Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam, od wiosny borykam sie z problem drgań kierownicy, mianowicie przy 70-100 km/h kierownica buja sie delikatnie prawo lewo takie szybkie ruchy. Cztery nowe opony kupilem w tym roku, z tylu mam z tego roku firmy dunlop 225/40/18, natomiast z przodu kupilem pirelli tez nowe tylko 3 letnie z magazynu (225/40/18). Probowalem dowazac kola na samochodzie lecz to nie pomoga niweluje tylko te drgania w stosunku do wywazania zwyklego, to kolo co wywoluje drgania na wywazaniu na samochodzie wpadalo w takie dziwne wibracje i nie chcialo sie wywazyc(4g pokazywalo ciagle), pozostale byly na 0. W nadzieji pojechalem do premium arena w lodzi, sprobowac wywazarki Hunter( test opony drogowej), u nich prawe kolo pokazalo niedowagę (30g), wywazali statycznie i dynamicznie przednie kola na 0 gram i nadal to samo. Felgi wedlug 3 wulkanizatorow proste 10/10, w centrum naprawy felg takze powiedzieli ze nie ma co tu prostowac Edytowane przez Madey1992
Opublikowano
Tez mialem problemy ze sciaganiem i biciem z oponami, ktore byly na aucie jak je kupilem. Okazalo sie ze jedna opona miala inny indeks predkosci niz pozostale i chyba byla tez walnieta. Robilem cuda rozne i nic nie pomoglo... Kupilem inne felgi i nowe opony(wcale nie z wysokiej polki) i zadnego bicia ani sciagania juz nie ma ;) skoro na zimowkach jest ok to znaczy, ze z tymi pirelli cos jest nie halo. Mozesz sprobowac zamienic przod z tylem- tylko po co, skoro wiesz ze opony sa trefne?

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano
Juz sam zglupialem myslalem ze ta wywazarka hunter mi cos wiecej powie, ale [BAD]. Czy jest sens robic pomiar bicia tarcz skoro jest taka sytuacja a kierownica nie drga podczas hamowania.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zamnieniajac kola przod na tyl wykluczysz bicie tarcz hamulcowych i wybicie zawieszenia.

Jasli na tyle tez bedzie tyrpac autem to wrzuc felge na wywazarke dosun bolec ktory sluzy do pomiazu odstepu do felgi i zrob jeden obrot kolem a nastepnie obracajac powoli kolem patrz czy luka miedzy bolcem a felga jest rowna to Ci da odpowiedz czy felga jest prosta.

Lukij tez czy na styku felgi z piasta cos nie podeszlo...

Zimowki sa bardziej miekkie i lepiej niweluja drgania.

Wywazaniem usowasz bicie gora dol natomiast na bicie boczne nie ma recepty.

Opublikowano

Bicia przy hamowaniu nie mam zadnego, jedynie jak hamuje powiedzmy z 120 km/h to jak zschodzi do 90-70 km/h to kierownica drga, potem ustaje 70-0 km/h. Miejsca styku piasty z felga czyscilem, wywazalem juz kilka razy i czy to normalnie czy na samochodzie wulkanizatorzy Mowili ze felgi proste, na wywazarce hunter maja przeciez te czujniki i widza czy felga krzywa czy nie to by powiedzieli, w lodzi oddalem do prostowania to zostawilem im auto na kilka godzin, po zdejmowali opony z felg, poczyszcili i zadzownili ze nie ma co tu prostowac, jak by chcieli to by mnie skasowali, jedynie jedna opone przesuwali.

 

Ps: czy luz pomiedzy tarcza, a klockiem powinien wystepowac, bo u mnie sie stykaja i jak zakrece kolem slychac delikatnie szuranie. Klocki i tarcze maja przejchane z 4 tys. km.

Opublikowano
Z tymi klockami to wydaje mi sie ze logicznie jakas przerwa musi byc... Wydaje mi sie ze po prostu opony sa lewe, skoro mowisz, ze na zimowych nie ma tego problemu... Jezeli chodzi o klocki to zaraz zrobie foto u siebie i podesle :)

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

miedzy klockiem a tarcza musi byc luz ale dla oka niewidoczny.

Jak fachowcy wydali taka opinie o felgach to zrob tak:

zamien kola przod tyl jesli tyrpanie sie przeniesie to cos z kolem nie chalo i wtedy zamieniasz u wulkanizatora opone przod tyl i bedziesz wiedzial wdzystko...

