Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

...do Roberta BMW...

auto 320d 136KM 2001r

Zamieniłem z ciekawości elektrozaworki miejscami, ten od egr z tym od turbiny oczYwiście po uprzednim ich oczyszczeniu i ciekawostka :D

auto zaczęło duuużo lepiej jeżdzić dołem, bez porównania i reakcja na gaz duużo lepsza tylko w dolnym zakresie obrotów tak do około 2500obr/min zostawiało czarną chmurę potem już czysto i tak za kazdym razem 1300obr, trzeci bieg, but i chmura...

..dodam,że auto nigdy nic nie kopciło nawet trochę, czym to jest spowodowane?

zamieniłem je ponownie bo nie lubię czarnych obłoków i dbam o środowisko :wink:

w tej chwili jest tak jak było tj. elektrozawory na swoich miejscach,zero dymu i tragiczny dół jak w kazdej seryjnej 320D :wink: :wink: M47

  • Odpowiedzi 493
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Sylwek, ja takze mam 320d 136PS grudzien 2000r. , i takze podmienilem zaworki miejscami, oczywiscie filterki na nich wyczyszone mam, absolutnie zadnej roznicy nie ma :P . Auto jezdzi i ogolnie zachowuje sie identycznie . Juz ta zostawilem, teraz sa podmienione :wink: .

 

A moj problem wyglada tak :

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=55893&highlight=spadek+mocy

 

pozdrawiam

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Czesc

 

(moja recepta - kopia z innych topicow)

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=55893&highlight= - opis mojego problemu (krotko mowic vmax = 170 km/h :lol: )

 

(..) Dzis kurier UPSu przywiozl przeplywke MTM ...

 

Po 22 zalozylem ...w stara orginalna obudowe Boscha, 5 minut roboty .

 

I na ulice ...tuz po wyjezdzie z bramy wiem ze juz cos sie zmienilo bo 1. dokrecila sie w takim tempie do 4000 obr jak wczesniej do 3000 obr :shock: . Po kilkuset metrach wiem ze juz jest milo bo praktycznie odrazu po wcisnieciu gazu na 4. wskazowka ekonomizera wskoczyla mi na 20l :twisted: . (przypominam - wczesniej 15l na 4. i max. 11l na 5.) . Wyjechalem na glowna ...szok :twisted: . Auto w takim tempie doszlo do 195 km/h jak wczesniej do jakis 165 km/h :twisted: .

 

Krotko mowic - w koncu czuje tylkiem ze autko ma ponad 130 KM :mrgreen: .

 

Wiec :

 

Jesli masz jakiekolwiek problemy z moca w 320d/520d 136 KM i masz auto z 2000r. lub 2001r. z orginalnym przeplywomierzem BOSCH'a o numerze 0928 400 314, to nawet nie mysl, tylko wejdz na strone www.przeplywomierz.pl (lub uderz na allegro do uzytkownika o nicku nataliafs - to jest jedna i ta sama firma) i zamow nowa przeplywke MTM (cena 250 zl) . Jak tylko przyjedzie paczka do domu zamontuj i ciesz sie odzyskana moca :twisted: ! Zadnej "adaptacji" , "programowania" (czy jak to zwal) w ASO robic nie trzeba !

 

Pisze auto z 2000r. lub 2001r. - bowiem - u Luka to sie sprawdzilo a mial 320d z 2001r. , ja mam z 12/2000r. . Na innych rocznikach nie wiadomo, ale istnieje duze prawdopodobienstwo ze takze obedzie sie bez "adaptacji" w ASO :) .

 

Numer przeplywomierza MTM ktory ja dostalem to RF928 400 314 .

 

To tyle odemnie .

 

pozdrawiam

piotres

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Przeważnie przyczyną kopcenia jest uszkodzona przepływka, ale pod warunkiem że auto jako tako nie traci mocy przy dużych prędkościach jazdy.

Jednakże filterki na zaworkach a zwłaszcza tego od turbiny powoduje jej niewłaściwą pracę w wyniku czego silnik niedostaje odpowiedniego ciśnienia powietrza w stosunku do potrzeb silnika, a to z kolei wpływa na spadek mocy i w efekcie dodajemy więcej gazu aby autko chciało się zbierać. W ostateczności silnik dostaje więcej paliwa a to kończy się własnie kopceniem.

