Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakieś 8-10 lat temu współużytkowałem 325tds, które było, wbrew obiegowej opinii całkiem fajnym i przyjemnym autkiem. Potem jeździłem inną marką. A po sprzedaniu w tym roku swojego auta, zacząłem poszukiwania kolejnego. Pod uwagę brałem Volvo S80, albo E60 530i. Jednak jak uczy doświadczenie plany to jedno, a rzeczywistość to drugie :D :D

Ponadto zakup w Polsce ze względu na rynek zalany padlinami wszelakiej maści nie wchodził w rachubę, więc przez ponad trzy miesiące szukałem auta za granicą. W końcu znalazłem całkiem przyzwoite E61, ustaliłem szczegóły ze sprzedawcą, poleciałem, kupiłem i stałem się posiadaczem BMW 525i.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakieś 8-10 lat temu współużytkowałem 325tds, które było, wbrew obiegowej opinii całkiem fajnym i przyjemnym autkiem. Potem jeździłem inną marką. A po sprzedaniu w tym roku swojego auta, zacząłem poszukiwania kolejnego. Pod uwagę brałem Volvo S80, albo E60 530i. Jednak jak uczy doświadczenie plany to jedno, a rzeczywistość to drugie :D

 

Cześć kolego..., widzę, że jest nas tu coraz więcej... :cool2:

No i zmień swój podpis... :D

 

W końcu znalazłem całkiem przyzwoite E61, ustaliłem szczegóły ze sprzedawcą, poleciałem, kupiłem i stałem się posiadaczem BMW 525i.

Prosimy o szczegóły i jakieś fotki.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano

O proszę. Co za niespodzianka.

Umyję po tysiąckilometrowej podróży i odkurzę auto i wrzucę kilka zdjęć.

A co szczegółów. To najpierw poszukam jak zrobić listę podobną jak w innych wątkach.

Opublikowano

Faktycznie. Znalazłem decoder. Myślałem, że dostęp do specyfikacji jest tylko przez ASO. Muszę jeszcze sporo doczytać :)

 

Wrzucam na razie dwa zdjęcia robione na szybko po opłukaniu po podróży. Odzyskam swoją pianowicę zajmę się dokładnym umyciem.

28594740634_9974ccc46d_c.jpg

 

28596690453_88390f5337_c.jpg

 

Natomiast, żeby nie było tak słodko na ekranie wyświetla mi się błąd "side windows anti-trap function", szwankuje któryś z czujników PDC. Kiedyś do e36 miałem kabelek i bodaj INPĘ na laptopie. Czy do e61 jest również taka możliwość?

 

Ponadto czy jest na forum dedykowany wątek dotyczący "pakietu startowego" po zakupie? W instrukcji nie znalazłem specyfikacji oleju, świec, płynu chłodniczego. W książce przeglądów nie jest wspomniana wymiana płynu hydraulicznego w skrzyni? Domyślam się, że BMW podobnie jak inni producenci nie przewiduje wymian. Natomiast nauczony doświadczeniem wolałbym płyn wymienić. Tym bardziej, że skrzynia pracuje idealnie i chciałbym ten stan utrzymać jak najdłużej.

 

Znalazłem już e-katalog z numeracją części. Czy jest dostępna serwisówka (online, albo offline) z opisami napraw, schematami itd. Coś jak WIS (miczek wie o co chodzi).

 

Type code NL51

Model 525I OL (EUR)

E-F-R series E61

Series 5

Type TOUR

Steering LL

Doors 5

Engine N52

Displacement 2.50

Power 160 (217 hp)

Drive HECK

Transmission AUT

Paint code A43 - TIEFGRUEN METALLIC

Upholstery code LCSW - LEDER DAKOTA/SCH

Prod.date 2006-01-17

 

S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

S4AL Interior trim finishers Titanium dark

S8SA Navigation access request,country-spec.

