Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie dobre wieści przeglądałem pliki N47 i też jest tam EURO3 więc bez DPF , i to nie tylko do wersji najsłabszych ale też do 204KM , 177KM i do innych też , być może dla N47 też będzie możliwość wgrać ori soft winkfpt bez DPF , podobnie jak dla M47

EURO4 z DPF

EURO5 też DPF

Opublikowano
DIN :cool2: daj znać jak będziesz po zabiegu :P Do tego jeszcze przymknąć na maksa w ista egr i mamy chiptuning prawie za darmo ;)
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Czy w M57N2 tez da sie to zrobic?

Bardzo prosze o informacje. Mialem wykodowany DPF przez jednego majstra (200 funtow) . Potem inny powiedzial, ze musi zrobic aktualizacje DDE wiec stracilem robote tego pierwszego i ten pierwszy znowu chce zeby zaplacic za wykodowanie DPF. Narazie wiec jezdze bez wykodowanego DPF. Mam blad czujnika temperatury spalin i czujnika cisnienia przed DPF wiec mam nadzieje, ze nie bedzie jednak sie wypalal. NIestety to tylko domysly, pewnosci nie mam :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy w M57N2 tez da sie to zrobic?

Bardzo prosze o informacje. Mialem wykodowany DPF przez jednego majstra (200 funtow) . Potem inny powiedzial, ze musi zrobic aktualizacje DDE wiec stracilem robote tego pierwszego i ten pierwszy znowu chce zeby zaplacic za wykodowanie DPF. Narazie wiec jezdze bez wykodowanego DPF. Mam blad czujnika temperatury spalin i czujnika cisnienia przed DPF wiec mam nadzieje, ze nie bedzie jednak sie wypalal. NIestety to tylko domysly, pewnosci nie mam :(

Te problemy są znikome w porównaniu z tym, jak twoje auto truje środowisko bez filtra. Jeśli u ciebie będzie boleć nerka - też będziesz ciąć ? :mad2:

Opublikowano
Mialem nadzieje na konkretna odpowiedz na moje pytanie zamiast wywolywanie kaca moralnego ale dzieki za poswiecony czas na odpisanie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz ICOM ?? do zaprogramowania DDE

jak DCAN to ryzyko zwykłym interfejsem , na K-line programuje zwykły interfejs

prostownik 50A minimum

podaj vin na PW (7 ostatnich znaków)

i najnowszy ZBnr (jak kolega zaprogramował najnowszym softem)

masz w INPA/ functionak jops > F3 AIF masz tam zbnr dla dde podaj

zobaczę czy jest możliwość wgrania opcji ori bez DPF (tylko się nie pomyl ma być prawidłowy taki jak jest wgrany)

 

Kolego Temsky ciekawe czy Ty każdemu jak przyjedzie do Ciebie dajesz takie rady :D

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Kolego Temsky ciekawe czy Ty każdemu jak przyjedzie do Ciebie dajesz takie rady :D

Kolega Temsky dobrze Ci radzi. Przekonasz się jak pojeździsz z tym softem Euro3 przez jakiś czas. Szczególnie z większymi prędkościami. Znalazłeś w etc'e wersję na indie z euro3, a nie pokwapiłeś się zobaczyć co jeszcze te auta miały innego.

peace & love
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega Temsky dobrze Ci radzi. Przekonasz się jak pojeździsz z tym softem Euro3 przez jakiś czas. Szczególnie z większymi prędkościami. Znalazłeś w etc'e wersję na indie z euro3, a nie pokwapiłeś się zobaczyć co jeszcze te auta miały innego.

Sprawdzałem inne części to (DDE7 N47 318d) wersja HV taka sama sterownika

- katalizator (zamiast DPF)

- inny końcowy tłumik

reszta to to samo

sonda lamda

czujnik ciśnienia przed katalizatorem

czujnik temp spalin przed katalizatorem

wszystkie części muszą być dla poprawnego działania silnika

Nie tylko takie wersje są na INDIE są tworzone wtedy tam znalazłem

w nowszych wersjach F też jest nadal tylko wersja HV jest inna i niektóre podzespoły

a teraz pytanie czym się różni

EOR3 od wydokowania DPF przez tunera z ori softu oprócz tego że za to trzeba zapłacić

przecież to to samo

zastanawiałem się nad mapami pewnie EURO 3 mając na uwadze ograniczenie uwalnianie sadzy bez dpf to egr powinien

wpuszcza mniej spalin do dolotu ,

nic się nie dzieje przy wysokich prędkościach obrotowych

mniemasz czy wiesz dokładnie ?

