Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 144
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
To normalne, jakiś czas szczęka układa się w tarczobębnie, no i sam tarczobęben też musi się dotrzeć - napewno widziałeś na nim ślady obróbki maszynowej - to wszystko musi się ładnie zetrzeć, i wtedy ręczny trzyma jak diabli. Ogólnie pojeździj kilka kilometrów na lekko zaciągniętym ręcznym - nie za szybko i nie za długo, bo przegrzejesz nowe tarcze, ale tak kilka razy na kilkanaście sekund jak zaciągniesz ręczny i wtedy wyregulujesz, to będzie trzymał jak imadło. Wiesz jak regulować poprawnie? Dokręcasz na regulatorze szczęk na maksa, tak, że nie da się obrócić piastą, i odpuszczasz o jeden ząbek. Nadmierny luz linki kasujesz śrubą pod lewarkiem w kabinie, i masz ręczny do stawiania bokiem.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
No własnie regulowałem przy kole już kilka razy po tym jak pojeździlem na ręcznym troszkę ;) Co się miało zetrzeć to się starło, a ręczny dalej słaby.
Opublikowano
Czy rozpieracze i linki trzeba wymieniać? Bo już pomysłów nie mam. Ręczny naciągniety i przez chwilę trzyma dobrze ale po kilku zaciągnięciach znowu lewarek późno łapie i ledwo trzyma.
Opublikowano

BMW przewiduje rozpieraki i regulatory jako części zestawu naprawczego, czyli wymieniane zawsze ze szczękami. Ale bez przesady - tutaj nie ma się co popsuć. Linki - owszem, mogą się rozciągać, ale też bez przesady - w końcu nie są z gumy.

 

Ponowię pytanie - dobrze odtłuściłeś wnętrze bębna?

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Dobrze ;) Dziwne jest to że na początku łapie szybko i mocno a po kilku hamowaniach już lewarek coraz wyżej, a i tak nie trzyma
Opublikowano
Dobrze ;) Dziwne jest to że na początku łapie szybko i mocno a po kilku hamowaniach już lewarek coraz wyżej, a i tak nie trzyma

 

To nie mam pomysłu innego jak zdjąć tarcze i popatrzeć jak ścierają się szczęki.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Zamówiłem zamek rozporowy i śrubę nastawczą. Mam nadzieję że to pomoże bo wtedy wszystko będzie już nowe. Linki sobie darowałem
Opublikowano
Niestety e46 jest tak skonstruowane że hamulec ręczny jest ogólnie słaby, też mam z tym problem , wymieniłem cały osprzęt oprócz tarczobębnów i poprawa mizerna. Taka konstrukcja, nowe troche pochodzi ale po czasie to już jest lipa :roll:
Opublikowano
Nie zgodzę się bo stare trzymaly jak głupie. Z nowymi częściami jest problem. Jutro wymieniam resztę i się zobaczy jaka poprawa
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety e46 jest tak skonstruowane że hamulec ręczny jest ogólnie słaby, też mam z tym problem , wymieniłem cały osprzęt oprócz tarczobębnów i poprawa mizerna. Taka konstrukcja, nowe troche pochodzi ale po czasie to już jest lipa :roll:

Bzdury mialem e46 i reczny trzymal jak glupi.

Opublikowano
Ja mam ten sam problem miałem wymieniane tarczobembny i ręczny mi prawie w ogóle nie działa. Mechanik naciagnal linke i twierdzi ze w tylno napedowych reczny inaczej działa niz przednio napedowych autach, ale pewnie musza sie dotrzec szczeki. Pozdrawiam
Opublikowano
Docierasz je i regulujesz. Naciagasz na maxa żeby koło ledwo się kręciło i puszczasz jeden ząbek. I powinno trzymać.
Opublikowano

Witam.

Mam ten sam problem, ale byłem właśnie na przeglądzie i Pan powiedział mi że trzyma dobrze (wystarczająco).

 

A odnośnie cofania regulatora to właściwie o ile się powinno cofać. Jedni piszę że o 1 ząbek, w książce sam naprawiam jest napisane że o 10 ząbków. trochę duża rozbieżność...

Opublikowano
kolego sciagasz koło i przez dziurę od szpilki kręcisz tymi ząbkami tak długo aż po zakręceniu kołem słyszysz mały szum tak jak by juz pomału dotykały . zakładasz koło i jezdzisz i po trzech dniach nic nie słyszysz a ręczny chodzi jak żyleta .
Opublikowano
kolego sciagasz koło i przez dziurę od szpilki kręcisz tymi ząbkami tak długo aż po zakręceniu kołem słyszysz mały szum tak jak by juz pomału dotykały . zakładasz koło i jezdzisz i po trzech dniach nic nie słyszysz a ręczny chodzi jak żyleta .

