Skocz do zawartości

[EXX] Spadek mocy w silnikach 2.0d M47 i 3.0d M57


robertbmw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam problem z brakiem mocy w 320D E-46 z 2000 roku,autkiem jeżdzi się jak samym dieslem bez turbiny,pali bez problemu,nie kopci,spalanie ok,prędkość max 180 km/h,na kompie żadnych błędów,proszę o pomoc od czego zacząć.Pozdrawiam

 

zacznij od przepływki i sprawdzenia przewodów do i z intercoolera (auto wtedy głośno syczy) - to ma największy wpływ, a dopiero później filterki i egr.

Komu bimer dużo pali? :)

BMW BRUTUS to dopiero smok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 493
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

"CX" chyba masz racje. wymieniłem filtr odmy i kompletnie przestała dymic. wiec czyszczenie nie ma sensu. cisnienia pod korkiem oleju o ktorym wczesniej pisałem tez juz nie ma. turbo zdemontowałem i zrobiłem to w pore bo zaczęło lekko przycierać o obudowę. jak odbiorę to napisze co i jak. ale głowną przyczyną tego ze auto nie jedzie to jak "CX" podpowiada bedzie chyba przepływka. odbiore turbo to bedzie wiadomo. pozdrawiam "normalnych". jak tam mały? i twoje 325? :]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę profilaktycznie przeczyścić egr, filtry etc.

 

Czy w silnikach M47N filterki, o których mowa w temacie to:

 

przy egr poz. 1 --> http://de.bmwfans.info/original/E46/Lim/320d-M47N/ECE/L/N/2002/04/mg-11/ill-11_3332/

 

przy turbo poz. 1 --> http://de.bmwfans.info/original/E46/Lim/320d-M47N/ECE/L/N/2002/04/mg-11/ill-11_3331/

 

??

 

Interesuje mnie jeszcze poz. 11 i 16 :

http://de.bmwfans.info/original/E46/Lim/320d-M47N/ECE/L/N/2002/04/mg-11/ill-11_3327/

11 - to jakiś "elektro-ventil" - to też należałoby wyczyścić? :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie czyszczenia filterków na elektrozaworach.

Wyjąłem całe elektrozawory, zdjąłem czarną zatyczkę na filterku i wyczyściłem go zewnętrznie acetonem + sprężone powietrze.

Poskładałem wszystko.

 

Czy powinienem był odłączyć filterki od elektrozaworu i wyczyścić je również "od środka"? Wydawało mi się, że są one na stałe połączone z obudową elektrozaworu.

Tylko nie mówcie, że muszę wszystko rozbierać ponownie :duh: :duh: :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,moje auto to 530d z 2002 roku,do dzis jezdzilo swietnie.I jak na diesela to przyspieszenie super a spalanie na poziomie.Wlasnie do dzis.Jadac dzisiaj z predkoscia ok 160km/h (3000rpm)musialem przyspieszyc no i autko poszlo jeszcze do 180km/h i nagle szarpanie.wiec zwonilem i kolejna proba-no i to samo.Zjechalem z autostardy i testy na 2 i 3 biegu.No i tak auto jak niby nic rwie do przodu mija 3500rpm i szarpanie,zmiana biegu i dalej idzie mija 3500rpm i szarpanie.Wiec pytanie do Was(bo w was nadzieja) co za cholera sie czepila.Filtr powietrza zmieniony 2 tygodnie temu.Wiec moze filtr paliwa niedomaga.

 

Z gory dzieki za wszelkie info.

 

No i pozdrawiam wszystkich milosnikow tej a nie innej marki.

Zobacz moje Bmw http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=122339


http://img651.imageshack.us/img651/2404/bmw3r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Bardzo uwaznie przeczytalem ten post,i wydaje mi sie ze moj przypadek jest nieco inny.Poniewaz ja niemam spadkow mocy,silnik do 3500rpm zachowuje sie calkiem normalnie.Dzisiaj sprawdzilem na biegu jalowym(wiem ze sie tak nierobi)ale jest ten sam efekt silnik dochodzi do max 3700rpm i zaczyna albo przerywac albo poprostu dochodzi do tych obrotow i dalej sie niewkreca.

Zobacz moje Bmw http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=122339


http://img651.imageshack.us/img651/2404/bmw3r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdzilem na biegu jalowym(wiem ze sie tak nierobi)ale jest ten sam efekt silnik dochodzi do max 3700rpm i zaczyna albo przerywac albo poprostu dochodzi do tych obrotow i dalej sie niewkreca.

Zdaje się, że ktoś pisał na forum, że na jałowym właśnie tak się dzieje - silnik nie wkręca się na takie obroty, na które bez problemu 'wchodzi' pod obciążeniem (czyt. w czasie jazdy).

