Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sporo tych błędów :duh:

silnik

skrzynia biegów

klima

DSC/ABS

CAS - główny moduł auta

moduł karoseri itd.

Jak te błędy wykasujesz to wracają wszystkie ?

 

W INPE po wybraniu modelu w lewym oknie masz silniki ,skrzynie,karoserie itd ,a w lewym masz dwie opcje do wyboru - kliknij tą drugą i będziesz miał wszystkie błędy z opisem.

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A wszystkie błędy będziesz miał zapisane w

EC-APPS/INPA/BIN/ otwórz w notatniku plik na_fs.tmp skopuj i wklej do googole tłumacz i masz wykładnie

wybierz model e90 i po kolei sprawdzaj sterowniki jak jakiegoś nie masz to tylko będzie błąd IFH0009 i wtedy przechodzisz do następnego

F4 błędy > F1 czytaj

F4 błędy > F2 kasuj

proste

jak zczytasz to otwórz za każdym razem na_FS.tmp i kopiuj i zapisz sobie gdzieś

po kolei motor silnik (pewnie masz ME9,2 /MEV N45/N46)

skrzynie

podwozie DSC itp

karoseria nadwozie CAS, zegary , klima itp

komunikacja, radio itp

we wszystkich jest tak samo

F2 ident

F4 błędy (F1 czytaj , F2 kasuj)

F5 status live data

F6 uaktywnij komponent związany z sterownikiem (i tu ostrożnie)

 

nie dotykaj trybów energooszczędnych , transportowych , uśpienie (sleep mode) ponieważ się zdziwisz HA,HA

i sam sobie będziesz szukał wykładni błędów a nie na gotowe czekał , dopiero jak nie będziesz mógł zrozumieć błędu to zapytasz na forum

Opublikowano

Auto kupilem niedawno, i wczesniej nikt go pod kompa nie podlaczal. Zolty check pojawil mi sie dopiero gdy przekroczylem predkosc 150 i ponad 5 tys obrotow. Po usunięciu bledow i zczytaniu ponownym mam taie cos:

 

E R R O R M E M O R Y

-----------------------

Date: 15.08.2016 11:40:24

Model: E89X

Scope: all control module

JobStatus: OKAY

Quantity: 19

-----------------------------------------------------------------

ADR Gen. name JobStatus

90 VIRTSG90 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

91 VIRTSG91 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

92 VIRTSG92 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

98 VIRTSG98 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

-----------------------------------------------------------------

ADR Gen. name JobStatus Number of errors

 

Error code Kind of error

00 JBBF OKAY 2 Error stored

A6D1 61

A6E2 24

01 MRS OKAY No Error stored

12 DME/DDE OKAY 1 Error stored

2A61 44

29 DSC OKAY No Error stored

3B NAV OKAY No Error stored

40 CAS OKAY No Error stored

56 FZD OKAY No Error stored

60 KOMBI OKAY No Error stored

62 MOSTGW OKAY No Error stored

63 MASK/CCC OKAY No Error stored

64 PDC OKAY No Error stored

67 ZBE OKAY No Error stored

72 FRM OKAY No Error stored

73 CID OKAY No Error stored

78 KLIMA OKAY No Error stored

=================================================================

Opublikowano

Ok drugi dzien juz sie bawie inpa w e90 i mam ponizsze bledy, czy ktoś się orientuje co może być do wymiany lub naprawy:

 