Opublikowano
Zrobie tak, problem w tym ze kola tylnie byly dowazane na samochodzie i jak je zdejme i przeniose na przod to sadze ze bedzie bicie tyl kol z powodu nie wywazenia bo one byly wywazone z tylem.
Opublikowano

Zamienilem kola przod z tylem, kierownica dalej drga prawo lewo w tym samym zakresie 70-90 km/h. Juz zglupialem :mad2

 

PS: teraz kolej na tarcze? Czy mozliwe jest jednak ze kola ktore moze sa wadliwe, byly z tylu to nadal wywolywaly te drgania na kierownicy?

Przeglad mialem robiony tydzien temu, nic nie wykazalo, chyba ze potrzebna jest lepsza diagnoza pod wzgledem zawieszania niz szarpaki i sprawdzenie latarka pod spodem czy wszystko jest okey.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

gdy bija kola z przodu to czujesz w nogach a jak z tylu to w fotelu i plecach.

Krzywe tarcze podczas hamowania w pelnym zakresie szybkosci i pedal podskakuje.

Przepatrz uklad kierowniczy i zawieszenie oraz lozyska piasty

Opublikowano
Bylem na stacji, w zawieszeniu wszystko drga, problem jest prawa przednia strona, auta jak puscil na podnosniku to prawym kolem jak obraca to widac bylo ze szpara miedzy opona, a podlozem jest raz mniejsza a raz wieksza i czuc podczas obracania kolem drgania w podlodze. Jutro podjade na zegar i spr tarcze i piaste- pewnie ona jest winowajca.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak jedziesz mierzyc zegarem to sciagnij tarcze i mierz sworzen piasty.Jesli beda bicia to albo krzywy sworzen albo wyciupane lozysko.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Przepatrzylem na nowo na spokojnie kola, mialem luz w lewym przednim kole, wymienilem drazek kierowniczy z koncowka ale kierownica dalej drga. Po wymianie oczywiscie zbieznosc ustawilem i byly drgania 70-90 i powyzej 130. Podjechalem na wulkanizacje, kola wywazyl patrzylem,jak sie kreci kolo widac ze delikatnie kolo bije na bok ale juz mi to ktorys z koleji wulkanuzator mowi ze felga nie jest idealnie prosta z reguly i tak ma byc, felgi z oponami wykluczone. Czy w takim wypadku spr tarcze mimo iz bicia przy hamowaniu nie ma czy szukac w ukladzie napedowym, czy lozyska kol czy co inne.m

 

 

Ps: zalozylem tez kola kolegi na przod 18' ten sam profil kiera dalej lata i widac ze lewarek z podloga tez wpada wtym zakresie w dziwne wibracje

Edytowane przez Madey1992
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uklad kierowniczy masz juz pewny a tu byl duzy procent na usterke...

Pozostaje jeszcze tylko wal i jego sprzegla gumowe do zdiagnozowania.

Mysle ze diabel tkwi w krzyzakach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jesli krzyzaki sa mocno zuzyte poczujesz pukniecie podczas ruszania

Najrozsadniej jest podjechac do warsztatu gdzie regeneruja waly lub znalezc mechanika wychowanego na polonezach i fiatach gdzie byla to czesta naprawa.

Opublikowano

Pojazd sprawdzony w redux motorsport. Zawiesznie w bardzo dobrym stanie, brak jakich kolwiek luzow, pomiar bicia tarcz wykazal odchyl na poziomie 0,01mm, natomiast piast 0,03mm. Luzow na lozyskach brak, wal wporzadku, poduszki silnika i skrzyni w porzadku, jedynie mieli zastrzezenia co do maglownicy, jest niewielki luz i jedynie do tego moga sie czepic.

 

 

PS: czy przekladnie kierownicza lepiej kupic nowa czy moze poddac regeneracji?

Opublikowano
Sam walczyłem z drganiami na kierownicy wiem wiem jak ciężko sprawę zdiagnozować. U mnie problemem były krzywiące się tarcze hamulcowe - trzy nowe komplety do śmieci w tym jedne z ASO, które po rozgrzaniu wyginały się co objawiało się drganiami podczas jazdy i hamowania. Może u Ciebie też jest ten problem. Nie zauważyłeś czy drgania nasilają się po mocniejszym hamowaniu?W zaciskach są sprężyny które zapewniają odpowiedni odstęp klocka od tarczy. ASO zaleca ich wymianę co ileś wymian klocków (2 albo 3 nie wiem dokładnie) ale w praktyce nikt tego nie robi. U mnie skutkowało to ocieraniem klocka o tarczę którą po nagrzaniu powodowała drgania podobne do źle wyważonych kół.
Opublikowano

