Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Moje auto 320i 2007, 170km, przebieg 130.000km, silnik N43

Od paru tygodni nagle pojawil sie problem. Auto czasem albo kreci dlugo i odpala albo bardzo krotko (pol obrotu i juz - za szybko - tak jakby nie zdazyl zrobic wszsytkiego przed odpaleniem) i przez 2-3 sekundy nierowno chodzi. Z reguly to sie dzieje jak jezdze z klimatyzacja, zgasze auto i np na za pare godzin jade gdzies znowu. Albo tez rano po poprzednim dniu i jezdzeniu z klimatyzacja. Zdarza sie tez ale rzadko ze bez uzywania klimatyzacji dzieje sie cos takiego. Wlasnie wrocilem z podrozy - 1800 km w jedna strone - bardzo dlugie odcinki z predkoscia 160-180km/h. Podczas jazdy jest ok - temperatura ok.

Co to moze byc?

 

Auto ma 130000km przebiegu. Troche czarnego nalotu na rurze wydechowej nawet po tej dlugiej podrozy.

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nikt nie pomoze? Dzis rano znow to samo. Tak jakby za szybko odpalil i brzydko chodzi przez 2 sekundy

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

Opublikowano

hej,

Ja z tym walczę od kilku dobrych tygodni... Zaczynało się tak jak u Ciebie, delikatnie nierówno chodził zazwyczaj z rana lub po kilku godzinach postoju u, kilka sekund później się rozgrzał i bez żadnych dolegliwości, na ciepłym pali od strzała, jeździ jak należy. byłem na 3 różnych diagnozach w tym w ASO BMW i żadnych błędów... Teraz już dłużej trzęsie budą jak odpalam na zimnym silniku ale dalej brak błędów. Zacząłem od rzeczy najtańszych tzn. wymiana 4x świece, wymiana 4x cewki, i chyba pozostały tylko wtryski. W serwisie niby wtryski przeszły testy i sprawdzili co mogli i są w normach ale usłyszałem, że to może być ich początek-końca... nie wiem czy Ci to coś pomoże ale może w tym kierunku poszukaj. Ogólnie najczęstsze problemy z n43 z tego co wyczytałem to : Świece-Cewki-Wtryski. przebieg równe 130tyś. zrobiłem ost. 2tyś praktycznie autostradą i auto jeździ bez jakiś zauważalnych problemów. Jedynie wydaje mi się że jest słabszy.... również okopcona rura wydechowa.

Jak rozwiążesz problem to pisz, ja mam dylemat czy wymieniać wtryski pojedynczo czy komplet 4 sztuki od razu bo z tego co przeczytałem w kilku wątkach to leca leden po drugim...

Pozdrawiam

Opublikowano

Swiece mam wymienione 10.000 km temu. Cewki wymienione przez poprzedniego wlasciciela ok 4 lata temu (juz by sie zepsuly???).

A o wtryskach czytalem ze sa wadliwe. Ja bym wymienial wszystkie 4 i trzeba podobno kupic z indeksem 11 bo sa poprawione. Orientujecie sie moze czy mozna te wtryski regenerowac? Podobno nie ale slyszalem tez ze jakos sie da... Mialem nadzieje ze przejezdze jeszcze z rok na tych ale nie wiem czy np nie uszkodze czegos takimi wtryskami np za duza dawka paliwa do komory spalania...nie wiem co robic.

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

Opublikowano
Da się regenerować, jest o tym na Forum. Ale z tego co pamiętam i tak Kolega, który je regenerowal ( nawet te które pozytywnie przeszły testy) i tak po czasie wymieniał na nowe. Poszukaj na forum...
Opublikowano

Dzis nawet na cieplym mialem problem z odpaleniem. Tym razem dlugo krecil...nie odpalil. ponowna proba...dlugo krecil i zapalil normalnie. Czy to tez objaw wtryskow???

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

Opublikowano

Zanim wpakujecie się w wymianę wtrysków warto sprawdzić czujniki położenia wałów rozrządu, to też jest słaby punkt tego silnika.

