Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kto wie jaka powinna być wartość podciśnienia, które daje servo?

Tzn, do elektrozaworka idzie wężyk z listwy z podciśnieniem i jaka tam powinna być wartość po odpaleniu silnika?

 

 

Słyszałem, że kłopoty z doładowaniem mogą pochodzić z wadliwej pompy podcisnienia. Wtedy nie wystarcza, by maxymalnie otworzyć łopatki w VTG i turbosprężarka nie daje zmanionowego ciśnienia w dolocie.

U siebie potrafię zaobserwować, że pedał hamulca, raz jest jakiś twardszy, raz hamuje z prawidłową siłą. Różnica niby niewielka, może to placebo efekt. Ale wolę sprawdzić dla pewności.

 

 

Pozd

  • Odpowiedzi 493
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Kto wie jaka powinna być wartość podciśnienia, które daje servo?

Tzn, do elektrozaworka idzie wężyk z listwy z podciśnieniem i jaka tam powinna być wartość po odpaleniu silnika?

 

 

Słyszałem, że kłopoty z doładowaniem mogą pochodzić z wadliwej pompy podcisnienia. Wtedy nie wystarcza, by maxymalnie otworzyć łopatki w VTG i turbosprężarka nie daje zmanionowego ciśnienia w dolocie.

U siebie potrafię zaobserwować, że pedał hamulca, raz jest jakiś twardszy, raz hamuje z prawidłową siłą. Różnica niby niewielka, może to placebo efekt. Ale wolę sprawdzić dla pewności.

 

 

Pozd

 

Sciągnij wzystkie plastiki z góry, z pompy podcisnienia idzie kilkucenetymetrowy przewód gumowy, który potem przechodzi w metalowa rurke, ja ten przewód gumowy miałem luźny z jednej strony...

Opublikowano
Gdzie jest ta pompa podcisnienia konkretnie i które plastiki wystarczy sciagnac?

 

Dzieki!

 

Pompa jest zaraz z przodu, w miejscu gdzie kolektor ssący prykręcony jest do głowicy, obok metalowej rurki co doprowadza spaliny do egru, sciągniesz dwa górne plastiki na silniku i widac to jak na dłoni.

 

Pozdr.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam!

dziś byłem na sprawdzeniu błędów na kompie i wywaliło następujące błędy:

52 elektrowentylator

06 EGR

65 Kontrola powietrza doładowania

 

Możecie mi opisać przyczyny ostatnich dwóch błędów? Napomnę że mam brak mocy przy około 140 -150 km/h nie chce jechać dalej... na niskich biegach jest wszystko ok. Z tego co się orientuje to ma to związek z ostatnim błędem ale co go powoduje ? uszkodzony wężyk od podciśnienia czy może elektrozawór ze słynnym filterkiem w środku?

Proszę jeszcze o wyjaśnienie błędu EGR , czy ten błąd oznacza że ten zawór w ogóle się nie otwiera i nie puszcza spalin do dolotu , czy jak?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

 

dziś rozwiązałem mój problem ze spadkiem mocy i chcę się nim z wami podzielić.

Moje autko to E39, 530d 193KM z 2000.10.

 

Objawy:

Auto strasznie muliło na niskich obrotach (750 - 2000).

Po 2000 zaczynało jakoś ruszać, ale to jak 100KM w porównaniu z 193KM.

Auto całkowicie nie miało dynamiki i elastyczności.

 

Po przeczytaniu na którymś z forum, że to może być przepływomierz, posłuchałem rady i odpiąłem przepływomierz. Auto odzyskało moc. Nie było to tyle mocy co przed usterką, ale potrafiło się wkręcić. Turbina zaczęła pracować bardziej głośno. Wcześniej nigdy nie słyszałem "syczenia" turbiny wewnątrz auta, po odpięciu przepływomierza było słychać pracę turbiny. Ponoć jest to związane z większym ciśnieniem, które wytwarza turbina pracując w trybie awaryjnym (bez przepływomierza).

 

Miałem już wymienić przepływomierz, jak pewien mechanik powiedział mi, że to może być wina VTG (zmienna geometria turbiny). Załamany, oddałem auto do demontażu turbiny, miałem zamiar ją zregenerować. Podczas demontażu mechanik stwierdził, że turbina jest sprawna, nie ma luzów, nie cieknie z niej olej. Była to dobra wiadomość (nie muszę ponosić kosztów regeneracji) i zła jednocześnie (problem nie zniknął, trzeba go nadal szukać).