biorąc pod uwagę że po polskich drogach większość diesli nie ma DPF i jakoś nic się nie dzieje , a wręcz odwrotnie

dla diesla z DPF wręcz najgroźniejsze to wzrost poziomu i rozrzedzenie oleju nawet dwukrotnie ponad stan,

a co za tym idzie nadmiar oleju i nadciśnienie wywołane poprzez spotkanie wału korbowego z olejem skutkuje wyrzucaniem go przez wszystko co możliwe ,dochodzi dodatkowo nadciśnienie w katalizatorze wylotowym o wiele większa część gazów przedostaje się przez tłoki do skrzyni

korbowej że nawet odma pewnie sobie nie poradzi z odprowadzanie ich do dolotu

nie wspominajmy że turbosprężarka też dostaje za swoje

A informacje co krążą po sieci że wystarczy przejechać się autostradą i ostro przegazować to należny włożyć między bajki

jak filtr dpf jest sprawny i z powodu jazdy miejskiej nie ma możliwości się wypalić to jazda autostradowa (spokojna oczywiście)

przyczyni sie do wypalenia DPF i wszystko wróci do normy

niestety przeważnie po przejechaniu 150 tyś - 250tyś (zalezy od stylu jazdy i sprawności samochodu)

filt DPF już jest nie zatkany sadzą, tylko popiołem i żadne cudowne środki mu nie pomogą

nawet wypalanie komputerem pomaga tylko chwilowo filtr szybko się zapycha i traci sprawność po kilkunastu kilometrach

sterownik taki filtr uznaje do wymiany (i wcale wtryski nie muszą być uszkodzone lub AGR)

porostu zawsze po wypaleniu pozostaje popiół który nie wydala się przez tysiące kilometrów ale odkłada się na dnie filfra i tam pozostaje

niestety nie da się go usunąć,

a ostre traktowanie silnika z uszkodzonym filtrem może doprowadzić do tego co opisałem wyżej

jedynym argumentem poza usunięciem jest

kupno nowego filtra DPF w ASO to koszt bez marży ASO to 1124EURO pewnie z marżą ASO to ok 2000E

są jeszcze zamienniki widziałem kosztują do bmw ok 1500zł trwałość nie znana

Jeśli usuwać to tylko sam DPF bez katalizatora aby sonda lamda i czujniki nie dawały błdów dodatkowo nie ma smrodu spalin diesla

a czy to wydokujesz przez tunera czy przez wgranie softu DDE3 nie ma znaczenia (może poza kasa którą weźmie tuner którym sam jesteś nie prawda ??)

Opublikowano
Na zamieszczonym przez Ciebie zdjęciu z etk parę postów wyżej do którego się odniosłem widnieje E90 320d N47. Silnik ten był wyposażony w różne wtryskiwacze w zależności od spełnianej normy Eu3 lub 4, a co z tym idzie wysterowanie i charakterystyki wtrysków też są inne. Wgranie softu eu3 w takim przypadku będzie szkodliwe dla silnika.
peace & love
Opublikowano
Nie zgadzam się, nic się nie stanie i nie jest to szkodliwe dla silnka, jedynie dla środowiska. Wszystko będzie w porządku.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
...ale nie zgadzasz się dlatego, że widziałeś i miałeś okazję porównać jak wyglądają mapy dawek jak i czasu rozpoczęcia wtrysku w obydwu softach czy nie zgadzasz się bo nie?
peace & love
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wtryski są identyczne dla N47 143KM Ty podałeś dla 320d N47 177KM

jako przykład podam swój samochód i jak na razie to nikt poza mną nawet oficjalnie w europie nie próbował na N47 opcji 169

mimo że podawałem chętnym nr ZB dla opcji 169 na zagranicznych forach jak i na tym forum , czy zrobili tego nie wiem jeszcze się nie odezwali

przejechałem 8tyś KM w silniku żadnych błędów , system start stop też działa i mam aktywny i to po aktualizacji jedyna opcja co musiałem

kalibrować ponieważ popełniłem błąd i wyłączyłem całkowicie klimatyzacje przy aktualizacji DDE7(poza synchronizacją CAS/DDE którą zawsze się robi )

