Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Przeczytałem już chyba wszystko na forach o turbodziurach i wydaje mi się, że mój przypadek odstaje od wszystkich pozostałych. Mianowicie spadek mocy odczuwam między 2000-3200 obr./min, ale tylko raz na jakiś czas. 3 dni jeżdżę i jest ok, potem nagle turbo siada i wciska w fotel tylko na chwile przy 4000, ale mija sporo czasu, nim wejdzie na te obroty. Przyspieszenie do setki jest o jakieś 20% słabsze niż wynika to z danych producenta, poza tym czuję, że może być lepiej. Potem różnie to bywa - przy następnym uruchomieniu czasem jest już ok, czasem bujam się z tym 2 dni i dopiero potem samo wraca do normy. Trwa to już miesiąc.

 

Jakieś pomysły?

Gdyby symptomy były takie jak u innych, to bym posprawdzał te zaworki, filterki i inne siłowniki czy przepływki, ale w obecnej sytuacji samochód co chwilę potwierdza, że generalnie urządzenia są zdolne do normalnej pracy... tylko miewają humory.

  • Odpowiedzi 493
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam po przeczytaniu waszych postów o czysczeniu filterków podciśnień itd. postanowiłem poświęcić dłuższą chwilę swojej bawarce tak rutynowo na pierwszy ogień poszedł zawór AGR hmm z tego co zauważyłem nikt przedemną tam nie zagladał, było w nim trochę nagaru który wyskrobałem i później wyczysciłem przy okazji wyczyściłem filtr odmy który równiez był juz mocno brudny oraz filterki przy podciśnieniach i co zauważyłem wcześniej nie miałem żadnych problemów wydawało mi się że przyśpiesza ok ale po czyszczeniu wiem juz że mi się tylko wydawało ponieważ teraz widzę różnicę autko lepiej reaguje na wciśnięcie pedału gazu oraz ciągnie ładnie do końca naprawdę polecam zajmuje to dłuższą chwilę ale warto :D

Dzięki waszej fachowej pomocy można zaoszczędzić kilka złotych, WIELKIE DZIĘKI ZA DOBRE RADY :cool2:

Opublikowano

530D touring manual 2001r. 224kkm przebiegu

Oto co wyszło - ewidentne załamanie powyzej 3tys.obr:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img382.imageshack.us/img382/4322/wykresta3.jpg

 

Auto nie przejawia jakichkolwiek usterek, nie kopci, malutko pali, turbina sie nie poci, IC wyczyszczony, zaworki egr tez, sam ic bardzo delikatnie sie poci na wejsciu ale mysle ze to mozna pominąć, chłodnica paliwa wyczyszczona, filtr powietrza wkład KN, wszelkie połaczenia z turbo aż do kolektora sprawdzane - wszystko szczelne, wtryskie leją równo w dopuszczlnych granicach, diagnosta w czasie jazdy stwierdził ze turbo ładuje 1.4bara(te modele chyba tyle nie maja?) - ponoć odczyt z kompa moze różnic sie od rzeczywistosci?

 

Lista podejrzanych:

 

1.)Wielu sugeruje ze to przepływka i ponoć nie mozna tego na 100% sprawdzić - nawet podczas jazdy z podpiętym komputerem?

 

2.) turbo - było czyste jak sprawdzałem ostatnio - wirnik ma luz tak gdzies do 1mm, raczej nie trze o obudowe(ciezko to było zobaczyc dokładnie)

 

3.) Nieszczelnosć gdzies na kolektorze ssącym - zauważyłem pocenie na zgrzewach, które udało sie wyelminowac klejem - czy coś jeszcze jest dziurawe od spodu to sie dopiero dowiem jak go zdemontuje.

 

Z góry dzięki za wszelkie sugestie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

moze sterowanie turbem [ten siłownik w tzw. gruszce ] ci sie zacina czasami i nie steruje odpowiednio geometria turbiny - gdzies w tym dziale bylo opisane ze ktos wpuscil tam troche wd40 i silownik zaczol pracowac jak nalezy - przeczytaj wątek "turbodziura"

 

pozdr

Opublikowano
moze sterowanie turbem [ten siłownik w tzw. gruszce ] ci sie zacina czasami i nie steruje odpowiednio geometria turbiny - gdzies w tym dziale bylo opisane ze ktos wpuscil tam troche wd40 i silownik zaczol pracowac jak nalezy - przeczytaj wątek "turbodziura"

 

pozdr

 

Własnie 2 dni temu spróbowałem - smar miedziany - jest poprawa, ale do środka zaworu nie sikałem i raczej nie jest to wskazane bo przy podcisnieniu pociągnie to elektrozaworek, wraz z zanieczyszczeniami które wd40 poprostu rozmiękczy.