S8SP Control unit COP

S9AA Outer skin protection

S205 Automatic transmission

S216 HYDRO STEERING-SERVOTRONIC

S235 Towing hitch, detachable

S302 Alarm system

S386 Roof railing

S402 Panorama glass roof

S428 Warning triangle and first aid kit

S442 Drink holder

S464 Ski bag

S494 Seat heating driver/passenger

S502 Headlight cleaning system

S508 Park Distance Control (PDC)

S522 Xenon Light

S534 Automatic air conditioning

S540 Cruise control

S548 Kilometre speedo

S587 BMW LA wheel/double spoke 116

S676 HiFi speaker system

S698 Area-Code 2 for DVD

S785 White direction indicator lights

S842 Cold-climate version

S850 Additional Export tank filling

S851 Language version German

S863 Dealer List Europe

S877 Omission of non-combined operation

S885 Operating instructions, Swedish

S896 Daytime driving lights

Opublikowano
INPA/ISTA-D do diagnozy (Inpa mała lekka i szybka. Ista-D cięższa, ale można dużo i masz w nim schematy i opisy). Jest też WDS, masz tam schematy online. A wszystkie informacje a propos eksploatacji znajdziesz na forum. ;)
Opublikowano

Jak w E60 działają długie z lampami ksenonowymi?

Włącza się tylko wewnętrzne światło na żarówce H7? Czy w lampie ksenonowej jest przesłona sterowana solenoidem?

Opublikowano

Faktycznie. Przesłona działa w prawym skrajnym położeniu włącznika.

 

Dziś korzystając z sensownej pogody zabrałem się za zgrubne sprzątnięcie wnętrza. Jak na 10 lat użytkowania wnętrze jest wykonane z materiałów niezłej jakości. Pominę tylko elementy wykonane z gumowanego w oplowskim stylu plastiku. Słabo to wygląda. Moim zdaniem powinno być to wykonane, zwłaszcza rączki, z plastiku lepszej jakości.

W ruch poszły ściereczki, ręcznik, płyn, patyczki do szaszłyków :). W wnętrzu jest cała masa zakamarków, które zbierają brud, zwłaszcza w boczkach drzwi. Podczas sprzątania znalazłem schowek pod włącznikiem świateł :D, kilka monet, długopisy i całą kolekcję bilecików parkingowych między deską a szybą.

Przy okazji zająłem się bagażnikiem. Wygląd na to, że w prawym schowku (nad akumulatorem) brakuje dwóch zaślepek?

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160830/896d86dd93e6ac1084a2d203276219a0.jpg

Co powinno się tam znaleźć?

Ponadto brakuje mi jednej śruby mocującej schowek do podłogi.

 

Skórami zajmę się, gdy przyjdzie glipton. A praniem wykładzin już w przyszłym roku. Chyba, że jeszcze doczekamy się upalnego dnia.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nie wiem czy Gliptone, to takie dobre rozwiązanie.

 

Po czyszczeniu i konserwacji efekt jest naprawdę super.

Skóry robią się półmatowe.

 

Niestety jest to krótkotrwały.

Widzę sam w e60 jak moja Nappa wygląda coraz gorzej, po Gliptone.

 

Była o wiele lepszym stanie, zanim nie zacząłem stosować tego środka.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

Co masz na myśli pisząc, że wygląda coraz gorzej? Cleaner gliptona jest dość agresywny, więc trzeba uważać aby nie zostawić go na skórze za długo. Natomiast używam gliptona od wielu lat i miałem tylko jeden przypadek, w którym się nie sprawdził. Była to beżowa skóra, dość zniszczona ze spękanym licem.

 

W międzyczasie zarejestrowałem auto. Niestety nie obyło się bez problemów ze strony wydziału komunikacji. Niestety tok rozumowania urzędników jest daleki od logiki i rozsądku :<.

Długo nic nie pisałem, gdyż auto przejechało z dwieście-trzysta kilometrów. W międzyczasie odzyskałem swoją pianownicę i z grubsza umyłem auto z zewnątrz. Domyłem felgi letnie i zimowe. Kupiłem na zimę gumowe dywaniki. Zmieniłem koła na zimowe, które dostałem przy zakupie. Są to felgi 16", jeden z najbrzydszych wzorów felg jakie widziałem. Wzór 134.

