Skocz do zawartości

[E46] 318i N42b20 potrzebna pomoc w ogarnięciu silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wczoraj kupiłem E46 318i i mam z nią pewne problemy mechanika jeszcze nie widziała ale tylko ten nieszczęsny weekend się skończy i coś czuję że odwiedzi nie jednego. Ale mniejsza przechodzę do sedna sprawy.

 

PS:Bardzo proszę o darowanie sobie gadek typu że ten silnik to szrot itp itd mam go i czy chce czy nie chce muszę go łatać i mówienie że jestem idiotą że kupiłem itd proszę zachować dla siebie bo w tym temacie chodzi o rozwiązanie bolączek mojego E46 a nie dyskutowanie o mojej głupocie ! ;)

 

Pacjent:

BMW E46 Sedan

Rok:2002

Silnik:2.0 143 km N42b20

Skrzynia biegów:Automat

 

Opis bolączek:

Otóż tak auto zostało sprowadzone do kraju na kołach 12 sierpnia z niemiec do warszawy potem z warszawy trafiło do lublina (Trasa warszawa lublin robiłem ja osobiście) i trafiła w moje ręce.

Ogólnie auto świetnie jechało zero problemów na trasie silnik dobrze przyśpieszał obroty nie falowały dymu z rury nie było ogólnie auto pierwsza klasa.

Wczoraj również nim się poruszałem i też nie było żadnych problemów.

 

PROBLEM NR 1

Przed kupnem wiedziałem że w silniku są jakieś wycieki na trasie 1000km ubyło około półlitra oleju i spód auta był cały upier.... w oleju.

 

No nic dziś rano jak silnik już dobrze wystygł postanowiłem posprawdzać poziom płynów w aucie olej był max płyn chłodniczy również max ale zauważyłem że w płynie chłodniczym jest olej (zakładam uszczelka pod głowicą).

 

No i odpaliłem silnik (przy odpalaniu nie poszło nic a nic dymu nic totalnie nic) i dałem troszkę gazu na luzie i poszła dosłownie odrobina białego dymu z rury wydechowej (ja tego nie widziałem tylko osboa co stałą za autem)

Zgasiłem silnik (wszystko trwało może 2 min) Dodam że silnik był zimny stał całą noc w garażu

Odpaliłem ponownie silnik i znowu daje gazu z rury totalnie nic ale zauważyłem że z pod maski odrobina białego dymu poszła i natychmiast zgasiłem silnik. I nie odpalałem auta nie robię z nim nic czekam aż ten piepszony weekend się skończy i skonsultuje się z mechanikiem.

 

Minute po tym wszystkim postanowiłem posprawdzać stany płynów olej na bagnecie minimum albo brak Płyn chłodniczy susza i tylko ślady i zapach oleju czuć.

 

Po kilku godzinach powtórzyłem czynność i olej MAX płyn chłodniczy brak (w zbiorniczku wyrównawczym patrzyłem tam gdzie ten bolec z korka wystaje)

 

I teraz pytania :

Co może być przyczyną takich objawów ?

Czy to najprawdopodobniej jakaś poważna/droga naprawa ?

Czy jak doleje jakiegoś płynu chłodniczego do chłodnicy tylko na czas "dojazdu do jakiegoś mechanika" to nic się nie stanie z silnikiem ?

Czy jeśli podwozie jest całe w oleju łącznie z tylną częścią może to być spowodowane tym że jest poprostu wyciek i na trasie 1000km ten olej po prostu na całym podwozu rozchlapało ??

I proszę o takie ogólne uwagi odnośnie tego co napisałem.

 

PROBLEM NR 2

 

Mokra podłoga po stronie pasażera przód i po tej samej stronie z tyłu.

Co z tym zrobić jak osuszyć gdzie szukać przyczyny (dodam że mam szyberdach auto mam dopiero dwa dni tak więc gówno wiem)

Próbowałem czytać o tym zatkane kanaliki itd prosił bym o jakieś materiały i zdjęcia gdzie te kanaliki są itd bo ja ich zlokalizować nie potrafię ;/ Dodam że posiadam szyber dach i patrzyłem czy na suficie nie ma gdzie wilgoci czy coś tam wszystko suche

Opublikowano

Do wymiany odma i uszczelniacze zaworowe. Jak takich rzeczy nie potrafisz wyczytać w google to sprzedaj te auto i kup sobie golfa iv.

Mod zaraz zamknie ten temat tak czy siak. Bo pytan takich bylo 9999999999992014221412421.

ja mialem te same problemy.. ;)

.

.

.

Nienawiść do zamienników, tak zostałem wychowany.

