Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Więc kilka dni temu wracając z pracy zgasł mi silnik w czasie jazdy, po zjechaniu na bok nie chciał odpalić, ale za 5 razem zaskoczył i odpalił z rury poszedł biały dym, obroty falowały i silnik zaczoł głośno pracować(wyrazny stukot). Jakoś dojechałem do domu, naszczęście miałem blisko jakieś 500m. Na następny dzień silnik odpalił z lekkim oporem ale za pierwszym razem, z rury idzie biały dym i sinik się trzęsie.Dodam że poziom oleju i płynu chłodniczego jest w normie, Bmw e39 520d 136km 2001r. Poniżej zamieszczam link do filmiku który nagrałem dzisiaj. Chciałbym poznać opinie na ten temat kogoś kto się zna bo ja nie jestem mechanikiem. Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam!!

 

Opublikowano
Odpal i odkrec korek oleju i zobacz czy ida spaliny podobnie jak z rury i podnies jeszcze bagnet z oleju. Jeśli będzie szło jak z rury wydechowej czy x jednego czy x drugiego to mogło wypalic tłok albo pierścienie poszły, na którymś z nich, bądź jak pisał kolega wyżej któryś x wałków mógł pojsc
Opublikowano
Odkręciłem korek i odpaliłem silnik i jest tak jak pisałeś, spaliny wylatują korkiem. I do tego podczas dodawania gazu nie slyszę żeby turbina pracowała. Może padła turbina i cały syf zassał silnik? I jeszcze jedno pytanie, opłaca się to naprawiać? Czy silnik do wymiany?
Opublikowano

Pytanie nie na miejscu jeśli nie wiesz co się stało.

Jeśli pękł wał korbowy co w 2l dieslach jest częste to i tłoki dostały i cylindry.

 

Jeśli jest problem z turbiną to pytanie czy coś się w niej urwało i wpadło w dolot i w cylindry czy też nie.

 

Może najprościej zdejmij rury z turbiny i zobacz jak wygląda ile jest oleju w niej i czy są wszystkie łopatki itp.

Opublikowano
Witam. Dzisiaj udało mi się dostać do turbiny i okazało się że łopatki są pourywane. Cały ten syf dostał się do silnika... także silnik i turbina do wymiany. Pytanie czy jest to opłacalne?
Opublikowano
Co opłacalne? wymiana silnika? Musisz zaglądnąć do cylindrów i ocenić ich stan, potem tłoków i korbowodów i głowicy z osprzętem, no ale chyba łatwiej i taniej nowy silnik zakupić.
Opublikowano
Najpierw sprawdź dolot,kolektor ssący, egr ic jeśli poszedl sam olej silnik do uratowania . I jak kolega wyżej pisał zobacz cylindry. Kumplowi poszła tak turbina i wywaliło mu odme, ten filtr i cały korpus, w którym się znajduje zmienił turbo odme odlot do czyszczenia i śmiga do dzisiaj od wymiany do wymiany oleju nie dolewa ani grama (300 metrow od domu). Także najpierw sprawdź silnik później kalkuluj

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.