Skocz do zawartości

E39 530D 193KM ZAPACH ROPY W KABINIE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie,

 

mało tu bywam, bo jak wiadomo 3.0d jest silnikiem pancernym, ale od jakiegoś czasu zmagam się z problemem zapachu ropy w kabinie,

w normalnym użytkowaniu tego nie czuje, jak jade wolno, albo nie daje jej ostro gazu.

dzieje się to gdy np używam kick downa, albo jade ostro, większe prędkości ok 120km/h, czuję wtedy w kabinie zapach "świeżej" ropy.

 

przy filtrze jest sucho, przy kolektorze sprawdzałem, też jest sucho.

 

Gdzie szukać problemu? za dwa tyg jadę na wakacje do Bułgarii i chciałbym żeby moja Dziunia była w pełni sprawna.

Pozdrawiam

Szymon

Opublikowano

Sprawdź:

1) przewody (czy nie są mokre/tłuste) w komorze - doprowadzające, powroty, okolice pompy, listwy, wtrysków. Sprawdź też od spodu od baku do komory silnika

2) dokręcenie wtrysków - może spalinami ci daje trochę spod któregoś wtrysku?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Spójrz na pompę wysokiego ciśnienia.
Opublikowano

Najczęściej smród ropy w kabinie to:

- nieszczelności przy tych przewodach przy filtrze kabinowym

- nieszczelności na przewodzie doprowadzającym paliwo do pompy wysokiego ciśnienia (bardzo często przy króćcu pompy się rozszczelnia)

- mogła Ci się rozszczelnić sama pompa wysokiego ciśnienia to wtedy widać, że jest opocona lub wręcz (tak było u mnie) paliwo cieknie po niej aż na osłonę pod silnikiem.

- nieszczelności przy przewodach przy wtryskach

- nieszczelności na samych wtryskach

Zacznij od tych przewodów paliwowych przy filtrze i idź w stronę pompy wysokiego ciśnienia - najczęściej to właśnie tam są różne nieszczelności z racji wieku węży, opasek i łączeń między gumowymi wężykami a plastikowymi.

Pzdr.

Opublikowano

Witam, dziś od razu po drodze sprawdziłem gdzie jest mokro, i okazało się że jednak pod kolektorem z prawej strony.

Aż kable te grube napięciowe były całe zalane.

 

Widocznie ostatnio jak sprawdzałem musiało zdarzyć odparowac.

Opublikowano

Jeśli pod kolektorem ssącym to obstawiałbym, że puściły gdzieś wężyki w okolicy samych wtrysków albo same uszczelnienia wtrysków. Ewentualnie przewód paliwowy gdzieś gdzie jest zaworek zwrotny się rozszczelnił i ropa sika cienkim strumieniem na okolicę kolektora ssącego.

Pzdr.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, przepraszam że nic nie pisałem, byłem na wakacjach,

 

okazało się, że

1 węże były sparchacialem, wymieniłem wszystkie od filtra paliwa az do pompy

2 miałem niedokrecony wtrysk i ciagle z niego się sączyło, dokręciłem i wszytsko ustąpiolo.

 

pozdrawiam

Szymon

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.