Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam 318i e90, 113tys km. 1000km temu wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy. Auto przed naprawą brało litr na 800 km. Po wymianie, auto po 400km miało nadal max stan (jazda miejska itp, ogólnie do 3 - 3.5 tys obr/min) teraz jadąc za granicę na autostradzie auto poruszało się z prędkością 140 km/h 80% czasu tempomat ale były też odcinki że i 190 km/h. Po przejechaniu dystansu 750km po niemieckiej autostradzie ubył jeden kwadracik oleju na wyświetlaczu. Czym to może być spowodowane? Czy czeka mnie wymiana pierścieni w samochodzie? Auto tak jak mówię, zużylo po remoncie uszczelniaczy jeden kwadracik oleju podczas tego przejazdu, około 1 tys km. Co o tym sądzicie?

W aucie olej został tez zmieniony z Castrol 5w30 na valvoline 5w30 ll01

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obserwuj i panikuj jak faktycznie będzie regularnie ubywał. Jeden kwadracik nic nie znaczy, bo mogło być na granicy tego wskazania.
Opublikowano
Na razie obserwuj. Możliwe że będzie jeszcze brał. Niestety uszczelniacze to nie jedyna droga ewentualnego poboru oleju w tym silniku.
Opublikowano
Dodam jeszcze, że auto przed wymianą uszczelniaczy kopciło na niebiesko i to tak że nie było za mną nikogo widać, a teraz jadąc za autem to nic a nic :P nawet delikatnego nie puści.
Opublikowano

Ehh. Pewnie leci ci z wężyków od odmy...

U mnie w E46 ( ten sam silnik ) po wymianie już nie kopcił, ale za to cały spód w oleju pływał..

Zobacz czy z węży ci nie kapie... zresztą zobacz gdzie leci ;) bo pewnie juz nie bierze, a wypluwa na ziemie.

.

.

.

Nienawiść do zamienników, tak zostałem wychowany.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kilka uwag.

1. wskaźnik należy traktować z pewnym dystansem, bo nie jest precyzyjny.

2. Ja wymieniałem uszczelniacze przy 120 tys., ale z pełną diagnostyką i regeneracją głowicy i do wymiany zakwalifikowano także 2 prowadnice bo były zbyt luźne (może tak jest i u Ciebie)

3. Obserwuj zużycie na dłuższym dystansie i wtedy zdecyduj co robić.

Opublikowano
Czy jest jakiś inny precyzyjniejszy sposób pomiaru poziomu oleju? Zużycie prowadnic można ocenić przed zabiegiem ściągania głowicy czy nie da się?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wg mnie nie ma innej metody pomiaru ilości oleju bez zlania za pomocą korka spustowego i zmierzenia, ale i wtedy nie będzie pewności ile pozostało w silniku - pamiętaj, że jedna kreska to ok 0,2 - 0,25 l.

Prowadnice można ocenić wyłącznie po wymontowaniu zaworów - zatem trzeba zdjąć głowice. Dlatego większość renomowanych warsztatów preferuje taki sposób wymiany uszczelniaczy. Niestety jest znacznie droższy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moja sytuacja była nietypowa, bo naprawa była szersza niż tylko głowica. Generalnie koszt pomiędzy 2 a 3 tys. zł w zależności od warsztatu i jakości użytych uszczelnień. Przy takiej naprawie jeśli przebieg powyżej 100 tys. warto zmienić kpl. rozrząd, to kolejne kilka stówek.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli można to wiedzieć to ile Cię kosztował zabieg wymiany uszczelniaczy?

 

Komplet uszczelniaczy kosztuje grosze (około 100 zł chyba o ile pamiętam). Można je wymienić bez zdejmowania głowicy. Jest w necie nawet gdzieś instrukcja, więc powinno to kosztować 200-300 zł maks.

Opublikowano
200-300 zł? Raczej trochę zaniżone. Ja też jestem po wymianie uszczelniaczy, ale bez zdejmowania głowicy, kolega wyżej podał, że wymieniał wszystko z całym inwentarzem (planowanie itp} i o ten koszt mi chodziło.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli można to wiedzieć to ile Cię kosztował zabieg wymiany uszczelniaczy?

