Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja osobiście nic niepokojącego nie widzę. Nie wiem czy chodzi ci o tą częstą zmianę biegów? Skrzynia po prostu reaguje na ruchy pedału gazu (widać po ekonomizerze). Czy chodzi ci o to wchodzenie na wyższe obroty przy ruszaniu a w 1:05 o to zejście obrotów do biegu jałowego a podczas przyspieszenia szybkie wejście na 2k? Jeżeli tak to jest to normalne bo do jakiś prędkości (chyba 40/50km/h)te skrzynie nie zapinają Lockupa, nie spinają się na stałe z napędem.

Oczywiście po obrazie wskazówek ciężko stwierdzić coś na 100%. Pracę skrzyni trzeba poczuć. :wink:

Opublikowano
zmiany biegów nie czuć w acie, gdy by nie obrotomierz to miało by się wrażenie że jedzie się skuterem, mam na myśli czasem przeciągnięcie biegu ponad 2 tyś przy delikatnym przyspieszaniu (na początku filmiku) po co tak przeciąga bieg skrzynia ? nie zawsze tak się dzieje, i w 1:05 wskazówka obrotomierza pomiędzy 2 a 3 biegiem wygląda jak by się chwilę zawahała między 2 a 2,5 tyś obrotów (wzrośnie, cofnie się, wzrośnie i dopiero zmieni bieg) i Zastanawiam się czy z jakiego powodu to się dzieje ? lockup się zapina w tym przedziale prędkości między 2 a 3 biegiem ?
Opublikowano

Lockup rozpina cie się poniżej 50km/h (widać w 1:00-1:02 jak zwalniasz, obroty spadają do jałowego) w 1:05 jak jest to zawahanie obrotów masz dokładnie 50km/h więc wychodzi na to że to lockup :cool2: Aż muszę sprawdzić u siebie.

Co do tego przeciągnięcia drugiego biegu to u mnie też dwójka zmienia się przy wyższej prędkości obrotowej niż 1 i 3.

  • 2 lata później...
Opublikowano
Cześć odgrzeje trochę temat. Czy lock UP w skrzyni powinien redukować biegi czy rozpinac się na każdym biegu przy hamowaniu silnikiem?
Opublikowano

Lock up to "spinanie" skrzyni na każdym biegu. Przy zimnym silniku i skrzyni lock up zapina sie później. W razie potrzeby rozpina zeby Ci nie udusilo silnika .



Twoje pytanie jest troche niezrozumiale ale to ze wzgledu ze nie wiesz czym jest lock up :) ale jedno Ci powiem... lock up nie powoduje redukcji biegow tylko w nim uczestniczy :) Przy hamowaniu silnikiem nie powinien sie rozłączać chyba ze prędkość samochodu wzgledem obrotow silnika jest za niska wiec wtedy tak :) Jesli Ci np rozlacza przy 2k obr po puszczeniu gazu to masz coś nie tak :)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano



Moja skrzynia działa tak że przy puszczeniu gazu skrzynia jest spieta tylko no określonym biegu a później jeżeli chce przyspieszyć jest duży uslizg. A jeżeli mam nacisniety lekko hamulec to obroty spadają do około 600-700

Opublikowano

No powiedzmy ze coś tam juz wariuje. O ile silnik i skrzynia na tym filmie byly rozgrzane to nie powinien tak rozpiąć lock upa.


Jak bedziesz wymienial olej w skrzyni to odrazu rob mechatronika.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Panowie a jak to jest z ta wymiana oleju w tych skrzyniach? Jedni mowia ze jak nie był nigdy wymieniany to nie wymieniac a drudzy mowia wymieniac.Sączy mi się olej ze skrzyni i musze zmienić miske i tuleje uszczelniającą wtyczke i teraz jeżeli mam nie wymieniać to co mam spuscic olej i wlac go z powrotem? Troche bez sensu bo jak nigdy nie był wymieniany olej(auto serwisowane w Niemczech ale brak wpisu w książce o wymianie oleju) to ten olej ma przejechane 250 000 km to już jego właściwości szału nie robią.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja pewnie na wiosnę się wybiorę do ASO ZFa do Dortmundu, ostatnio naczytałem się trochę na zagranicznych forach, nawet z Londynu tam śmigają.

