Skocz do zawartości

e60 530d korekcje wtrysków INP plus przelewy dla porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Korekty na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach w M57n 3.0d

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/2c3bd425798199e8

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/44296dcdcd3bba26

(co oznaczaj cylinder rpm ?)

 

Z ciekawości dla konfrontacji zrobiłem test przelewowy

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/77c0383652bb79f8

 

I nie wiem jak ma się korekcja do przelewów ?

 

 

Niech ktoś przypomni 1 wtrysk to jest na przodzie silnika czy od strony grodzi ?

Opublikowano
Wszystko masz oki.Zarzuc lm diesel spulung na pol baku lub mniej i korekty sie pewnie jescze poprawia.Rpm sa to obroty cylindrów bez korekt,czyli jak wtrysk lub wtryski kuleja to silnik nierówno chodzi przy wejsciu w tą zakladke
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Korekty na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach w M57n 3.0d

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/2c3bd425798199e8

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/44296dcdcd3bba26

(co oznaczaj cylinder rpm ?)

 

Z ciekawości dla konfrontacji zrobiłem test przelewowy

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/77c0383652bb79f8

 

I nie wiem jak ma się korekcja do przelewów ?

 

 

Niech ktoś przypomni 1 wtrysk to jest na przodzie silnika czy od strony grodzi ?

 

Jak dlugo trwal two test przelewowy? Ciekawy jestem ile ci nalalo ml/min

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Kolejne testy

 

Korekcje wtrysków na rozgrzanym silniku (z września po zastosowaniu Liqui moly diesel spulung)

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/a314498f9a20c25a

 

Korekcje wtrysków z połowy grudnia

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/3d7b7fd1252025d8

 

 

Korekcje wtrysków na rozgrzanym silniku (z dzisiaj z 13.01)

(tutaj z wyłączonymi światłami i bez odbiorników )

http://www.fotosik.pl/zdjecie/a818872e619c5cf6

 

(tutaj ze światłami i dmuchawą)

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/28eaa8d7d2526a86

 

W czasie jazdy (obroty powyżej 3 tyś)wtryskiwacz nr 2 dochodzi do +2,0

a 2 i 5 do - 1,50 czasem

Po odpuszczeniu gazu w czasie jazdy wtryski równają się najbardziej nr 2 na +0,50

2 i 5 na - 0,30 maksymalnie ale jak znowu dostaje paliwo robi się jak powyżej to co na biegu jałowym

W czasie jazdy normalnej wtryskiwacz nr 2 pracuje w zakresie + 0,70 do +1,8

2 i -5 w okolicach - 0,50 lub -0,70

reszta w okolicach zera cały czas

 

Co o tym myślicie ?

Opublikowano

A co się dzieje w aucie ?

 

Korekty nie są złe , ale jeśli chcesz mieć wszystko na cacy . Sprawdziłbym Cylinder 2 i cylinder 4

 

Pewnie któryś z nich ma większy przelew niż pozostałe i dlatego taka korekta .

 

Test przelewów nic na nam nie mówi , porządne sprawdzenie wtryskiwaczy : tylko wyciągniecie i sprawdzenie na stole probierczy jak i rozebranie i diagnoza wzrokowa (zajmuje się tym na co dzień )

Opublikowano

Auto kopci przy przyspieszaniu jak ma podłączony EGR, jak się odepnie EGR to jest wszystko w porządku po za zbyt dużą dawką air mass w kolektorze.

Druga kwestia na biegu jałowym chociaż nie zawsze drga delikatnie wskazówka obrotomierza do góry i do dołu i przy tym zmienia się dźwięk pracy silnika na bardziej basowy albo grubszy (obroty cały czas oscylują w okolicach 670) takie są jako bieg jałowy) (to zjawisko jest niezależnie czy egr jest podpięty czy odłączony)

Mój brat ma e60 530D rok młodszą a tam obroty biegu jałowego wynoszą 699 (mowa o rozgrzanym silniku) i ciekawi mnie jak inne e60 530d mają ustawioną prędkość obrotów biegu jałowego

 

Natomiast po podłączeniu zaworu EGR (podłączenie podciśnienia) auto też nie kopci przez pierwsze kilometry ale wystarczy dłużej pojeździć z podpiętym EGR i znowu zaczyna kopcić podczas przyspieszania..

moja e60 530d z live data na podłączonym EGR ma te same parametry co żądania komputera więc nie bardzo wiem co jest nie tak..