Ten sam mechanik stwierdził, że nie jest to wina przepływomierza, bo komputer pokazałby błąd, gdyby była zepsuta.

W desperacji po tym wszystkim, jak już przeczyściłem wszystkie filterki, EGR, kolektor, wymieniłem przewody podciśnienia, zacząłem szukać problemu sam dalej. Pewnego razu, po podłączeniu interfejsu (mam interfejs z Carsoft 6.5) oglądałem parametry które zwraca przepływomierz podczas pracy silnika (LiveData). Zaciekawił mnie fakt, że wartość powietrza wlatująca do silnika jaką widzi przepływomierz jest inna od tej, która jest oczekiwana przez komputer (nominal/desired air flow). Jak dawałem gazu, faktyczny przepływ lekko wzrastał, kiedy przepływ oczekiwany wzrastał bardzo szybko. Dało mi to do zrozumienia, że wg komputera samochodu przepływomierz jest sprawny, dlatego nie ma błędu podczas diagnostyki komputerem. Ale przepływomierz podaje błędne parametry, przez co silnik nie dostaje odpowiedniej ilości paliwa i turbina nie pracuje tak jak powinna.

Zamówiłem oryginalny przepływomierz BOSH-a (tylko 460 zł z dostawą w Warszawie :)) http://www.allegro.pl/show_item.php?item=758424054 (allegrowicz butiq_2007). Zamontowałem i autko odzyskało swoją moc :)

 

Dla rozwiania pewnych wątpliwości co do adaptacji przepływomierzy:

Jeżeli miałeś przepływomierz o numerze (BOSH): 0928400468, 0928400527 i wymieniasz na 0928400527 to ŻADNA ADAPTACJA nie jest potrzebna!!! Ja miałem zamontowany 0928400468 i wymieniłem na 0928400527. 0928400468 został zamieniony na 0928400527 i ma takie same parametry pracy jak poprzednik. Nie jest nawet potrzebne kasowanie błędów, jak niektórzy piszą. Błąd w pamięci pozostanie, ale jest to informacja dla interfejsu diagnostycznego, która nie wpływa na pracę silnika.

Natomiast, jeżeli zamieniasz przepływomierz o numerze: 0928400314 na 0928400527, to wymagana jest adaptacja (wgranie nowego softu do komputera silnika). Tak było napisane na ulotce którą dostałem z przepływomierzem, taką samą informację znalazłem w necie u sprzedawcy części BOSH (jakiś anglojęzyczny kraj).

 

Życzę więc wam powodzenia w usuwaniu ewentualnych usterek no i radości z jazdy waszymi BMW :)

 

 

P.S. na koniec dowcip:

-Czym się różni beemka od samochodu marki BMW?

-Jakieś 50 000zł w cenie :)

Opublikowano

WItam

 

U mnie na zimnym ciezko wejsc na obroty powyzej 2500 (tak jak by sie blokowal) jak sie rozgrzeje jest lepeij alke 136 koni to nie ma napewno. Co moze powodowac ze przy zimnym jest taki ospaly. Wiem ze sie diesla nei kreci na zimnym ale zrobilem to 2 razy celem testu a i tak 2500 nie przekroczylem bo widzialem ze ciezko mu to przychodzi.

Zamiar mam inpa pomierzyc cisneinei doladowania i jak bedzi eok to przpelywke tez kupuje - moze pomoze.

Opublikowano
sprawdź tez ciśnienie wstępne paliwa, możliwe ze pompa liniowa pada i silnik się dławi
Opublikowano

widze ze podany temat dotyczy mojej sprawy

także rozwine sie tak

wymieniłem przy mojej e46 obydwa zaworki egr i przy turbinie, nadal zachowuję sie tak jak przed mianowicie brak mocy jedzie jakby bez turbiny, na przygazówce na postoju przerywa przy 2 tys obrotów i kopci sobie szarym dymem, minie 3 tyś przestaje dymić i normalnie jak to przy takich obrotach pracuje

ominołem zawór ciśnienia przy turbinie, i turbina jest bezpośrednio, ciągnie niesamowicie lecz max do 160 na godzine ale przyspieszenie ma takie jak powinno być słychać że turbina pracuje takze wykluczam turbine, broblem jest taki że na komputerze pokazało bląd czujnik ciśnienia powietrza, a jest to ten czujnik w kolektorze ssącym, ale zastanawiam się czy on jest winien czy przeplywka gdyż fakt fura zbiera sie niesamowicie ale dlaczego ciagnie tylko do 160 czy to na 4 czy na5, czy ktoś wie o co chodzi

