Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

drugie auto, druga prośba o ocenę. Auto z linku poniżej:

 

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-piekna-zadbana-zarejestrowana-ID6ywomj.html

 

Jeśli chodzi o info od sprzedającego:

- auto bezwypadkowe, robione tylne nadkola, bo rdzewiały,

- posiada go od maja tego roku,

- wszystkie elementy wyposażenia działają bez zarzutu,

- sprzedający zachęcający do przyjazdu i obejrzenia samochodu,

- gaz STAGa, butla w kole, wlew pod klapką.

 

Vehicle information

========================================

VIN: WBAAY31050KP19338

Type code: AY31

Model: 316I (EUR)

E-F-R series: E46 4FL

Series: 3

Type: LIM

Steering: LL

Doors: 4

Engine: N42

Displacement: 1.80

Power: 85 (116 hp)

Drive: HECK

Transmission: MECH

Paint code: 475 - BLACK SAPPHIRE METALLI

Upholstery code: V3TM - LEDER CHAMELEON/

Prod.date: 2003-07-04

 

S2CD BMW light alloy wheel, spider spoke 136

S210 Dynamic stability control III

S240 Steering wheel, leather

S249 Multifunction f steering wheel

S302 Alarm system

S321 Exterior parts in vehicle colour

S441 Smoker package

S473 Armrest front

S494 Seat heating driver/passenger

S495 3-point belt head restr'nt,rear middle

S508 Park Distance Control (PDC)

S521 Rain sensor

S534 Automatic air conditioning

S548 Kilometre speedo

S550 On-board computer

S650 CD player

S661 Radio BMW Business (C43)

S692 Preparation, BMW 6-CD changer I-bus

S723 Exclusive Edition

S785 White direction indicator lights

S851 Language version German

S863 Dealer List Europe

S877 Omission of non-combined operation

S886 Operating instructions, Dutch

S896 Daytime driving lights

S915 Omission of outer-skin preservation

 

W VINie to ja nie widzę informacji o skórze. Dołożona, czy coś przeoczyłem?

 

Będę wdzięczny za każdą sugestię i opinię.

 

pozdrawiam

Marcin

Edytowane przez paputSKA
Opublikowano

Przepraszam, że post pod postem, ale wczoraj byłem oglądać auto, więc opiszę co i jak - jakby ktoś był zainteresowany. Auto nadal jest dostępne, ja go nie kupiłem.

 

Wygląd zewnętrzny:

Po wejściu na podwórko z kolegą zobaczyłem całkiem ładne, zadbane, dużo obiecujące BMW. Pod względem wyglądu zewnętrznego jak najbardziej pozytywnie. Malowane były tylne nadkola (właściciel robił rdzę, ale naprawa wygląda fachowo i nie zauważyliśmy jakichkolwiek różnic od pozostałych elementów. Pozostałe elementy nadwozia w stanie bardzo dobrym, nawet nie ma jakichkolwiek większych, rzucających się w oczy rys. Co do rdzy... Obecnie wychodzi jeden rdawy punkcik na lewym przednim nadkolu, średnica ze 3mm oraz standard, czyli progi przy tylnych drzwiach spod listwy. Jest tego jednak niewiele, w porównaniu choćby do E46 moich znajomych z 2002 roku... Patrząc na auto z zewnątrz jedyne co, to zmatowiałe lampy tylne w klapie, całkowicie "mleczne" halogeny oraz nieudolnie polerowane klosze lamp przednich oraz znaczek na masce, który zdecydowanie wymaga wymiany... Dodatkowo klocki hamulcowe przednie dość cienkie, także niedługo wymiana. Poza tym ok... Podwozie oglądaliśmy tyle, co schyliliśmy się na podwórku - brak kanału, czy wizyty w warsztacie (ze względu na porę), więc więcej nic nie powiem, ale wyglądało wszystko ok. Pod uszczelkami wydawało się ok, podłoga w bagażniku cała i zdrowa, niezardzewiałe ranty drzwi na dole. Ogólnie super.