A w drodze powrotnej rundka na Nurburgringu :8)


https://www.google.pl/maps/place/ZF+Friedrichshafen+AG,+ZF+Servicestandort+Dortmund/@51.2274153,7.4170481,7.58z/data=!4m5!3m4!1s0x47b9146d29eb3385:0xde5dd0a909fd23f6!8m2!3d51.5083735!4d7.600672

Opublikowano
wymieniaj jak najbardziej

Ok dzięki i tak tez zrobię. Pytanie jeszcze czy zmieniać odrazu profilaktycznie adapter i 4 tulejki gumowe które sa pod mechatronikiem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak. Koniecznie.

Najlepiej jeszcze tłoczki w mechatronice.


Jak zdejmiesz mechatronikę i zostawisz tak na kilka godzin to znacznie więcej oleju wycieknie ze skrzyni przez co więcej wlejesz świeżego .


Jeśli chcesz to robić sam to z nalewaniem oleju musisz uważać < poczytaj o tym> bo na bank wlejesz za mało.


Niech jeszcze ci co im ta skrzynia tak dziwnie pracuje napiszą czy mają usunięte klapki z kolektora?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Tak. Koniecznie.

Najlepiej jeszcze tłoczki w mechatronice.


Jak zdejmiesz mechatronikę i zostawisz tak na kilka godzin to znacznie więcej oleju wycieknie ze skrzyni przez co więcej wlejesz świeżego .


Jeśli chcesz to robić sam to z nalewaniem oleju musisz uważać < poczytaj o tym> bo na bank wlejesz za mało.


:cool2: ok dzięki.

Opublikowano

Witajcie, mimo iż jestem nowy na forum i to mój pierwszy post chciałbym odświerzyć temat i może uzyskać pomoc co do mojej "Beti", oznaczenie 535d 2004r 272km seria. Samochód nie jeździ prawdopodobnie skrzynia... Teraz pytanie do znawców tematu czy ktoś mi może pomóc postawić diagnozę? czy jest to konwerter czy coś mechanicznego w skrzyni(poniżej filmik)

https://youtu.be/N4_VP3PnA9U



Jeśli ktoś może pomóc proszę o info z góry thx

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Tak. Koniecznie.


Niech jeszcze ci co im ta skrzynia tak dziwnie pracuje napiszą czy mają usunięte klapki z kolektora?

 


A czy ma to wpływ na skrzynię ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak. Ma. Zwłaszcza w niskim zakresie obrotów.

Jazda automatem bez klapek to według mnie koszmar.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Co ma ekologia (klapki wirowe ) do automatu :duh:

po ich wywaleniu moze byc tylko lepiej :cool2:

profesor chris juz to objaśnił

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego nie wiesz to nie pisz głupot bo nawet szanownego PROFESORA nie zrozumiałeś....


Owszem można wywalić klapki ale trzeba je WYKODOWAĆ z mapy DDE. A kto to robi?

Do tego klapki to nie tylko ekologia.



Zresztą nie chcę tu nikogo nawracać.

Wiem po swoim aucie i temat też na tym forum szczegółowo omówiony .

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

kolego w kazdym moim aucie wywalilem klapki i za kazdym razem od seri E do F odczuwałem poprawienie dynamiki auta. Znajomy kupil moja dawną F31 184hp automat przelot 230 tys w 2017r zrobil softa na 220hp 460nm a serie pokazalo mu 186hp bez klapek oczywiscie :cool2: "tak jest to moje subiektywne odczucie "

poza tym bardziej wierze mojej dupochamowni niz ,ze ktos tam cos napisze :cool2:

a jesli ktos nieumiejętnie posklada kolektor i to na starych uszczelkach albo na czerwonym silikonie to pòźjiej pisze na forum , ze dołu nie ma wiecej auto mu pali jeszcze ktos tam napisal ze te klapki spełniaja funkcje gaszenia haha

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak tak...


Stare uszczelki...


Wiesz najlepiej... :cool2:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.