 

Obserwowałem również live data pod czas jazdy i aktualne parametry ciśnienia na listwie masy powietrza i ciśnienia turbiny są identyczne jak żądania komputera cały czas ( zmienia się tylko po odłączeniu EGR, jest większa dawka powietrza)

 

Porównując sobie brata e60 530d (turbina sterowana elektronicznie ) tam z live data air pressure wynosi do 2,4 bara czasem do 2,5 i dłużej się utrzymuje a w mojej e60 530d (turbina sterowana podciśnieniowo) air pressure wynosi maks 2,3 bara i szybko się kończy jak się przekroczy 3 tyś obrotów. (brata e60 530d ma oryginalny stalowy kolektor, mój ma zamontowany żeliwny kolektor zamiennik ale nie wiem czy to wpływa na ciśnienie pompowane przez turbinę bo oba auta mają szczelne układy dolotowe i połączenia między turbina a intercoolerem i dolotem są szczelne)

 

Ciśnienie na listwie (rail pressure) jest identyczne jak żądanie komputera i w obu dochodzi do ponad 1500 bar

 

Sprawdzane było podciśnienie podczas pracy silnika i test wakuometrem pokazał, że podciśnienie jest dobre niezależnie czy co chwila się hamuje i dodaje gazu (przy hamowaniu na chwile spada ale szybko powraca)

 

Jedyna kwestia to przepływka lub wtryskiwacze do sprawdzenia

Opublikowano
JEzeli wymagane cisnienie powyzej 3 tys obr masz 2,3 a rzeczywiste Ci spada to albo masz dziure w dolocie albo turbo kleka.MAlo powietrza fizycznie duzo paliwa i masz dym.Przeplywka mierzy zasys na poczatku ukladu wiec to co dojdzie do cylindra moze odbiegać.Sprawdz rure przyegr,lubi pekac od spodu
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Proszę o weryfikację korekry wtrysków na ciepłym śilniku wolne obroty 530D 218 km czy wszystko jest dobrze ?

1. -2.1

2. 0.8

3. -0.4

4. 1.5

5. 1.0

6. -0.8

Edytowane przez Raptor700
Opublikowano

Nie podajesz szczegółów, ale zakładam, że ty masz M57N 218 KM i twoje ciśnienie turbo maksymalne jest przy 2500 obr i wynosi w trybie D 2310 mbar przy 3 tys. jest już nieco niżej, a przy 3500 masz już 2235. Jeśli Twój brat ma M57N2 231 KM to też jest normalne, że przy 3 tyś. obr. ma 2480 mbar, a przy 3500 nadal 2470 mbar. Jeżeli ma jednak 218-kę, to auto jest po programie.

Normalną sprawa jest też to, że po odłączeniu EGR masa powietrza w zakresie niskich obrotów jest większa. Powodem dymienia przy przyspieszaniu może być niesprawny EGR. Wyczyścić, naprawić lub ewentualnie wyłączyć programowo.

peace & love
Opublikowano

Precyzując moja e60 530D jest z 2003r silnik M57N 218 KM na żeliwnym bloku, euro 3, wtryskiwacze z numerem: 0445110131

brata e60 530D jest z 2004r silnik M57N 218 KM na żeliwnym bloku, euro 4, wtryskiwacze z numerem: 0445110216

Kolektor i egr w mojej e60 2003r jest bardzo czysty (od roku jeżdżę z zaślepionym podciśnieniem od EGR jedynie co to jest zaolejony od odmy) (wcześniej jak egr działał było trochę czarnego szlamu olej i sadza)