Opublikowano
W internecie mozna wszystko wyczytac od tego ze to uszczelka pod glowica po to ze marsjanie olej z miski wysysaja ... Temat zalozylem po to bo to dotyczy mojego przypadku a nie jakiegos tam 1626ru3u2 przypadku ktory mogl miec np blok silnika pekniety. A forum chyba jest tez po to zeby kazdy przypadek omowic i np zeby ktos ewentualnie pomogl ... to moje pierwsze bmw i kope wiem o tych autach ale chce sie dowiedziec przeczesuje internet czytam opinie i po to tez miedzyvinnymi ten temat powstal...
Opublikowano (edytowane)

Moja rada, nie czytaj opinii w internecie.

 

W chłodnicy pewnie nie jest olej, a brud. A ten bolec z korka lubi się "zawieszać". Puknij go palcem. Pewnie źle sprawdzasz ten poziom.. Poszukaj sobie instrukcji.

Cyknij fotkę z tego korka. Dla pewności warto zrobić test c02 to bedziesz wiedzial czy to głowica. Te brązowe - to nie olej. Pewnie o tym piszesz.

 

 

http://i.epvpimg.com/tfh4f.jpg

Edytowane przez .:.Tony.:.

.

.

.

Nienawiść do zamienników, tak zostałem wychowany.

Opublikowano

Włącz testa mu i sprawdź ile dochodzi temp na bloku. Test 19 odblokujesz, a potem 7 bodajże i obserwuj czy przekroczy 105 - tolerancja do 110 na postoju. Jak przekroczy 110 to go wyłącz.

Temp przy nie sprawnym chłodzeniu bedzie łapał szybko. Po prostu sprawdzy czy sie nie gotuje..

 

 

 

 

Wyżej masz zdjęcie jak to u mnie wyglądało. Teraz pewnie podobnie. Bo to jest brud i tyle, a dokladnie osad jakis tam.

.

.

.

Nienawiść do zamienników, tak zostałem wychowany.

Opublikowano

Wygląda jak olej, ale ciężko mi to stwierdzić. Różne aparaty robią zdjęcia. Olej z płynem byłby szary..

To, że tam mógł się znaleźć jest kilka powodów, niekoniecznie uszczelka pod głowicą.

 

Sprawdź stan oleju, czy jest max.. czy więcej.

 

Sprawdzałeś czy silnik się nie gotuje? Czy przekracza temp.. Nie wiem w jaki sposób Ci pomóc, bo twoja wiedza i ogarnięcie tematu jest bliskie zeru.

Nie bede Ci tłumaczył jak krok po kroku sprawdzać i co odkręcać..

 

odp. na te pytanie

 

 

Sprawdzałeś czy silnik się nie gotuje? Ogarnij te testy. Patykiem przy zegarze przytrzymaj potem naciskaj do 19 i naciśnij jeszcze raz, wtedy je odblokujesz a potem klikaj do 7.

.

.

.

Nienawiść do zamienników, tak zostałem wychowany.

Opublikowano

Ok to spróbuje zrobić puki co jest u mechanika mechanik powiedział że pompa vakum ciekła i uszczelniacz zaworowy robi to kazał mi jeszcze oleju nie wymieniać i pojeździć trochę czy nie ma tam jeszcze jakiś innych wycieków. Z tego co wiem silnik się nie gotował dym poszedł bo olej na coś tam poleciał i dlatego biały dym poszedł. (odnośnie mojej wiedzy masz racje jest bliska zeru niestety ;/ ) Ogólnie jest słabo nastawiony do BMW bo nie lubi ich robić (ale znam go nie jest jakimś oszustem wszyscy w domu robimy tam auta i jesteśmy zadowoleni) Ale ten temat chce aby pozostał bo jak wiadomo jak mechanik nie jest twoją rodziną :D to mu nie ufaj na 100% :)

 

 

Mechanik zrobił swoją robotę dolał płynu do chłodnicy wymienił uszczelkę uszczelnił vakum pompe i jak narazie w aucie sucho nie mogę nim jeszcze się przejechać bo auto nie zarejestrowane jeszcze i muszę czekać do jutra lub pojutrza aby przejechać się i zobaczyć czy olej gdzieś nie ucieka itd ...

  • 1 rok później...
Opublikowano
Odmę możesz sprawdzić w prosty sposób, uruchom silnik i odkręć korek od oleju jeśli auto nie wykazuje żadnych zmian w pracy to odma do wymiany, jeśli zacznie wariować, dławić się jakby nie domagał to odma jest ok. Olej często spier... spod pokrywy zaworów, podstawy filtra oleju, miski olejowej, elektrozaworów vanos, itd., to że do wymiany są uszczelki pompy vacum to norma nad normami, tak samo uszczelniacze. Módlcie się aby nie pierd... valvetronic :)
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.