E R R O R M E M O R Y

-----------------------

Date: 17.08.2016 14:05:19

Model: E89X

Scope: all control module

JobStatus: OKAY

Quantity: 19

-----------------------------------------------------------------

ADR Gen. name JobStatus

90 VIRTSG90 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

91 VIRTSG91 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

92 VIRTSG92 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

98 VIRTSG98 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

-----------------------------------------------------------------

ADR Gen. name JobStatus Number of errors

Error code Kind of error

00 JBBF OKAY 1 Error stored

A6D1 61 Auxiliary-water pump

01 MRS OKAY No Error stored

12 DME/DDE OKAY 2 Error stored

2A61 44 Valvetronic, adaptation 1 lub Valvetronic, adjustment range

2A67 88 Valvetronic, internal fault

Opublikowano
Dziekuje za pomoc, dopiero pozniej wygooglowalem co oznaczaja bledy:) juz poszukuje jak sie robi "adaptacja valvetronika DME", a czy mozna pozniej zczytac bledy inpa?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziekuje za pomoc, dopiero pozniej wygooglowalem co oznaczaja bledy:) juz poszukuje jak sie robi "adaptacja valvetronika DME", a czy mozna pozniej zczytac bledy inpa?

Zrób adaptacje Dis lub ista D (funkcje serwisowe > Drive > DME > i zobaczysz w opcji valvetronic dalej sam prowadzi usłyszysz pozycjonowanie w silniku)

usuń błędy i z czytaj jeszcze raz, jak pozostaną błędy valvetronica to bywa że trzeba wymienić .

Opublikowano

[1. Kupilem kabe obd2, sciagnalem inpe, podlaczylem, zczytalem bledy skasowalem bledy, troche pozwiedzialem program (w tym zrobilem reset ECU, jakies testy itd) i moich problemow czas sie zaczal.

 

2. Na poczatku mialem problem z dodatkowa pompa wody oraz z volvotronikiem:

E R R O R M E M O R Y

ADR Gen. name JobStatus Number of errors

Error code Kind of error

00 JBBF OKAY 1 Error stored

A6D1 61 Auxiliary-water pump

01 MRS OKAY No Error stored

12 DME/DDE OKAY 2 Error stored

2A61 44 Valvetronic, adaptation 1 lub Valvetronic, adjustment range

2A67 88 Valvetronic, internal fault

 

3. Po zrobieniu testy w inpa

http://images76.fotosik.pl/837/633448d62bb51038m.jpg

 

4. Po wciśnieciu

http://images77.fotosik.pl/837/f1624e0278704370m.jpg

 

5.Następnie zgodnie z zaleceniami powyzej wszedlem w inpa e90 -> silnik -> n46 -> zczytaj błedy -> F2 usun błedy.

 

6. I potem juz nie powracały błedy. Po kolejnym zczytaniu:

E R R O R M E M O R Y

-----------------------

Date: 22.08.2016 10:21:18

Model: E89X

Scope: all control module

JobStatus: OKAY

Quantity: 19

-----------------------------------------------------------------

ADR Gen. name JobStatus

90 VIRTSG90 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

91 VIRTSG91 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

92 VIRTSG92 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

98 VIRTSG98 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

-----------------------------------------------------------------

ADR Gen. name JobStatus Number of errors

Error code Kind of error

00 JBBF OKAY 2 Error stored

A6D1 61 Auxiliary-water pump - czyli musze zajrzec do szczotek;

 

7.Nastepnego dnia rano gdy chcialem odpalic auto, silnik poszarpal i zgasł.

 

 

8.Po dodaniu gazu by nie zgasł silnik

 

 

9. Po odczytaniu błedów:

E R R O R M E M O R Y

-----------------------

Date: 23.08.2016 10:30:33

Model: E89X

Scope: all control module

JobStatus: OKAY

Quantity: 19

-----------------------------------------------------------------

ADR Gen. name JobStatus

90 VIRTSG90 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

91 VIRTSG91 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

92 VIRTSG92 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

98 VIRTSG98 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

-----------------------------------------------------------------

ADR Gen. name JobStatus Number of errors

Error code Kind of error

00 JBBF OKAY 1 Error stored

A6D1 61

01 MRS OKAY No Error stored

12 DME/DDE OKAY 4 Error stored

29CC C1

29CF C1

29CE C1

29CD C1

 

10. Błedy z opcji "silnik":

 

