Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jejku kiedy u nas będzie taka kultura serwisowania pojazdów.

 

Aż mi się nie dobrze robi jak ciągle na forum czytam ile to ludzie sprawnych części wymieniają zanim trafią na tą właściwą.

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 493
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam

 

Drogi Robercie chciałem zapytać Cię o taką rzecz . Samochód to BMW E61 525 D automat , kiedy zatankowane zostało paliwo po przejechaniu około 5 km wyskoczył Check na liczniku i podwyższona emisja spalin problem został do dziś . Samochód stracił moc , nie wiem czy to się stało przypadkowo że kiedy zostało zatankowane paliwo powstał problem czy to zbieg okoliczności. Co może być przyczyną ? samochód posiada DPF .

 

Pozdrawiam czekam na odpowiedź .

Opublikowano

"Prawda jest taka że nigdy nie uda się powiązać elektroniki z mechaniką a już tym bardziej ze zmiennymi wartościami"

 

Złota myśl !!!

 

Szkoda że konstruktorzy aut jej nie rozumieją.

Te wszytskie wspomagania hamowania, elektroniczne przepustice, odzyskiwania energii to ślepa uliczka.

Opublikowano
Czy ktoś może mi wytłumaczyć łopatologicznie gdzie i jak wyczyścić filterki na egr i turbi ,jeśli mogę prosić to proszę o opis ze zdjęciami .Jestem totalnie załamany :cry2:
Opublikowano
Czy ktoś może mi wytłumaczyć łopatologicznie gdzie i jak wyczyścić filterki na egr i turbi ,jeśli mogę prosić to proszę o opis ze zdjęciami .Jestem totalnie załamany :cry2:

Czym tak bardzo jesteś załamany?

Tutaj masz opis czyszczenia elektrozaworów.

 

Tutaj w "Serial Number" wpisz 7 ostatnich znaków VINu, potem kliknij "Browse Parts", wybierz "Engine", a potem "Vacuum Control" i na dwóch obrazkach będziesz widział umiejscowienie elektrozaworu sterującego praca turbiny i tego od EGR. :)

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czy ktoś może mi wytłumaczyć łopatologicznie gdzie i jak wyczyścić filterki na egr i turbi ,jeśli mogę prosić to proszę o opis ze zdjęciami .Jestem totalnie załamany :cry2:

Czym tak bardzo jesteś załamany?

Tutaj masz opis czyszczenia elektrozaworów.

 

Tutaj w "Serial Number" wpisz 7 ostatnich znaków VINu, potem kliknij "Browse Parts", wybierz "Engine", a potem "Vacuum Control" i na dwóch obrazkach będziesz widział umiejscowienie elektrozaworu sterującego praca turbiny i tego od EGR. :)

 

A więc które to są te filterki

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=11_2230&hg=11&fg=45

 

EDIT pO ZDJęCIU WężYKA CZARNO NIEBIESKIEGO CHYBA PODCIśCIENIA AGR OBJAWY USTAWAłY PO PONOWNYM ZAłOżENIU OBJAWY SIę POWTARZAłY .

Opublikowano
Czy ktoś może mi wytłumaczyć łopatologicznie gdzie i jak wyczyścić filterki na egr i turbi ,jeśli mogę prosić to proszę o opis ze zdjęciami .Jestem totalnie załamany :cry2:

Czym tak bardzo jesteś załamany?

Tutaj masz opis czyszczenia elektrozaworów.

 

Tutaj w "Serial Number" wpisz 7 ostatnich znaków VINu, potem kliknij "Browse Parts", wybierz "Engine", a potem "Vacuum Control" i na dwóch obrazkach będziesz widział umiejscowienie elektrozaworu sterującego praca turbiny i tego od EGR. :)

 

A więc które to są te filterki

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=11_2230&hg=11&fg=45

Ze zdjęcia powyżej nr 1 to elektrozawor od turbiny.

 

Tutaj elektrozawór od EGR, też nr 1.

 

Masz wyczyscić siateczkę przykrytą plastikową osłoną, zgodnie z opisem @tudm umieszczonym w linku wyżej.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
Dylus przeczytaj moje wcześniejsze wpisy tam opisałem dokladnie w ktorym miejscu się znajduje ten elektrozawór pod kolektorem ssącym jest on praktycznie nie widoczny.
Opublikowano
Dylus przeczytaj moje wcześniejsze wpisy tam opisałem dokladnie w ktorym miejscu się znajduje ten elektrozawór pod kolektorem ssącym jest on praktycznie nie widoczny.

 

Po zdjęcciu niebiesko czrnego wężyka chyba podciśnienia podłączonego w agr objawy ustawały po założeniu powracały chyba że to zbieg okoliczności ,czy świadczy to brudnym agr czy elektrozaworku ??? Zatykając palec kciukiem poczułem ssanie w wężyku .