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwole sobie zadac pytania do pana "złota rączka " widze ze ma pan duzą wiedze wiec pytam:

od 6 miesiecy mam bmw e39 525 tds

autko swietne do tej pory szło jak burza ale nie wiem dlaczego od paru dni jest jakos inaczej przedtem jak przekroczył 2000 obrotów to rwał do przodu az w fotel wciskało no a teraz niby tez cos po tych obrotach startuje ale to nie to i jak by miał inny głos jak by cos cichutko chałasowało w silniku jak ktos by go noie słyszał predzej to by nie zaóważył ja jednak słysze róznice...po za tym wydaje mi sie ze ekonomizer zaczał pokacywac znacznie wiekzsze spalanie....

co to moze byc?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Cie Burner,dzieki za zainteresowanie sprawa,ale do przedwczoraj niebylo takich objawow.teraz chcac cos wyprzedzic albo szybko przyspieszyc musisz caly czas pilnowac obrotomierz zeby nieprzekroczyc tych 3500tys bo tak jak juz pisalem objaw jest taki ze auto nagle zachowuje sie jak by paliwa brakowalo.Tak sie teraz zastanawiam bo dzien wczesniej zalalem auto do pelna i zaczelo to sie dziac po przejechaniu jakis 100km.Wiec teraz niewiem czy jakis felerna ropke zalalem,czy filtr sie zapchal,a moze od strony elektroniki albo podcisnien sie cos popieprzylo.Wlasnie kupilem nowy filtr i wieczorem go zmienie.Dam znac czy cos to pomoglo czy nie.

 

Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za zainteresowanie.

Zobacz moje Bmw http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=122339


http://img651.imageshack.us/img651/2404/bmw3r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

No i tak sprawa wyglada ze niewiadomo jak ale autko zaczelo normalnie jezdzic,mimo wszysko podjechalem na diagnostyke i komputer niepokazal zadnych bledow.Robilem to w czwartek wiec caly dzien jezdzilem,w piatek zrobilem ze 150km i wszystko bylo OK.

Dzisiaj znowu jadac spokojnie miedzy wioskami znowu sie zaczelo.ten sam objaw tylko teraz nawet niemoge dociagnac do 3000rpm.

Jakies pomysly,czy mozliwe jest ze ktoras z pomp niedomaga i czy komp teraz moze cos pokazac.

Zobacz moje Bmw http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=122339


http://img651.imageshack.us/img651/2404/bmw3r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

No i stalo sie najgorsze rano auto odpalilo,po przejechaniu 20km,zgasilem na chwile.No i teraz wogule niechce odpalic.Rozrusznik kreci,a silnik nawet niepierdnie.

Macie jakes pomysly co to moze byc.Wiem ze w tym momencie komputer bylby najlepszym rozwiazaniem,ale jest niedziela wiec nic nieda rady zrobic.A ja jestem uziemiony :cry2:

Zobacz moje Bmw http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=122339


http://img651.imageshack.us/img651/2404/bmw3r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich miłośników BMW od niedawna jestem posiadaczem BMW 530d E39 2000 rok. Mam taką trochę nietypową sprawę bardzo proszę o pomoc. Na początku powiem że mam podobne objawy jak większość tzn. szarpanie podczas gwałtownego i spokojnego przyśpieszania bez większej utraty mocy (może mi się tak wydawać gdyż nigdy nie jeździłem samochodem o takiej mocy) silnik lekko kopci przy gwałtownym przyśpieszaniu, lecz problem jest w tym że już dwa razy podczas normalnego przyśpieszania do prędkości 60-70 km/h i w momencie ściągnięcia nogi z gazu silnik zgasł i przy pierwszej próbie uruchomienia silnika zapala ale gaśnie i później już nie odpala tylko kręci. Udało mi się go odpalić dopiero po ściągnięciu klemy z akumulatora i po ponownym założeniu klemy. Czy ktoś może mi w tej sprawie pomóc. Za wszelkie wskazówki serdecznie dziękuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do lukasz1111,

Ja mialem inne objawy na poczatku,ale w tym momencie mam to samo co ty!!!! autko niechce odpalic ale po odlaczeniu akumulatora i ponownym podlaczeniu odpala.

Moje auto stoi wlanie na serwisie i szukaja co ja boli,tyle co na dana chwile wiem mam za male cisnienie w ukladzie paliwowym(i to tez moze byc przyczyna).Ale dzisiaj albo jutro maja mi oddac auto.Wiec jak bede wiedzial co sie konkretnie dzialo to ci dam znac.

