Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Zakupilem filtry firmy Mann (powietrza + paliwowy). O ile z wymiana filtra powietrza nie ma wielkiej filozofii, to nie wiem jak wyglada sprawa z wymiana filtra paliwa. Wiem ze filtr znajduje sie pod oslona podlogi (w okolicy siedzenia kierowcy) - podobnie jak w modelu E60, wiem tez ze uklad sam sie odpowietrza wiec nie trzeba zalewac go paliwem. Chcialem zapytac czy ktos z uzytkownikow wymienial filtr na wlasna reke ? Czy po odpieciu i ponownym wpieciu kostki (chyba od podgrzewacza albo regulatora cisnienia) komputer nie wyrzuca zadnych bledow ? Czy po zalozeniu nowego filtra a przed uruchomieniem silnika nalezy wykonac jakas "procedure" zeby pompka naciagla paliwa do filtra i odpowietrzyla uklad ?

 

pozdrawiam !

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Najlepiej jak byś miał dojście do komputera to tam masz opcje odpowietrzenia ukladu paliwowego i wtedy jest 100% pewnosci że układ jest dobrze odpowietrzony :P Ale bez komputera da się to zrobić, tylko trzeba kilka razy przed odpaleniem włączyć i wyłączyć zapłon wtedy za każdym razem załącza się pompka w zbiorniku i też powinna odpowietrzyć układ
Opublikowano

Nie trzeba komputera do wymiany tego elementu.

 

Przy wyłączonym zapłonie wymieniasz element na nowy, jak jest wszystko dobrze poskładane to normalnie uruchamiasz silnik i po robocie.

 

Czasami trzeba dwa razy "zakręcić" rozrusznikiem jak nie "zapali" od razu.

 

Może się zdarzyć że jakieś powietrze jednak "popłynie" na wtryski to silnik wejdzie w tryb awaryjny, ale wyłączasz silnik uruchamiasz jeszcze raz i tyle.

 

Filtr wymieniony :8)

Opublikowano
Nie trzeba komputera do wymiany tego elementu.

 

Przy wyłączonym zapłonie wymieniasz element na nowy, jak jest wszystko dobrze poskładane to normalnie uruchamiasz silnik i po robocie.

 

Czasami trzeba dwa razy "zakręcić" rozrusznikiem jak nie "zapali" od razu.

 

Może się zdarzyć że jakieś powietrze jednak "popłynie" na wtryski to silnik wejdzie w tryb awaryjny, ale wyłączasz silnik uruchamiasz jeszcze raz i tyle.

 

Filtr wymieniony :8)

Jesteś 100% pewny ze takie zakręcenie dwa trzy razy na sucho nie ma negatywnego wpływu na pompę common rail ? A z komputerem daje ci 100 % gwarancje ze ani 1 sekundę pompa nie pracuje na sucho Jak myślisz w jakim celu przy odpowietrzaniu układu komputerem włącza się pompka paliwa na ok 3 min i odpowietrza układ a następnie ok 10 min podnosi obroty silnika do 2000 tys i tak silnik chodzi 10 min

Opublikowano

Można teoretyzować czy ma to jakiś wpływ czy nie ma, ja uważam że nie ma takiego który by w znaczący sposób skracał żywotność akurat tej pompy.

 

Jak by było to takie delikatne to przy każdym braku paliwa byłaby duża szansa na poważną awarię a tak raczej nie jest.

 

Do każdej sytuacji po "wyjechaniu" zbiornika do zera trzeba by było podłączać komputer po zalaniu z kanistra gdzieś w polu czy na autostradzie.

Opublikowano
Jak by było to takie delikatne to przy każdym braku paliwa byłaby duża szansa na poważną awarię a tak raczej nie jest.

 

i tu się mylisz, jest duża szansa

Opublikowano

Obecne samochody maja komputery nie po to aby kierowca, użytkownik miał lepiej, tylko aby utrudnić serwis i bardziej inwigilować.

Powstałe zdarzenia jak np. brak paliwa jest podstawa do wyłgania się z gwarancji aby zatartej pompy na koszt BMW nie naprawić.

