Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, przymierzam się do kupna nowego auta. Mam już praktycznie ukończoną swoją konfigurację ale postanowiłem zapytać się samych użytkowników co by mogło mi się jeszcze przydać albo może co się nie sprawdza a wybrałem w swojej wersji.

Moja konfiguracja:

BMW 528i xDrive Luxury Line

Automatyczna skrzynia biegów bez manetek

 

Wnętrze: skóra dakota, zastanawiam się nad nappą ale słyszałem, że szybciej się zużywa prawda to?+ drewno szlachetne fineline antracytowy

 

Polski pakiet- Lusterko wewnętrzne przyciemniane automatycznie (431) Rękaw na narty (464) Ogrzewanie foteli przednich (494) Czujniki parkowania (PDC), z przodu i z tyłu (508)

 

Connected Drive Advance- - ConnectedDrive Services (Usługi ConnectedDrive) (6AK) System nawigacyjny Professional nowej generacji (609) Zestaw głośnomówiący Bluetooth o rozszerzonym zakresie funkcji (Office), wraz ze złączem USB (6NS) Tablica rozdzielcza o rozszerzonym zakresie funkcji (6WA lub alternatywnie: 6WB

 

Automatyczne otwieranie klapy bagażnika, kierownica sportowa M skórzana, active protection system, adaptacyjne reflektory diodowe, szyba przednia odbijająca promienie, szyby przyciemniane, kamera cofania, czujniki z przodu i z tyłu, komfortowe fotele z podparciem lędźwiowym i pełną regulacją elektryczną+ wentylacja, zestaw hi-fi harman kardon, lusterka przyciemniane automatycznie składane,Tuner DAB, oświetlenie ambientowe, diodowe światła przeciwmgielne, asystent świateł drogowych.

 

Co o tym myślicie? Zastanawiam się nad podsufitką z alcantary bo słyszałem, że ta standardowa jest średniej jakości...

Edytowane przez Dieego22
Opublikowano
po co Ci tuner DAB, jak w Polsce mało co on działa?

Pan w salonie powiedział mi, że radio będzie lepiej odbierać a i polskie stacje będą za granicą.

A co do sprzętu audio ten system harmana dobrze gra? Zależy mi na dobrym audio.

Opublikowano

w polsce jest mało stacji dab, instalacja mało rozwinięta, odbiór dab zależy od innych czynników niż zwykłych stacji, więc często przerywa (miasta, lasy) oraz jakość bywa że jest gorsza niż analoga.

Znam kilka osób które mają i mówią, że zbędny bajer, co innego zza granicą, stany mają rozwiniętą infrastrukturę dab.

Opublikowano

To w PL w ogole jest DAB?! :shock:

 

Brakuje Ci bezkluczykowego dostepu - dla mnie, to podstawa.

Harmann warto.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź, czy masz RTTI (kod 6AM), moim zdaniem przede wszystkim to warto mieć z usług Connected.

W Polsce działa różnie (choć kilka razy uratował mnie przed utknięciem na ekspresówce), ale jeśli jeździsz za granicę - tam sprawdza się perfekcyjnie.

Opublikowano

Ja bym jednak doplacil te pare groszy za sportowa skrzynie.

No i dociaganie drzwi bym jeszcze bral, mialem w E61 i brakuje mi teraz tego.

Opublikowano

Tak sobie przeglądam wyposażenie Dieego i zastanawiam sie czy dobrze mój skonfigurowałem....

(U mnie też konfiguracja do produkcji, ale jeszcze podobno można coś zmienić gdyby co..)

Ja poszedłem w 525xd ale "design" sportowy, czyli pakiet M, felgi 19, sportowa skrzynia, spojler + kilka dodatków:

- zamykanie klapy bagażnika,

- kamera cofania,

- lusterka składane

- Harman

- szyby przyciemniane

- speed limit info

- ConnectedDrive

- wielofunkcyjny zestaw wskaźników

zakładam przebieg 30 000 na rok.

 

 

ale ze względu na budżet nie starczyło już na inne przyjemności, np.