jak pisałem dla 320D N47 nie da rady z powodu innej wersjii HV sterownika winkfpt nie zezwoli, potrzebny inny sterownik silnika

ale to też jeszcze do sprawdzenia , same wtryskiwacze to też nie problem przecież dla zwiększenia dawki paliwa montuje się inne wtryski od mocniejszej wersji, sama korekta wtrysku dla sterownika jest odczytywana z kodu IMA

jako przykład podam ci że korekcje na wtryskach moich wszystkich 4 nie sa większe niż 1 tak miałem przed wgraniem oprogramowania tak mam i teraz ,

tankuje cały czas na orlenie verva ON wszystkie czujniki podłączone do filtra mają napięcie jest i działają można dane zczytac za pomoca ista D

jak również info kiedy ostatnio został wypalony filtr dpf nie ma tylko opcji ile zostało km do wymiany filara

starsze wersje M47X mają dla wersji 169 takie same HV i podzespoły te które wymieniłem

jak chcesz to mogę ci podesłać soft z mojego silnika mam galletto v54 kupiłem ponieważ opcja ori softu była próbą i jak by nie wyszła to

wgrałbym za pomocą ista P ori soft i za pomocą galletto edytował dpf mimo wszystko twierdzę że ori mapa jest o wiele lepsza zwłaszcza to nie mam zaufania do ludzi co się w tym specjalizują

Naprawde lubię sobie przycisnąć i pnad 4tys obr/min silnik bardzo dobrze chodzi , zmienił się dźwięk układu wydechowego słychac doładowanie turbiny szum powietrza bardziej niż z ori dpf, żadnych trybów awaryjnych

zapala za dotknięciem przycisku start, żadnej zwłoki i kręcenia rozrusznikiem tylko jak swiece grzeje 2-3 sekundy w niskich temp czeka na start co jest oczywiście normą w e90

jednyny mankament to pozostało mi lekkie pocenie w okolicy czujnika poziomu oleju jak narazie ale to usuną i bedzie ok

Opublikowano

Gdy napisałem posta nie było żadnej informacji o n47 318d. Zamieszczone zdjęcie w Twoim poście informuje o n47 320d.

jak pisałem dla 320D N47 nie da rady z powodu innej wersjii HV sterownika winkfpt nie zezwoli, potrzebny inny sterownik silnika

Teraz dopiero to napisałeś. Nie było tej informacji wcześniej, a właśnie jej tu brakowało.

... same wtryskiwacze to też nie problem przecież dla zwiększenia dawki paliwa montuje się inne wtryski od mocniejszej wersji, sama korekta wtrysku dla sterownika jest odczytywana z kodu IMA

Mylisz się. Trzeba jeszcze (a właściwie głównie) edytować mapy wtrysków w takim wypadku.

 

...

jako przykład podam swój samochód i jak na razie to nikt poza mną nawet oficjalnie w europie nie próbował na N47 opcji 169

mimo że podawałem chętnym nr ZB dla opcji 169 na zagranicznych forach jak i na tym forum , czy zrobili tego nie wiem jeszcze się nie odezwali

Tu to już zdecydowanie Cię poniosło. Niemiecki tutorial tego typu akcji datowany jest na 2013r.

peace & love
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to niech bedzie ja miałem tylko info o M47 nic na temat n47 i przerobiłem sam go dla nowego sp-daten i n47 318d 143km

widziałem że dla 320d jest inna wersja HV sterownika dlatego winkfpt nie zezwoli na wgranie softu

pierwsze zdjęcie to było jak otrzymałem wiadomośc o mozliwości wgrania ori softu przez winkfpt zaczołem szukać w ETK informacji

mimo że szukałem info na całym świecie o N47 to nic nie znalazłem , jak masz to wklej jako moderator zezwalam i nie usunę go

może moja przeglądarka ma ograniczenia :D

Opublikowano

Na koniec ja się pomyliłem. Ten tutorial dotyczy jednak M47N2TU, a nie N47. Więc całkiem możliwe, że jesteś pierwszy dla n47 143KM 318d. Zwracam honor w tym aspekcie, bo każdy lubi być pierwszym :) Odnośnie samego tutorialu to nie zagłębiałem się w niego, jednak najciekawszy w nim jest uzyskany TUV dla auta z usuniętym w ten sposób dpf :) Linkuję:

http://www.danverclan.de/downloads/E90_320d_dpf_off_winkfp_anleitung.pdf

peace & love
  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.