Zobacz moje Bmw http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=122339


http://img651.imageshack.us/img651/2404/bmw3r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Listonosz dzięki za info. U mnie pali bez problemów na zimnym i ciepłym silniku nawet lepiej na zimnym. Te szarpania samochodem przypisywałem na początku skrzyni biegów tiptronic ponieważ są one wadliwe w tych modelach ale po przeczytaniu tematu zastanawiam się nad przeczyszczeniem filtrów wcześniej opisywanych zaworów. Już sam nie wiem mam ten samochód 4 dni i już się trochę zniechęciłem. Proszę o pomoc innych. Czy jest sens zabierać się do czyszczenia filterków w zaworach. Nie dzieje się to stale potrafię przejechać 30-40 km i nie ma problemów a w pewnym momencie gaśnie silnik po spuszczeniu nogi z gazu. :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wyczyściłem zawór EGR W momencie demontażu zaworu zauważyłem pewną nieprawidłowość do zaworu sterującego powietrzem dolotowym przychodziły dwa wężyki jeden z nich był całkowicie załamany i przypuszczam że w wyniku tego nie działało urządzenie które odpowiada za zmianę dolotu powietrza z krótkiego na długi. Czy to mogło być przyczyną że auto gasło po gwałtownym przyśpieszaniu i po zdjęciu nogi z gazu i odpalało dopiero po ściągnięciu klemy z akumulatora?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sukces, po udrożnieniu wężyka od urządzenia sterującego dopływem powietrza do silnika auto dopiero teraz zaczęło prawidłowo przyśpieszać nie szarpie i nie gaśnie, a przynajmniej na razie nie zgasł, ale przyjemność jazdy jest o wiele większa. Jeśli komuś pomogą moje spostrzeżenia to bardzo się cieszę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

a czy ktoś z was jest mi w stanie udzielić bliższych informacji jak zlokalizować elekrozawór od EGR? Tydzień temu zdemontowałem ten od turbiny, wyczyściłem go, do tego wyczyściłem EGR zgodnie ze wskazówkami opisanymi na forum (gdzie są i zdjęcia jak to zrobić), ale nie znalazłem na dzień dzisiejszy postu z dokładniejszym opisem co do demontażu drugiego elektrozaworu. Są zdjęcia z realoem ale tak naprawdę nie wiem od czego zacząć - może ktoś z Was pomoże?

 

Dodam tylko jeszcze, że po wykonaniu w/w operacji jest lepiej, ale to chyba wciąż nie to...

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz - czy ten tłoczek w EGR ma się poruszać czy nie? Ja go tylko wyczyściłem ale nie łatwo jest wyczyścić EGR kompletnie, być może usunąłem tylko wierzchni nagar, a tłoczek jest wciąż zabrudzony i nie działa poprawnie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrozawór od EGR ja zdemontowałem dopiero po ściągnięciu kolektora ssącego. Do tego elektrozaworu jest fatalny dostęp nawet ciężko jest go zauważyć gdyż jest on pod kolektorem ssącym troszkę bliżej ściany grodziowej ale nie bezpośrednio pod kolektorem tylko 20 cm niżej przykręcony to listwy dwoma nakrętkami. Jest tam bardzo dużo kabli i rurek trzeba się pogimnastykować żeby go zobaczyć a co dopiero wymontować. Ja nawet nie próbowałem wybudować go bez demontażu kolektora a przy okazji wyczyściłem kolektor ssący z nagaru co prawda nie było go dużo ale tak jak mówię przy okazji. Przy tym od turbiny jest tyle miejsca w porównaniu do tego drugiego, że można się koło niego gonić. Życzę powodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No witam,Wlasnie odebralem auto od mechanika"BOSCH Serwis" w UK.

Autko stalo prawie dwa tygodnie a postawiona diagnoza brzmiala-za niske cisnienie w ukladzie paliwowym.Wiec wymienili pompke w zbiorniku,no i dalej nic,wiec stwierdzili ze jakis zawor niskiego cisnienia nietrzyma dobrze,takze zostal wymieniony-i dalej nic.W koncu wczoraj zadzwonili ze znalezli co jest grane i ze popmpa pod progiem jest do wymiany.Wymienili ta pompke i autko odzylo.Jest teraz wszystko OK.

Przyszla kwestia zaplaty i tu calkiem mila niespodzianka bo gosciu mi powiedzial ze mam nowiutka pompke w zbiorniku no i ten zawor,za co ja niezaplace poniewaz to byl ich blad i nieoplaca sie im tego spowrotem wymieniac na moje stare.I koszt to tylko czas diagnozy+pompa pod progiem+wymiana.

Dodam ze wszystkie czesci sa orginal BMW.

Zobacz moje Bmw http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=122339


http://img651.imageshack.us/img651/2404/bmw3r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.