Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam proszę o pomoc nie wiem jak podciągnąć hamulec ręczny niedługo mam przegląd. Hamulec jest bardzo słaby prawie nic nie hamuje poprzedni właściciel stwierdził że wszystkie elementy hamujące powymieniał w tylnych kołach tylko zapomniał go pociągnąć.

Proszę o pomoc

  • Odpowiedzi 144
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A jak to nie pomoże, to odkreć jedną śrubę od tylnego koła, podnieś auto na lewarku. Poświeć latarką w dziurę od śruby, u góry powinien być regulator od szczęk ręcznego. Długi śrubokret i do dzieła :)
Opublikowano
Witam 1.8 1998 r staram się pociągnąć hamulec ręczny i nie mogę sobie z tym poradzić. Okładziny mają jeszcze kilka milimetrów. Przy dźwigni hamulca ręcznego popuściłem na max 2 nakrętki, w tylnych kołach podkręciłem na zębatce tak że okładziny zaczęły trzeć o "bęben" teraz wkręciłem nakrętki przy dźwigni ponad 1 cm i dalej dźwignia idzie do samej góry a koła hamują minimalnie. Jest gdzieś jeszcze jakaś regulacja tych linek? Czy może trzeba wkręcać te nakrętki przy dźwigni do oporu? Proszę o pomoc
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Nakrętki przy dźwigni hamulca ręcznego musisz dokręcać tak aby skrócić linki hamulca. Ta regulacja i rozpierak na szczękach regulowany przez otwór śruby koła to dwa miejsca do regulacji.Musi skutkować
Opublikowano

przerabiam temat lewe kolo nie trzyma -szczeki do wymiany

objaw - szczeki na jednym koncu trzymaja grubosc natomiast na drugim cienizna :lol:

Opublikowano
owszem , BRP albo jakieś inne wynalazki za 50złociszy , ale ATE tańszych nie znajdziesz :roll:

kto mówi o podróbach mówisz i maszhttp://moto.allegro.pl/item967987622_nowe_oryg_szczeki_hamulcowe_bmw_e46_e85_e87e90.html :norty:

Opublikowano
cóś nie widzę żeby były do 320d lub 330d E46 :cry2:

 

poczytaj troche :cool2:

są 2 rodzaje szczęk - mówiąc krótko

krótsze 160x 20 do 328

dłuższe 185x20 od 330 (mniej więcej) np takie http://moto.allegro.pl/item933406065_szczeki_hamulcowe_ate_bmw_3_5_e46_e90_e91_e92_e93.html

no i właśnie podałeś linka do takich samych jakie ja zaproponowałem , nie wiem nawet czy ja nie kupiłem tych szczęk od tego gościa do siebie , ale pospieszyłem się , ponieważ po ściągnięciu ,tarczo-bębnów okazało się że u mnie są prawie nówki tylko nie były wyrególowane , dlatego też je sprzedaję na allegro i są to najtańsze ATE . Ale dość polemiki , Autor postu pytał o rególację ręcznego !!! :idea:

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam:) Mogl by mi ktos napisac instrukcje naciagniecia hamulca recznego???Bd slabo mi trzyma.... :( Bo niewiem jak sie zabrac za to...heh Chcialbym troszke zaoszczedzic i nie prowadzic do mechanika :) POzdrawiam i dziekuje z gory za odp
Opublikowano

naciągnąć możesz za pomocą śrubkek pod mieszkiem samej dzwigni hamulca ręcznego

 

albo zdejmując koła > tarcze i tam jest taki rozpierak samych okładzin po prostu krecisz nim i okładziny hamulcowe są bliżej bębna

 

więcej regulacji chyba nie ma

 

 

PS

jakbyś tego nie zrobił brzytwy nie będzie no może zaraz po regulacji i przeczyszczeniu, zupełnie nie rozumiem idei zastosowania tego patentu (podobnie w mercu), hamulec ręczny to spowalniacz

Opublikowano
Hamulec można podciągnąć przy dźwigni jak i przy kole. Jak chcesz podciągnąć przy kole poluzuj całkowicie przy dźwigni. Dodatkowo naciągając przy kole można to zrobić bez ściągania koła, wystarczy tylko odkręcić jedną śrubę i przez nią za pomocą śrubokręta podkręcić tą "gwiazdkę" regulacyjną przy szczękach.
Opublikowano
A jak masz więcej czasu lepiej zdjąć tarcze i sobie cały mechanizm ręcznego wyczyścić i nasmarować. U mnie było dużo rdzy i szczęki ciężko chodziły po czyszczeniu nie mam żadnych problemów
BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano

1. Odkręcasz jedna śrubę w kole

2. Podnosisz koło

3. Przez otwór od śruby szukasz takiego kółka zębatego

4. Płaskim śrubokrętem kręcisz tym kółkiem (nie wiem w którą stronę musisz sam sprawdzić)

 

Ps1. Ja zdejmowałem tarcze o wiele lepszy dostęp :]

Ps2. Jak kółko jest zapieczone może być ciężko je ruszyć

Ps3. Kółko powinno być w górnej połowie, jak dobrze pamiętam

Ps4. Z prawej strony u góry trochę widać te kółko zębate którym trzeba kręcić

http://m3.madrussian.net/diy/rotorsr/diypop1.htm

BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano

To opisałeś samą regulacje szczek,nie naciagniecie linki

 

linke naciagniesz w srodku auta jak zdejmiesz oslonke dzwigni recznego,

 

a co do regulacji ;krecisz sruba(nie taka prosta sprawa wez srubokret plaski i przesuwaj o ząbek ) regulacyjna az zlapie i zahamuje wtedy delikatnie luzujesz i powtarzasz manewr z drugiej strony

 

tak jak kolega pisal ale bez zdjecia kola nie probowałem kola musisz zdjąc wtedy cos tam przy latarce przez dziure zobaczysz inaczej zapomnij

 

pozdro

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Panowie !

 

Wszystko było ok. do czwartku wieczorem kiedy to jadac ok. 70km/h zaciagnolem hamulec reczny i trzymajac go ciagle ręka jechalem tak ok.200m, jednoczesnie czulem ze dzwignia ręcznego podnosi sie do gory, prawie do pionu ! Od tego momentu ręczny zaciagam na ostatni ząbek a i tak mało co trzyma. Czy to oznacza ze tym sposobem, na tak krotkim odcinku wytarłem szczęki ? Az trudno mi w to uwierzyc...

Prosze o jakies rady, aby wszystko było jak w czwartek rano :wink:

Dodam jeszcze ze samochod ma 130tyś. przebiegu, w popszedniej E46 zrobilem 320tyś. i nie bylo potrzeby wymiany szczek ( oczywiscie tam takiego numeru nie wykręciłem :wink: )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.