Kolektor i egr w brata e60 2004r ma trochę suchej sadzy ale jest suchy w porównaniu do mojego (nie ma oleju w dolocie po za trochę nalotu na rurze dolotowej)

 

 

 

Nie podajesz szczegółów, ale zakładam, że ty masz M57N 218 KM i twoje ciśnienie turbo maksymalne jest przy 2500 obr i wynosi w trybie D 2310 mbar przy 3 tys. jest już nieco niżej, a przy 3500 masz już 2235. Jeśli Twój brat ma M57N2 231 KM to też jest normalne, że przy 3 tyś. obr. ma 2480 mbar, a przy 3500 nadal 2470 mbar. Jeżeli ma jednak 218-kę, to auto jest po programie.

Normalną sprawa jest też to, że po odłączeniu EGR masa powietrza w zakresie niskich obrotów jest większa. Powodem dymienia przy przyspieszaniu może być niesprawny EGR. Wyczyścić, naprawić lub ewentualnie wyłączyć programowo.

Opublikowano
WojtekCR:

Ktory wtrysk bys obstawiał:

 

?

 

Korekty są złe na wszystkich cylindrach , ten cylinder 1 podejrzany bo dochodzi do 6 podejrzewam że coś tam innego będzie , sprawdził bym ciśnienie w cylindrach.

A co się dzieje ?

Opublikowano

Z takimi korekcjami zapewne nic dobrego :[

 

Tez zalecilem sprawdzenie kompresji, jednak silnik zjadałby olej, moze nawet na niebiesko coś dymił. A on nic.

Problem taki, ze ciezej odpala, zarowno na zimnym jak i rozgrzanym, z tymze jednak gorzej na zimnym.

Po odpaleniu trzesie silnikiem, pracuje jak traktor. Świece uprzedzam, wszystkie dobre.

 

Z korekcjami nie jest tak, ze wazniejszy jest test nr 5? Ze pokazuje wartosc rpm poszczegolnych wtryskow?

Ecu ustawia wtedy jednakowy czas otwarcia wszystkich wtryskow i jesli cylinder ma powyzej 750rpm, tzn ze cylinder otrzymal wiecej paliwa niz powinien, a wiec wtrysk ten leje. Przy slabej kompresji IMHO wartosc rpm bylaby mniejsza o ile dobrze to rozumuje.

 

Wtrysk nr 1 definitywnie uszkodzony, ale i tez wg mnie 2 i 4.

Korekcje sie rozjezdzaja wszedzie, azeby mozliwie wyrownac prace. Jest przez to błąd "rough idle speed controller", ktory swiadczy, ze silnik nie jest w stanie wyrównać pracy.

Opublikowano
Proszę o weryfikację korekry wtrysków na ciepłym śilniku wolne obroty czy wszystko jest doborze ?

1. -2.1

2. 0.8

3. -0.4

4. 1.5

5. 1.0

6. -0.8

Opublikowano

Mialam takie same objawy jak ty, z tym, ze u mnie ciezko odpalal tylko na zimnym a potem od razu na dotyk. Tez szukalem wszystkiego, wtryskow, pompki paliwa, swiece itd. a na koncu okazalo sie, ze winna byla slaba kompresja.

Po odpaleniu auto puszczalo chmure dymu a potem juz bylo ok. Nie palil oleju. Moglem krecic kolem pasowym po sciagnieciu paskow bez uzywania jakichkolwiek kluczy, przeskakiwal bez problemu na tych cylindrach gdzie kompresja byla najnizsza.

 

1 - 24 bar

2 - 24 bar

3 - 19 bar

4 - 18.5 bar z tego co pamietam. Tutaj link do mojego problemu: viewtopic.php?f=73&t=306475

 

wymiana silnika zalatwila problem...

Opublikowano

Na cieplym pali tez ciezej, tj dluzej, musze przytrzymac drugie tyle na rozruchu zanim zaskocxy, z ta roznicą, ze na cieplym rozrusznik szybciej kreci, wiec czas zaplonu jest relatywnie krotszy.

