Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Na początek przy okazji pragnę podziękować forumowiczą za wiedzę zawartą w rozwiązanych już tutaj problemów i tematach które były dla mnie bardzo pomocne i z których niewątpliwie skorzystałem.

A teraz do rzeczy auto jakiego tyczy się problem to e83 2005 r 3.0 d skrzynia automatyczna. Zauważyłem w aucie od spodu niewielkie pocenie się tuż za osłoną skrzyni. Nie jest to intensywny wyciek, gdyż krople pod autem nie pozostają, jednak chciałbym to wyeliminować. Czy ktoś jest wstanie podpowiedzieć co może być przyczyną takiego pocenia się i gdzie doszukiwać się problemu?

d7184f394836.jpg

 

Przy okazji jeszcze jedno pytanie, bo nigdzie nie znalazłem na nie odpowiedzi. Czy w automatycznej skrzyni biegów przy niskim poziomie oleju w tejże skrzyni zapali się błąd skrzyni biegów? Czy pozostaje zdać się jedynie manualne sprawdzanie poziomu przez odkręcenie śruby w misce?

Opublikowano

Drogą dedukcji, po zauważonym wycieku od spodu auta , przypomniałem sobie , że przy wymianie świec i ściągnięciu kolektora silnik pod nim był zabrudzony. Od spodu też widać było spocenie jakby na skrzyni biegów, aż do samego dołu,a przecież idzie to w linii prostej. Wniosek, że nieszczelność, oraz to spocenie to niestety efekt przepuszczania kolektora. Przymierzam się więc do zakupu nowego przewodu ssącego o nr 11617800585, który jak wychodzi pasuje do mojego modelu.

Przeglądając forum, w starych postach ludzie piszą o cenach kolektora w przedziale od 1600-2000 zł w tym nawet w ASO. Ja jednak nigdzie nie znalazłem w takich cenach ww. części. Czy ta cena przez ten czas tak skoczyła do góry, czy też może wiecie gdzie jeszcze można dostać kolektor w takiej cenie jak ww. a jak tak to gdzie? Najtaniej widziałem na alledrogo, gdzie niby aso wyprzedaje za 2400zł. Może ktoś ma jakieś zniżki lub dojścia i wie gdzie kupić kolektor a raczej przewód ssący w korzystniejszej cenie? interesuje mnie nowy oryginał. Pomoże ktoś?

  • 1 rok później...
Opublikowano

Co by nie zakładać nowego tematu, napiszę tutaj...

Kilka dni temu będąc pod autem (X3 3.0d, 2004, skrzynia AT A5S390R) zauważyłem, że osłona skrzyni jest wilgotna. Okazuje się, że z prawej strony skrzyni widoczne jest "zapocenie", bo wyciek to to jeszcze nie jest. Wymianę oleju w skrzyni robiłem w maju 2017 r. i raczej wołałbym, żeby stan oleju pozostał na odpowiednim poziomie - dlatego też proszę o podpowiedź czy element widoczny na zdjęciu można spokojnie zdemontować i co tam przychodzi o-ring, czy simmering. Jakoś nie mogę tego namierzyć w katalogu części, albo źle szukam. Chyba, że olej wydobywa się z innego miejsca...

IMG_20170824_150016_z.jpg

 

EDIT - 22-09-17

Uszczelniacz o nr 24501423606 przy wałku wybieraka nie jest już sprzedawany osobno (a był w cenie za 100zł z groszem), teraz sprzedają go w zestawie za około 540 zł - nr OEM 24357532668. Z wyciekiem zrobiłem ponad 2 tkm i nic złego się nie stało...narazie. Szukam jakiegoś tańszego zamiennika - może ktoś przerabiał temat?

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.