 

Z ciekawostek. Na podłodze pod fotelami jak się domyślam są głośniki. Czy są one zabezpieczone przed brudem jakąś siatką? Przyznam, że ich lokalizacja jest bardzo niefortunna. Dziwna sprawa, ponieważ boczki tylnych drzwi aż się proszą o głośniki. Czy na sprężynach znajdujących się przy wewnętrznej szynie przednich foteli powinny być osłony? U mnie ich nie ma i raz wygląda to średnio, a dwa pasażerowie tylnej kanapy będą musieli uważać na buty.

 

Kolejna ciekawa sprawa to przyciemnienie szyb z tyłu. Nie są one przyciemnione folią. Tylna szyba, boczne szyby bagażnika oraz szybki w tylnych drzwiach są przyciemnione ciemnobrązowymi panelami z poliwęglany montowanymi na wcisk pod tapicerkę.

 

 

Następne w kolejce są:

Wymiana oleju. Zalać 5w30, czy 5w40? Czytałem wątek o olejach, ale ostatnie posty dotyczą albo diesli albo silników r4.

 

Wymiana świec. W instrukcji nie ma symbolu. Jako, że z rezerwą podchodzę do informacji znalezionych w necie to również chciałbym dopytać o symbol i producenta. W drugim aucie nie mam takich rozterek, gdyż do niego od 20lat stosuje się ten sam typ świec :D.

 

Wymiana płynu chłodniczego. Nie mam żadnej informacji o poprzednich wymianach. Czy zastosować konkretny rodzaj płynu? Czy wystarczy dobry markowy płyn (np. Hepu)?

 

Znalazłem właściwe ustawienie fotela. Nie męczę się już i jeżdżenie BMW podoba mi się coraz bardziej :).

Opublikowano

Raz na jakiś czas wyświetla mi się taki komunikat:

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161030/8f9fa0b612d1e4ac036548821f3b39d4.jpg

 

Czego on dotyczy? Odtwarzacza?

Mam zwykły odtwarzacz CD, ale płyty w środku nie ma.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Dotarły do mnie, niestety z opóźnieniem gliptony. W związku z tym, że jest trochę za zimno na czyszczenie samochodu, zabrałem się za wymycie sofy, którą bardzo mocno zaniedbałem :oops:

Na zdjęciach widać efekt po pierwszym zgrubnym przetarciu.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20170104/b388826572ff2351c105a7ac49f85f02.jpg

 

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20170104/8d0addb1420802b11d1cfd4b17b2861f.jpg

 

Za samochód zabiorę się wiosną. Chyba, że zorganizuję sobie w międzyczasie ogrzewaną halę.

Opublikowano
w tym większym boxie powinny być zapasowe bezpieczniki są do kupienia w aso ok 50 zł a w tym małym "wyciągać" czerwony do nich - też tego nie mam .

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zacna fura :cool2: Jak wygląda spalanie przy tym silniku? Wahałem się między tym silnikiem, a 3,0d. Wygrał diesel bo sporo jeżdżę, ale po kilku tysiącach przejechanych coś mi się wydaje, że różnica nie była by duża w spalaniu :wink:
Opublikowano
Od sierpnia auto przejechało raptem niecałe 4kkm, zatem ciężko kategorycznie wypowiadać się na temat spalania. Jeżdżac tylko i wyłącznie krótkie dystanse po mieście komputer pokazuje 12,6l. Realnie jest 13,5. Teraz zimą na baku ciężko jest przejechać więcej niż 500-550km.
Opublikowano
To w sumie różnica niewielka, u mnie po mieście i niewielkich odległościach około 11-12l. Różnica pewnie dopiero na trasie większa, ale benzyniaki jednak mniej problematyczne ;) No, ale nic jak kiedyś zmienię pracę i będę musiał mniej dojeżdżać to pewnie przerzucę się na benzynkę ;), chociaż na diesla BMW nie ma co narzekać też ładnie burczy ;)
Opublikowano

Ja kupiłem piątkę benzynową ponieważ w perspektywie i tak mam konwersję na lpg. Dlatego m.in. kupiłem pre-lci.