E R R O R M E M O R Y

---------------------------------------

Date: 23.08.2016 10:31:59

ECU: MEV9N46L

JobStatus: OKAY

Variant: MEV9N46L

-------------------------------------------------------------

RESULT: 4 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

29CC CDKMD - misfire detection summation error

Error counter: 1

Logistic counter: 78

Mileage 164120 km

Engine speed (nmot) 1800.00 /min

Relative air filling (rl) 69.00 %

Engine temperature (tmot) 21.00 degrees C

Tank fill level (tfst) 14.00 l

Misfiring with cyl. cutoff

Test conditions fulfilled

Error present now, but not yet stored (debouncing phase)

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

Error code: 29 CC C1 01 00 00 01 4E 50 23 2D 5C 5C 0E FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

-------------------------------------------------------------

29CF CDKMD01 - misfire detection cylinder 3 in 2. ignition sequence

Error counter: 1

Logistic counter: 78

Mileage 164120 km

Engine speed (nmot) 1800.00 /min

Relative air filling (rl) 69.00 %

Engine temperature (tmot) 21.00 degrees C

Tank fill level (tfst) 14.00 l

 

Misfiring with cyl. cutoff

Test conditions fulfilled

Error present now, but not yet stored (debouncing phase)

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

Error code: 29 CF C1 01 00 00 01 4E 50 23 2D 5C 5C 0E FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

-------------------------------------------------------------

29CE CDKMD03 - misfire detection cylinder 2 in 4. ignition sequence

Error counter: 1

Logistic counter: 78

Mileage 164120 km

Engine speed (nmot) 1800.00 /min

Relative air filling (rl) 69.00 %

Engine temperature (tmot) 21.00 degrees C

Tank fill level (tfst) 14.00 l

Misfiring with cyl. cutoff

Test conditions fulfilled

Error present now, but not yet stored (debouncing phase)

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

Error code: 29 CE C1 01 00 00 01 4E 50 23 2D 5C 5C 0E FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

-------------------------------------------------------------

29CD CDKMD00 - misfire detection cylinder 1 in 1. ignition sequence

Error counter: 1

Logistic counter: 78

Mileage 164120 km

Engine speed (nmot) 1920.00 /min

Relative air filling (rl) 69.75 %

Engine temperature (tmot) 22.50 degrees C

Tank fill level (tfst) 14.00 l

Misfiring with cyl. cutoff

Test conditions fulfilled

Error present now, but not yet stored (debouncing phase)

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

Error code: 29 CD C1 01 00 00 01 4E 50 23 30 5D 5E 0E FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

=============================================================

 

11.Po usunieciu i jeszcze raz zczytaniu błedów:

E R R O R M E M O R Y

---------------------------------------

Date: 23.08.2016 10:36:27

ECU: MEV9N46L

JobStatus: OKAY

Variant: MEV9N46L

-------------------------------------------------------------

>>>>>>>>>>>>> No error found <<<<<<<<<<<<<<

 

Podsumowanie: Dodam ze dzieje sie tylko tak jak auto jest dłużej postoi i jest na zimnym, jak zlapie temperature to na LPG i na benzynie normalnie chodzi. Ktos ma jakieś pomysły?

 

Ostatnie wymiamy:

viewtopic.php?f=158&t=304890

Opublikowano

i dzis rano znowu to samo. odpalam auto, obroty szaleja i gasnie. odpalam, gas do polowy, skacza obrpty, czasami cos strzeli i gdy puszcze gas auto gasnie. Jak tylko auto zlapie temperature i przelaczy sie na LPG to chodzi normalnie, i po jakims czasie takze na benzynie.