Tylko trzeba jechać do dobrego diagnosty z oscyloskopem. Albo wziąć z innego auta na podmianę.

Możecie też odczepić elektrozawory vanosa i zobaczyć jak pracuje silnik.

Opublikowano

Czy czujnik polozenia walu sie latwo diagnozuje? Czy zwykly mechanik umie to sprawdzic?

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

Opublikowano
środki do czyszczenia wtrysków niestety nic nie dały, 4 nowe wtryski... i powrót do normalności :))) pozdrawiam
Opublikowano

dzis zadzwonilem z pytaniem do mechanika I jeden z nich stwierdzil przez telefon ze to Lancuch !!! I ze nawet jak wyjdzie na komputerze ze to czujnik polozenia walu to bedzie oznaczalo ze to lancuch....

 

odpuscic ten warsztat czy moze miec racje?

Opublikowano

Jak mechanik stwierdza co jest przyczyną problemów z odpalaniem przez telefon (gdzie takich przyczyn może być kilkanaście) to gz dla niego, ale ja we wróżki nie wierzę ;)

A łańcuch możesz sam sprawdzić przez korek wlewu oleju, ma być napięty na maksa.

Opublikowano
Jak sprawdzic napiecie lancucha? Probowalem wczoraj przez korek oleju ale tam jest na gorze zebatka wiec sie na tym opiera sztywno a zaraz obok tez jakas podpora wiec mam wrazenie ze nie ma jak sprawdzic czy jest dobrze napiety...
Opublikowano (edytowane)

witam

Tu jest filmik z mojego testu -

 

Silnik mialem rano zimny dzisiaj. Lancuch byl luzny tak jak widac. Odpalil szybko ale przez 2-3 sekundy nierowno chodzil. Dodatkowo czesto mam przy rozruchu taki troche jakby rzerzenie metaliczne przez 1 sekunde. Czy to moze byc zwiazane z tym luznym lancuchem?

Po minucie zgasilem i lancuch juz byl sztywny.

Na drugi dzien I nacieplym silniku byl lekko luzniejszy. Czasem jest sztywno czasem nie...

 

Mam problem ???

Edytowane przez dexter7d
Opublikowano

Nie wiem kiedy i czy w ogole byl wymieniany napinacz rozrzadu (lancucha). Czy to tez moze byc przyczyna ?

Mam zamiar to wyminienic tak czy inaczej. Drugie pytanie czy jest tylko jeden czy kilka do wymiany?

Opublikowano

czy to jest to? ta sruba widoczna ?

 

https://postimg.org/image/hjyldpjc1/

https://postimg.org/image/pdz6z3r4x/

https://postimg.org/image/5xehckw0x/

https://postimg.org/image/x99qdx0rl/

 

 

duzo oleju moze wyleciec ? z jaka sila dokrecic? i czy trzeba jakos najpierw tym nowym napinaczem poruszac powciskac ? w oleju zamoczyc? no i czy trzeba cos rozpinac odpinac ?

sorry za byc moze glupie pytania ale nie chce niczego zepsuc

Opublikowano
Tak to jest ta śruba, oleju wyleci może kieliszek podłuż szmatę żeby nie poleciało po bloku. Wykręcasz wkręcasz nowy i po robocie
Opublikowano

Napinacz wymieniony. Napiecie lancucha nie jest az tak luzne jak na filmie ktory zalaczylem ale sprawdze jeszcze rano na zimnym bo nie wiem na razie czy to ta wymiana cos dala. Chwile przed wymiana bylo takie samo napiecie jak zaraz po wymianie . Nie bylo tak luzne jak na filmie ktory zalczylem wczesniej ale ogolnie niezbyt mocno napiety. Spodziewalem sie ze sie poprawi od razu i bedzie sztywny.

 

Czy lancuch mozec miec jakis luz ? A w trakcie jazdy sie napina? Czy ma byc zawsze nawet na wylaczonym silniku napiety mocno ???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.