Opublikowano
ten czujnik jest powiązany z przepływomierzem i zaworem podciśnienia turbiny bo w końcu jak czujnik stwierdzi że ciśnienie jest za duże w kolektorze wysyła sygnał do kompa a ten do zaworu od turbo o zmianie ciśnienia turbiny poprzez zmianę geometrii łopatek...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Czujnik w kolektorze sprawdzic podlaczajac komputer z inpa i tylko na kontrolkach jakie wskazuje cisnienie (powinno byc atmosferyczne) - rada od Robera z Nysy.
Opublikowano

jak się okazuje złącze przychodzące do czujnika posiadalo rozerwane kable takze czujnik jest ok

poz lutowaniu czujnik chodzi prawidłowo swiadczy o tym praca turbiny po podłączeniu zaworów w oryginaln y sposób bez żadnych obejśc ale teraz zauważam przu prędkosci 130 na godzine diametralny spadek mocy jakby odcięcie paliwa podejrzewam ze to przepływka

moze ktoś pomoże pozdrawiam

Opublikowano
jeśli przy 130 km/h dalej nie idzie to znaczy że zawór podciśnienia od turbiny ...!!!!

teraz doczytałem że zmieniałeś te zaworki... więc może kierownice zapieczone albo ten aktuator z membraną do wymiany trzeba sprawdzić w jakim zakresie pracuje cięgno!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Witam slynnego Roberta :) i cala reszte. Mam podobny problem z 730d E65. Auto czasem jedzie jak trzeba a czasem nie. Kiedy ma swego nazwijmy to "dola" to nie przyspiesza jak trzeba, ale ma wtedy krociutkie polsekundowe udezenia mocy ( tak jakby turbina zalaczala sie tylko na chwilke). Wtedy tez skrzynia jakby zastanawiala sie nad zmiana biegu- jakby przedluzala Auto jest z 2004r i troche mnie dziwi, ze cos takiego ma miejsce ale coz. Trzeba naprawic tym bardziej, ze za dwa tygodnie wracam do kraju az 2000 kilometrow. Nie moge przeciez pozwolic na wyprzedzanie sie przez mercedesy ;). Co wiec zrobic? Od czego zaczac? Pytalem sie o przeplywke to nikt nie ma. A moze te zaworki? Prosze o pomoc. Z gory seedeczne dzieki. Jeszcze jedno. Gdzie moge znalezc jakis schemat osprzetu silnika? Chodzi mi o zaworki i cala reszte? Ps Przepraszam za bledy, ale pisze z iPhone.

Kolego, czy ktoś Ci odpowiedział na ten problem? mam identyczne auto i identyczny problem.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam

Widze że ciekawie opisujesz usterki w BMW i że masz o tym pojęcie.

 

Jeśli mogę zadać Ci kilka pytań.

 

Ale od początku.

 

Autko kupiłem w niemczech od (chyba Turków) z komisu

BMW 330d E46 2000r 290 tyś km przejechane.

 

Palić ładnie palił, ale po zakupie test na autostradzie max 180 km/h i coś go dławiło.

 

Przyjechałem do kraju (choć coraz bardziej silnik miał nie równe obroty)

 

Na miejscu już zaczął gasnąć i coś szczelało.

 

Zaprowadziłem do znajomego mechanika, obstawiał najpierw zawór EGR ale stwierdził że działa, potem wtryski, no jeden był zatarty drugi słabszy i 4 OK

Potem zmierzył ciśnienie i na 2 komorach nie było ciśnienia.

 

Okazało się że silnik był już przegrzany, chłodnice zarąbane, węże twarde i na jednym cylindrze widać było małe przytarcie.

 

Stwierdzenie, albo remont albo 2 silnik.

 

Znalazłem 2 silnik z przebiegiem 120 tyś mil

 

Silnik wymieniony, oczywiście podzwspoły takie jak tyrbina zostały przełożone od starego.

