Skocz do zawartości

[M47N] Niewielki ubytek płynu chłodniczego - lokalizacja.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam drobne pytanie, otóż zauważyłem ostatnio lekki ubytek płynu chłodniczego (po paru tysiącach kilometrów ubyło trochę z zbiorniczka, ale nie na tyle, aby wyskoczyła kontrolka).

Wziąłem się za szukanie skąd jest wyciek, wczołgałem się pod samochód i zauważyłem że silnik jest mokry(nie jest to olej - cały czas max, ani inny płyn) w okolicach miski silnika(widać że cieknie z miejsca nad Nią od przodu - na przeciwko wiatraka), tak jakby ciekło z pompy wody/termostatu(przy czym wymieniałem pół roku temu).

I moje pytanie brzmi:

Co najpierw sprawdzić, aby nie wymieniać pompy wody na którą stawiam na marne?

Opublikowano

Niestety trzeba na kanał i pościągać osłony bo inaczej to nie wiele zobaczy.

Co do pompy to jeden z forumowiczów tak sprawdzał pompę ,cytuję :

1) posłuchać pracy samej pompy po zdemontowaniu osłon silnika i wyjęciu wentylatora chłodnicy ( jest lepszy dostęp) jak będzie słychać charczenie i przycieranie to ona.

2) Kluczem poluźnić napinacz paska (założyć na śrubę i obrócić klucz przeciwnie do wsk. zegara) i zsunąć pasek klinowy z rolki pompy wody i sprawdzić czy nie ma luzów na ośce. U mnie były takie 2-3 mm.

Koniec cytatu.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Może to pytanie, które nie powinno zaistnieć, ale rozumiem, że jeśli to pompa to na pewno musi pracować głośniej itp. czy na przykład może przepuszczać płyn mimo tego że jest sprawna?

Bardziej szukałem podpowiedzi skąd wyciek może być lub gdzie go szukać - jeśli jednak to pompa wody to dopiero wtedy przeszedłbym do dalszej analizy.

Dodatkowo możliwe, że pojawiłyby się jakieś błędy?

 

Jeszcze jedna rzecz mnie ciekawi - zrobiłem 1500km bez włączonego ogrzewania - tylko z klimą i najprawdopodobniej nie uciekło nic, niestety po tej trasie nie wszedłem pod samochód i nie sprawdziłem sprawy czy silnik suchy czy mokry.

Jednakże jak przejechałem 40km po tej trasie z włączonym ogrzewaniem to zauważyłem że silnik jest mokry - może to jednak termostat, mimo że go wymieniałem?

Ogrzewanie jednak działa tak jak trzeba..

Opublikowano

Pytasz

jeśli to pompa to na pewno musi pracować głośniej itp. czy na przykład może przepuszczać płyn mimo tego że jest sprawna?

Odpowiedz ; jeśli będzie mieć luz na wirniku to tak ale nie wiem czy Ty to wychwycisz.

Dodatkowo możliwe, że pojawiłyby się jakieś błędy?

Z tego powody nie wykazuje błędów.

Należy pamiętać że nie tylko pompa potrafi cieknąć, jest sporo do wizualnego sprawdzenia, nie skomplikowane ale upierdliwe i trzeba się trochę poprudzić.

Dodam że funkcjonowanie termostatu głównego jest nie związane z systemem ogrzewania samochodu.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Właściwie to myślę nad kupnem takowego sprzętu, który jest w filmiku poniżej:

Myślę że to będzie najlepszym rozwiązaniem, pytanie gdzie takowe znaleźć :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znajomy swoją sprawdzał zwykła sprężarka z końcówką do pompowania, żeby wiedział ile nabił. Potrzebny był jeszcze uszkodzony korek, żeby to uszczelnić, ale myśle że bez korka też da radę.
Opublikowano

Kolego timas123 na początek kup sobie np. :

http://narzedzie.pl/677,Lusterko-diagnostyczne-55-mm.html

 

Na w pełni nagrzanym samochodzie wymontuj żaluzję chłodnicy (nie trzeba kanału) i z pomocą lusterka szukaj miejsca wycieku ........... ciecz chłodząca bardzo często w miejscu zewnętrznej nieszczelności pozostawia naloty.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam.

Wiem, że minęło trochę czasu ale znalazłem wyciek :)

Wyciek jest z pompy wody.

Problem jest tego typu, że po pierwsze pompa wody nie hałasuje, chodzi normalnie - wygląda na to że łożysko działa tak jak trzeba.

Niestety pompa cieknie, ale wygląda na sprawną...

Czy w takim wypadku lepiej wymienić pompę, bo i tak za niedługo siądzie?

Chciałbym jeszcze dopytać co do Jej wymiany.

Mam silnik M47N 150-konny z automatyczną klimatyzacją.

1. Czy pompa wisi tylko na 4 śrubach TORX w M47N, bo tak zauważyłem w Moim silniku, czy są jeszcze jakieś śruby?

2. Zauważyłem, że termostat jest przykręcony na śrubach odwrotnych do TORX, czyli właściwie śrubą torx mógłbym odkręcić go. W takim wypadku jak nazywa się taki klucz aby to odkręcić?

Śruba wygląda jak końcówka w tych do wykrętaka:

http://samouczektechniczny.pl/wp-content/uploads/2016/01/torxy-800x488.jpg

3. Czy jest możliwe, aby M47N z automatyczną klimatyzacją miał tylko 1 odpowietrznik, wnioskuje tak z instrukcji Sam naprawiam E46, ponieważ w miejscach gdzie tam jest pokazane znajduję tylko 1 odpowietrznik i nie do końca widzę resztę.(Gdzie je znaleźć?)

4. Pierwszy raz będę ściągał pasek wieloklinowy/wielorowkowy, od czego trzeba zacząć żeby go poluźnić?

Rzetelne odpowiedzi na te 4 pytania na prawdę ułatwiłyby mi sprawę :)

Z góry dziękuję za odpowiedź :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.