 

Tak więc i w jednym i w drugim przypadku kopcenie będzie ale przy niewłaściwej pracy turbiny auto traci na mocy wraz ze wzrostem prędkości - czasem przy silnikach 2,0d maksymalna prędkośc to 140/h- wtedy filterek na maksa ogranicza cofnięcie się cięgna siłownika podcisnieniowego na turbinie przez co można powiedzieć wogóle nie pracuje.

 

Prawda jest taka że na kolektorze ssącym jest czujnik mierzący cisnienie powietrza wytworzonego przez turbinę i bedzie on to cisnienie mierzył że się zmienia bo turbina jest sprawna ale nie podaje właściwego cisnienia w odpowiednim czasie.

Na wskazach z tego czujnika i przepływki sterownik silnika decyduje o dawkowaniu przy obciążeniu w wyniku czego przy ich niewłaściwych wskazaniach dawkowanie również będzie niewłaściwe.

 

Jest jeszcze jedna rzecz którą należy poruszyć:

Silnik jak każdy zasysa powietrze - pewną ilość w stosunku do obrotów co mierzy przepływka. Jeżeli w wyniku wzrostów obrotów i obciążenia załącza się turbina wytwarzająca cisnienie w kolektorze ssącym powietrza, to musi się także zwiększyć ilość powietrza przepływająca przez przepływkę - zasysanego. I tak jak powyżej pisałem, że późne załączanie się turbiny do potrzeb silnika sprawia że w stosunku do jego potrzeb przepływka mierzy znacznie mniejszą ilość zasysanego powietrza. W końcowym efekcie sterownik silnika głupieje i nadrabia straty zwiększonym dawkowaniem paliwa - a to kończy się kopceniem.

 

Prawda jest taka że nigdy nie uda się powiązać elektroniki z mechaniką a już tym bardziej ze zmiennymi wartościami cisnień i podciśnień. Dlatego też wymagane są okresowe przeglądy wszystkich podzespołów nieelektrycznych wpływających na pracę elektroniki.

 

Tak jak przedmówca napisał dobry spec wyczuje że coś jest nie tak podpinając komputer diagnostyczny, ale nie po to aby wyczytać błędy, lecz po to aby zaobserwować wartości wskazań z wszystkich tego typu miernikach.

Bardziej jasno napiszę, że żaden sterownik silnika nie jest w stanie zmierzyć jakości paliwa - poprostu przyjmuje się jego jakość za dobrą. Ale gdyby taki czujnik istniał, to ważne jest odczytanie z takiego czujnika czy jakość paliwa jest w niskim stanie, ale nie wychwytywana jako błąd, czy też w stanie dobrej jakości.

 

 

 

cześć kolego mi bejka przerywa tak dziwnie na wolnych obrotach na postoju po rozgrzaniu i w trasie na ok1600 obr i ok2200 obr zawsze na tych obrotach a na innych jest ok .byłem juszna 3 badaniach komputerowych i niewykryto rzadnych błendów.czy podejrzewał bys co to może być .pozdrawiam

Opublikowano
Przeważnie przyczyną kopcenia jest uszkodzona przepływka, ale pod warunkiem że auto jako tako nie traci mocy przy dużych prędkościach jazdy.

Jednakże filterki na zaworkach a zwłaszcza tego od turbiny powoduje jej niewłaściwą pracę w wyniku czego silnik niedostaje odpowiedniego ciśnienia powietrza w stosunku do potrzeb silnika, a to z kolei wpływa na spadek mocy i w efekcie dodajemy więcej gazu aby autko chciało się zbierać. W ostateczności silnik dostaje więcej paliwa a to kończy się własnie kopceniem.

 

Tak więc i w jednym i w drugim przypadku kopcenie będzie ale przy niewłaściwej pracy turbiny auto traci na mocy wraz ze wzrostem prędkości - czasem przy silnikach 2,0d maksymalna prędkośc to 140/h- wtedy filterek na maksa ogranicza cofnięcie się cięgna siłownika podcisnieniowego na turbinie przez co można powiedzieć wogóle nie pracuje.

 

Prawda jest taka że na kolektorze ssącym jest czujnik mierzący cisnienie powietrza wytworzonego przez turbinę i bedzie on to cisnienie mierzył że się zmienia bo turbina jest sprawna ale nie podaje właściwego cisnienia w odpowiednim czasie.