- swiatła LED

- asysten świateł drogowych

- wentylowane fotele

- DAB

- wszelakie systemy asystujące

i wiele innych

 

To moje pierwsze BMW, może lepiej pójść w comfort ? niż podróżowac z dzieciakami na kołach 19 ?

Opublikowano

Tak sobie przeglądam wyposażenie Dieego i zastanawiam sie czy dobrze mój skonfigurowałem....

(U mnie też konfiguracja do produkcji, ale jeszcze podobno można coś zmienić gdyby co..)

Ja poszedłem w 525xd ale "design" sportowy, czyli pakiet M, felgi 19, sportowa skrzynia, spojler + kilka dodatków:

- zamykanie klapy bagażnika,

- kamera cofania,

- lusterka składane

- Harman

- szyby przyciemniane

- speed limit info

- ConnectedDrive

- wielofunkcyjny zestaw wskaźników

zakładam przebieg 30 000 na rok.

 

 

ale ze względu na budżet nie starczyło już na inne przyjemności, np.

- swiatła LED

- asysten świateł drogowych

- wentylowane fotele

- DAB

- wszelakie systemy asystujące

i wiele innych

 

To moje pierwsze BMW, może lepiej pójść w comfort ? niż podróżowac z dzieciakami na kołach 19 ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ale ze względu na budżet nie starczyło już na inne przyjemności, np.

(...)

- asysten świateł drogowych

To jest opcja "must be"... Serio.

Mam na myśli pakiet "Sight", tj. 524+5AC (światła adaptacyjne + asystent)

Opublikowano

Koła 19 wyglądają ładnie, ale ostatnio jedną z opon pokonała dziura. Zrobił sie balon. Opony niedostępne od ręki, nawet w sieci. Do tego zalecenia xDrive o równych kołach. W wakacje słaba sprawa. Skończyło sie na łatanej oponie z popularnego serwisu aukcyjnego - przynajmniej była od ręki. 18 jest bezpieczniejsza.

 

Co do opcji kolegi inicjującego wątek:

Pakiet Sight bardzo polecam

Komfortowy dostęp koniecznie

RTTI gdy jeździsz za granicą

Polecam skórę nappa. Sam mam dakote, nappę czułem głową/zagłówkiem. Dotykowo jest dużo lepsza. Trwałość? Pewnie mniej odporna na brutalne traktowanie (przecięcie), ale jesli szanujesz auto zdecydowanie polecam.

Tempomat radarowy jest przydatny choć zbyt drogi

Zegary 6WB początkowo uważałem za zbędne, ale w połączeniu z kamerą czytająca ograniczenia prędkości jest świetnym zestawem - pokazuje Ci ile więcej jedziesz niz dozwolona prędkość. Nawet jesli czasem rozpoznawanie znaków zawodzi, to i tak jest to użyteczne. Do tego stopnia że nie patrzę na wskazania hud.

Mi brakuje kamery 360

Co do podsufitki - już czarna robi ciekawe wrażenie (jest inna). Alcantara w autach wykanczanych w sportowym stylu wyglada fajnie i spójnie. Ja mam wnętrze jasne z drewnem fineline antracyt i standardowa podsufitka pasuje.

Opublikowano
Ja bym dołożył Zegary 6wb i HUD. Podsufitka z alkantary fajny dodatek ale tylko przy ciemnym wnętrzu. Jeśli masz dzieci , pomyśl o roletach w tylnych drzwiach. Przy zamówieniu koszt ok, Później dołożenie kosztuje krocie. Jeśli wozisz rowery to hak elektryczny jest wskazany.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Za chwilę wątek będzie można podsumować: zamów wszystko, co jest w cenniku :wink:

 

P.S.

Ja - podobnie jak @pietiagoras - uważam, że 6WB stawia pod znakiem zapytania sens nabywania HUD...

Opublikowano

Dołożyłbym EDC, w zeszłym tygodniu jeździłem po śliskich drogach w górach, na ustawieniach komfortowych było miękko i nieprzyjemnie, w trybie sport miałem wrażenie jakbym przesiadł się z powrotem do F30, o wiele lepsze trzymanie.