 

błedy:

 

E R R O R M E M O R Y

---------------------------------------

Date: 24.08.2016 11:01:55

ECU: MEV9N46L

JobStatus: OKAY

Variant: MEV9N46L

-------------------------------------------------------------

RESULT: 4 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

29CC CDKMD - misfire detection summation error

P0300 Verbrennungsaussetzer erkannt - mehrere Zylinder

Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 164120 km

Engine speed (nmot) 1800.00 /min

Relative air filling (rl) 69.00 %

Engine temperature (tmot) 20.25 degrees C

Tank fill level (tfst) 14.00 l

Misfiring with cyl. cutoff

Test conditions fulfilled

Error not present now, but already stored

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

MIL on

 

Error code: 29 CC A1 11 03 00 01 28 50 23 2D 5C 5B 0E FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

-------------------------------------------------------------

29CF CDKMD01 - misfire detection cylinder 3 in 2. ignition sequence

P0303 Verbrennungsaussetzer erkannt - Zylinder 3

Error counter: 1

Logistic counter: 40

 

Mileage 164120 km

Engine speed (nmot) 1800.00 /min

Relative air filling (rl) 69.00 %

Engine temperature (tmot) 20.25 degrees C

Tank fill level (tfst) 14.00 l

 

Misfiring with cyl. cutoff

Test conditions fulfilled

Error not present now, but already stored

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

MIL on

 

Error code: 29 CF A1 11 03 03 01 28 50 23 2D 5C 5B 0E FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

-------------------------------------------------------------

29CE CDKMD03 - misfire detection cylinder 2 in 4. ignition sequence

P0302 Verbrennungsaussetzer erkannt - Zylinder 2

Error counter: 1

Logistic counter: 40

 

Mileage 164120 km

Engine speed (nmot) 1800.00 /min

Relative air filling (rl) 69.00 %

Engine temperature (tmot) 20.25 degrees C

Tank fill level (tfst) 14.00 l

Misfiring with cyl. cutoff

Test conditions fulfilled

Error not present now, but already stored

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

MIL on

 

Error code: 29 CE A1 11 03 02 01 28 50 23 2D 5C 5B 0E FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

-------------------------------------------------------------

29D0 CDKMD02 - misfire detection cylinder 4 in 3. ignition sequence

Error counter: 1

Logistic counter: 40

 

Mileage 164120 km

Engine speed (nmot) 2120.00 /min

Relative air filling (rl) 57.75 %

Engine temperature (tmot) 30.00 degrees C

Tank fill level (tfst) 14.00 l

 

Misfiring with cyl. cutoff

Test conditions fulfilled

Error not occurred yet

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

 

Error code: 29 D0 81 01 00 00 01 28 50 23 35 4D 68 0E FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

=============================================================

 

Po usunięciu bedów i przejechaniu sie autm, brak bledow. Jeszcze przed podlaczeniem OBD bylo ok -.-

 

Swiece niedawno wymienialem na dwuelektrodowe NGK - BKR6EK,

 

problemem moga byc cewki? vvotronic? przepustnica??

Opublikowano
Problem rozwiazany. Poczyszczone swiece, mogłem także pozamieniać cewki, wykasowałem wszytkie błedy praz zrobiłem adaptacje (wszystkiego) w inpa. Obrotu wrocily do normy.
Opublikowano

Niestety problem powrocil, lecz zauwazylem ze na LPG auto chodzi normalnie, a na PB padaka:(

Czy ktos mogłby pomoc w diagnozie, czy wszystko jest w normie?

 

Moje livedata sa ponizej:

 

Na pb:

 

Na benzynie z klima:

 

Na lpg:

 

Na lpg z klima:

Opublikowano

Niestety dalej problem z ustarka, zauwazylem ze po odlaczeniu silniczka vvt i gdy auto wchodzi w trym awaryjny, chodzi normalnie.

 

Zauwazylem tez ze gorny waz od odmy (ten nad kolektorem) byl zgrzany i dziurawy, wiec wymienilem na nowy. W najblizszym czasie tez chce wymienic separator oleju.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
u mnie okazala sie zle przeprowadzona adaptacja, wczoraj zrobilem adaptacje z wyjetym bezpiecznikiem LPG i przejechane pare kilometrow i jak narazie brak oznak bledow i falowania obrotow. Ale także wymienilem odme z gornym przeowdem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.