 

Komplet uszczelniaczy kosztuje grosze (około 100 zł chyba o ile pamiętam). Można je wymienić bez zdejmowania głowicy. Jest w necie nawet gdzieś instrukcja, więc powinno to kosztować 200-300 zł maks.

 

Jak początkowo szukałem warsztatu, który by chciał to zrobić to padał szacunkowy koszt (całkowity) w okolicy 1000zł, ale bez gwarancji, że radykalnie przestanie brać olej i raczej mnie zniechęcano do tej opcji. Trzeba brać pod uwagę także pozostałe uszczelki czyli pokrywy zaworów itp., a wtedy koszt materiałów jest znacznie wyższy. Te silniki maja 8-10lat i podczas demontażu wszystko jest możliwe.

A czy możliwe jest by ktoś podjął się rozebrania i złożenia niemal całej głowicy za 300zł - raczej wątpię.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja pisałem o koszcie robocizny przy wymianie bez zdejmowania głowicy. Naturalnie trzeba liczyć uszczelkę pod pokrywę zaworów, która kosztuje około 250 zł, ale ją trzeba zawsze brać pod uwagę, czy zdejmujemy głowicę czy nie.
Opublikowano

zwyczajnie ci sie olej zużył w czasie takiej jazdy,odparował poprostu,i nie sadze ze cała cwiartka.

Mam to samo ostatnio lecac do gdanska i nazat tez mi ubyło Ostatnia kwarte na miarce na około 1200km.

dolalem i jezdzac w miescie przez 1500km nie ubyło nic ,ale krotkie odcinki.

Dolej i jezdzij normalnie te 1000km i sprawdz.

moj nie kopci i nie ma wyciekow.

Jak auto ciagiem wali kilkaset km duza predkoscia to jest kilka godzin gotowania oleju w silniku i cos musi sie odparowac zużyc i nie koniecznie musi cieknac.

Ja mam wlany motul 5w40.

Jest takie cos jak wskaźnik odparowywalnosci oleju.

wyzsze obroty dluga jazda wysoka temperatura ,olej staje sie rzadki i moze wchodzic do komory spalania itd stad ubytki.

wskaznik NOACKA czy jakos tak mowi o tej odparowywalnosci.

Opublikowano
U mnie wskaźnik pozimu oleju 2 kreski,a mam 3,9 litra wlane(sprawdzone podczas zlania)
never again N46
Opublikowano
Oby to tylko było przez odparowanie. Jedna cwiartka to 250ml oleju? Nie wiem czy już dolać do pełna czy czekać do momentu kiedy następna spadnie?
Opublikowano
Nie panikuj. Poczekaj spokojnie aż kolejna zniknie. U mnie 320i 150 KM znika ćwiartka na 3k-4k km. Nie kopci i nie ma wycieków. Mechanik powiedział mi że to bardzo dobry wynik.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie wskaźnik pozimu oleju 2 kreski,a mam 3,9 litra wlane(sprawdzone podczas zlania)

 

Poziom max. to 4,3 litra, a poziom min., to o 1 litr mniej czyli 3,3 litra. Zatem wszystko się zgadza.

Opublikowano

olej zawsze powinien być na max wiec dolej tego oleju bo szkoda silnika.

mnie tak kazał mechanik specjalizujacy sie w bmw mowil ze te silniki czesto sie zacieraja z powodu nie utrzymywania wlasciwego poziomu oleju

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmmm, dzisiaj jechałem i sprawdzając poziom oleju po jeździe autostradowej około 30km poziom znowu max. Możliwe że czujnik swiruje?

 

Też tak mam. Dlatego wcześniej pisałem, że wskazana jest cierpliwość i uważne obserwowanie.

Opublikowano

Cześć TheBigShow,

 

Chyba nikt jeszcze nie napisał co powinieneś sprawdzić oprócz tego co chłopaki wcześniej pisali a mianowicie :

 

- uszczelkę pod pokrywą zaworów

- uszczelnienie vacu pompy

- oraz uszczelka pod miską olejową

 

Po wymianie tych wszystkich rzeczy spalanie oleju spadło z 0,5litra na 2tyś km do ok 300-400ml na ok 3500-4000km. I wszystko wskazuje że będę ostatecznie musiał wymienić uszczelniacze zaworowe lub dolewać ten olej :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.