:mrgreen:

Opublikowano
Komputery, które rejestrują tyle parametrów auta i danych z jazdy są w moim odczuciu po to, żeby maksymalnie skrócić czas zlokalizowania usterki w ASO i przez 2 pierwsze dwa lata wymienić na gwarancji, ale potem pozwolić producentowi się odkuć. ASO nic nie naprawia - tam się tylko wymienia całe podzespoły na nowe.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Pompa boschowska, CP4. Procedura odpowietrzania za pomocą testera nie pojawiła się bez powodu. Już kilkanaście sekund pracy przy niedoborze paliwa potrafi skutecznie załatwić wałeczki napędzające tłoczek sekcji. Zazwyczaj udaje się bez, ale czasem zdarzy się uszkodzenie pompy wynikające z niezastosowania procedury. Uszkodzenie może objawić się po czasie, nie zawsze dojdzie do przemieszczenia wałka, ale ryzyko jego przytarcia jest spore.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam , podlacze sie do tematu. Bylem wczoraj u Magika po bledzie napedu, okazało sie ze filtr paliwa z podgrzewaczem pokazal blad, co prawa blad napedu zostal wytlumaczony aktywnym stabilzatorem, bo wyskoczyl mi dwa razy na luku trasy. Czy to mozliwe aby filtr z pogrzewaczem kosztowal do F11 z 11 roku 1500 zl ? I nie bylo zamiennika tylko oryginal. ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

do 520d ?


Nie wiem jakie wy macie ceny w W-wie ale zestaw podgrzewacza z filtrem można kupić za 960 zł np. tu: https://www.czescidobmw.pl/partscatalogue/13328572515-oryginal-bmw,11-13328572515-FOEBMW-0-0-13328572515.aspx


ale można też kupic sam podgrzewacz oryginalny za 100 zł - https://www.czescidobmw.pl/partscatalogue/13328572519-oryginal-bmw,11-13328572519-FOEBMW-0-0-13328572519.aspx


Ps. Nie wiem skąd tak duża rozbieżność w cenie ale może sprzedawca wie.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie Jeżeli w baku jest dodatkowa pompa paliwa to zalanie nowego fitra paliwem i kilkukrotne włączenie zapłonu powinno skutecznie odpowietrzyć układ.

Przy włączeniu zapłonu pompa paliwa powinna się na chwilę włączyć.

Opublikowano

Na przykładzie mojego ostatniego auta - passat b7 2.0 kopcołuch common rail,

filtr się do koszyka wkładalo... ale mimo pompki elektrycznej w baku za nic nie ma szans jej uruchomić zapłonem... i mysle ze tak jest też w BMW.


ów pompka włącza się dopiero po odpaleniu tylko i wyłącznie.


w Passacie zalewałem filterek paliwem... gdy już nabyłem program VCDS wtedy sobie pyknąłem w kompie uruchomienie pompki... ale zapłon nic a nic nie daje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W BMW pompka uruchamia się przy zapłonie. Na youtube jest kilka filmików z wymianą filtra paliwa w serii F i po wymianie włączają kilka razy zapłon.


  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli chodzi o odowietrzenie układu to tak samo robiłem w swojej e39. Dwa razy zostawiłem włączony zapłon,po ok 30 s. Pod maską było słychać tzw. częste plucie. W e39 w połowie drugiego zapłonu charakterystyczny dźwięk zanikał.
Opublikowano

na 200% powinno sie aktywowac odpowietrzenie ukladu po wymianie filtra, uklad paliwowy wysokiego cisnienia jest nieziemsko wrazliwy na powietrze

wycinalem dpf w servisie boscha gdzie stala f10-tka po nieumiejetnym odpowietrzeniu, niby ciezko pali na zimnym kiedy ma wiatr w paliwie

Opublikowano
To, że ktoś coś robi na youtube to nie znaczy, że wie co robi. Praca pompy wysokiego ciśnienia CR bez paliwa to zabójstwo dla niej. Czyli pozostaje zakup komputera. Jaki sprzęt proponujecie do takich zadań?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
raczej w ista+ powinno cos byc do aktywacji pompki, popatrze i dam znac

Tam jest napewno a jak ktoś nie chce się męczyć z ista to można zainwestować w uniwersalny interfejs delphi z Chiny sto pare złotych kosztuje i tam jest opcja odpowietrzania układu po wymianie filtra paliwa robi także dużo innych funkcji typu ściąganie tylnych zacisków do wymiany klocków itp

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wrzućcie jakiegoś screenshota z Isty bo są sprzeczne informacje na ten temat, tu gość napisał że Ista D nie mówi absolutnie nic na temat odpowietrzania przy wymianie filtra paliwa, tis również. https://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=1304431

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.