Opublikowano
Wiesz dokładnie nie wiem czy to jest przyczyna ja mialem objawy podobne jak ty, wyczyściłem nie zastanawiając się nawet czy to pomoże i efekt był odrazy widoczny. Gdzieś na forum pamiętam taki temat ale w 100% nie jestem pewien że po odłączeniu właśnie tego wężyka objawy znikają a jeśli tak jest to trzeba wyczyścić elektrozaworki i zawór EGR, natomiast sprawy nie rozwiązuje calkowite odłączenie wężyka bo silnik nie będzie chodzil tak jak powinien. A to że w wężyku jest ssanie to normalne właśnie to tak dziala na zasadzie podciśnienia. Także radzę ci wyczyść EGR i filterki w elektrozaworach to nic nie kosztuje a efektem możesz byc mile zaskoczony tak jak ja.
Opublikowano
Witam w sobotę biorę się do czysczenia ale mam jeszce pytanie ,zaglądałem do auta i elektrozaworek przykręcony jest do trójkątnej łapy a ta łapa jest na wspólnej śrubie ze zbiornikiem płynu wspomagania czy odkręcić tą jedną srubę i wtedy całość wyjdzie czy trzeba odkręcić wszystkie trzy śróbki ????Czy ten filterek jest w tej czarnej obudowie tuż pod wężykami ???
Opublikowano
Ja odkręciłem dwie nakrętki które mocowały elektrozawór do calej listwy i wyszedł bez problemów. Tylko że ty masz 320 d a ja 530 d i tam jest trochę inaczej musisz poczekać aż odpowie ci ktoś kto ma taki sam silnik jak ty. U mnie jest tak jak opisalem.
Opublikowano

Witam !

 

Zarejstrowałem się na forum bo szukam informacji na temat BMW mojego wujka , mianowicie 520d 136 Km ? rok 2001. Niestety nie mam mozliwości sprawdzenia oznaczenia silnika ale podał mi jakiś kod cyfrowy (671) co niby o aucie wszystko mówi , nie wiem nie znam się.

 

Przejdę do problemu z autem.Przejechałem się z ciekawości by zobaczyć jak to jeździ w porównaniu do mojej Octavii i się ździwiłem bo: auto jedzie dopiero od 2500obr albo później , kompletna dziura z dołu. Później się to jakoś buja. Tak na szybko co wymyśliłem , że może to przepływka aczkolwiek troche siedzę w Diagnostyce ale TDI i tam przepływka daje znać o sobie w wyższej partii obrotów a tu jest odwrotnie. Jutro jeszcze będę sprawdzał wszystkie węże ciśnieniowe i układy. Wujek mówił , że kupił go od starego Helmuta który chyba uprawiał PSJ bo po kupnie auto w ogóle nie chciało jechać , ale po trasie Berlin - Białystok się poprawiło lecz z dołu dalej problem został.

 

 

Przepraszam , jeżeli coś przeoczyłem.

 

 

Dziękuję za wszystkie sugestie :)

Opublikowano
Witam !

(...)

Dziękuję za wszystkie sugestie :)

Witam również.

Mam jedną sugestię - przeczytaj temat od początku, być może rozwiążesz problem tej 520d.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
Czytałem ale wszystkie problemy tyczą się braku mocy w górnej partii obrotów :?

 

Skoro tak to na poczatek adaptacja/programowanie DDE ( moze ktos podmienił przeplywke na nowszą). Wczesniej sprawdzilbym na kompie jak zachwouje sie zmienna geometria turbiny - moze sie zapiekła ?

Xdrive

Koder

Opublikowano

Problem już rozwiązany , jeden z przewodów podciśnienia był przerwany , auto jeździ tak jak powinno, spodobało mi się :oops:

 

 

PS. Nie chcę zaśmiecać forum więc tu spytam , może ktoś odpowie chociaż na PW.

 

Dzisiaj rozklejaliśmy lampę bo była pęknięta i syfu dużo było w środku ( kilka godzin roboty) podczas wkładania wtyczki bodajże od Postojówek czyli Ringów ułamał się uchwycik w końcówke która wchodzi w lampę , dostanę to jako oddzielną część ?

 

 

Pozdrawiam ! :)

Opublikowano
Zaworki i egr wyczyszcone dziwne falowanie obrotów ustało .Dzięki wszystkim za rady :lol: a tym co się zastanawiają powiem tylko ,,do roboty"
Opublikowano
Edit po dwu dniach objawy wracają ale są słabsze pewnie źle wyczyściłem ,do czyszczenia użyłem zmywacza do paznokci a nie czystego acetonu więc pewnie wszystko trzeba będzie zrobić o nowa .Czy mogę zastosować benzynę ekstrakcyjną ????
Opublikowano
Więc zaworki wyczyszczone jeszcze raz i niestety falowanie obrotów nadal .Po zdjeciu wężyka od egr czuć ssanie czyli wszystko niby działa .Auto na chwilę dostaje niskich obrotów tak kilka sekund i wraca do normy ,czasami obroty falują rytmicznie .
Opublikowano
Wiatam. ja mam następujący problem że u mnie na poszczególnych biegach nie odczuwam spadku mocy a na piątce do 190 również wszystko jest ok i przy tej prędkości auto przestaje przyspieszać. czy to również mogą być te elektrozaworki??? mam e46 318d. wymieniłem tydzień temu silnik jednak przepływke mam od starego a tam 200 jeżdziłem ale tak sobie teraz przypominam że chyba też nie chciał więcej zbytnio przyspieszać a powinien bo ma 144 km. ale że silnik zaraz padł całkowicie to nie zastanawiałem się nad tym czemu tak było . ten chodzi o niebo lepiej ale 190 i koniec przyspieszania. więc powinien sprawdzić te elektozaworku a póżniej przepływka czy tak?? a jeszcze takie pytanie czy to może być wina tego że chip był robiony pod tamten silnik a do tego może trzeba go troche dopasować??? czy to nie jest możliwe?? no bo tak jak pisałem do tej prędkości jest naprawde dobrze porównując z poprzednim silnikiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.