Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Chciałbym się poradzić w pewenej sprawie, mianowicie od jakiegoś zauwazyłem że mam jakby mniej mocy, szczegółnie jak silnik jest nagrzany.

Podczas przyspieszania, mam wrazenie ze samochod jakby nie miał siły wkrecic sie na obroty, przy wyprzedzaniu tez trzeba go dość mocno kręcic.

Silnik wyje, ale przy deptaniu gazu nie chce "uciekac", mam wrazenie ze czym cieplej to jest jakby gorzej.

Słyszałem że visko może powodować spadek mocy, rozumiem że jeżdzac na klimie, też silnik ma ciężej, ale mimo wszystko uważam że 230 KM powinno mieć jakiś zapas.

Dodam że czasami spod światej musze się dobrze spinać żeby dotrzymać tempa golfom czy astrze w dieslach, nie wiem czy tylko ja tak mam i czy to normalne. Wiem ze astra lzejsza, i diesel ma lepszy moment, ale mimo wszystko mysle ze moj samochod powinien "frowac" przy tej mocy.

Ma ktoś pomycł co sprawdzić i gdzie zajrzec?

Wiem ze mam Dise do roboty, ale podobno, disa ma znaczenie w przyspieszaniu powyzej 4 tys obrotów?

Bede wdzieczny za jakieś rady.

Samochod To e39 530i M54 Kombi, automat.

Opublikowano
Napewno masz cos nie tak 530i musi isc ja mialem wczesniej 523i i dawalo rade podlacz pod kompa przyczyn moze byc wiele np:czujnik polozenia walu,zapchany wydech i itd
Opublikowano (edytowane)

Pdłączyłem dzisiaj INPE i był jeden błąd "227" coś z sondą labda. Błąd wykasowałem i narazie się nie pojawia. przy okazji rodzinnego wypadu próbowałem zmierzyć czas 0-100 i wyszło ok 10s, co mi się wydaja słabym wynikiem, fakt że pomiar był robiony przy pomocy stopera w telefonie, ale z tego co pamietam do setki powinien miec cos ok 7s.

Postaram się jakoś wrzucic screeny.

 

Czy uszkodzona DISA może dawać takie objawy?

 

Co do zapchanego wydechu, to czy ja wiem? to nie diesel zeby walil sadzami, ale kto wie :think:

Edytowane przez animavilis
Opublikowano
Czesto to wina przeplywomierza

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Można go jakoś sprawdzić w inny sposób niż podmiana na inny pewny?

Opublikowano

Cóz, sposób równie klopotliwy, szkoda ze skonczyłem studia bo w laboratoriach miałem dostep bez oporów do oscyloskopów.

Czy przy walnietym przepływomierzu, powinna wyskoczyc jakas kontrolka (check) lub jakis bład na kompie? zakładam że tak.

Opublikowano

Może odłącz przepływkę i pojezdzij sprawdź, czy jest różnica miedzy podlaczona, a odłączona. W sumie jeśli byłby problem z mieszanką, to check by wywaliło, choć nie zawsze. W każdym bądź razie sprawdź sobie, tym bardziej, że masz na wierzchu.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Może odłącz przepływkę i pojezdzij sprawdź, czy jest różnica miedzy podlaczona, a odłączona. W sumie jeśli byłby problem z mieszanką, to check by wywaliło, choć nie zawsze. W każdym bądź razie sprawdź sobie, tym bardziej, że masz na wierzchu.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Witam po przerwie, w międzyczasie miałem problem z prądem w mojej Bawarce, martwiłem się ze z elektryką coś się pokopało bo aku mi rozładowywał bardzo szybko, okazało się że w aku padła jedna cela, z braku czasu zanim to agarnąłem to minęło parę dni i nie mogłem dalej porobić testów.

 

Co do przepływki to odpiąłem i nie ma żadnej różnicy czy jest podpięta czy nie. Po odpięciu nawet żadna kontrolka się nie pojawiła.

Od 0 do 60 jest wmiarę żwawy, ale czym większa prędkość to czuje jakby mu czegoś brakowało.

 

Poniżej screeny z inpy:

 

http://images78.fotosik.pl/868/dc3e70284d3b5046.jpg

http://images75.fotosik.pl/866/b6ac9c7c83e6c451.jpg

http://images77.fotosik.pl/868/91d54c0d236b3703.jpg

http://images75.fotosik.pl/866/afcf410f6a11fae0.jpg

http://images76.fotosik.pl/868/d086a1333a453a9c.jpg

http://images78.fotosik.pl/868/1baf23b1c27d36d2.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

DISa ma znaczenie chyba do 2500obr i później powyżej 4000 z tego co pamiętam, bo w tym zakresie się zamyka. Zestaw naprawczy aluminiowy z ebay polecam. firma i6 automotive czy jakoś podobnie.

 

Błąd sondy może świadczyć o przedmuchu - u mnie tak było, długo z tym walczyłem, obleciałem cały dolot wymieniłem wężyki podciśnienia, zaślepki i oringi, uszczelki pod kolektorem przy okazji innej rzeczy.

Przedmuch może też być z odmy, sprawdź czy nie poparciało, tak samo, na miejscu gdzie listwa od odmy jest wpięta w dolot - tam jest 6 oringów, i jeden na czujce temperatury. Kolejne 2 są na bagnecie, jeden na rurce od bagnetu.

 

Może też być już problem z vanosem - u siebie uszczelnienia wymieniałem.

 

U mnie po tych wszystkich zabiegach na miał około 8 sek do 100km/h.

 

Po odpięciu przepływki u mnie zmieniały się obroty - dostawał chwilowej zadychy.

Opublikowano

Zadyszke czasami łapie przy zmianie biegów, tak jakby w chwili zmiany biegów na chwile sie przywiesil.

 

Coś możesz powiedziec o moich parametrach na podstawie screenów?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powiem Ci tylko, że się nie znam aż tak. :P Sam u siebie się gapiłem godzinami w te wykresy, dodawałem na forum i nic konkretnego się nie dowiedziałem. To trzeba kogoś wprawionego i oglądać to przy zmianie obrotów, jak się wykresy zmieniają, żeby coś wywnioskować.

 

Proponuję podjechać do mAutoczesci z Legionowa. Adam powinien znaleźć przyczynę.

 

Jak wolisz sam, to moim zdaniem zacznij od DISA i przepływki. Następnie posprawdzaj czy gdzieś przedmuchów nie ma. Zobacz czy oringi nie poparciałe itp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.