 

Generalnie jest tak że gdy silnik ma normalną temperature pracy i zaczynam ostro deptać prawym to idzie dobrze, ale gdy zrobie start od 0-170 i naprawde sie rozgrzeje, to mocno jest odczuwalna turbodziura, zbiera sie dopiero od 2500rpm(normalnie około 2000rpm) i czuc spadek mocy.

Po takim ostrym przyspieszaniu, gdy zwolnie i jade pare kilometów spokojnie 90kmh na tempomacie to wszystko znów wraca do normy :?

 

No nic ide znów nałozyć troche miedzianego, napewno nie zaszkodzi raz jeszcze :P

Apropo - polecam smarować nie tylko cięgno w miejscu wchodzenia do zaworu podcisnieniowego, ale "zawias" na ciegnie które łaczy sie z ramieniem turbiny, oraz te ramie w miejscu wchodzenia do turbiny

Opublikowano
a u mnie się okazało padnięty czujnik ciśnienia doładowania. Błąd wyszedł na kompie. nowy 266 zł w ASO, i róznica ogromna, teraz pięknie śmiga jak miło, żądnej dziury i przytspiesza jak rakieta :) no moze nie jak rakieta ;) ale tak jak powinno byc.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
530D touring manual 2001r. 224kkm przebiegu

Oto co wyszło - ewidentne załamanie powyzej 3tys.obr:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img382.imageshack.us/img382/4322/wykresta3.jpg

 

Auto nie przejawia jakichkolwiek usterek, nie kopci, malutko pali, turbina sie nie poci, IC wyczyszczony, zaworki egr tez, sam ic bardzo delikatnie sie poci na wejsciu ale mysle ze to mozna pominąć, chłodnica paliwa wyczyszczona, filtr powietrza wkład KN, wszelkie połaczenia z turbo aż do kolektora sprawdzane - wszystko szczelne, wtryskie leją równo w dopuszczlnych granicach, diagnosta w czasie jazdy stwierdził ze turbo ładuje 1.4bara(te modele chyba tyle nie maja?) - ponoć odczyt z kompa moze różnic sie od rzeczywistosci?

 

Lista podejrzanych:

 

1.)Wielu sugeruje ze to przepływka i ponoć nie mozna tego na 100% sprawdzić - nawet podczas jazdy z podpiętym komputerem?

 

2.) turbo - było czyste jak sprawdzałem ostatnio - wirnik ma luz tak gdzies do 1mm, raczej nie trze o obudowe(ciezko to było zobaczyc dokładnie)

 

3.) Nieszczelnosć gdzies na kolektorze ssącym - zauważyłem pocenie na zgrzewach, które udało sie wyelminowac klejem - czy coś jeszcze jest dziurawe od spodu to sie dopiero dowiem jak go zdemontuje.

 

Z góry dzięki za wszelkie sugestie

 

 

miałem identyczny wykres na hamowni która sobie nie radzi z taką mocą,

proponuję inną hamownię, ta ma za lekkie rolki,

w toruniu jest taka albo była na lubickiej,

Opublikowano
530D touring manual 2001r. 224kkm przebiegu

Oto co wyszło - ewidentne załamanie powyzej 3tys.obr:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img382.imageshack.us/img382/4322/wykresta3.jpg

 

Auto nie przejawia jakichkolwiek usterek, nie kopci, malutko pali, turbina sie nie poci, IC wyczyszczony, zaworki egr tez, sam ic bardzo delikatnie sie poci na wejsciu ale mysle ze to mozna pominąć, chłodnica paliwa wyczyszczona, filtr powietrza wkład KN, wszelkie połaczenia z turbo aż do kolektora sprawdzane - wszystko szczelne, wtryskie leją równo w dopuszczlnych granicach, diagnosta w czasie jazdy stwierdził ze turbo ładuje 1.4bara(te modele chyba tyle nie maja?) - ponoć odczyt z kompa moze różnic sie od rzeczywistosci?