Na wskazach z tego czujnika i przepływki sterownik silnika decyduje o dawkowaniu przy obciążeniu w wyniku czego przy ich niewłaściwych wskazaniach dawkowanie również będzie niewłaściwe.

 

Jest jeszcze jedna rzecz którą należy poruszyć:

Silnik jak każdy zasysa powietrze - pewną ilość w stosunku do obrotów co mierzy przepływka. Jeżeli w wyniku wzrostów obrotów i obciążenia załącza się turbina wytwarzająca cisnienie w kolektorze ssącym powietrza, to musi się także zwiększyć ilość powietrza przepływająca przez przepływkę - zasysanego. I tak jak powyżej pisałem, że późne załączanie się turbiny do potrzeb silnika sprawia że w stosunku do jego potrzeb przepływka mierzy znacznie mniejszą ilość zasysanego powietrza. W końcowym efekcie sterownik silnika głupieje i nadrabia straty zwiększonym dawkowaniem paliwa - a to kończy się kopceniem.

 

Prawda jest taka że nigdy nie uda się powiązać elektroniki z mechaniką a już tym bardziej ze zmiennymi wartościami cisnień i podciśnień. Dlatego też wymagane są okresowe przeglądy wszystkich podzespołów nieelektrycznych wpływających na pracę elektroniki.

 

Tak jak przedmówca napisał dobry spec wyczuje że coś jest nie tak podpinając komputer diagnostyczny, ale nie po to aby wyczytać błędy, lecz po to aby zaobserwować wartości wskazań z wszystkich tego typu miernikach.

Bardziej jasno napiszę, że żaden sterownik silnika nie jest w stanie zmierzyć jakości paliwa - poprostu przyjmuje się jego jakość za dobrą. Ale gdyby taki czujnik istniał, to ważne jest odczytanie z takiego czujnika czy jakość paliwa jest w niskim stanie, ale nie wychwytywana jako błąd, czy też w stanie dobrej jakości.

Opublikowano

Czesc

 

Shamowalem auto z nowa przeplywka MTM :

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.members.lycos.co.uk/piotres2/320d_wykres.jpg

 

Auto to absolutna seria z swiezymi filtrami powietrza i paliwa.

 

Przebieg 116kkm, fabryka mowi o 136 KM i 280 Nm, u mnie wyszlo 139 KM i 309 Nm przy ladnym przebiegu...wiec chyba przeplywka dziala az za dobrze :oops: :lol: .

 

pozdr.

piotres

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
tylko z hamownia kreatora jest maly problem. zawsze kilka konikow dodaje, wiec moze byc zwykla seria. jak chcesz dokladnego hamowania to podjedz do mastersa lub vtg.
DIESEL POWER
Opublikowano
Co do dyno v-techu : na scianie w kreatorze wisialo kilka wykresow ...i nie wszystkie auta wypadaly tak kolorowo - np. w oko wpadl mi wykres 320d 150'tki po chipie ...seria 145 KM, a po chipie tylko 169 KM wiec i tu i tu nie za bogato . Wykres co prawda plaski jak u mnie ale wartosci max raczej slabe ...
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Stopniowo doprowadzam swój samochód do ładu. Po wczorajszej wymianie filtra powietrza chwyciłem sie za głowe. Samochód ma 130.000 przebiegu i jest zadbany, ale filtr chyba nie był nigdy wymieniony, albo tylko raz. Mimo że wóz jezdził bardzo dobrze,a w tej chwili jezdzi jeszcze lepiej, czy powinienem zagladac do AGR'a ? Czy brudny filtr powietrza ma duzy wpływ na zabrudzenie AGR ? Nie zauważam zadnych złych objawów, ale chce uniknąć na przyszłosć kłopotów.

 

I czy pomozecie ustalic który to zaworek w M57N ?? :oops: Dopiero zaczyam przygode z dieslem :modlitwa: . Patrzyłem w realoem ale duzo tego.

 

Ok, już znalazłem:

 

http://bmwfans.info/original/E46/tou/330d-M57N/ECE/L/N/2004/02/mg-11/ill-11_2336/

http://img510.imageshack.us/img510/7666/podpisgn8.jpg
Opublikowano

Nie mam jakichś ogromnych problemów z autem (odpukać) ale jedyne co mnie czasem zastanawia to jakby nadmierne dymienie podczas bardzo mocnego wciśnięcia pedału gazu.

Być może dlatego że jest do mój pierwszy diesel lub jestem trochę przewrażliwiony.