Wtedy koszt km między dieslem i lpg się wyrównuje. Muszę jeszcze trochę poczekać ponieważ rozlożyłem sobie na kilka miesięcy pakiet startowy.

Tematu brzmienia silnika nie podejmuję ponieważ wyciszenie kabiny jest bardzo dobre.

Opublikowano
Polift lepiej znosi lpg? Ja jakoś nigdy nie byłem przekonany do lpg, ale to temat rzeka lepiej nie zaczynać. Mam nadzieję, że kiedyś będzie mnie stać mieć jedną bawarę na dojazdy do roboty itp i jedną z dużą benzyną pod maską od święta :)
Opublikowano
LCI jest na bezpośrednim wtrysku. Aktualnie i nigdy w przyszłości nie będzie gazowalny.

 

dlaczego nigdy w pryszłości?

 

Już istnieją instalacje gazowe do bezpośredniego wtrysku (akurat dla BMW nie, ale to wręcz wskazuje że technika idzie do przodu i pozwoli na to)..

Opublikowano
Stosowane przez BMW, a także mercedesa wtryskiwacze oraz system zarządzania wtryskiem, spalanie mieszanki uwarstwionej uniemożliwiają konsersję na lpg. Zauważ, że lpg to bePośredniego wtrysku dotyczy coraz większej ilości kodów silników grupy vag, ponieważ vag praktycznie odszedł od spalania mieszanki uwarstwionej, na rzecz mieszanki stechiometrycznej. Ponadto póki w praktyce prins i vialle oferują wtrysk ciekłego lpg do komory spalania wtryskiem benzyny. Żaden z polskich producentów mimo szumnych zapowiedzi od co najmniej 3 lat nie uzyskał homologacji na taki system. A tylko taki jest i będzie najbardziej efektywny, a nie oferowana przez polskie firmy instalacja pośredniego wtrysku odparowanego lpg do kolektora silnika z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Z pierwszym tegorocznym ciepłym weekendem zacząłem prace nad tym, aby BMW było w stanie mnie zadowalającym. Poprzedni właściciel trochę auto zaniedbał.

Na pierwszy ogień poszły zimowe zabrudzenia + wszystkie wnęki (drzwi, klapa bagażnika, wnęka szyby bagażnika).

Przy okazji zdemontowałem poliwęglanowe panele przyciemniające bagażnik. O ile zdjęcie panelu z klapy i szybek tylnych drzwi jest proste. O tyle zdjęcie paneli z szyb bagażnika wymaga zdjęcia prowadnic rolety i uszczelek wewnętrznych.

Felgi zimowe były dość zapuszczone. Zrobiłem zdjęcie tej, która była najczystsza :)

931faf8674b319df6e495b1211277878.jpg

 

Jeszcze dwa-trzy mycia i doprowadzę ją do stanu w jakim powinna być. Zrobię to przy wymianie kół na letnie. Choć ten wzór kompletnie mi się nie podoba.

 

Jak juz zabrałem się za mycie z zewnątrz i umyłem szyby wewnątrz pod panelami, to żona uznała, że zacznie sprzątanie wewnątrz (w końcu to jej samochód). No i okazało się, że niezbyt dokładnie sprzątałem wnętrze po zakupie. Znalazła jeszcze garść monet, gumy orbit, pozłacany łańcuszek. :D

 

Na drugi ogień pójdzie dokładne mycie z zewnątrz. Może szarpnę się na glinkowanie karoserii. Dodatkowo jak kupię chemię na ten rok to zabezpieczę okna i panoramę niewidoczną wycieraczką.

 

Następne w kolejce jest wnętrze. Mycie i konserwacja skór oraz czyszczenie podsufitki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.