 

Lista podejrzanych:

 

1.)Wielu sugeruje ze to przepływka i ponoć nie mozna tego na 100% sprawdzić - nawet podczas jazdy z podpiętym komputerem?

 

2.) turbo - było czyste jak sprawdzałem ostatnio - wirnik ma luz tak gdzies do 1mm, raczej nie trze o obudowe(ciezko to było zobaczyc dokładnie)

 

3.) Nieszczelnosć gdzies na kolektorze ssącym - zauważyłem pocenie na zgrzewach, które udało sie wyelminowac klejem - czy coś jeszcze jest dziurawe od spodu to sie dopiero dowiem jak go zdemontuje.

 

Z góry dzięki za wszelkie sugestie

 

 

miałem identyczny wykres na hamowni która sobie nie radzi z taką mocą,

proponuję inną hamownię, ta ma za lekkie rolki,

w toruniu jest taka albo była na lubickiej,

 

Hmm dziwne, hamowały sie tam po mnie Mki e36 i moce wychodziły przyzwoite(280-300km), u mnie tylko moment wyszedł w miare przyzwoity - ale żeby hamownia nie poradziła sobie z 380nm?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Czy zatkane filterki, ew. zapchane zaworki AGR/EGR mogą powodować:

 

1. Opóźnienie ciśnienia doładowania - czyli wciskam w gaz w zakresie 1700-2000rpm i czekam około sekunde, dwie, aż zacznie ciągnąc, choć ciągnie słabo. Powyżej 2000rpm już ciągnie ładnie, choć to jeszcze nie to.

 

2. Mała turbo dziura przy zmianie biegu - dotyczy każdego biegu. Na przykład II bieg, gaz do dechy, zmieniam na III, gaz do dechy - i czekam na wcisk w fotel około 0.5...1sek, pomimo tego, że obroty po zmianie biegu na III są ponad 2000rpm (czyli jest juz max moment, wiec turbo powinno ładnie bez opóźnień dmuchać)

 

3. Przesunięcie seryjnego max momentu z 1750rpm do około 2000-2050rpm - czyli od tych obrotów dopiero ładnie ciągnie

 

4. Szarpanie delikatne przy hamowaniu silnikiem, gdy obroty zbliżą się poniżej gdzieś 1100rpm. Na zimnym czasami się tak dzieje, a przy włączej klimie zawsze (także na zimnym tylko).

 

5. Przy przegazówce na postoju, gdzies w okolicach 2000-3000rpm puści mały czarny dymek, potem pomimo, że obroty dalej rosną, dym ustaje.

 

:modlitwa:

Opublikowano
Czy zatkane filterki, ew. zapchane zaworki AGR/EGR mogą powodować:

 

1. Opóźnienie ciśnienia doładowania - czyli wciskam w gaz w zakresie 1700-2000rpm i czekam około sekunde, dwie, aż zacznie ciągnąc, choć ciągnie słabo. Powyżej 2000rpm już ciągnie ładnie, choć to jeszcze nie to.

 

2. Mała turbo dziura przy zmianie biegu - dotyczy każdego biegu. Na przykład II bieg, gaz do dechy, zmieniam na III, gaz do dechy - i czekam na wcisk w fotel około 0.5...1sek, pomimo tego, że obroty po zmianie biegu na III są ponad 2000rpm (czyli jest juz max moment, wiec turbo powinno ładnie bez opóźnień dmuchać)

 

3. Przesunięcie seryjnego max momentu z 1750rpm do około 2000-2050rpm - czyli od tych obrotów dopiero ładnie ciągnie

 

4. Szarpanie delikatne przy hamowaniu silnikiem, gdy obroty zbliżą się poniżej gdzieś 1100rpm. Na zimnym czasami się tak dzieje, a przy włączej klimie zawsze (także na zimnym tylko).

 

5. Przy przegazówce na postoju, gdzies w okolicach 2000-3000rpm puści mały czarny dymek, potem pomimo, że obroty dalej rosną, dym ustaje.