 

Jednak czytając post zmobilizowałem się i jutro postanawiam spróbować wyczyścić słynne elektrozaworki w moim M47N. :pray: i mam nadzieję że objaw pojawiania się nadmiernego dymienia zniknie.

 

Mam nadzieję że cała operacja przebiegnie pomyślnie a uwagami też się podzielę. :hand:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

No i wyczyściłem elektrozawór od turbiny i powiem szczerze że jest super.

Do EGR zrobię kolejne podejście już niebawem.

Opublikowano
Witam mam problem w moim 320d ze spadkiem mocy. Auto zaczyna przyspieszac normalnie dopiero po 2500 obr/min. Bylem z tym w ASO i powiedzieli mi ze pekl przewod wysokiego cisnienia w turbinie i dostaje sie olej do intercoolera. Czy taka moze byc przyczyna bo jakos im nie ufam, no i oczywiscie wg nich turbina do wymiany a razem z nia katalizator. Dodam ze na wymienionym przeplywomierzu i jednym z elektrozaworkow mam zrobione 30000 km a drugi elektrozawor z 5000 km. O dziwno nie widze zuzycia oleju od wymiany do wymiany nie dolewam w ogole i poziom jest ok, wiec mocno mnie to zastanawia.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

do roberta

mam 530d z 1998 roku i od kilku dni mm problem z odpaleniem jej, jak już zapali wszystko jest ok ale ciężko pali, a temperatury na dworze są pozyżej zera, jak było -10 zapalała bez problemów a teraz coś się jej stało i jest problem.

proszę o pomoc gdzie szukać błędów

Opublikowano
do roberta

mam 530d z 1998 roku i od kilku dni mm problem z odpaleniem jej, jak już zapali wszystko jest ok ale ciężko pali, a temperatury na dworze są pozyżej zera, jak było -10 zapalała bez problemów a teraz coś się jej stało i jest problem.

proszę o pomoc gdzie szukać błędów

 

Sprawdz swiece zarowe

Xdrive

Koder

Opublikowano
Witam jestem posiadaczem e39 530d z 2002 roku ,mam problem ze spadkiem mocy,ale troche inaczej to wyglada. Kiedy daje gaz "do dechy" czasem przy ok 2700 obr/min przestaje ciagnac na ulamek sekundy.Spotal sie moze ktos z czyms podobnym ?? Co to moze byc ?? Dzieki z gory.Pozdrawiam
Opublikowano
Witam jestem posiadaczem e39 530d z 2002 roku ,mam problem ze spadkiem mocy,ale troche inaczej to wyglada. Kiedy daje gaz "do dechy" czasem przy ok 2700 obr/min przestaje ciagnac na ulamek sekundy.Spotal sie moze ktos z czyms podobnym ?? Co to moze byc ?? Dzieki z gory.Pozdrawiam

 

Hmmm okolo 3k zamykany jest zawor EGR...

Xdrive

Koder

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Kupilem bmke tydzien temu i gosc mi powiedzial ze cos jest slaby.Mowil ze ona duzo nie jezdzila i bewnie sie zabrudzilo cos jak stala .Ale pojezdzilem tydzien i nic sie nie zmienia nie wiem co moze byc oleju chyba nie bierze ale dym niebieski puszcza jak mu przyloze moze tak sie dziac jesli beda filterki zabrudzone czy turbina padla.Wczesniej nie mialem bmw wiec nie wiem jak to ma chodzic wiem ze na pichy nie pujdzie i jest mul a jak wlacze 4 i pod mala gorke musze podjechac to odrazu slabnie
Opublikowano
nie oczekuj sportowych osiagow z silnikiem 136km przy takiej masie... Sprawdz wszystko co jest opisane w tym watku...
Opublikowano

WITAM

TEMAT PRZERABIANY WIELOKROTNIE:SPADEK MOCY

FILTEREK NA EGR.PRZEPŁYWKA,TURBINA CO JESZCZE MOŻE BYĆ POWODEM BRAKU MOCY E39 530D 2002R???

WYMIENIŁEM 2 ELEKTROZAWORKI I LIPTON!

BEZ ZMIAN ,ELE MAM JUŻ NOWE I CZYSTE

KOMPUTER POKAZAŁ ZBYT MAŁE CIŚNIENIE NA TURBINE

A (MAGIK) ZDIAGNOZOWAŁ EGR

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.