 

A w momencie tego kręcenia lewarek ręcznego ma być opuszczony na maxa, podniesiony na maxa, linka regulacji przy lewarku ma być mocno napięta ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lewarek opuszczony a linka luźna, napinasz ją jak wyregulujesz zębatkę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
U mnie był podobny problem generalnie pomogła wymiana linek bo naciągły się dość mocno prawie centymetr :) Ale nic dziwnego jak auto ma 14 lat to ma prawo mieć swoje humorki :) A druga sprawa czy kupiłeś cały komplet tej samej firmy :) U mnie poprzedni właściciel zamontował jakichś 2 różnych firm. Generalnie szczęki były za miękkie w stosunku do tarczo-bębna i po prostu się po nich ślizgały przez co się ostro zdzierały dźwignia wędrowała coraz wyżej a efektu hamowania zero :) Zmieniłem cały komplet na zimmerman-y i jestem mega zadowolony ręczny brzytwa nic go nie rusza :)
Opublikowano
Tarcze mam ORI BMW, a szczęki BREMBO. Jakby się ślizgaly to by się cały czas ślizgały a po regulacji chwila jest ok. Jak na moje oko to coś popuszcza ;)
Opublikowano
Ja też próbowałem się ratować podciąganiem i zaraz po podciągnięciu było ok. ale jak sprawdziłem jadąc z zaciągniętym ręcznym było czuć ewidentnie jego słabnięcie :) ratowałem je podciąganiem dopóki nie zdarły się do blach wtedy jak zmieniłem same tarczo-bębny i szczęki bez reszty tych dupereli zrobił się super efekt :) Nie wiem co u ciebie szwankuje ale jeśli tamte zabiegi ci nie pomogą to zastanów się nad tym czy nie masz za dużej różnicy twardości :)
Opublikowano
Kuźwa no takie mi doradzili w sklepie klubowym. Reklamować tego nie można. Jakie szczeki do ori tarcz najlepsze?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie ten problem pojawia się średnio co kilka miesięcy - z reguły jest to problem z naciągnięciem ręcznego po wymianie szczęk przy lewarku i mam podobny problem, zastanawia mnie czy to może kijowy mechanik czy faktycznie coś jest nie tak gdyż mechanik mówi mi zawsze że "to normalne w tych bmw"... faktycznie?
Opublikowano
Mam podobny problem wymieniłem szczęki podkręciłem linki (tak na 80% możliwości) i łapie tylko wtedy gdy stoi poziomo gdy jest lekko z górki zaraz się stacza i muszę ratować się zostawieniem na biegu... Nie przeszkadza mi to lecz wolałbym żeby wszystko było sprawne i działało prawidłowo więc muszę się naszykować na wymianę linek , fajne rozwiązanie wdg. mnie to wymiana tarczobębnów na zwykłe tarcze delikatnie musnąłem ten temat, ale na razie się nie zagłębiam i czekam na dalsze podpowiedzi.
Opublikowano

Koledzy trapią mnie ostatnio dwa problemy:

1. Jakieś 500 km temu dałem do wymiany z tyłu tarcze hamulcowe oraz klocki - uprzedzając pytania ATE PD + klocki też ATE. Po wymianie rozregulowany jest ręczny, który prawie w ogóle nie trzyma, ale podobno to normalne aż wszystko się nie dotrze i za 1 tys. km od wymiany mam podjechać na regulacje. Co zauważyłem po wymianie i w czym problem - zazwyczaj po postoju przez jakieś 2-3 km coś o coś ociera, raz ciszej raz głośniej, czasami w ogóle nie występuje. Ciężko mi stwierdzić co to jest, ale częstotliwość ocierania zwiększa się wraz ze zwiększaniem prędkości. Jak się zatrzymuje na światłach to ustaje, po ruszeniu znowu zaczyna - i stąd moje podejrzenie, że to może związane jest z wymianą tarcz i rozregulowanym ręcznym, ale to tylko moje podejrzenia. Sprawdziłem dzisiaj (dotykowo), po przejechaniu ok. 10 km temperaturę tarcz hamulcowych. Przód gorący, ale to chyba normalne, lewy tył ciepły, natomiast prawy tył gorący jak przednie tarcze. Ewidentna różnica między prawą i lewą tylną. Nagrałem dzisiaj krótki, na którym słychać te odgłosy (tak od 20s.), co prawda nie tak jak to słyszalne na żywo, ale może ktoś się już z czymś takim spotkał i będzie mógł pomóc i powiedzieć w czym problem.

 

2. Drugi problem związany jest z przednim zawieszeniem. Niedawno byłem na przeglądzie i stwierdzono że w zawieszeniu czysto. Zauważyłem jednak, że jak zjeżdżam lewym przednim kołem z chodnika/krawężnika słychać taki metalowy stuk, który niesłyszalny jest podczas normalnej jazdy. Tutaj moje pytanie czy to już jest może objaw zużycia maglownicy, czy jednak szukać problemu gdzie indziej?

 

Dzięki wielkie za pomoc.

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.