokrycia kosztów przez BMW. Mnie to kosztowało około 5k.

Opublikowano
@boyfilip

Technicznie to inne części, ale w praktyce wymienia się rozrząd wraz z napędem pompy. Pompy raczej nie trzeba. Zakres cenowy wymiany rozrządu w N20 jest bardzo duży. Najtaniej to ktoś się chwalił, że zrobił za 1900, najdrożej dostałem wycenę z jednego aso na ca. 8000 z możliwością częściowego pokrycia kosztów przez BMW. Mnie to kosztowało około 5k.

 

No właśnie część kosztów pokryło BMW. Ale czy nadal to robią. Czyli co ? najlepiej robić to we własnym zakresie u niezależnego mechanika niż w ASO?. No moja bmka świszcze. Tylko czy wymieniać napęd pompy czy rozrząd też?. I czy robić to szybko czy jeszcze pojeździć i dopiero.


A kiedy wymieniałeś? Czy to świeże dane odnośnie kosztów?

Opublikowano

Podjechac do ASO i zapytac, co oni na to.

Jesli auto am w miare swieza historie serwisowa w ASO, to jest duza szansa, ze cos w kosztach beda partycypowac.


Byle tylko auta nie chcieli rozbierac, bo wtedy bedziesz zmuszony to u nich robic niezaleznie od wyniku inspekcji stanu rozrzadu.

Czyli jak na dzwiek sie zgodza zmienic ten rozrzad, to w sumie nic Cie nie kosztuje sprawdzic, co powiedza.

Opublikowano

Wczoraj zadzwoniłem sobie do serwisu BMW w Zielonej Górze zaśpiewali mi 9 tysięcy za wymianę rozrządu i napędu pomby - jesli z wymiana pompy to 12 tysięcy. Ja na to zadzwoniłem na infolinię BMW w Polsce i facet po kilkunastu godzinach oddzwonił mi jak rozeznał temat. Sprawa wygląda tak (tak mi to przedstawił), że muszę jechać do serwisu i oni muszą zdiagnozować usterkę (1000 zł) potem po zdiagnozowaniu jeśli to będzie to o czym mówimy to oni wystąpią do BMW o partycypację w kosztach naprawy. I decyzja zależy od tego czy BMW się zgodzi czy powie że ma to w .....

Chyba jednak poproszę mojego mechanika żeby to zrobił mniej pierdzielenia a podejrzewam że koszty podobne. Jednak trzeba było się nie przesiadać na BMW jak ostrzegali :)

Opublikowano

Jesli jestes z ZG, to mozesz jeszcze sprobowac w Inchcape Wroclaw na Karkonoskiej, nie masz daleko.

W moim przypadku, diagnoze "na sluch" zrobil mi gosc od reki, sa tez dobre opinie na internetach co do dzialalnosci tego ASO w zakresie wymian rozrzadu.

Opublikowano
W sumie to ja już nic nie wiem tak świszcze mi auto od jakiegoś roku i jeżdżę z tym. Auto kupiłem w kwietniu zeszłego roku i jak był u mechanika w lipcu to powiedział własnie że coś tam świszcze ale nie ma to na nic wpływu i żeby jeździć. Tylko czy to nie pizdnie całkowicie i bedzie zonk czy będą jakieś objawy i będzie można jeszcze zareagowac?
Opublikowano
Dobra jestem po wizycie u mechanika potwierdził że świszcze napęd pompy. Dokładnie będzie mógł stwierdzić jeśli rozbierze silnik ale już wie że trzeba to zrobić. Pytanie jest takie do was czy muszę to robić jak najszybciej czy na luzie bez spiny jak będzie jakaś dogodny moment. Aha i czy od razu też wymieniać rozrząd skoro i tak silnik jest wyciągniety czy jesli z rozrządem jest ok to sobie go odpuścić?
Opublikowano
W jakim zakresie obrotów pojawia sie ten świst u Ciebie? Czy problem jest tylko na zimnym silniku? U mnie też coś słychać, ale tylko na zimnym przez pierwszych kilka minut jazdy. Pozdrawiam
Opublikowano
W jakim zakresie obrotów pojawia sie ten świst u Ciebie? Czy problem jest tylko na zimnym silniku? U mnie też coś słychać, ale tylko na zimnym przez pierwszych kilka minut jazdy. Pozdrawiam

 

Nie ważne czy zimny czy ciepły silnik słychac jak depne pedał gazu i pojawia sie tak od około 1,5 tys - 2,0 tysiaca obrotów. Jak się depnie pedał gazu to słychac własnie bez wzgledu czy cieply czy zimny

Opublikowano
Moje dane są jakoś z przełomu marca-kwietnia. Nie pamiętam dokładnie. W Warszawie dzwoniłem po 3 różnych aso i była bardzo duża rozbieżność 5-8k. W końcu zdecydowałem się zrobić to poza aso, ale na oryginalnych częściach. Czy robić na już: tak. Lepiej robić rozrząd niż nowy silnik z rozrządem.
Opublikowano
Moje dane są jakoś z przełomu marca-kwietnia. Nie pamiętam dokładnie. W Warszawie dzwoniłem po 3 różnych aso i była bardzo duża rozbieżność 5-8k. W końcu zdecydowałem się zrobić to poza aso, ale na oryginalnych częściach. Czy robić na już: tak. Lepiej robić rozrząd niż nowy silnik z rozrządem.

 

No właśnie u mnie tylko świszcze przy obrotach około 2 tysiące a tak to silnik chodzi równo i bardzo cicho do tego stopnia że czasami wysiadam z niego i zapominam wyłaczyć silnik. Więc czy muszę się tak bardzo śpieszyć z naprawą?

Opublikowano
Witam ja wymieniałem ostatnio przy przebiegu 167 000 km bo mi brzęczało też. Wymieniłem kompletny rozrząd z napędem pompy oleju i brzęczenie ustało dodam że był to już ostatni moment bo plastik już jakiś był pokruszony w misce. Warto sprawdzić jeszcze przy wymianie oleju czy nie ma opiłków w filtrze bo jeśli są to jeszcze do wymiany pompa oleju z zespołem wałka wyrównawczego. U mnie to akurat było ok.
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dobra mogę w końcu napisać.

Wymieniłem rozrząd i napęd pompy w MC SERWIS Zielona Góra warsztat na Kożuchowskiej w dawnym browarze. Profesjonalna obsługa. Samochód jeździ cichutko nic nie stuka nie świszcze. Cena to z wymianą oleju za całość 3400 zł. Naprawde polecam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.