 

Wnętrze:

Powiem krótko. Rewelacja. Skóra na siedzeniach oraz kierownicy w stanie wprost idealnym jak na ten przebieg, nie można się do niczego przyczepić. Wyposażenie jedynie oryginalne, kontrolka gazu schowana w schowek, że jej nie widać. Klima, tempomat, nagłośnienie wszystko działa jak należy. Więcej chyba nie ma co komentować - we wnętrzu się wprost zakochałem. :)

 

Silnik:

oczywiście obudowany, więc mało widać. Na pierwszy rzut oka widać tylko delikatne ślady oleju po lewej stronie silnika. Później odpaliłem silnik i co? Chyba znamy powód, dlaczego BMW za fajną kasę w gazie, z idealnym wyposażeniem stoi wystawiona od minimum 11 sierpnia i nikt jej nie kupił. CHECK ENGINE. Właściciel twierdzi, że po założeniu gazu się zapaliła i się świeci... Nie powinno jednak być tak, że jak przełączy się na benzynę, to kontrolka powinna zgasnąć? Bo tu się świeci cały czas... Po dokładniejszym sprawdzeniu zauważyliśmy dość spore ilości oleju w obudowie pod silnikiem. I ok, może to być po prostu uszczelka pod miską olejową, czy jakakolwiek inna pierdoła. Ale...

 

Czemu zatem nie kupiłem auta?

Właściciel przyznał, że nie robił nic przy rozrządzie, mimo, że wie, że powinien wymienić łańcuch przy 120tys km... Druga sprawa i najważniejsza - nie pozwolił nam podłączyć komputera, oferując jedynie możliwość podłączenia na stacji diagnostycznej. Osobiście jednak dla mnie skoro świeci się CHECK ENGINE i ktoś odmawia podłączenia pod kompa, to wyłącznie chce ukryć większą usterkę. Poza tym... Sprowadzić idealnie wyposażone auto rok temu, we wrześniu założyć gaz STAGA za kilka tysięcy, ubezpieczyć i zrobić przegląd auta w maju i chcieć sprzedać auto w sierpniu... Dla mnie albo gość ma za dużo kasy i lubi inwestowąć i sprzedawać ze stratą, albo po prostu auto ślicznie wygląda, ale pod względem serducha niewiele jest warte...

 

P.S. Możecie się ze mną nie zgadzać, ja się za dużo nie znam. :) Ale komentarze chętnie usłyszę i przemyślę. :)

 

pozdrawiam Marcin

Opublikowano
Jeśli nie masz daleko do sprzedającego to może jedz gdzieś. Do serwisu żeby ją podłączyli pod kompa. Check engine czasami się pali z blachych powodów.
Opublikowano
Jak widzisz wszystko było robione w krótkim czasie i na szybko. Lpg mogło być założone na wabia, o czym świadczy check (nieprawidłowe elementy instalacji i pewnie fachowiec z łapanki i najtańszy)
Opublikowano

Nie no już myślałem, że po uruchomieniu silnika usłyszałeś sieczkarkę... a tu CHECK endżine...

Luzik. Po prostu coś źle z gazem wymodelowane.

Aha ja też bym nie pozwolił do komputera zajrzeć poza warsztatem, który wie co robi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli masz blisko to na twoim miejscu podjechałbym do warsztatu na diagnozę. Mam samochód z lpg i check świecił mi się ze 2 razy. Raz podczas oględzin przez potencjalnego kupca. Oczywiście "usterki" usuwałem przy okazji będąc w okolicach swojego gazownika, i o usterce one nie świadczą. Skoro twierdzisz, że zobaczyłeś "całkiem ładne, zadbane, dużo obiecujące BMW" to może warto się zainteresować, tym bardziej że biorąć pod uwagę motor to cena wcale nie jest jakaś atrakcyjna.

Cieknący olej to może być wyciek spod podstawy filtra oleju, koszt instalki lpg do R4 to nie kilka tysięcy, a trochę ponad 2 tyś. Nie wiem czego szukasz, ale ja bym nie skreślał tego auta bez dokładnej diagnozy.

Opublikowano
Hmmm, to teraz mi daliście do myślenia... Do gościa mam około 130km, choć sprawdzenie to raczej można wykonać we Wrocławiu, a nie na wiosce. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.