 

I dalej problem na obwodnicy test znowu max 180 km/h

coprawda do tej pory miałem same bęzyniki ale mam wrażenie że troszke słabo się zbiera, a po przekroczeniu 3,5 tyś/obr to tak już wogóle słabo przyśpiesza.

 

Znajomy Tego kolegi podłączył pod kompa i mówił że turbina daje tyle samo mocy przy mniejszych obrotach co i przy większych (coś takiego, może coś przekręciłem)

 

Drugi kolega mi powiedział że też tego przyczyną może być interculer.

 

A co Ty byś mi poradził :?:

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Opublikowano

nie wiem kogo pytasz ale spróbuję Ci pomóc....

czy możesz napisać jakie wywaliło błędy na kompie.....?

czy 180 km/h to maksymalna prędkość i dalej nie idzie?

czy są jeszcze jakieś objawy jak głośne turbo albo coś niepokojącego?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Błędy były tylko świec, więc je wszystkie wymieniłem.

 

Pozatym przy zdjętej osłonie filtra turbinke było ładnie słychać że pracuje, (nic co by wzbudziło obawy)

 

Co to prędkości to dokładnie tak 180 km/h i więcej już nie chciał się rozpędzać, a obroty były już ok 3 tyś więc po 3 i 3,5 on słabiej się rozpędza nawet przy mniejszej prędkości, jak Tylko miną 3,5 tyś obr to już tak słabo przyśpiesza.

 

Pozatym silniczek pracuje równo. Troche przenosi na karoserie drżenie ale nie wiem na jakiej zasadzie pracują poduszki pod silnikiem, bo na stacji diag. powiedział że poduszki są dobre, ale jeden mechanik mi powiedział że one powinny się same jakoś regulować.

 

Bardzo bym prosił właśnie o pomoc bym 100% mógł cieszyć się z jazdy tym autkiem.

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Opublikowano
zacznij od pierdołek typu wężyki od podciśnienia i zaworki opisane w tym temacie, podłącz pod kompa w czasie jazdy i sprawdź parametry przeplywki, pompy paliwowej oraz turbiny będziesz wiedział więcej
Opublikowano

Witam!

Mam pytanko - moja bunia e39 530d nie kopci, pali w normie, ciągnie do końca na każdym biegu tylko po zmianie biegu z 1 na 2 i z 2 na 3 dostaje strasznego zmuła na jakąś chwilkę - ciągnę ją na 1 np do 3000 wrzucam 2 wysprzęglam i przez chwilę auto nie jedzie (żółwik) ale jak załapie tzw cuga to idzie dalej. Nie wiem czy to normalne bo nie jeździłem takim drugim modelem ale na oko wydaje się coś nie tak (efekt jakby skrzynia była źle dobrana.)

Dodam że wyczyściłem filterek od turbo i zawór EGR (filterka od egr nie czyściłem - trochę trudniej się dobrać).Turbina wydaje się być zdrowa -nie sypie olejem a silnik też oleju w zasadzie nie bierze.

Jak jadę na 2 biegu 2000obr wciskam pedał w podłogę to odrazu rakieta - na trzecim biegu już trochę słabiej ale od 2300obr idzie ładnie

Opublikowano

Witam

 

Postanowiłem profilaktycznie przeczyścić elektro zaworki i zawór egr, jest problem z dostępem do elektro zaworku od turbo, ponieważ od góry nie ma szans na dostanie się do niego. Z zaworkiem od egr poradziłem sobie łatwo bo wyjąłem kolektor ssący i dostęp był ok.

Moje autko to E65 3.0 D w poprzednim E39 3.0 D tego problemu nie było bo do zaworku od turbo dostałem się od góry bez większych problemów.

Mam pytanko czy w E65 najłatwiej będzie się dostać od spodu z kanału bo z tego co go namacałem jest bardzo nisko silnika.

 

pozdrawiam

Marcin

Opublikowano

Witam

 

Zaworek jest i tak jak myślałem dostać sie do niego mozna od dolu, własnie go wyjołem przeczyściłem filterek troche był brudny, przewody sprawdzone no i chyba po sprawdzeniu jest lepiej, zabieg robiłem profilaktycznie ale i tak chyba jest poprawa ale to sie okarze po tygodniu jazdy autem.

 

pozdro

Marrcin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.