Tarcze wymienilem 2 dni temu na nowe, efekt byl drgan ale o polowe mniejszy. Nie wiem jak to mozliwe ale dzis zalozylem sobie kola zimowe 16 i chcialem zobaczyc czy dalej drga, drgan prawie nie bylo jedynie bardzo milimetrowy przy 82 km/h, potem zalozylem na nowo kola 18 spowrotem i efekt drgan od 70-100 powrocil taki jak przed wymiana tarcz. Potem przekladalem kola 2x o sruby w strone zegara i drgania znowu ustapily o polowe, jednak jak zdjalem znowu kola i zalozylem jeszcze raz 18 zobaczyc o co gra znowu drgania byly wieksze, nie wiem jak to tlumaczyc.

 

Ps: tarcze mialy 0,01 mm bicia to prawie zerowe, bardziej mnie martwi bicie 0,03mm na piascie ale nie wiem czy mozna uznac ze sie miesci w normie

Opublikowano

Najlepiej byłoby chyba jakbyś podsumował w jednym poście jakie dokładnie sprawdzenia zrobiłeś.

 

1. Zrozumiałem że podczas doważania na aucie widziałeś jak koło wpada w drgania? Jak tak, to w jaki sposób jest ono rozpędzane na tym doważaniu?

 

2. Bicie na piaście miałeś większe niż na tarczy? W którym miejscu tarczy to bicie było mierzone? Tarcza ma większą średnicę i jeżeli było mierzone z dala od środka to powinno być kilkukrotnie większe niż bicie na piaście, a nie odwrotnie.

 

3. Czy wymieniałeś tuleje w przednich wahaczach? U mnie kilka zakładów też twierdziło że zawieszenie jest idealne aż się okazało że tuleje są do wymiany i to one były jedną z przyczyn wibracji (z którymi jeszcze nie wygrałem) i prawdopodobnie przez nie zniszczyłem opony. Drgania były właśnie w okolicy 80 km/h

 

4. Wspomniałeś że widziałeś bicie felgi i powiedzieli że to normalne. Masz na myśli bicie promieniowe czy boczne? (http://zssplus.pl/publikacje/publikacje/44/rys18.jpg) jeżeli boczne to czy jest to tylko miejscowa niedoskonałość odlewu czy felga jest krzywa i bije na boki również opona na niej?

 

5. Czy opony nie są wyząbkowane?

 

6. Porównywanie zimowych 16" z letnimi 18" też niestety może zakłamywać rzeczywistość, inna przyczepność i twardość gumy oraz oczywiście jej ilość, może sprawiać że po prostu na mniejszych felgach nie czuje się tych wibracji...

Opublikowano

1. Tak kolo lewe wpadalo w wibracje, lecz prawdopodobnie bylo to spowodowane luzem na drazku kierowniczym.

2. Auto oddalem do redux motorsport w Zgierzu, nie mam pojecia jak bylo mierzone takie informacje mi zostaly przekazane. Jutro oddaje do zakladu gdzie tylko zajmuja sie bmw, mam nadzieje ze oni rozwiaza problem.

3. Nie wymienialem tuleji poniewaz pytalem mechanika z tego zakladu w jakim stanie jest zawieszenie, powiedzial ze jest w bardzo dobrym stanie.

4. Mam na mysli bicie boczne, aczkolwiek tez jak obracalem kolem na samochodzie bylo bicie promieniowe ale to milimetrowe i na kazdym kole. Problem drgan na innym komplecie kol tez wystepuje, na nizszym profilu opony zakres bujania kierownicy jest wiekszy.

5. Opony nie sa wyzabkowane, dodatkowo warszat w ktorym teraz bylem stwierdzil ze jednak te opony idealne nie sa, pewnie przez to ze nie wiadomo jak przelezaly na magazynie te 3 lata, aczkolwiek przez nie czuc tylko drgan w podlodze delikatne, a nie na kierownicy, tak jak powiedzialem kola wykluczone bo na innych zestawach to samo.

6. Masz racje zgadzam sie z toba, aczkolwiek daje to jakas wskazowke ze ten luz musi byc minimalny i jest wyczuwalny dopiero na niskim profilu opony.

 

Do tej pory wykonalem:

Wymiana drazka z koncowka drazka kierowniczego, zregenorowana maglownica, ustawiona zbieznosc i geometria,

wymiana tarcz na nowe przod.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.