 

U mnie chmury nie puszcza w ogole, stad male zdziwienie jakoby to miala byc winna niska kompresja

Opublikowano
mimo wszystko dobrze byloby to sprawdzic. Godzinka roboty i wszystko wiesz... Przynajmniej dowiesz sie w jakiej kondycji jest silnik...
Opublikowano

Koledzy czy korekcje mają wpływ na spalanie.

Mam u siebie ( temp. silnika około 70 stopni ):

1 cyl = 0,21 mg/hub

2 cyl = 0,20 mg/hub

3 cyl = 0,03 mg/hub

4 cyl = -0,28 mg/hub

5 cyl = -0,16 mg/hub

6 cyl = 0.02 mg/hub

Nie wiem czy to dobre, czy złe korekty? Problem w tym, że w zimie przy mrozach palił mi w mieście około 15 l - bez ciężkiej nogi, natomiast teraz wychodzi około 11 l.

Nie wiem skąd tak duża różnica, sprawdzanie chce zacząć od wtrysków, a może ktoś miał podobny problem i jakoś go rozwiązał.

530xd w automacie :?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ile według ciebie powinien palić?

Korekty masz Ok.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Z tego co Klubowicze piszą to Im 15 czy 16 litròw nie palą, nawet przy ciężkiej nodzę. No chyba, że te spalanie w granicach 12 litròw zimą między bajki trzeba włożyć. :twisted:
  • 2 lata później...
Opublikowano

Hej Panowie po 3 latach i około 60 tys km zaobserwowałem pewną zmianę w korektach


Test robiony na rozgrzanym dzisiaj:

https://zapodaj.net/e54fe037042b0.jpg.html


I dla porównania z przed 3 lat:

https://www.fotosik.pl/zdjecie/2c3bd425798199e8


Wtrysk nr 4 jego wartość wzrosła na + i przekracza już 2 i czasem dochodzi do 3 podczas wolnej jazdy


wymieniać w ciemno wtrysk nr 4 czy może inny ? albo może zostawić to jak jest ?

Opublikowano

Hej,kiedyś opisywałem moj problem i mysle,ze warto sprawdzić bo podobno w 3.0d to częsty przypadek i zawsze jak bylem u speców od wtryskow to stała jakąś bmw 3.0d z tym problemem.

"Witam.Po długich bojach z moim bmw w końcu udało się rozwiązać problem.

Auto falowalo na obrotach,spadek mocy itd.

Wymienione wtryskiwacze i problem powracał po 1000km.

Oddalem auto do fachowców co oprócz sprawdzenia wtryskiwaczy na maszynie,rozebrali na części i sprawdzili .

Okazało się,że do wtrysków dostawał się olej silnikowy z pompy cr w malych ilościach i pod wplywem temperatury zalepiał wtryskiwacze.


Problemem byly uszczelniacze wałka oraz sam wałek pompy cr.Uszczelniacz zrobił się twardy jak plastik i szlifował wałek przez co pompa cr zasysała olej z silnika.

Po czyszczeniu wszystkich wtryskiwaczy,założeniu nowej pompy i odpowiedniej regulacji,silnik znowu pracuje pięknie,cicho i miękko.

Kupiłem pompę od kolegi z auta po kolizji za 200zł z przebiegiem 120tys.Sprawdzona na maszynie.Jak nowa.

Wałka niestety bosch nie udostępnia do warsztatów,ktore z nimi nie współpracują.U mnie brak czasu zadecydował o uzywce bo muszę pilnie wyjechać.

Postanowiłem napisać to na forum bo może kiedyś komuś ta informacja pomoże.

Pozdrawiam


Z tym,że już można kupić wałek koszt ok 200zl

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie,


Dzisiaj zamieniłem wtryski 1 z 4tym i teraz 4ty pokazuje 0 a 1wszy wali na ponad 2


Czyli w ciemno wymieniać teraz wtrysk nr 1 (stary nr 4 ) ? Kupoważ używkę z wydrukiem czy regenerowany ? Jeżeli z wydrukiem to jak interpretować wydruk ? jak będę wiedział, czy jest dobry, czy zły ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.