A na co dzień do toczenia się comfort+ jest całkiem przyjemny.

 

Brałbym też dzieloną tylną kanapę, zwiększa praktyczność auta, oraz wziąłbym skrzynie z manetkami, na co dzień się ich nie używa, ale w górach czy jak chce się trochę poszaleć są bardzo przydatne

Opublikowano

Dzięki Panowie za odpowiedź. Fajnie, że od razu piszecie do czego dane wyposażenie może mi się przydać.

Odrzucę TUNER DAB skoro do niczego się nie przydaję a wezmę dostęp komfortowy i RTTI, który i tak kosztuję tylko 600zł.

Zastanowię się jeszcze poważnie nad skórą Nappa. W salonie wydaje się właśnie taka przyjemniejsza w dotyku, ale jak przeglądałem auta używane to tam gdzie była skóra Nappa przeważnie była w gorszym stanie od dakoty...

Zegary 6WB - to chodzi o te multimedialne zegary na wyświetlaczu? Czy po prostu o deskę rozdzielczą o rozszerzonym zakresie przy zegarach analogowych? Jak coś to na 100% zostaję przy analogowych jakoś nie trafia do mnie wnętrze z takimi "telewizorami" na desce rozdzielczej. Klasyczne zegary to jest to!

Dociąganie drzwi- wg mnie jest zbędne. Widziałem ten system w salonie. Jak się trzaśnie do zamknięcia to i tak ten system nie działa. Zbędna rzecz która może ulec awarii.

Sportowa skrzynia - nie zamierzam bawić się manetkami. Po to jest automat żeby sam zmieniał :wink:

Mam dzieci ale jedno ma ponad 20 lat a drugie 30 :P więc chyba te rolety mi się nie przydadzą. Przyciemniane szyby wystarczą. Rowerów nie będę woził także w moim wypadku hak jest zbędny.

EDC- jeździłem autem testowym z tym zawieszeniem i przyznaję komfort jazdy jest świetny a gdy ustawi się na sport auto staję się sztywniejsze, bardziej sportowe. Bardzo dobry system, ale czy standardowe zawieszenie jest złe? Wg mnie nie jest :wink: . Poza tym takie zawieszenie jest dosyć awaryjne a później tylko problemy z naprawą. Zostanę przy standardzie chociaż muszę przyznać, że system jest bardzo dobry.

Aktywny tempomat i Head Up- Takie systemy nie są dla mnie dlatego nie biorę żadnych takich "wspomagaczy". Może to dziwne ale ja lubię mieć wszystko pod kontrolą a nie żeby samochód robił coś za mnie. Automat i tak już połowę roboty odwala to po co jeszcze ten tempomat :). Tak samo head up czy inne takie asystenty tylko mnie rozpraszają. Później wsiądę do jakiegoś starszego auta i nie będę potrafił z garażu wyjechać :)

Zobaczę w salonie jeszcze jak działa kamera 360- to może być ciekawy gadżet.

Opublikowano

Sprobuje w punktach:

1. Dostep komfortowy mega warto.

2. W Mercedesie mam Nappa, w X1 Dakota. Roznica jest w fakturze - skore z X1 okreslilbym jako "swinska" i faktycznie jest bardziej sztywna.

3. 6WB to chyba sa te najnowsze zegary - do mnie kompletnie przemawiaja - od siebie polecam 6WA - mam i nie wyobrazam sobie miec standardowych, tak to wyglada:

JED_4973.jpg

Masz wiec polaczenie zegarow klasycznych z funkcjonalnoscia.

4. Dociaganie - posiadam, swietna sprawa, ale...i tak wszyscy wala drzwiami, wiec nie wiem, czy bym doplacil.

5. EDC - mam, nie czuje prawie roznicy miedzy trybami

6. Aktywny tempomat - mam i polecam bardzo

7. HUD - mam i polecam jeszcze bardziej - zwroc uwage, ze HUD nie robi nic za Ciebie

8. Kamery mam 270 stopni - korzystalem parokrotnie

 

Od siebie polecam jeszcze panorame.