 

:modlitwa:

 

Co do szarpanie to nie wiem, ale zacznij od wymiany filtra powietrza, potem zaworki podcisnieniowe od egr, sam egr na kolektorze ssącym, sprawdz wszystkie połaczenia w dolocie - z turbiny do ic, i z ic do silnika.

Potem jeszcze czujnik cisnienia doładowania co jest w kolektorze ssacym od strony szyby - u mnie po wyczyszczeniu tego czujnika znacznie lepiej zbiera sie od dołu, potem sterowanie zmienną geometrią na turbinie - smar miedziany i dokładnie przesmarować no i na koniec warto wyczyscic kolektor ssący - jesli masz turbine,wtryski, pompy paliwowe ok to wszystkie te zabiegi muszą na 100% pomóc

Opublikowano
Panowie jaki jest środek usuwający nagar tylko taki co nie uszkodzi kolektora... pozdr

ja pojechałem na myjnie reczna tam karszerem nagar wypieprzyli !!! do blysku!

Opublikowano

Wlasnie wyczyscilem filterki u siebie. Mam 2 EGRy wiec i zaworki 2. Do wszystkiego u mnie jest rewelacyjny dostep i zrobilem cala akcje w niecale 30 min. Filterki byly mocno zasyfiale.

Teraz wezme sie za czyszczenie tych zaworow tuz przed kolektorem ale najpierw zamowie nowe uszczelki zeby je przy okazji wymienic.

 

Generalnie auto chodzi mi dziwnie i czasem potrafi falowac obrotami przy naprawde spokojnej jezdzie - jak tylko dodam gazu to pieknie przyspiesza.

 

Tutaj umiescilem fotke jak to wyglada w 740d:

http://pliki.ggn.pl/bm/IMG_0102.JPG

na zielono zaznaczylem co bede czyscil a na czerwono wyczyszczone filterki

pozdrawiam

mavic

Opublikowano

Ja wyczyscilem u siebie te filterki oraz ten zawór egr i nic nie pomoglo.

http://images34.fotosik.pl/378/984c9da849d54309.jpg %5B384%3A480%5Dhttp%3A//images29.fotosik.pl/283/cb375f4474f00146.jpg

dalej mam turbo dziure auto nie zbiera sie jak powinno :( nie wiem co juz robic. bylem na kompie i gosciu powiedzial ze turbo mam sprawne ale jakis zawor sie nie otwiera (te filterki to ponoc glowna przyczyna ) po wyczeszczeniu nic to nie dalo wiec jak myslicie kupic nowe ???

Opublikowano
jak gwałtownie dodam gaz w podłoge. auto nie reaguje dop. po 2 sek zaczyna sie szybciej krecić. pozatym od 0 do 100 tez ciężko jej sie pozbierać. Nie ma wogole przyśpieszenia od 0 do 50 km/h pozniej jakoś lepiej jej to idzie ale na starcie jest tragedia :( jakieś pomysły co może być tego przyczyną ???? :(
Opublikowano
witam.opisze moją sytuacje bo jest podobna do waszych ale nie do konca. mam 730d m57 r99 raz po szybszej jezdzie zaczeło mi dziwnie gwizdac turbo. nie ciekło nie dymiło nie miało luzów. poczysciłem filterki egr filtr skrzyni korbowej i nic to samo. od kilku dni zaczeło dymic ale dym jest siwy. jest olej w rorze za turbiną są ubytki oleju luzu na turbo nie ma.(1 mm to nie luz) ktos mi powiedział ze moze odma. sprawdza sie to tak czy po zdjeciu korka oleju na chodzacym silniku słychac jakby uszło z niego sprezone "powietrze". u mnie cos takiego było. wyciągnąłem na chwile ten filtr i cisnienia spod korka juz nie było. nie jezdziłem bez niego bo lepiej chyba tego nie robic wiec nie wiem czy dymienie ustapilo. dzs kupuje nowy filtr. pytanie moje czy to cos da??
Opublikowano
Witam,mam problem z brakiem mocy w 320D E-46 z 2000 roku,autkiem jeżdzi się jak samym dieslem bez turbiny,pali bez problemu,nie kopci,spalanie ok,prędkość max 180 km/h,na kompie żadnych błędów,proszę o pomoc od czego zacząć.Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.