 

Co ja bym na pewno jeszcze wzial - sportowy uklad kierowniczy - nie potrafie jechac swoim autem jednostajnie prosto - odczuwam to jako "luzy" na kierownicy.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Ja - podobnie jak @pietiagoras - uważam, że 6WB stawia pod znakiem zapytania sens nabywania HUD...

Jaki ma to zwiazek?

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Dieego22

aktywny tempomat ma tą zaletę, że przy okazji nabywasz radar (umiejscowiony w zderzaku).

Tak jak Ty nie lubię asystentów, mam je wszystkie... ale wyłączone :wink:

Za wyjątkiem jednego - zabezpieczenia przed najechaniem. I ten kilka razy mi naprawdę pomógł - ostatnio w Czechach na autostradzie przy bardzo gwałtownym hamowaniu z dużej prędkości.

Co prawda ConnectedDrive zawiera kamerę w stopce lusterka, która również należy do systemu zabezpieczającego przed najechaniem. Ale system z radarem działa lepiej, wykrywa zagrożenie wcześniej i jest niezależny od pogody/widoczności. BTW, fajnie się na nim jeździ we mgle :wink:

 

@JEDi

Nie wiem, jak Ci to wyjaśnić... :wink:

Po prostu rzadko korzystam z HUD, gdyż 6WB są dla mnie wygodne - prezentują dużo dodatkowych informacji (w tym te, które nie są niestety dostępne w HUD... nawet kodowaniem)

Opublikowano

Ja traktuje HUD jak opcje z sekcji bezpieczenstwa - to dla mnie glownie predkosciomierz.

Ale gdybym mial patrzec na inne informacje, to tez wolalbym je widziec na wysokosci HUD, a nie na zegarach - po to on jest.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano

Dobra jak każdy poleca ten aktywny tempomat to dorzucę go jeszcze ale na tym kończę bo mi zaraz cena 7-mki wyjdzie :D.

A tak swoją drogą o jaki radar w zderzaku chodzi?

Jeżeli chodzi o zegary to wezmę 6WA.

Sportowa skrzynia różni się czymś więcej od standardowej niż manetkami?

Razem z wami dorzuciłem już do swojej konfiguracji dostęp komfortowy,RTTI oraz aktywny tempomat a usunąłem Tuner DAB.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W dolnej kratce na środku przedniego zderzaka (pod tablicą rejestracyjną) znajduje się nadajnik/odbiornik mikrofalowy.

Jest używany do określania odległości od poprzedzającej przeszkody (działa na zasadzie radaru), z niego korzysta m.in. aktywny tempomat.

 

A dużo jeździsz po mieście, często stoisz w korkach?

(uwaga - to podchwytliwe pytanie) :wink:

Opublikowano
W kratce na środku przedniego zderzaka znajduje się nadajnik/odbiornik mikrofalowy.

Jest używany do określania odległości od poprzedzającej przeszkody (działa na podobnej zasadzie jak radar), z niego korzysta m.in. aktywny tempomat.

 

A dużo jeździsz po mieście, często stoisz w korkach?

(uwaga - to podchwytliwe pytanie) :wink:

 

Nie :) . Mieszkam w małej miejscowości nad morzem gdzie korki się nie zdarzają, chyba że w sezonie. Ogólnie to jestem marynarzem i podczas gdy jestem w rejsie(średnio ok 4 miesiące) to samochód praktycznie stoi. Żona tam pojeździ do pracy czasami [albo maksymalnie zapuści się do Szczecina(100km)]. Statystycznie poprzednie samochody po 10 latach mają ogólnie 100 tys przebiegu :).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to nie skorzystasz z systemu ułatwiającego jazdę w korku (pytałem, bo przy wyborze aktywnego tempomatu to niewielka dopłata, a w ślimaczących się korkach wygodne rozwiązanie).

 

Z przydatnych na co dzień, niedrogich dodatków jest jeszcze pilot zintegrowany w lusterku wewnętrznym (można weń zaprogramować 3 różne piloty).

Jak ma się bramę wjazdową + np. dwoje niezależnych drzwi do garażu (albo jakiś szlaban na pilota w miejscu pracy) - to akurat "się mieszczą" :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.